Stránka 2 z 2

Napsal: pon 06.08.2012 10:37
od ada540i
540david píše:to ada540i:

"Finanční rozdíl v provozu automat/manuál podle mě neni žádnej když nepočítáš spotřebu, nejvíc záleží na stavu auta. Ani jedna varianta se nijak zvlášť nesere. Repas automatu vyjde na podobný peníze jako setrvačník se spojkou."

tohle myslíš vážně?? Nechci se tě nijak dotknout, ale je to naprostá hloupost...
Spojka a setrvačník 35k+, repas automatu 40k+. Navíc automat má při správném zacházení delší životnost než spojka a manuál taky neni nesmrtelnej a může klidně odejít. Já nevím jak tobě, ale mě to jako hloupost nepřipadá. Všechno ostatní kromě převodovky a pár drobností je na těch autech stejný... Takže nechápu, kde by se vzal nějakej větší finanční rozdíl v provozu automat vs. manuál. :? Když máš štěstí a převodovka se začne srát, tak v tom můžeš bejt za stejný peníze jak u manuálu, tak u automatu.

Napsal: pon 06.08.2012 12:12
od LukesE39
to jimmyhendrix: Můžu se Tě zeptat, jak jsi došel k názoru, že "kupovat jakoukoliv E39 předface je blbost" ???

Napsal: pon 06.08.2012 14:29
od LukyMaster
Před koupí E39 jsem se taky rozhodoval jestli manual nebo automat , zvolil jsem automat , ikdyž jsem ho nikdy neměl a už nechci nic jinýho :) , jezdim dálky a město tak 50 na 50 , mam 2,8 s lpg BRC a je to TOP , pokles výkonu téměr neni znát a neměnil bych. I po 2letech mi pořad příde že 2,8 jede jako prase ,takže 4,4 si nedokažu představit 8O , jinak jsem taky pro sraz na JČ.

Napsal: pon 06.08.2012 15:25
od ada540i

Napsal: pon 06.08.2012 19:45
od Filozof
a co si tak připlatit pár švestek za M5 to je auto které bude dělat radost a cenu si podrží dlouhé roky takže i investice.. ?

tahle vypadá luxusně a ještě dává záruku pul roku nebo 20 000km což je férová nabídka ... puvodně jsem to sem nechtěl dávat, ale nemam prachy na auto ... tak dávám všanc ostatním zde na bmwklubu pokud se líbí :D

http://zkracovatko.cz/chzQp0

Napsal: pon 06.08.2012 20:34
od 540david
Nechci tady rozvádět debatu o opravách automatu, ale oprava se pohybuje kolem 50tis a více... a nikdy člověk neví, zda se to zase vysere. Automat má měnič + planetovou převodovku. Oboje nevydrží na věky. Pokud si člověk koupí auto, bude mít pravděpodobně 300 tis. a více. Opravdu si někdo myslí, že automat vydrží na věky?? Manuál se pokazí jen při opravdu tvrdém zacházení a to jak řadí se nedá ničím při koupení zamaskovat. Pokud člověk nekupuje origo, ale např. Sachs, spojka je do 10ti a dvouhmota 15. a vím, že to bude dalších 100tis. jezdit. Takovou jistotu člověk u automatu NIKDY nemá. Stačí dát "hledat" na tomto fóru "porucha automatu E39" apod. a zeptat se klubáků co je to za noční můru.... kamarád měl 530d 142KW a KO automatu. Oprava 48tis. a po půl roce zas porucha. Sám člověk co ty opravy dělá mu řekl, ať auto po opakované opravě neprodleně prodá, jelikož se prostě ta skříň nedokáže 100% vyčistit a jedna vražedná šponka udělá svoje. Nechci tady dělat blbou reklamu, ale je to opravdu veliký servis v Praze 5. Jinak vypouštěl jsem na svojí bývalé olej z automatu po 90tis. Km a co z toho teklo za brusnou pastu mě docela vyděsilo.

Napsal: pon 06.08.2012 20:52
od TomBrno
540david píše:Jinak spotřeba 540iA- 18-25 město,12-?? mimo(dle stylu jízdy). pokud ti někdo bude tvrdit, že jezdí ve městě za 10, tak mele kraviny. 540i(6q) 18, 9-?? Pokud by jsi chtěl poradit, klidně se zeptej, 540 znám docela obstojně.
To teda pardon ale se svojí 540i (6q) s lehkou nohou po městě zvládnu jezdit za 11 litrů a večer když není provoz i za 10 litrů! a jestli mi chceš tvrdit že melu kraviny tak dojeď do Brna a velmi rád ti to předvedu. s tímhle autem se dá krásně využívat brzdné síly motoru takže brzdy vydrží a spotřeba klesá. Věřím že třeba v Praze je hustčí provoz ale určitě by to nezvýšilo spotřebu o 6-8 litrů to je nesmysl.

normální svižná jízda 12-13 litrů

jinak ostřejší jízdou po městě sem se nikdy nedostal na víc jak 15litrů (jasně že tím nemyslím jezdit 130km/hod po městě ale myslím tím rychlý starty, vynechat zbytečné zpomalování kvůli pomalím účastníkm provozu atd...)

takže když slyším že normální je 18+ litrů spotřeba tak nad tím kroutím hlavou

Napsal: pon 06.08.2012 22:25
od xor
Mě ta diskuse o spotřebě přijde ujetá. Bavíme se o V8 4,4 litru vyráběné před deseti lety. Má to 286 koní a přes 1,7 tuny. To není auto na ekojízdu.
Je to kára pro radost.

