Stránka 2 z 3
Napsal: čtv 28.11.2013 17:01
od soukupadam
ještě to auto nemá a už aby řešil prodej
Napsal: čtv 28.11.2013 17:57
od paca
pokud to má na dálnici tak proč ne

spotřebu odhaduji tak na cca 10litrů = "slabý" motor+těžké auto+automat
Napsal: čtv 28.11.2013 18:46
od Daww
Přesně tohle dilema jsem řešil před dvěma lety a nakonec jsem si koupil 528i a jsem rád že jsem to udělal, protože je to je podle mě na takový to normální ježdění a předjiždění, 520i musí být už hodně slabé... A už teď bych to rád vyměnil za 540i.

Jinak 528i v manuálu mi žere 7,5 na 100 při rychlosti 130.
Napsal: čtv 28.11.2013 19:34
od Filozof
v pohodě kluci čekal jsem něco podobného. Kdo má 520i tak ji obhajuje že to stačí a kdo má 528i je rád že má alespoň tento motor kterej jede tak akorát a pokud je potřeba předjet jde to slušně.
Mám e34 starší model ale je to cca váhově stejné jak novější typ e39.
Pak mám 728i ale je jen o 70kg těžší jak moje 5er takže jede opravdu dobře ikdyž to není 4litr to je jasný. Ale mě jde o úsporné ale za ty peníze co do auta nacpu i výkonné auto.
A e38 7er je fakt špičkové auto. Dálky jezdí i pod 8litru (7,7) cca 130km/h tempomat a průměr mám 9,8litru/100km.
E39 jsem řídil několik modelů. 520ia pak 528i a 530d...
520i mi fakt přišla líná ale jsou lidi co jim stačí a žijí stím. Ale pak to ubírá na pocitu radost z jízdy.
528i,530i a 530d jedou pěkně tak jak by měli.
Se 4lidma už i to je tak tak akorát.
Prostě rozumné motorizace
540i a M5 je jiná liga ale i finančně a to je právě pro fajnšmejkry.
Je to na tobě kup si sám co chceš. My jsme se tady vyjádřili ale aspoň vidíš že co člověk to názor. Musíš se sám utvrdit co je fajn. Vem si 3 těžké kamarády a běž si projet 520ia a pak 528i at vidíš jak se stím jede.
Nakonec bude to tvoje auto a nám to může bejt jedno.
Ale přátelskou radu jsme ti dali.

Napsal: čtv 28.11.2013 20:31
od Maximech
Ano. Nechť si každý pořídí to, co od vozidla požaduje a co mu stačí. Proto zřejmě výrobci dělají různé varianty motorizací, že?
Jen se pořád nemůžu zbavit toho, že 520i je příliš slabá a 528i dostačující a 540i super.
Asi jak pro koho.
Srovnání ve stylu "nalož si do auta 4 stokilové chlapy a pak promluv" mne opravdu fascinuje.
To můžeme takhle meditovat do aleluja.
Esli náhodou milý Filozofe moc nefilozofuješ.
Kdybych chtěl 540i nebo 540iA, tak jí mám. Kdybych chtěl 530D, tak ho mám taky. Nebudu se tady rozepisovat o tom, proč jsem vybral 520i se 170PS.
Prostě jsem ho chtěl a mám ho.
To samé se můžeme rozepsat o výbavě. Někomu stačí, že má klimatizaci a okna v elektrice, dalšímu nestačí, že má kůži a NAVI "jen" 16:9 a přehrávač, který přehrává filmy v HD a né ve Full HD kvalitě se zvukem Harman Cardon.

Napsal: čtv 28.11.2013 20:46
od Sucre
Všem děkuju za komentáře, myslím, že teď jsem už v obraze. Svezu se nějakou 528i a pak se rozhodnu. Díky

Napsal: čtv 28.11.2013 21:04
od paca
no když už 520i, tak radši m52 než m54 - nežere olej, má plyn. lanko a ne el. plyn = lepší odezva a celkově ten motor vydrží víc než m54

Napsal: čtv 28.11.2013 21:08
od Maximech
Proto, co píšeš, jsem si vybral právě motorizaci M54 a věř mi nebo ne, jsem s ní nad míru spokojen. Olej to bere, jako normální auto. Litr oleje na 6 - 7 tisíc km. To si nemyslím, že je nějakej maxi vrchol spotřeby oleje.
A chtěl bych znát ten poměr, dle čeho usuzuješ, že M54 vydží méně, než M52..
Napsal: čtv 28.11.2013 21:24
od paca
tak právě spotřeba oleje u m52 je cca půl litr na 15tis km - takže tam vidíš že "písty a kroužky" pořád fungují na velice dobré úrovni

u m54 není problém mít spotřebu oleje jeden litr na 3tis km

Napsal: čtv 28.11.2013 21:45
od Vesa88
Za me takya M52...Povazuji ho za temer nesmrtelny

