Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

530D E60 - problem s automatem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno

#21 Příspěvek od Sonny »

avana píše:
Sonny píše:Adaptace se mazou tak, ze slapnes kick-down a drzis to 30s pri vyplem motoru a klicku na pred-startovni polohu. Zadna diagnostika neni potreba, pak zalezi jak to naucis..


A jak je to u mýdla, zatlačil jsem ho, nestartoval, udělal jak píšeš a nic. Pak jsem to ještě zkoušel zapnout bez sešlápnutí brzdy - tzn, že se rozsvítily kontrolky a taky nic. Chová se to úplně stejně když jedu a řadí to. Hlásí to, že reset proběhl? Dík


Nehlasi to nic, ale ja to poznal hned - zacne to radit zprvu ve vyssich otackach i kdyz mas malo plynu, pak se to postupne ustali.

S "mydlem" to udelas tak, ze ho tam zasunes a bez slapani brzdy zapnes start (poloha 1. klasickyho klicku), pak zmacknes jeste jednou (poloha 2. klasickyho klicku / pred-startovni). Tam jsem slapl plnej, drzel 30.s a pak to myslim normalne vypl. Neni v tom fakt zadna veda 8)
avana
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 26.07.2010 00:00
Bydliště: okr. Strakonice

#22 Příspěvek od avana »

Sonny píše:
avana píše:
Sonny píše:Adaptace se mazou tak, ze slapnes kick-down a drzis to 30s pri vyplem motoru a klicku na pred-startovni polohu. Zadna diagnostika neni potreba, pak zalezi jak to naucis..


A jak je to u mýdla, zatlačil jsem ho, nestartoval, udělal jak píšeš a nic. Pak jsem to ještě zkoušel zapnout bez sešlápnutí brzdy - tzn, že se rozsvítily kontrolky a taky nic. Chová se to úplně stejně když jedu a řadí to. Hlásí to, že reset proběhl? Dík


Nehlasi to nic, ale ja to poznal hned - zacne to radit zprvu ve vyssich otackach i kdyz mas malo plynu, pak se to postupne ustali.

S "mydlem" to udelas tak, ze ho tam zasunes a bez slapani brzdy zapnes start (poloha 1. klasickyho klicku), pak zmacknes jeste jednou (poloha 2. klasickyho klicku / pred-startovni). Tam jsem slapl plnej, drzel 30.s a pak to myslim normalne vypl. Neni v tom fakt zadna veda 8)


Dík, prubnu to a podělím se ze zkušenostma.-)
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#23 Příspěvek od jiririder »

avana píše:
Sonny píše:
avana píše:[quote="Sonny"]Adaptace se mazou tak, ze slapnes kick-down a drzis to 30s pri vyplem motoru a klicku na pred-startovni polohu. Zadna diagnostika neni potreba, pak zalezi jak to naucis..


A jak je to u mýdla, zatlačil jsem ho, nestartoval, udělal jak píšeš a nic. Pak jsem to ještě zkoušel zapnout bez sešlápnutí brzdy - tzn, že se rozsvítily kontrolky a taky nic. Chová se to úplně stejně když jedu a řadí to. Hlásí to, že reset proběhl? Dík


Nehlasi to nic, ale ja to poznal hned - zacne to radit zprvu ve vyssich otackach i kdyz mas malo plynu, pak se to postupne ustali.

S "mydlem" to udelas tak, ze ho tam zasunes a bez slapani brzdy zapnes start (poloha 1. klasickyho klicku), pak zmacknes jeste jednou (poloha 2. klasickyho klicku / pred-startovni). Tam jsem slapl plnej, drzel 30.s a pak to myslim normalne vypl. Neni v tom fakt zadna veda 8)


Dík, prubnu to a podělím se ze zkušenostma.-)[/quote]

tak funguje to?
talio2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: úte 22.01.2013 01:00

#24 Příspěvek od talio2 »

joo , tohle funguje, taky jsem to dělal
avana
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 26.07.2010 00:00
Bydliště: okr. Strakonice

#25 Příspěvek od avana »

jiririder píše:
avana píše:
Sonny píše:[quote="avana"][quote="Sonny"]Adaptace se mazou tak, ze slapnes kick-down a drzis to 30s pri vyplem motoru a klicku na pred-startovni polohu. Zadna diagnostika neni potreba, pak zalezi jak to naucis..


