Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna turba E39 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#21 Příspěvek od Eks »

Tak trochu lituji budoucího majitele. Ten aby se chudák šel zastřelit po těch všech "vylepšeních". Proč si dopr**le nekoupíte hned silnější auto. Rozumím těm úpravám když se staví auto na okruh, ale proč bastlíte auto do normálního provozu. Kolik platíte za to abyste prošli STKčkem a co s tím až STK přitvrdí a jednoho dne auto neprojde. Nějak tomu nerozumím já mám BMW na normální, každodenní ježdění a ani by mě nenapadlo auto takhle prasit.
Zd
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#22 Příspěvek od DaweTDS »

Eks píše:Tak trochu lituji budoucího majitele. Ten aby se chudák šel zastřelit po těch všech "vylepšeních". Proč si dopr**le nekoupíte hned silnější auto. Rozumím těm úpravám když se staví auto na okruh, ale proč bastlíte auto do normálního provozu. Kolik platíte za to abyste prošli STKčkem a co s tím až STK přitvrdí a jednoho dne auto neprojde. Nějak tomu nerozumím já mám BMW na normální, každodenní ježdění a ani by mě nenapadlo auto takhle prasit.
Zd


Co na to říct.když vyměním turbo,tak neprojdu STK?
Každej druhej co má 530d,tak má čip a auto používá na každodení ježdění a je to bastění?
Popravdě řečeno jsem i takouhle reakci čekal...vždycky se nějakej takovej "chytrák" na foru najde :lol:
Pokud jsi už měnil turbo,tak se poděl o info a pokud né,tak to tu nešpiň 8)
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#23 Příspěvek od mari »

280 Ps v e39 530d díky čipu a turbu z e60 je utopie.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#24 Příspěvek od DaweTDS »

mari píše:280 Ps v e39 530d díky čipu a turbu z e60 je utopie.

Jak to mám chápat "utopie"?
jako,že to nejde?
http://www.youtube.com/watch?v=MIUYRZVQdeI
Jak už jsem,ale napsal...já chci max 250ps víc ne.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#25 Příspěvek od Misanek »

Eks píše:Tak trochu lituji budoucího majitele. Ten aby se chudák šel zastřelit po těch všech "vylepšeních". Proč si dopr**le nekoupíte hned silnější auto. Rozumím těm úpravám když se staví auto na okruh, ale proč bastlíte auto do normálního provozu. Kolik platíte za to abyste prošli STKčkem a co s tím až STK přitvrdí a jednoho dne auto neprojde. Nějak tomu nerozumím já mám BMW na normální, každodenní ježdění a ani by mě nenapadlo auto takhle prasit.
Zd
Co to tu meleš za hovadiny?!? 8O Tak za prvé, už jenom když se zamyslím nad tím, co silnějšího v dieselu koupit v E39, tak těch možností moc neni. To jenom ke zdůvodnění tvého absolutně nesmyslného dotazu.

Jinak co to máš za naproto zcestné úvahy? proč tě vůbec trápí, že někdo je šikovný a dokáže si ze svého motoru vyždímat větší krouťák než má motor v základu? Jsi magor?!? Ty si měj BMW na co chceš, je mi to u prdele, já jej taky používám k normálnímu provozu a to, že mám posunutou hlavici na čerpadle už automaticky znamená že je z toho auta vrah dětí a hrozně nebezpečné auto?? Co je na tom za prasení auta, když vyměníš turbo za technologicky novější a schopnější pracovat efektivněj?! Chceš jako tvrdit, že díky tomuto bude to auto nebezpečné na silnici a nemělo by vůbecn na dopravních komunikacích co dělat?! Ty voe, prober se nebo přestaň už fetovat, nedělá ti to evidentně moc dobře :lol:
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#26 Příspěvek od Eks »

to: DaweTDS
info o tom jestli je snazší vyndat turbo horem nebo spodem oceňuji. Díky Bohu jsem nikdy na svém autě turbo měnit nemusel. Nechápu čím jsem to tady pošpinil, moje reakce je na to, že vyhodíš katy, jen se rozhoduješ jestli je vymlátíš nebo nahradíš trubkou a to je prasárna. No že bych měl chuť je vždy před STK vracet, to neměl. Takže jak probíhá STK si každý domyslí. Je fajn, že myslíš i na životní prostředí, ještě, že se tak nechováme všichni. Na čipování mám svůj názor. Ještě jsem tady neviděl hodnoty z brzdy před a po načipování. Takže jen subjektivní dojem. Když auto načipuješ, tak ty katy v autě zůstanou. Zvýšený tlak na turbu jistě motoru který má nalítáno 323 ooo km prospěje a pak z to bude letadlo. Tak ať ti to BMW pěkně lítá.
A toho chytráka si nech pro sebe.
Zd
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#27 Příspěvek od DaweTDS »

