Stránka 2 z 2

Napsal: pon 29.10.2012 13:53
od jimmyhendrix
Filozof píše:Jak velkej má vliv stáří pneumatiky ?
Mám 4,5-5mm a přemýšlím zda kupovat nové nebo to odjezdím ještě ...

Jinak u novejch přemýšlím nad Continental ContiWinterContact TS850

všude je vychvalují...
Co se tyka stari pneumatiky myslim ze to je hlavni kriterium. Co jsem vzdy mel starsi pneu byla to hruza a des a fungovali podobne jako letni. Kamarad mel i stare barumky a nerozjel se z mista na rovince s FWD. Ja osobne tvrdim ze guma max 4 roky pak zahodit / prodat.

Jinak Continental nevim sam sem se po ni dival ale 850 se nedela v rozmeru co potrebuji = nedelaji zadne 225 ..

Napsal: pon 29.10.2012 13:54
od rooc
Zalezi jestli ta guma uz je tvrda, nebo ne, pokud jo, tak ten zimak je uz nahovno. Respektive neni to zimak:-)

Napsal: pon 29.10.2012 13:56
od Dettektorr
Jen k tomu foukání,

225/55/16 - 530D na šítku 2,6 předek 2,6 zadek, mám tak nafoukáno a nic neplave a auto jelo i teď v tom hnusu, jak po kolejích.

Napsal: pon 29.10.2012 14:03
od rooc
To je u vsech jinak co si vybavuju e61 predek 2,4 zadek 2,8 pokud nalozenej tak predek si nepamatuju ale zadek 3,3 takze taky mi prijde 2,1 jako hloupost

Napsal: pon 29.10.2012 20:28
od Batler
Přísahám že jsem tam viděl 2,1, zítra to vyfotím 8O

Napsal: pon 29.10.2012 20:31
od Patrik
Batler píše:Přísahám že jsem tam viděl 2,1, zítra to vyfotím 8O
a kolik s toho vypil??? :lol:

Napsal: pon 29.10.2012 21:39
od kupca
Úžasné je, že všude píšou něco jiného. Přikládám výstřižek z CZ manuálu. US manuál má nižší tlaky (i pro touring) a já mám na štítku sloupku taky jiné tlaky, než jsou v obou manuálech. :-) Ale předek se mi sjíždí stejnoměrně při doporučeném tlaku podle štítku na sloupku. Zadní se mi sjíždí trošku víc uprostřed (ne tragicky, za celou životnost pneu cca o 1 mm - střed má 2,5 mm a kraje 3,2)

Pneumatiky - originální manuál:

Napsal: pon 29.10.2012 21:53
od Patrik
to este byly gumy kvalitnejsi :-)

Napsal: pon 29.10.2012 21:58
od Filozof
Já volím zlatý střed. Mám LPG a jezdím minimálně ve 2lidech občas ve 4lidech.
Auto je vybavené webastem a slušnou výbavou takže je těžké i tak beru tedy střední hodnotu až vyšší hodnotu tlaku.

Já dávám předek 2,5
a zadek dávám 3,0

pokud vím že bude auto narvané po střechu lidma a kuframa atd přifouknu na víkend třeba na 2,6předek a 3,2 zadek.


V zimě a pokud to hodně klouže a je ledovka tlak stahuji na minima 2,2 a 2,5 zadek - auto má větší záběr s je jistější s větší plochou.

Je to prostě i o pocitu a jistě pokud někdo jezdí stále sám nebo ve dvou dá si jeden tlak na kola a ten drží celej rok.
Já to mám často jinak a raději mám vyšší tlak přes třičtvrtě roku.

V zimě si stím více vyhraji každej víkend aby to dobře sedělo podle počasí. Takže na tabulky bych se vy ... jsou jen orientační a stejně vidíte obrovké rozdíly od 2,2 - 3,4 třeba zadek.

Napsal: úte 30.10.2012 00:27
od Batler
Patriku, to víš metylalkohol je sviňa :D

Vzhledem k tomu že jezdim z 80 % sám tak si řikám když je vpředu motor a vzadu vozim jenom větší a malou golu tak by teoreticky ty 205/65 R15 jim mohlo vzadu taky stačit 2,1.
Stejně to udělám dle toho jak se mi to bude zdát nej :roll:

Napsal: úte 30.10.2012 07:29
od Patrik
ja uz sem si vsimnul ze u nekterych gum muzes dat 2,5 a pořád sou "rozcapený" u kvalitnější pneu můžeš foukat třeba i 2,2 a OK fakt si myslim že bočnice gum sou co výrobce to jiná kvalita (řekne ti to každej pneuservisák že některý gumy se blbě nazouvaj že maj tvrdý bočnice a ty levnější zase jako nic)......ja sem u mé 525D E39 sedan narval mých obvyklých 2,5 vsude letní sem měl to samé (2,5) po cca 25T km sem koukal rovnoměrně sjetý pneu dával sem new gumy a samo že geometrii udělanou, zimáky sem nasazoval v pátek......v tabulce motorových olejů píšou taky věci které dnes neplatí.....

Napsal: úte 30.10.2012 23:49
od andree
Na e39 mám Kormorány 195/65 R15. Foukám je všecky na 2,4. Vloni jsem na nich odjezdil celou zimu včetně několika jízd po D1 v marastu a podobně, sjetý hezky rovnoměrně bez jedinýho problému. I ve sněhu hezky zabírali.