Stránka 2 z 5
Napsal: pon 08.07.2013 08:54
od mitman
Bulwa píše:A jak jsi na tom s opravama ? Dá se to nebo je to studna na peníze ?

Jelikož to slouží jako daily car, tak se to dá

zatím jsem dělal jen olej a filtry
Ale ted mě čeká přední rameno (začíná se na něm něco dít), svíčky (pro lepší pocit), termostat (blbne asi ta elektronicka regulace) a membrána.
Musím to zaklepat, ale zatím na to jak s tím lítam, to jsou jen malý položky
Hodně záleží jakej kousek chytíš, 6q bude asi od předchozích majitelů dostávat víc na prdel než automat. Takže si hlavně to chce zkontrolovat jak je na tom převodovka (radi se kazej prej), pokud budes mit mpaket podvozek, tak aby nebyl vymlacenej, pokud budes mut uz M62B44TU, tak v jakym stavu je vodou chlazenej altik .. a pak ty dalsi veci, co jsou casty problemy na 540i
Jo a ke spotřebě, mě se podle stylu jízdy pohybuje mezi 12.5 az 13.5

rekord jsem mel zatím 21.3 .. ale to uz tomu musis davat porad

- jsou to spotřeby vždy na nadrz.
Napsal: pon 08.07.2013 11:45
od Filozof
no tak to potom jedině 330Ci tedy kupéčko a pak v mpacketu....
nebo 540i v mpacketu .... obojí bude super a V8 má zase zvuk zrychlení bude lepší v 540i i maximálka ale 3er bude více sportovní a lépe sedět v zatáčkách...
Napsal: pon 08.07.2013 20:11
od 540david
Za mě bych doporučil jednoznačně 330i. V dnešní době není kupování 540i(A) o tom, zda do ní jít, nebo nikoliv, ale kde sehnat tu pravou? Pokud budeš toužit po manuálu, tak těch opravdu mnoho nejezdí. Převodovka je jeden kus a když se ti vydělá, tak není zrovna lehké auto zprovoznit. Auta mají v lepším případě najeto kolem 400 tis a to je potřeba některé věci vyměnit. Pokud ale pominu, že jsi měl teda kliku na dobrý tech. stav je tu druhá věc a to výbava. 6q byla většinou látková "holota". Pokud má již někdo kůži, tak většinou manuální. Další věc bude skleněný šíbr a podobný věcičky. Ale dejme tomu, že jsi měl kliku i u interiéru, ale taky asi budeš chtít M-packet. Tím se to opět úží a zbývá aut již opravdu málo. A dodělat přední a zadní nárazník M5 je při dobrem štěstí 15tis. A na konec, když seženeš takto opečovávaný kus, nebude za 80tis., jelikož si jej majitel bude celkem cenit.
Co se týká M-podvozku I+II je jízda naprosto v pohodě, jen na 19" kolech to trošku poskakuje na velkých dírách.
No a teď pokud sis to už nerozmyslel, tak dodám, že 540i má téměř všechno jiný než 5er, takže se díly podstatně hůř shánějí. O přisávání motoru a z toho plynoucím nepravidelném volnoběhu a chrastajícím Vanosu jsou tu toho napsáno mraky. Ale dejme tomu, že čteš a toužíš po V8 dál.
Další kapitola je teda alespoň částečný sportovní tjůning. Pokud se ti podařilo sehnat slušnou 540i dal jsi za ní tak kolem 150tis. První na řadě jsou brzdy. O tom, že série origo brzdí naprosto na hovno není potřeba psát. Kdo ti bude tvrdit, že to jsou úžasný brzdy, tak jezdí opravdu "klobouka". Je několik cest z a nejlevnější je koupit Zimmermann Sport bratru za 15tis., nebo kvalitní kotouče+Ferodo DS2500(3000). Oboje na sportovní jízdu stačí. Další je upgrade za brzdy z M5 (ale to není taky žádná hitparáda a série brzdí stejně jako ty Zimm) a osazení právě těma Feroďákama. Když už bude auto brzdit, tak to chce, aby bylo slyšet. Je nejlepší udělat komplet výfuk a to na těch 10 papouchů taky vyjde. Ovšem, pak je zvuk peckoidní. No a když už v tom budeš, chce to i podvozeček, jelikož ten M-packeťouš je fajn, ale funnycar je o něčem jiném. To je dalších 25+. Závěrem jen dodám, že při rychlé jízdě se jezdí za 20+.
Jednoznačně ti radím koupit si 330i. Je to mnohem zábavnější a na okresce stejně rychlé auto. Pokud ovšem trváš na V8, tak tě vítam v klubu "bratře"