Eks píše:to: DaweTDS
info o tom jestli je snazší vyndat turbo horem nebo spodem oceňuji. Díky Bohu jsem nikdy na svém autě turbo měnit nemusel. Nechápu čím jsem to tady pošpinil, moje reakce je na to, že vyhodíš katy, jen se rozhoduješ jestli je vymlátíš nebo nahradíš trubkou a to je prasárna. No že bych měl chuť je vždy před STK vracet, to neměl. Takže jak probíhá STK si každý domyslí. Je fajn, že myslíš i na životní prostředí, ještě, že se tak nechováme všichni. Na čipování mám svůj názor. Ještě jsem tady neviděl hodnoty z brzdy před a po načipování. Takže jen subjektivní dojem. Když auto načipuješ, tak ty katy v autě zůstanou. Zvýšený tlak na turbu jistě motoru který má nalítáno 323 ooo km prospěje a pak z to bude letadlo. Tak ať ti to BMW pěkně lítá.
A toho chytráka si nech pro sebe.
Zd


Katy jsou potřeba na emise a né STK :D
Neříkám,že je dobré vyhodit katíky,ale rozhlídni se.. Nová auta co mají DPF se taky kazí a co udělá majitel? nechá ho odstranit,protože na novej nemá.Tohle není můj případ,ale nejsem a nebudu v tom sám.
Co se týče čipu,tak ten budu mít samozřejmě s grafem a tak ho potom sem můlžu dát.
Co je pro 3,0d motor 323000km? u Omegy 2,5td měl motor najeto 450000 a místo 1,1 baru to tlačilo poslední rok 2 bary a vydržel,ale to byla extremní úprava. E39 mám taky jen na ježdění do práce,ale pochop,že touhle úpravou,co mě vyjde na cca 7000,- se dostanu na slušnej bezpečnej výkon. Turbo mám v regále a je mi k hovnu,tak proč ho tam nedat a to se ještě nebavím o tom,že někomu udělá to moje "staré" turbo službu.
A to je dobrý.. tady Tě někdo posílá do prde*e a Ty řešíš "chytráka" :D
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#28 Příspěvek od Eks »

To: Misanek
Co to plácáš člověče. Jaký vrah dětí jaký hrozně nebezpečný auto. Kde jsi to četl. Dojdi si k doktorovi on tě toho zbaví.
Problém je už ve výběru, koupíš si vylítanýho ropáka v lepším případě 530d 142kW a chceš, aby to jezdilo jako M5. To posunutí hlavice způsobí, že to odspodu více zarachtá a za tebou je černý oblak. Možná máš subjektivní pocit jak to letí a jaký jsi šikovný borec. Pokud to technologicky novější turbo bude jako náhrada toho původního, tak proč ne, ale to asi víš že to tak není. Klidně si ždímej co chceš, natáčej hlavici jak je libo, ale ono to stejně nepojede.
Zd
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#29 Příspěvek od LukesE39 »

Mě by jen čistě ze zvědavosti zajímalo, jestli to není vražda pro motor... Nafťákům nerozumím, ale já bych měl třeba strach o pístní čepy apod.. 8O Jinak to je docela zajímavý téma..
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#30 Příspěvek od DaweTDS »

Eks píše:To: Misanek
Co to plácáš člověče. Jaký vrah dětí jaký hrozně nebezpečný auto. Kde jsi to četl. Dojdi si k doktorovi on tě toho zbaví.
Problém je už ve výběru, koupíš si vylítanýho ropáka v lepším případě 530d 142kW a chceš, aby to jezdilo jako M5. To posunutí hlavice způsobí, že to odspodu více zarachtá a za tebou je černý oblak. Možná máš subjektivní pocit jak to letí a jaký jsi šikovný borec. Pokud to technologicky novější turbo bude jako náhrada toho původního, tak proč ne, ale to asi víš že to tak není. Klidně si ždímej co chceš, natáčej hlavici jak je libo, ale ono to stejně nepojede.
Zd


Ale to turbo co tam budu dávat je technologicky novější.Dokonce i stejně velký a tak nevidím důvod proč ho tam nedat. aa M5 z toho fakt nechci.
Abych vysvětlil,proč jsem chtěll E39 530d.. je to pěkný pohodlný auto a za "pár" korun to má i slušnej výkon s pořád pěknou spotřebou.
Nárust na 250ps není nic vražednýho pro motor ani převodovku a ten výkon stejně bude využíván jen na předjetí...závody už nejezdím.
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#31 Příspěvek od Eks »

To: DaweTDS
Psal jsem "proč si dopr**le nekoupíte" a ne jděte do ...