Kdyz si vezmu jak se s nim dalo jezdit a za celou dobu naprosto bez poruchy

Napsal: čtv 28.11.2013 22:11
od Rekin-e28
Ahoj,jen se zeptám když už se tu řeší ty spotřeby,mám teda starší model e34 s M50B25,manual,bez klimy,s vašeho pohledu asi socka ale má kůži
Mám ji na denní ježdění cca.4km tam a 4km zpět čistě město,je na ní dána nová lambda a vyčištěné sání a nové svíce,gumy nahuštěné správně a spotřeba tedy čistě město je cca.11l,co myslíte,je to tak v pohodě?Jezdím tak nějak normálně,ani klobouk ani závodnik..Je to tedy naměřeno ted jak se ochladilo..Díky
Každopádně se nebojte,občas ho projedu víc aby se pořádně prohřál

Napsal: pát 29.11.2013 02:43
od darklord
Pokial to jazdi na 4km trase za 11 tak si kral

tomu sa snad ani nechce verit
Napsal: pát 29.11.2013 07:59
od WITT
Také by mě zajímalo jak jsi přišel na to, že M52 je větší držák než M54. M54 žere olej normálně, je to tak konstruované, a co jsem se dočetl na zahraničních fórech,, tak M54 je větší držák.. co člověk, to názor..
Napsal: pát 29.11.2013 08:23
od paca
Rekin-e28 píše:spotřeba tedy čistě město je cca.11l,co myslíte,je to tak v pohodě?:D
normální spotřeba, za míň to už nepojede
WITT: to mi chceš říct, že to bmw udělali schválně aby to žralo olej? já myslím že ne - prostě čím víc najeto tím to požere víc oleje a aby jsi během 15tis km tam dolil třeba 3-4litry oleje mi přijde dost

prostě písty, kroužky už neplní svoji funkci - na bimmer foru to tam kdosi řešil "go" celého motoru

Napsal: pát 29.11.2013 09:54
od Maximech
To, že někdo řeší GO celého motoru zrovna na M54 neznamená, že ty motory by měli být horší.
Já řeším ročně několik GO motorů a nemusejí mít nalítáno ani 200 tis. km. Je to vesměs tak, jak jsem už psal. O přístupu majitele vozidla k motoru.
To bych tady mohl vyházet desítky motorů, u kterých se řeší GO a nemusí to být zrovna ani BMW.
BMW motory jsou milionové, ale za předpokladu, že se jim dává to, co tam patří. Toť vše.
Řešil jsem GO motoru i na Smartu, který měl najeto 30 tisíc km. A nebylo to proto, že by ten motor byl špatný. Ale slečna zkrátka nepochopila, že tam má záběhový olej a jezdila na to, dokud to nezadřela mno.
Napsal: pát 29.11.2013 10:25
od Vesa88
Taky mi neprijde normalni aby auto zralo tolik oleje...
Napsal: pát 29.11.2013 10:36
od paca
Jj, máš pravdu že je to víceméně majitelem vozidla ale bohužel i materiálem ze kterého je m54 motor = hliník:
Ocelová vložka válce má tloušťku cca 1mm. Za vložkou je síť hliníku, která umožňuje přímý kontakt s chladící kapalinou. Na místě, na které působí nejvíce tlaku, je v horní části válce je nejvíce hliníku. Pod vysokou zátěží má M54 mnohem větší potencionál k deformaci oproti ocelovým blokům jako je M52 nebo S54. Tato závada se projeví jako zvýšený tlak v klikové skříni, který způsobí nadměrný "blow-by"(únik tlaku ze spalovací komory) a snížení životnosti pístních kroužků.
Ad Smart: zadření klikovky je vcelku u tohoto modelu "normální" věc

Napsal: pát 29.11.2013 15:49
od beny-maser
kámoš dělá smárty a ještě jsem u něj neviděl, že by některej měl víc jak 70tis.km, těch 30tis mi příjde jako slabší průměr.
A ten záběhový olej je co?
To jsem četl naposled v knížce z 50let, kde byly popsaný i motory na dřevo-plyn.
Jinak jsem taky zastáncem, že pořádnej ingot z litiny vydží víc než moderní inovace, které pouze šetří na materiálech a namáhají je namaximum bez rezerv.
Napsal: pát 29.11.2013 16:09
od ARMAN
typicka konverzace na bavorackym forumu: 520 je hnůj, 523 a 525 jsou nahovno, 528 a 530 trochu lepši ale pak si budeš vyčitat žes nešel do 540.. no a když už jsme u 4litra tak jdi rovnou do M5!

Napsal: pát 29.11.2013 16:17
od soukupadam
lepší 520i z důvěryhodnýho zdroje než domlácená 528i z Mostu,
navíc těch 32 kW není zas takovej rozdíl, přesednout z felcky do R6 to je teprv něco.