A jak je to u mýdla, zatlačil jsem ho, nestartoval, udělal jak píšeš a nic. Pak jsem to ještě zkoušel zapnout bez sešlápnutí brzdy - tzn, že se rozsvítily kontrolky a taky nic. Chová se to úplně stejně když jedu a řadí to. Hlásí to, že reset proběhl? Dík


Nehlasi to nic, ale ja to poznal hned - zacne to radit zprvu ve vyssich otackach i kdyz mas malo plynu, pak se to postupne ustali.

S "mydlem" to udelas tak, ze ho tam zasunes a bez slapani brzdy zapnes start (poloha 1. klasickyho klicku), pak zmacknes jeste jednou (poloha 2. klasickyho klicku / pred-startovni). Tam jsem slapl plnej, drzel 30.s a pak to myslim normalne vypl. Neni v tom fakt zadna veda 8)


Dík, prubnu to a podělím se ze zkušenostma.-)[/quote]

tak funguje to?[/quote]

Včera večer jsem to udělal viz popis a vypadá to, že se to chová jinak, tak to asi bude ono.....
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#26 Příspěvek od jiririder »

tak smazani adptaci zkrze pedal je asi blbost, jedna se pouze o kalibrace uvedeneho pedalu. Jinak jsem byl na diagnostice OPS, s ni se adaptace smazaly. Auto je absolutne cisty, bez vad a taktez i prevodovka. Pouze to vypsalo neco s EGR, takze se ho pokusim rozebrat a vycistit, pokud bude spatnej a dale mi bylo receno, ze muze byt spatny elektroventil, tak se uvidi....

MA NEKDO NEJAKY ZKUSENOSTI S CISTENIM EGR VENTILU? POPR. CIM JEJ VYCISTIT?

-jeste se chci zeptat na silentbloky motoru, ty jsou vzduchovy? :)
HonzaX
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: čtv 18.04.2013 00:00
Bydliště: Reichenberg

#27 Příspěvek od HonzaX »

AGR se dá v pohodě vyčistit technickým benzínem, kartáčkem na zuby a menším plochýn šroubováčkem. :lol:
Silentbloky jsou ovládány podtlakově. z důvodů utlumení vibrací při studeném motoru.
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#28 Příspěvek od jiririder »

tak EGR sem komplet vycistil, zasranej fakt byl, fungovat asi spravne nemohl....ale co se tyce zavady kolisani otacek co jsem popisoval zustava :( uz fakt nevíííím.

jeste me napadlo, ze jak jsem menil olej v prevodovce, tak to lehce mocilo u te prechodky kudy vede el. kabelaz do prevodovky, je mozny ze by se tam ztracel tlak? to je blbost ne?
tom955i
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 01.11.2012 01:00

#29 Příspěvek od tom955i »

o par temat nize taky nekomu kolisaly otacky a....Tak kolísání otáček vyřešeno.Byl vymačkaný těsnící kroužek na hliníkové hadici od turba.I znatelně lépe jede...Nový kroužek 350 kč a 10 min práce....
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno

#30 Příspěvek od Sonny »

jiririder píše:tak smazani adptaci zkrze pedal je asi blbost, jedna se pouze o kalibrace uvedeneho pedalu.


Zvlastni, tak v tom pripade konstatuji, ze smazani adaptaci pres diagnostiku vs. pres pedal = se chova stejne. Jestli je na pedalu jenom kalibrace polohy a v diagnostice adaptace prevodovky vi buh. Vysledek se mi zdal ale uplne stejnej. :roll:
eisy
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 03.06.2012 00:00

#31 Příspěvek od eisy »

Nereš to na foru, tady Ti zablábolí každej nesmysl, kterej ho napadne. Mne to dělá to samé a vím, že to je hydroměnič (ne výměna oleje, ne kalibrace pedálem a jiné bláboly). Jeď k nějakýmu profíkovi a řeš to s nima, tady Ti to nikdo neopraví :D
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#32 Příspěvek od jiririder »

hydromenic by to byl kdyby ty otacky kolisaly v tahu..... myslim ze jsem na to mozna prisel, dnes jsem pod to vlezl, nechal si pridat plyn a kourilo se mi nekde od turba, myslim ze jsou v hajzlu svody :(
Drroman
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: sob 04.05.2013 00:00

#33 Příspěvek od Drroman »

Cus,stava se mi na e61 kdyz dojizdim do krizovatky tak mi auto jakoby na setinu sekundy mezi dvojkou a jednickou vyradi,proste se jakoby zhoupne.neni to takove jak pri kopnuti automatu kdy to pribrzdi auto.spise naopak.tezko se to popisuje nevite nekdo co s tim?diag mela zavadu systemu razeni.v servise na automaty mi rikali,ze muze byt malo oleje v automatu.nemate s tim nekdo zkusenost?
koci20
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00