)
A ještě drobná poznámka, 540i před fl. tudíž 1995-1997 jsou rychlejší než novější verze a pokud mají pofl. světla, tak jsou nerozeznatelné. Motor má větší sání z M60B40 a při srovnání obou aut je to celkem znát.
Držím palce.
Napsal: pon 08.07.2013 20:22
od Bulwa
540david píše:Za mě bych doporučil jednoznačně 330i. ...Motor má větší sání z M60B40 a při srovnání obou aut je to celkem znát.
Držím palce.
To jsou bratru informace z terénu, které potřebuji.

Nedostupnost zboží a vyšší kupní cena, to je mi známo. Starat se o auto jako takové mi nevadí, spíše naopak.. pěkně se v tom povrtám

Nicméně si nejsem jistý, zda poměrně značná finanční zátěž při provozu je to, co momentálně hledám. To už bych si totiž rovnou koupil M5ku na kterou si zatím finančně netroufám.

Napsal: pon 08.07.2013 20:41
od 540david
Ovšem u M5 je to řádově o 150tis více. 540i je opravdu drahá sranda na provoz. Já jezdím přes léto na motorce, v zimě si půjčuji Cayenna a nedokážu stejně 540 prodat. To mě potom ta občasná spotřeba nevadí.
Ale za letošek jsem najel rekordních 1700Km...

Pokud ti nevadí se v autě vrtat, tak dodělat se dá vše a kožený interiér na E39 není zas tak drahý, jelikož je téměř neprodejný.
Napsal: pon 08.07.2013 21:40
od Filozof
Bylo by fajn se projet taky v obou autech o kterých přemýšlíš ... ale ta 330Ci ti bude dělat radost za menší peníze a auto si myslím vždy prodáš ...
No jo V8 je V8.
Ještě jednu variantu nikdo nezmínil.... a to koupit 540i 6kvalt z 96-97roku ty jsem občas viděl v horším stavu za 60tis ... pak si dej bokem 100tis a budeš mít auto jako nové ...komplet podvozek , brzdy , všechny hadice a serepetičky ... a nějaké drobnosti z M5....a budeš jezdit taky parádně a navíc co si budeme povídat 540i předface nemá tolik věcí co by se mohlo podělat jako novější 98- a výše vanosy atd...
Uděláš si auto podle sebe ...
Zase jsi mezi 330Ci vs 540i V8 ....asi bych taky hodně přemýšlel být u takové volby ...
Asi bych si sepsal priority a zjistil které auto se tomu blíží nejvíce...
Idea by byla 340Ci V8 e46
Pak ještě Alpina B3 je tam 3.3L motor výkon 206KW to s 3er pěkně cvičí ...jede jistě rychleji jak V8.
Alpin je několik ... dají se i B10 V8 mají 340koní
Jsou ale dražší ale v lepším stavu většinou...
http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/alp ... 55750.html
možností je hodně.
Napsal: pon 08.07.2013 21:54
od Bulwa
Filozof píše:Idea by byla 340Ci V8 e46
možností je hodně.
Jojojojo, to scháním

Já právě nikho neznám s těmahle modelama. Asi budu muset sehnat někoho za uplatu, kdo mi to pučí