OK, každý na to máme jiný náhled. Až mi odejde filtr pevných částic tak ho vyčistím a když to nepůjde tak hold koupím nový. Když se rozhlídneš kolem sebe tak lidi hází staré pneu po škarpách či vozí odpadky do lesa. Je to sice jiné, ale hodně podobné. Já to dělat jako ti ostatní nebudu, to jen za sebe.
Jinak ten graf z brzdy, před a po výměně bych rád viděl.
Zd
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#32 Příspěvek od DaweTDS »

Eks píše:To: DaweTDS
Psal jsem "proč si dopr**le nekoupíte" a ne jděte do ...

OK, každý na to máme jiný náhled. Až mi odejde filtr pevných částic tak ho vyčistím a když to nepůjde tak hold koupím nový. Když se rozhlídneš kolem sebe tak lidi hází staré pneu po škarpách či vozí odpadky do lesa. Je to sice jiné, ale hodně podobné. Já to dělat jako ti ostatní nebudu, to jen za sebe.
Jinak ten graf z brzdy, před a po výměně bych rád viděl.
Zd


Graf před neuvidíš protože ho nemám...Auto už je čiplé.Tak bude jen ten výslednej,ale to myslím stačí.Ta výchozí hodnota není až tak důležitá.
No dostáváme se uplně někam jinam. když si 100 lidí koupí nový DPFko,tak zeměkouli stejně nezachrání,protože ještě jezdí Avie,Liazky a Tatry.
Něříkám,že meleš blbosti,nebo že nemáš pravdu.Taky doma třídím odpad,jen nemyslím,že ty katy jsou tak tragickej zásah do přírody.
Se škarpama a lesem s Tebou souhlasím.
Tohle téma jsem založil jen proto,že jsem chtěl radu.Původně jsem ani nechtěl psát,že tam přijde jiný turbo a kdesi cosi (protože vím jak to dopadá) ale stejně na to přišla řada a tak co už.
Třeba to někoho ještě inspiruje :lol:
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#33 Příspěvek od Eks »

Jo dostali, to máš pravdu a je to na jiné téma.
To zvýšení výkonu na 250HP, pokud máš 142kW je zhruba 32% ze 135kW to je 38%. To není zas tak málo.
Svojí E39/142 kW mám čipovanou, ale E61/173kW už ne a i tak to jede jako střela.



LukesE39
co pístní čepy, ale ojniční a hlavní pánve jsou nalité určitou tvrdostí kompozice (ten kluzný materiál) pokud je velký tlak na píst, postupně se uvolní a vznikne vůle ve které se začne ztrácet tlak oleje. Tlak a průtok oleje je životně důležitý pro turbo. Při otáčkách 10 000-200 000 podle velikosti turba stačí opravdu málo.
Zd
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#34 Příspěvek od malas »

To Eks:
Když už se patláš v té ekologii,tak doufám že jistě výš,že letecká doprava má několikanásobně horší dopad na životní prostředí než 500 E39 bez katu a 1200 E60 bez dpf. A nemluvě o tom že třeba v Usa nemají kontrolu emisí vůbec,jen STK(pokud se teda něco nezměnilo)Evropa je jedna z mála která má přísnější limity emisí,všude jinde ve světě se na to dost prdí.
Jinak nic proti tobě,jsem taky zastánce třídění odpadu a nějaké ekologie,ale drbání do jednoho člověka kvůli vyndáni katu je absolutně bezpředmětný.
:wink:
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#35 Příspěvek od mari »

Já ti fandim, ale zajdi si teď na brzdu ať víš kolik tam opravdu teď máš (ne že ti někdo řek že ti to chipnul na 220 koní) a kolik to turbo pak přidalo. Osobně si myslim že to tolik nebude. A to že někdo napíše že má 276 Ps a natočí video jak zrychluje z kopce na 240 je nicneříkající. Každej si nechá chipnout auto a hlásí kolik tam má, ale ve skutečnosti je to o mnoho míň. Uvidíš že ani těch 250 PS tam nenahoníš.
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#36 Příspěvek od malas »

To já si myslím že Dawe to dotáhne do konce,sledoval jsem trochu jeho hrátky s Omegou na foru Dieselpower a myslím že těch 250 dá jako nic. Navíc je to celkem známá úprava,není první co to dělá :wink:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#37 Příspěvek od Misanek »

Eks píše:To posunutí hlavice způsobí, že to odspodu více zarachtá a za tebou je černý oblak. Možná máš subjektivní pocit jak to letí...
No tak ten pocit úplně tak subjektivní ani neni :wink: Určitě znáš věc zvanou GTech, která umí celkem přesně měřit hodnoty zrychlení. Ano, tuto věc jsem použil. A to už přesně z toho důvodu, abych vyřadil svou subjektivitu z provozu :wink: A nejspíš se budeš divit, opravdu rozdíl ve výsledných hodnotách nastal.



