Stránka 2 z 7
Napsal: pát 21.09.2012 12:49
od Perunwit
ještě o tom motoru budete chvíli klábosit a bude to první diesel, se kterym se budu chtít projet

Napsal: pát 21.09.2012 13:26
od ada540i
To Lucifer a Bufik36:
Jedinej kdo tady není spokojen s tds je sám autor tématu. Nikde jsem nenapsal, že je tds špatný motor. Píšu jen svoje poznatky o výhodách a nevýhodách tohohle motoru. Ano, sice se to zdá neuvěřitelné, ale tds má i nevýhody
Cituji sám sebe:
ada540i píše:TDS nikdy nebude tahat od nízkých otáček jako TDI. Charakteristiky těch motorů jsou úplně odlišné, TDS má charakteristiku jako takovej polobenzín a to se mi na něm právě líbilo. Ano, s chipem začalo tahat o něco níž ale pořád to nebylo pod 2000ot/min jako táhne TDI. Síla TDS je ve středních a vyšších otáčkách. Nicméně po chipu je to úplně jiné auto, prožil jsem s ním krásné 4 roky. Dělal mi to pán od
http://www.diesel-technik.cz a můžu jen doporučit. Členové tam dřív měli výraznou slevu, jak je to teď už nevím.
ada540i píše:Stejně můžu říct, že tds nemá spodek jako tdi a to ani po chipu. Ale nikdy jsem se za to na auto nezlobil, protože tam kde tdi vadne, tds chytá druhej dech. Rozhodně je to motor, kterému musíte přizpůsobit jízdní styl (zvlášť pokud jste jezdili s tdi), ale kdo to dokáže, tomu se bohatě odmění pěkným lineárním výkonem, zvukem, který mu koncernovky můžou jen tiše závidět a rozumnou spotřebou.
To jsou pouze fakta s 4 letou zkušeností. Opravdu se nikoho nesnažím o nic připravit, nebo udělat aby tds tahalo odspoda.
Napsal: pát 21.09.2012 13:32
od rooc
Ja vim ze tu mozna naseru moc lidi, ale pojem tds a vykon mi prijde jako strasne spatnej vtip
Napsal: pát 21.09.2012 13:38
od Lucifer
Já ani na nikoho nepoukazuji, ale přijde mi poslední dobou že lidi mluví o TDS jako o špatnym motoru, že to prostě od spodních otáček netahá.
Neboj Fando já tě svezu
A zkus se vžít do doby 90tejch let. Kdy E36 s TDS bylo nejrychlejším dieselovým autem na světě. 105kW na dnešní dobu není nějakej extra výkon ale mě bohatě dostačuje a pokud budu nespokojenej s výkonem tak vyhodit čerpadlo za mechanický a zvětšit tlak výměnou turba prohodit i vstřiky ať to může pouštět víc nafty do válce a těch 40kW + tam bude. Jen to finančně vyjde jak 5čipů
Napsal: pát 21.09.2012 13:50
od ada540i
To je ale přesně to co píšu. Spousta lidí má zažité chování tdi, pak si z nějakého důvodu pořídí tds a ejhle, ono to netahá od volnoběhu. Co jim na to máš napsat? Ať si koupí tdi, nebo se naučí jezdit s tds, to je totiž dobrý motor jen pro ty co to s ním umí.
Napsal: pát 21.09.2012 13:57
od Bufik36
rooc> Přesně jak píše lucifer, vemsi že ten motor je 20let starej, je jasný že dneska už se s tímhle objemem daj dělat jiný kouzla

Napsal: pát 21.09.2012 14:04
od rooc
Ja to reknu jinak otec si koupil range rovera r 01/02 nicmene to bylo nove auto( u techto modelu navyber 2,5tds 4,0 a 4,6) otec vzal tds a jeho kolega 4,6 ani jedno nebyla dobra volba to nase nejelo, tos mel strach predjet felicii( podotykam ze se ro i nacipovalo) v zime to nechtelo startovat olej to zralo a to podotykam ze ro auto stalo pres2 kostky. 4,6 sice jela a startovala ale jezdila za 30l, nicmene verim ze v trojce to mozna pojede relativne normalne. Cokoliv jineho 5er 7er musela byt nouze a utrpeni
Napsal: pát 21.09.2012 15:35
od Bufik36
Taky když ten range má přes dvě tuny

Kamarád měl tds v e38 ve spojení s automatem a na nějaký velký předjíždení to taky moc nebylo no, spíš na takovou poklidnou houpavou jízdu. A tu 4,6ku bych řešil přestavbou na LPG

Napsal: pát 21.09.2012 15:58
od Lucifer
Tak takovou krávu a mít tam 105kW a 280Nm to je fakt zlej sen. To samý jako e38 a M51 s tim budeš jezdit asi jako s 66kW pašíkem.
Navíc jestli auto nekupoval od novoty tak to TDS je háklivý na to když studenej motor trápíš, když mu neměníš olej, to že nechtěl startovat tak to třeba mělo fouknutý těsnění pod palicí a motor neměl takový tlaky proto to třeba ani nemuselo jet a hlavně proto to taky mohlo žrát olej. Nebo prasklá palice...
A u range roveru kdo ví co se s tím autem dělo před tím než ho koupil, stačí když ten motor párkrát potrápíš a to těsnění se foukne při nejlepším při nejhorším rupne palice.
A já mám to tdso v e36 v zimě jsem nastartoval vždycky pokud jsem neměl letní naftu v nádrži, olej mi to sežralo asi tak dcl na 8tis km a předjíždět se s tím rozhodně nebojím. Takže motor nemohl bejt v kondici a ještě k tomu když měl tahat takovou váhu
Napsal: pát 21.09.2012 16:13
od rooc
koupil range rovera r 01/02 nicmene to bylo nove auto=nove auto

