Stránka 2 z 3

Napsal: čtv 10.10.2013 22:01
od Totic
PS2:
Tak jasně tam jsou hory a jinačí zima. Víc dolů "na nákupy" už je zas hrozně daleko no.. :/

Kua ty taliáni se dokážou kultivovaně snad jenom nažrat :))

Napsal: čtv 10.10.2013 23:02
od Filozof
Tak si jedte pro auto do afriky ... tam se jistě nesolí silnice :lol:

Italové jsou horkokrevní tak se člověk nesmí divit že i auta jsou omlácená.
To samé jako španělé.

Auta prej dneska hodně táhaj z holandska

Napsal: pát 11.10.2013 22:31
od ACDC
Já mám E46 z Francie, někde z jihu u M. Carla, po doktorovi a OK.

Napsal: sob 12.10.2013 09:41
od Totic
Nemá to oranžový/žlutý světla a mlhovky? To byla specifikace pro Francii ne?

Napsal: sob 12.10.2013 21:11
od ACDC
Mlhovky obyč, ostatní taky

Napsal: pon 14.10.2013 08:09
od Tecto
Já mám Holanďana!!!
Ale pozor - Holandsko je nejucpanější země v Evropě, takže se to na autě projeví. Aspoň na mým se to projevilo. Vizuálně je ale perfektně zachovalý vč. interiéru, který nejeví znímky opotřebení. Lak je všude origo vč. původních dílů, podvozek OK - nesolí, není co :D , čistá historie vč. servis. knížky. Po této stránce Voňavka.

Napsal: pon 14.10.2013 12:11
od Honza325
Mám trochu opačnej dotaz. Jak je to s Norskem? Známej tam byl pracovně a všimnul si, že svoje auto, který by tady prodal okolo 100tis.Kč by v Norsku prodal okolo 250tis. Kč. Auta jsou tam prostě o dost dražší. Příští rok, až tam pojede znovu, tam prý svoje auto bude chtít prodat... Ale že bude jistě muset doplácet nějakou nesmyslnou daň nebo něco podobného, kort když nejsou v unii? Protože to bychom tam jinak jezdili prodávat auta asi všichni :D

Napsal: úte 15.10.2013 00:10
od ACDC
Jo, a brácha má z italie 840ci a stav fakt hodně dobrej. Nic omlácenýho ap.. Asi se k 31 choval někdo dobře :-)

Napsal: úte 15.10.2013 10:38
od airbone
Totic píše:PS2:
Tak jasně tam jsou hory a jinačí zima. Víc dolů "na nákupy" už je zas hrozně daleko no.. :/

Kua ty taliáni se dokážou kultivovaně snad jenom nažrat :))


Tak to vazne pochybyjem aby sa vedeli kultivovanie "nazrat"... Podla mna zeru horsie ako svine v chlieve.

Holandsko - taktiez sa tam solia a to dokonca este predtym nez zacne snezit a mrznut (preventivne). Hlavne na juhu krajiny vo vnutrozemi. Nesnezi tam zrovna az tak casto a moc ako tu, ale mrzne tam bezne.

Napsal: čtv 17.10.2013 21:36
od Tecto
Pokud se v Holandsku solí, tak to chápu, myslím si že je to na autě poznat - ťupky na alu ramenech. Jinak vše OK, vše soudržný. Přece jen mají velmi dobrý silnice. Já mám auto z Haagu a je v pohodě. Jen to crcání v zácpách tomu moc nepřidalo, bohužel :roll:

Napsal: pát 18.10.2013 18:33
od IWAN78
A uz vas napadlo ze auta z italie sa vozi do nemecka a tam bazare ovladaju arabove resp. turci?
S tou afrikou to nieje spatny napad, pretoze su tam auta prevazne zo Svajciarska.....az nato ako sa snimi zaobchadza pri transporte :D

Napsal: pát 18.10.2013 20:41
od Tecto
No, diskuze už je v tuto chvíli fakt o ničem . . . . . . .