#34 Příspěvek od koci20 »

dobry den chtel sem se zeptat mam bmw 530d E6A mam nalítano 270tis km a nevim zda predemnou nikdo menil v automaticke prevodovce olej a potreboval bych poradit zda ho mam vymenit a nebo to mam nechat být .bojim se ze kdyz to vymenim ze muzu neco pokazit a automat odejde . diky
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#35 Příspěvek od jiririder »

urcite vymenit !!!!

poznas to kdyz to oddeklujes tu prevodovku tak na plastovej vane prevodovky bude vyrazenej rok vyroby te vany, ja tam mel treba 05, takze to rozhodne nikdo nedelal. Kdyz se totiz meni filtr musi se vymenit i vana.
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#36 Příspěvek od Tecto »

Ahoj všichni, dneska jsem nechal vyměnit olej v převodovce (07/2008; E61) a když jsem viděl co vyteklo, tak mi nebylo úplně dobře. Když se odšroubuje spodní vypoušťák na vaně převodovky, tak pochopitelně nejdřív teče humus, a pak trochu čistší olej, ale přece jen nic moc. Když jsem pak viděl vanu s magnetama, tak tam byl nesedanej takovej grafitovej sliz. Nechal jsem to vyměnit po 150.000km (poctivejch) a myslím, že jsem udělal dobře - všem doporučuju, investice 10.000,- Kč se dle mýho názoru určitě vyplatí.
Postup při výměně: zahřát na provozní teplotu, zvednout na zvedáku, vypustit starou náplň, napustit novou, projet, prořadit vč. manuálního řazení, pak zas zvednout, všechno vypustit, demontovat vanu, nechat vykapat, namontovat novou vanu, napustit nový olej až po boční napouš. zátku, tu zašroubovat, zase projet a prořadit vč. manuálu, opět zvednout, a doplnit olej po plnící otvor až to bude vytýkat ven (ale pozor, motor musí běžet a páka voliče musí být v poloze "P"!!!), zašrouovat zátku plnícího otvoru, napojit diagnostiku a odnaučit stávající styl řazení + načíst mód "nový olej" - a je to.

A to že převodovka podřazuje, to umí ta po r.v. 2007, takže pokud máš tuto, tak bych to neřešil. Dívější model je asi na pováženou.
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#37 Příspěvek od jiririder »

Tecto píše:Ahoj všichni, dneska jsem nechal vyměnit olej v převodovce (07/2008; E61) a když jsem viděl co vyteklo, tak mi nebylo úplně dobře. Když se odšroubuje spodní vypoušťák na vaně převodovky, tak pochopitelně nejdřív teče humus, a pak trochu čistší olej, ale přece jen nic moc. Když jsem pak viděl vanu s magnetama, tak tam byl nesedanej takovej grafitovej sliz. Nechal jsem to vyměnit po 150.000km (poctivejch) a myslím, že jsem udělal dobře - všem doporučuju, investice 10.000,- Kč se dle mýho názoru určitě vyplatí.
Postup při výměně: zahřát na provozní teplotu, zvednout na zvedáku, vypustit starou náplň, napustit novou, projet, prořadit vč. manuálního řazení, pak zas zvednout, všechno vypustit, demontovat vanu, nechat vykapat, namontovat novou vanu, napustit nový olej až po boční napouš. zátku, tu zašroubovat, zase projet a prořadit vč. manuálu, opět zvednout, a doplnit olej po plnící otvor až to bude vytýkat ven (ale pozor, motor musí běžet a páka voliče musí být v poloze "P"!!!), zašrouovat zátku plnícího otvoru, napojit diagnostiku a odnaučit stávající styl řazení + načíst mód "nový olej" - a je to.

A to že převodovka podřazuje, to umí ta po r.v. 2007, takže pokud máš tuto, tak bych to neřešil. Dívější model je asi na pováženou.



to myslis ze ty do roku 2007 nepodrazujou?
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#38 Příspěvek od Tecto »

No, nejsem si úplně jist. Osobní zkušenost s tím nemám, pouze jsem to četl v nějaké recenzi. Pokud se mýlím, nechám se rád poučit. Vím ale, že od roku 2007 jsou motory i auta celkově na dietě zvané Efficient Energy s čímž souvisí celá řada opatření vč. onoho podřazování. Pokud však konkrétně i automaty do tohoto data poslušně podřazují - tak to na 100% skutečně nevím. Jestli ano, prosím opravte mě, abych nešířil bláboly. Mslím, že i taková zpětná vazba je zde důležitá.
Odpovědět