Napsal: pát 21.09.2012 16:18
od rooc
Bufik36 píše:Taky když ten range má přes dvě tuny

Kamarád měl tds v e38 ve spojení s automatem a na nějaký velký předjíždení to taky moc nebylo no, spíš na takovou poklidnou houpavou jízdu. A tu 4,6ku bych řešil přestavbou na LPG

ta 4,6 byla převrtávka už ani nevím z jaké produkce, a obecně se pak rozkřiklo, že všechny motory měly z výroby nějakou mikrotrhlinku, která při nájezdu cca150 k km odrovnala motor, čili lpg do toho by to zabilo možná ještě dřív. ty motory pak nikdo nebyl schopen dát dokpy
Napsal: pát 21.09.2012 16:19
od rooc
houpavou jízdu zvládal i rr, nicméně i toho majitele e38 jistě sralo, když si majitel feldy 1,6mpi usmyslel, že pojede, tak ho horkotěžko předjel
Napsal: pát 21.09.2012 17:38
od Lucifer
To možná, ale zase majitel e38 si seděl v hodně pohodlnym křesle v létě měl v autě 21°C i když venku bylo 35°C a užíval si pohodlí e38
Kdežto týpek ve feldě ho jen jednou předjel zvedl si ego, že předjel báwo

Napsal: pát 21.09.2012 18:11
od Bufik36
Takze nakonec jedinej pouzitelnej motor byl ten 4.0 jo? No to sralo, proto si poridil 735i v lpg.

Napsal: sob 22.09.2012 17:18
od Misanek
ada540i píše:Ano, tak udělat jde všechno

, ale není snazší si rovnou koupit passata 1.9tdi než předělávat tds aby táhlo odspoda? Dneska už jsou všichni tak zvyklí na charakteristiku tdi, že jim přijde tds jako rozbitý. Kvalitní chip udělá z tds mnohem lepší auto, ale pokud mu nepřizpůsobíš jízdní styl, tak spokojenej stejně nebudeš.
nemyslel jsem to špatně! Já jenom že na tyto dotazy a reakce snad už ani normálně odpovídat nejde, rozumíš
Jinak já sám se chystám spíš tou cestou "udělat jde všechno", tak uvidíme jak to dopadne
Lucifer píše:
...a pokud budu nespokojenej s výkonem tak vyhodit čerpadlo za mechanický a zvětšit tlak výměnou turba prohodit i vstřiky ať to může pouštět víc nafty do válce a těch 40kW + tam bude. Jen to finančně vyjde jak 5čipů
Tak vstřiky hrají opravdu nejmenší roli u dolování koní z tdsa... Kdo ti to zase navykládal?

Napsal: sob 22.09.2012 20:24
od beny-maser
tak při předělání na mechaniku se používají i jíné vstřiky z mercedesa, ale je to asi to poslední co se mění.
Napsal: sob 22.09.2012 21:13
od Lucifer
Misanku ty si jak mamlas. Kolikrát ti mám vysvětlovat, že info čerpám z dieselpower

To že jsem tam četl topic o přestavbě M51 na mechanický čerpadlo a větší tlaky. To že tam psali o větších vstřikách kvůli lepší propustnosti nafty
Napsal: ned 23.09.2012 00:42
od oldaf
Že vás to ještě furt baví řešit to že vám 20let starý TDS co má najeto minimálně 800tisíc km (i když všichni máte na budíku 170tisíc) nejede, a že nejede odspodu a že to jede jak 66kw pašík a podobný keci. Nechte si ty auta taky třeba odbrzdit, pak zjistíte že málokdo má tom 20-ti letým autě aspoň 80KW. Ono by to chtělo taky někdy udělat třeba generálku motoru ale kdo by do toho cpal 80 tisíc Kč za díly. Náhodou já si na motor TDS nemůžu stěžovat, sám mám 2 tyhle auta a v rodině máme ještě další 3 kousky a nikdo si nestěžuje. Jinak V e39 v kombajnu s tímhle motorem dělám bez problémů 250km/h podle GPS

. A auto mi tahá už od 1500ot. Chce to místo stěžování si na forech jak to nejede něco pro to udělat aby to jelo.
Napsal: ned 23.09.2012 00:47
od oldaf
Originální vstřiky zvládnou i přes 200ps. Já je měním za mercedesácký z toho důvodu že jsou za třetinovou cenu oproti origo vstřikům a rovnou mám trysky s větším průtokem

Napsal: ned 23.09.2012 01:01
od starynovy
presne ako vravi oldaf, zaklad je ten motor nastavit, nemat tam davku 1,6mg/str, a ono to potom celkom jede. Vykon obmedzuje cerpadlo, da len 20mm^3 na vstrek, preto ta hranica 200PS, tam nieje inferno ako mnohi popisuju, prasknute bloky, hlavy, apokalypsa.. Proste malo nafty, mechanika z M21 ma 25mm^3, to je zase par PS navyse, prip. 12mm hlava.. no najlepsie bude asi radove MB cerpadlo, az potom tie trysky

Musim tiez potvrdit ze ten motor ide dobre, na svoje roky, olej nezerie, skor ho trati po ceste z vane, ked na dialnici v 5tke sliapnem na krk z 90 sa na 170 rozgula v slusnom tempe, rucicka mina ciselka jedna radost.. potom nudzak