Takže pár dobrých rad na závěr:
- nejdřív si vždycky řekni - aut je plná . . .
- NIKDY NESPĚCHEJ, i kdybys měl auto hledat celej rok - jde přece o finále, tak se máš na co těšit. Jo a předpokládám, že nemáš tiskárnu na prachy
- u vybraného auta vždy záleží spíš na stavu než na kilometrech
- bez profi BMW dinostiky stejně poznáš kulový - takže při koupi musíš stejně věřit tomu co vidíš a jak to na tebe působí
- dobře si projdi lakování, a prověř na různejch částech interiéru, mot. prostoru apod. data výroby (je to třeba na štítcích na světlech) - musí to sedět, jinak je něco v nepořádku !!!
- jak tam bude něco dobastlenýho (třeba elektrika), raděj jdi pryč - pamatuj na bod 1.
- jakýkoli divný zvuk - bacha, může to dopadnout velkou investicí
- svez se, musíš řídit (jinak je to na prd), vypni rádio a poslouchej reakce, zvuky, řazení, přejeď pár hrbolů, zakličkuj, zkus zabrzdit a pustit volant, atd.
- najdi si dobrý servis v místě bydliště - zapomeň na svépomoc a bastlaře, ti to leda pok...ví a pak si budeš rvát vlasy
- používej co nejvíc origo díly, vys... se na druhovýrobu - nápravy, brzdy, motor - bez diskuze
- nech hned vyměnit olej v automatu spolu s vanou (s filtrem) - použij dobrý olej, bude to stát cca 10.000,- Kč (!!) :oops:
- nech vyměnit olej v motoru - i v origo BMW doporučujou Mobil 1 ESP Formula 5W30 (teda aspoň na benzín, naftu najdeš tady na fóru) - nešetři na tom a použij i origo filtr BMW (žádnej Fïltron apod.)
- tankuj jen kvalitní palivo - benzín nebo naftu - Maxxmotion třeba - věř mi, vyplatí se ti to mnohonásobně, vím o čom mluvím :roll:
- zapomeň na plyn, pokuš chceš šetřit, kup si něco s 1.9TDI a ne modrobílou vrtuli
- na kolech striktně dodržuj ET (IS) a vys... se na všechny kecy, že je to jedno. Hlavně NIKDY nepoužívej rozšiřovací podložky - to je rychlá smrt.
- pokud budeš mít starší model (do r. 2007), tak jej nepředělávej na LED světla (zadní) - jsou to hezký, ale velmi problematický srandičky - lepší je obyč žárovka, kterou si vyměníš za pár kaček, LED světlo musíš (tak jako já) měnit celý, jetý je za bratru 2.500,- Kč :lol:
- pokud budeš mít střešní okýnko nebo panoramu, tak si s tím dej tu práci a co nejlíp to vyčisti - no, to ale platí obecně o celým autě. Jednak se s ním docela dobře seznámíš, jednak přijdeš co je blbě, co potřebuje dotáhnout, vyměnit, doklapnout, ... a jednak to všechno pěkně promaž (třeba všechny gumy nastříkej silikonovým olejem - bude se to hodně hodit), všechny klouby, panty, bla bla, je toho fakt hodně, já jsem to dělal postupně asi tejden
- dalo by se sem psát ještě dost dlouho, třeba se najde další člobrda, co ti přispěje do "kuchyřky nákupu dobrýho kousku"
Měj se a přeju šťastnou ruku :wink:

Napsal: sob 19.10.2013 19:37
od VRsix
Po tobe bych si jednou chtel koupit auto :)

Napsal: sob 19.10.2013 21:22
od Perunwit
já bych se jenom zeptal, proč podložky NIKDY... a jestli to platí pro tloušťku 40mm nebo i třeba 15mm :twisted:

Napsal: ned 20.10.2013 09:10
od Teddy
Já mám podložky na zimní sadu. Tušim 20mm. A to jen proto, abych dorovnal ET na správnou hodnotu. Tam to asi bude OK.

Ale souhlas.... měnit geometrii a síly působící podvozek tak dramaticky, jako to dělaji podložky může jen naprostej ignorant (tedy ten, komu nevadí, že to celý zkurví).

Podvozek je navrženej tak, aby síly působící na ložiska a čepy byly v nějakym směru a nějaký velikosti.

Je snad jasný, že když se síla několikanásobně zvětší a změní se její směr, tak se to v lepším případě jen zkur... V horším ti taky za jízdy může upadnout kolo. To platí samozřejmě pro extrémní případy.

Prostě to na to neni konstruovaný :mad:

Napsal: ned 20.10.2013 09:25
od Perunwit
chci si na ozkusení dát na zadek právě ty 15mm, samozřejmě o tom, co uvádíš uvažuju taky. Chápu, že se změní moment, kterým pak to kolo působí na uložení, jen netuším, jestli při takhle minimálním rozměru je to až tak dramatický. proto se ptám....

Napsal: ned 20.10.2013 11:42
od beny-maser
v tomhle rozměru to není nijak dramatický a němci maj tyhle podložky občas napsaný i u kol v TP jeden takovej tp mám doma

Napsal: ned 20.10.2013 13:56
od Tecto
Já jsem napsal jen pár logickej bodů, který doporučujou maníci, kteří se autům opravdu věnují a ví co říkají.
Nechť si z toho každý vezme, co uzná za vhodné.
Já od jisté doby raděj neexperimentuju. Jak se něco vys..., tak to pak leze tak do peněz, že každý neautorizovaný úpravy se vrátí jak bumerang.
Já preferuju auto tak, jak vyjelo z fabriky a to v co možná nej stavu. Pokd si koupím nějakej doplněk, tak pokud možno originál a zas v co nej stavu, takže pokud je na autě třebas poškrábaná okenní lišta, koupím jinou - jetou, ale origo - a tu stávající si vyměním. A z takovýho auta mám pak tu pravou radost.
Pokud je někdo tuner a úpravce - je to jeho rozhodnutí, nikomu nic nenutím.

Napsal: ned 20.10.2013 18:04
od Totic
Jj v zásadě dobrej návod. Jen bych měl připomínku k tomu LPG, který třeba u V8 považuju pomalu za nutnost, protože dávat třetinu výplaty měsíčně za benál to potěšení z jízdy pak dost ředí. :?

No a 15-20 podložky pod zimní 16" kola používám již několik sezon a žádná rychlá smrt se zatím nedostavila. Zrovna na E90 je potřeba dozadu dávat hodně často, aby to vypadalo trochu obstojně, teda pokud nemáte nějaký široký 18-19".

Napsal: ned 20.10.2013 19:42
od Tecto
Jo, plechy jdou jak na který model. Například na moje 530 - čistá nula, takže platím předražený gumy. Kdyby tam šly plechovky, byl bych v klídku. Ale nejdou. Inženýři z NSR nám to pěkně nakreslili.
Co se týká dodržování ET - každej za sebe. Já to respektuju a neexperimentuju. Do auta jsem už narval tolik prachů, že mi to nesojí za to.