Stránka 2 z 2
					
				
				Napsal: stř 23.10.2013 15:16
				od norg
				a kde  dělaj expertýzu?  Jsem z Prahy, heldal jsem na netu a nic neobjevil 

 
			
					
				
				Napsal: stř 23.10.2013 15:35
				od Mechosh
				To si vygoogluj. Na Slovensku to dělá třeba Slovnaft. U nás to bude nějaká naše rafinérka. Analýza oleje (rozbor) stojí cca kolem 500,- Kč. 
Ale je pravdou, že po výměně oleje v naftě je olej fakt o dost tmavší, skoro černý (to jsou ty saze), než v benzínu. Tak to zvaž..
Nafta patří do kamen..   

 
			
					
				
				Napsal: stř 23.10.2013 15:36
				od Vlasta
				
			 
			
					
				
				Napsal: stř 23.10.2013 15:50
				od matiz
				Hladina oleje s tlakem nema nic spolecneho.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 23.10.2013 16:57
				od beny-maser
				matiz píše:Hladina oleje s tlakem nema nic spolecneho.
ale má když tam olej není ,tak tam není ani tlak oleje 

 to je přece jasný 
 
 
dělám si prdel 

 
			
					
				
				Napsal: stř 23.10.2013 17:27
				od matiz
				Dostal jsi mne -))) Ale predpokladam ze tam samozrejme je DOSTATECNE mnozstvi...  

 
			
					
				
				Napsal: stř 23.10.2013 19:12
				od kornout
				Mechosh píše:Nejmenší zlo. Mrkni, kolik tam toho oleje vůbec máš. Pokud ho nemáš na minimu nebo pod minimem, tak zajeď na diagnostiku. Pokud bude čidlo špatné, tak to vypíše chybu. Pokud je dobré, tak bych pro jistotu vyměnil olej sám, ať zase dále nespekuluješ. Pokud máš čas a kačku navíc, tak dej olej na expertízu. Pak by teprve bylo jasno pro obě strany.
JJ, přesně, zajeď na diag.
Tvl prosímtě, nikam s tím nejezdi, normálně napojte budík a podívejte kolik to tlačí, nic víc s tím radši nedělej, než budeš vědět, že tlak je OK. Prď na čidla a věř jen realitě, nebo může být po motoru a nebo min bude chycený turbo !!!!
 Když bude tlak ok, tak pak řeš ty ptákoviny okolo.
Jo a nazapomeň to změřit i př teplým oleji, může to být studený ok a teplý už naprd, jak zřídne olej.
 
			
					
				
				Napsal: stř 23.10.2013 20:43
				od Jendix
				nevim jak vám, ale mě motor vůbec olej nebere, upřímě jsem o tom u naftáku N57 ještě neslyšel.. 
jinak samo to že se mu to rozvítilo na křížovatce je divný.. na volnoběh steče veškerý olej do vany.. bude v podstatně na nejvyšším možným provozním stavu.. 
když už tak vadný čidlo tlaku nebo někde nějaká extrémní netěsnost.. která by se právě spíš projevila na volnoběh..
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 24.10.2013 10:43
				od tesil
				sorry, ja reagoval na prispevek a nevsiml jsem si, ze je tady jeste jedna strana 

  Jsem debil 

 
			
					
				
				Napsal: čtv 24.10.2013 10:56
				od Mechosh
				Pak sem pls napiš, jak jsi dopadl. Docela by mě to zajímalo..   

 
			
					
				
				Napsal: čtv 24.10.2013 16:58
				od norg
				No včera jsem s tím zajel do BMW, oni, že olej byl měněný, že to, že je černýj je  v poho....  JAK PÍŠETE ZDE,  STAČÍ PROJET "ULICI" A JE TO.
Jinak se mi to nerozsvítilo, prostě pohoda, takže asi mi zbývá jedině nějaká diagnostika...
 
 Nevíte kdo mi to kdyžtak změří?    Nebo co doporučujete, jsem z Prahy, taky tu někdo něco píše o TURBU 

   tak ať vím co a jak..
 díkes
 
			
					
				
				Napsal: čtv 24.10.2013 19:42
				od Mechosh
				Já ti diagnostiku můžu udělat. Tím vyloučíme nebo potvrdíme, že je to čidlo. Pokud by bylo turbo KO, tak by ti bralo olej, ale to by se ti ztrácel. Pokud jsi koukal na měrku a je v poho, tak nevím, proč by to mělo být turbo.
Potom můžem změřit tlak oleje.
Kdyžtak SZ a domluvíme se.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 24.10.2013 21:18
				od kornout
				Tady plácáte pátý přes devátý.
Když je nedostatečný tlak mazání, tak se mohou přidírat některé věci na motoru, zpravidla to začíná nahoře do vrchu a právě zmíněné turbo dostává na frak. Je to na tom turbu potom vidět, když se rozhodí Nemusíš to ani poznat, jen je prostě nižší tlak a za jízdy to ani kontrolku nerozsvítí, jsou tam určité tolerance a časové prodlevy, než to aktivuje výstrahu.
No a právě jak tu někdo píš, že je divné, že se to stalo právě na křižovatce, tak to právě vůbec divný není, jelikož právě při teplém motoru a volnoběžných otáčkách je tlak nejnižší, jelikož olej je řídkej a malé otáčky má čerpadlo. Nechápu co je na tom divného.
Hladina oleje pokud je OK, tak s tím nemá nic společného, to samé jak dlouho tam je olej (jak tu psaly, ten je u nafty černej hned).
Jediné jak tomu přijít na kloub a bezstarostně dál jezdit, je právě změření tlaku oleje.
Nicméně je to každého boj, já si tohle tenkrát radši změřil, když byly pochybnosti.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 25.10.2013 10:37
				od Mechosh
				Jaký pátý přes devátý?  
 
 
Snažíme se vyřešit, čím to může nejspíš být a vycházíme z prvotního poznatku, že to bylo po výměně motorového oleje a natankování super extra kvalitního paliva u Shellu.
Toť vše.
Jinak v podstatě shrnuješ vše, co již bylo zmíněno.
Takže ti asi poděkuje za další, výrazně odlišný názor.  

 
			
					
				
				Napsal: pát 25.10.2013 14:34
				od norg
				No já mám z toho hlavu jak balooon,,  
  při poslední jízdě cca 10km  klidné tempo ( město) se to vůbec nerozsvítilo.
 Takže to nechám nějak zkontrolovat a uvidíme.  
 Pak dám vědět jak to dopadlo 

  Ale z toho turba mám teda bobky....
 
			
					
				
				Napsal: pát 25.10.2013 14:46
				od matiz
				kornout: Ma to cenu ??? Nema.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 25.10.2013 15:13
				od norg
				Proč to nemá cenu?  ..
			 
			
					
				
				Napsal: pát 25.10.2013 17:41
				od kornout
				matiz píše:kornout: Ma to cenu ??? Nema.
  
 
asi ne  

 
			
					
				
				Napsal: pát 25.10.2013 19:14
				od beny-maser
				nevím o co se snažíte 

 tohle fakt nemá cenu, až se to kousne tak se pozná, že to opravdu nemazalo, a když ne, tak to bylo jenom čidlo 

 
			
					
				
				Napsal: pát 25.10.2013 21:19
				od kornout
				beny-maser píše:nevím o co se snažíte 

 tohle fakt nemá cenu, až se to kousne tak se pozná, že to opravdu nemazalo, a když ne, tak to bylo jenom čidlo 

 
Ano, toto je taky řešení.