Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Muffler Delete

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Joshuax »

Tak ono se da zrusit na tomk potrubi cokoliv, muzes jezdit treba jenom se svodama, ale budes na to muset upravit chod motoru. Ten zpetny tlak tam neni nezbytny (neni to 2T), spis se s jistym ODPOREM, nechci rikat vylozene zpetnym tlakem, ale s onim odporem se proste do vypoctu casovani pocita. Preci jenom je potreba sladit dobu vyfuku a dobu sani tak, aby dochazelo k adekvatnimu "vyplachu", ale zaroven se nova smes nedostavala az do vyfuku. Dost casto se to resi u "ladenych" vyfuku, ze to pak takrikajic strili. Snizil se totiz odpor vyfuku a nova smes se dostala dale, nez by mela.
To muze mit samozrejme onen vliv na spotrebu, protoze cast paliva neskoncila pouze ve valci a tim padem tam pak chybi a nemuze adekvatne shoret a vydat predpokladany vykon, tzn je potreba vice paliva, pro dosazeni stejneho vykonu...
Pokud by vsak doslo k precasovani ci premapovani na konkretni vyfukovy system, nebude mit absence cehokoliv na vyfuku vliv na spotrebu, ba naopak, motor by mohl fungovat i lepe (snazsi vyplach), takze by mohlo dojit i k nejakemu tomu snizeni spotreby. Avsak na ukor emisnich norem a k nelibosti sousedu :)

Tzn ten posledni tlumic je presne to, co tam mit chces. Kdyz uz se neco dava pryc, tak kat ci prvni tlumic a nahrazuje se budto jenom trubkou, nebo rezonatorem, aby to melo ZVUK :)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#22 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

máš nějaký nápad, k čemu by bylo více po sobě jdoucích H-pipe hned dole pod motorem za primar katy? Dělal to na jednom motoru Krámský, tuším 3 H spojky v pravidelných odstupech. Vím jak fungují, rozdíl oproti X-pipe, ale uniká mi smysl 3 a u R6 už tuplem. Ale z legrace by se s tím nedrbal :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Joshuax »

Tak teoreticky mi vychazi, ze se tim da dosahnout lepsiho vyrovnani tlaku v obou pajpach pri vetsim spektru otacek, ale z praxe to fakt nevychazi :) Za me je ta snaha udelat ten vyfuk co nejmene restriktivni porad ten nejzasadnejsi zasah, ktery clovek muze udelat, ale vsechno souvisi se vsim. Muzu udelat lepsi vyfuk, preladit jednotku, ale zase zvysim treba tepelne namahani motoru, takze to musim zase nejake kompenzovat a podobne... Proste ta auta od vyroby nejsou udelana spatne a ikdyz nam to tak leckdy prijde, pevne verim, ze tam ty projektaky za neco platej a ze to ve vysledku bude fungovat nejen 100 000km, kam bohuzel s tema novejma litrovejma trivalcema v SUVckach (Skoda to ma v planu...) smerujeme...
Ale treba je to uplne jinak, ja jsem puvodne autoelektrikar a takhle daleko jsme se ve skole v teorii nedostali :D
Odpovědět