Eks píše:...a jaký jsi šikovný borec.

Tak o tomhle samozřejmě vůbec nepochybuju! :twisted:
:lol:

Eks píše: Pokud to technologicky novější turbo bude jako náhrada toho původního, tak proč ne, ale to asi víš že to tak není.
A jak to tedy podle tebe je? Takže výměna technologicky novějšího a efektivnějšího turba nastává pouze v tom okamžiku, kdy výkon, krouťák a průběhy těchto dvou veličin zůstávají stejné něbo jak to mám chápat? To by byl asi celkem zcestný krok, nemyslíš :)

Eks píše: Až mi odejde filtr pevných částic tak ho vyčistím a když to nepůjde tak hold koupím nový.
Zd
A to, co z něj vypláchneš zmizí kam? To se jako přetransformujou ty zase co v dpf jsou na čistý svěží vzduch nebo jak? :lol:
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#38 Příspěvek od jararak »

chalani bavite sa o blbostiach, napriklad taky elektromobil je urcite menej ekologicky ako nase 530d (vyroba baterie je urcite velmi ekologicky proces:)

co sa tika cipovania m57 vs m57n vs m57n2 tak praveze m57 je najrobusnejsi motor ktory toho znesie najviac, m57n2 - cize najnovsi 3d ktory sa montuje ma problemy uz pri 160t - praska retaz, je cely z hliniku, otazne kolko vydrzi este blok, pri m57 taketo hovadiny nieje potrebne riesit ani pri 400t (no dobre, 100e za retaz)

vyhodit tie prve 2 katy nieje az tak skodne, autu ostanu este dalsie 2 na 2 potruby (spolu 4 katy v defaulte), ide o velmi neprijemny zahyb ktory ma v ceste a vcelku slusne brani prudeniu plynov. mimoto katalyzator sice znizuje tvorbu CO2, avsak prispieva k tvorbe CO ktory je ovela horsi v konecnom dosledku. hold ruzove okuliare jednosmerneho pohladu.

mimochodom nieke som cital, ze idu pouzit vstreky a niekde zase ze nie z 535d. bolo by inac mozne nafotit postup? ako si to robil, zvazim tuto upravu do buducna.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#39 Příspěvek od DaweTDS »

[quote="Eks"]Jo dostali, to máš pravdu a je to na jiné téma.
To zvýšení výkonu na 250HP, pokud máš 142kW je zhruba 32% ze 135kW to je 38%. To není zas tak málo.
Svojí E39/142 kW mám čipovanou, ale E61/173kW už ne a i tak to jede jako střela.

Omega měla sérii 130ps a naposledy na brzdě měla 209ps Potom se dávalo to turbo GT2260v a pak už to na brzdě nebylo,ale podle měření stejných úseků to jelo lépe a tak vykon byl ještě vyšší...to je pořádná porce procent.Jo a s tou úpravou to jezdilo přes 2 roky.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#40 Příspěvek od DaweTDS »

mari píše:Já ti fandim, ale zajdi si teď na brzdu ať víš kolik tam opravdu teď máš (ne že ti někdo řek že ti to chipnul na 220 koní) a kolik to turbo pak přidalo. Osobně si myslim že to tolik nebude. A to že někdo napíše že má 276 Ps a natočí video jak zrychluje z kopce na 240 je nicneříkající. Každej si nechá chipnout auto a hlásí kolik tam má, ale ve skutečnosti je to o mnoho míň. Uvidíš že ani těch 250 PS tam nenahoníš.


Teť na brzdu nepůjdu,ale jak jsem už napsal mám to čiplé a ve výsledku je jedno jestli to má teť 220 nebo 200. Důležitej je výsledek po výměně turba a přečipování.
Problém E39tkovýho turba je,že na něm nemůžeš moc zvedat tlak.Má malou kompresorovou část.Nedá totiž tolik množství vzduchu,aby ten výkon byl vyšší.Proto to všichi čipaři ladí na +/- 220ps kdyby chtěli víc,byla by z toho auta dýmovnice.
Origo střikovače zvládnou do 300ps chce to jen víc vzduchu.
GT2556V (turbo z E39) nedá tolik vzduchu při tlaku třeba 1,4baru jako GT2260V
Odpovědět