Napsal: pon 08.07.2013 22:53
od 540david
to Filozof:
koupit auto za 60+ a investovat je cesta dlouuhá, finančně velmi náročná a jen pro někoho, kdo se v E39 dobře orientuje. Takový auto bude shánět rok a bude to totální šrot. Něco podobného jsem realizoval sám, je s tím rozdílem, že auto mělo dokurvený motor od dementních telat(mechaniků) a ostatní bylo celkem v pohodě. Bitturb by mohl vyprávět, kolik ho ty "opravy" stály.
Napsal: úte 09.07.2013 07:32
od Birkoff
Malinko OT: jak se chová/co dělá 6q převodovka při odchodu do věčných lovišť?
Jinak V8 je prostě návyková - vím o čem mluvím. Moje spotřeba je mezi 10-12 l/100km. Nejezdím úplně pomalu, ale "lítat" jsem přestal. No a ty opravy je kapitola sama pro sebe, ALE!!! zase to uděláš pořádně a něco to vydrží. Co vidím jako problém je chlazení M62 V8 motoru. Musí být opravdu v pořádku, na tohle taky dost trpí. Ale jinak fakt skvělý auto.
Napsal: úte 09.07.2013 10:01
od Lennox
Filozof píše:Idea by byla 340Ci V8 e46
To bych bral všema deseti.

Napsal: úte 09.07.2013 10:13
od Filozof
a co možnost pokud chceš auto co má sílu a bude zábavné a ještě bude si držet hodnotu a pujde nahoru ...si sehnat
M5 E34 3,6 nebo 3,8 - viděl jsem kousky 150-200tisic co vypadají celkem pěkně a mají více jak 300koní ...M5 jistě pojede 540i jak nic.
Navíc M5 bude mazel a bude si držet nebo zvyšovat hodnotu...
http://auto.bazos.cz/inzerat/25711761/BMW-M5-E34-38.php
Ideální hobby car na víkendy a pro radost s navyšující se hodnotou.
Takže i investice.
Napsal: úte 09.07.2013 10:46
od thundercat
Lennox píše:Filozof píše:Idea by byla 340Ci V8 e46
To bych bral všema deseti.

stačí trocha financí a jde asi všechno
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 8&start=15
Napsal: úte 09.07.2013 13:31
od Filozof
já bych šel do M5ky 3,8i 250KW
Ta je přímo dělaná pro radost z jízdy....
Pěknej článek.
http://www.volny.cz/daniel.hruby/m5e34hist.html
Napsal: úte 09.07.2013 13:36
od Lennox
Napsal: úte 09.07.2013 14:27
od thundercat
Napsal: úte 09.07.2013 17:16
od Lennox
No jo, ale s tim by bylo plno práce a pak nevím komu by se do toho chtělo. To už je fakt lepší koupit 540i než se do něčeho takového pouštět.
Napsal: úte 09.07.2013 22:01
od Filozof
tak rozdíl 540i 286hp vs M5 e34 340hp.
M5 bude odladěná , držet si cenu a možná i cena pujde nahoru....
V8 má super zvuk je novější ale slabší....spíše na dálnice a servis bude nastejno asi ...cca
Napsal: úte 09.07.2013 22:31
od Lennox
Filozof píše:tak rozdíl 540i 286hp vs M5 e34 340hp.
M5 bude odladěná , držet si cenu a možná i cena pujde nahoru....
V8 má super zvuk je novější ale slabší....spíše na dálnice a servis bude nastejno asi ...cca
No pokud bude kupovat na M5 použitý, ale zachovalý díly tak by se to servisně dalo. Ale pochybuju, že budou na M5 origo díly mít stejný ceny jako na klasiku.
Napsal: úte 09.07.2013 22:31
od horan
Napsal: stř 10.07.2013 07:39
od ada540i
Jestli víš něco víc, tak to prozraď

nebo ty smíš jen naznačovat?