Vzorek pár aut tady z fóra je málo na objektivní posouzení spotřeby. http://www.spritmonitor.de na desítkách aut uvádí pro manuální E39 540i cca 12 průměr a automaty cca 13,6 průměr.

Napsal: úte 07.08.2012 06:51
od TomBrno
jo s tím souhlasím, a miluju tohle auto protože je schopný normálně jet a mít spotřebu jak kdejakej dvoulitrovej benzín nebo může jet pekelně a má jen o trochu větší spotřebu

takže za mě rozhodně doporučuju manuál :twisted:

Napsal: úte 07.08.2012 08:12
od 540david
No nezlob se na mě Tome, ale opravdu 11l po městě je trošku mimo(kravina), pokud tedy nemáš opravdu nesmírně úsporný kus auta a ještě úžasnější styl jízdy. ;-) Přejeď si Prahu a pak si povíme o té jedenáctce. Popojíždění a rozjezdy jsou na spotřebu strašný. Garantuju ti, že by ses se svojí jízdou pod 15 nedostal. Je jasný, že když jsem na chatě a jedu nakoupit do Klatov, tak se v pohodě držím kolem 12, ale to je pár semaforů a nesrovnatelný provoz. Ano, mám osobní rekord na 200Km 8,3l(bráno do plné nádrže) ale to jsem jel konstantní 90Km/h a na to jsem si nemusel kupovat 540i. Docela by mě zajímalo objektivní srovnání za kolik tady 540ky jezdí. Já osobně znám 7aut a všechny jezdí za podobné spotřeby. Jo, ještě hodně dělají funkční lambdy, tj-1-2l .

Napsal: úte 07.08.2012 08:42
od ada540i
540david píše:Nechci tady rozvádět debatu o opravách automatu, ale oprava se pohybuje kolem 50tis a více... a nikdy člověk neví, zda se to zase vysere. Automat má měnič + planetovou převodovku. Oboje nevydrží na věky. Pokud si člověk koupí auto, bude mít pravděpodobně 300 tis. a více. Opravdu si někdo myslí, že automat vydrží na věky?? Manuál se pokazí jen při opravdu tvrdém zacházení a to jak řadí se nedá ničím při koupení zamaskovat. Pokud člověk nekupuje origo, ale např. Sachs, spojka je do 10ti a dvouhmota 15. a vím, že to bude dalších 100tis. jezdit. Takovou jistotu člověk u automatu NIKDY nemá. Stačí dát "hledat" na tomto fóru "porucha automatu E39" apod. a zeptat se klubáků co je to za noční můru.... kamarád měl 530d 142KW a KO automatu. Oprava 48tis. a po půl roce zas porucha. Sám člověk co ty opravy dělá mu řekl, ať auto po opakované opravě neprodleně prodá, jelikož se prostě ta skříň nedokáže 100% vyčistit a jedna vražedná šponka udělá svoje. Nechci tady dělat blbou reklamu, ale je to opravdu veliký servis v Praze 5. Jinak vypouštěl jsem na svojí bývalé olej z automatu po 90tis. Km a co z toho teklo za brusnou pastu mě docela vyděsilo.
Já ti nevim, podle mě to vidíš moc černě. Já jsem 540ku v automatu nechtěl, to bych si radši koupil jiný auto kdyby žádná nebyla. Ale jezdí tady hromada spokojenejch automatářů, co by už nic jinýho nekoupili. Když dám hledat, tak najdu hodně rozbitých automatů, ale ještě víc vymlácených setrváků. Navíc jsem snad neviděl téma, kde by ten automat nakonec neopravili. Ano máš pravdu, že když se automat porouchá, je to nákladnější, ale zase je to menší riziko, než že ti odejde setrvačník. Prostě si myslim, že při koupi 540i si musíš ohlídat hlavně stav auta a převodovku si vybírat podle toho co ti vyhovuje. Nedokážu si představit kupovat auto a říkat si:,,Miluju automaty, ale protože se serou, koupím si radši manuál,,.

Jinak ohledně spotřeby: Píšu si od začátku knihu jízd a celkovou spotřebu mám 11.8l/100km. Jezdím hlavně dálky, tak 80%. Dálnici tu nemáme, takže spíš normální silnice. Kupodivu mi dlouhodobá spotřeba na palubáku ukazuje poměrně přesně +-0,2l/100km. Když ale vynuluju spotřebu až vyjedu z města a auto je zahřáté, jezdím vždycky do 10l spíš kolem 9l/100km. Když jezdím jenom po městě (ale po městě, kde nejsou kolony a každej semafor projedu maximálně na druhou zelenou) spotřeba je 12-14l/100km. Podle mě v Praze ve špičce těch 18l/100km je naprosto reálných, na tohle to auto prostě neni. Všechny 4 lambdy mám v pořádku.

Napsal: úte 07.08.2012 21:42
od tanner540i
Zrovna u tohoto auta je nakonec vetsi past ten manual. Automat jde repasovat, manual ne.. Vetsina lidi ani nevi, ze 6ti stupnovy manual na V8 je "stejna" prevodovka jako treba E36 M3 3,2. Coz je ten slavny hlinikovy bazmek, ktery nejde opravit :D

Napsal: stř 08.08.2012 19:38
od Fajt
hm.. tak chlapi co je teda bezpečnější koupit? :) jinak bych se chtěl zeptat zda by někdo v okolí čb se mnou pro auto dojel?? já autům nerozumím a nerad bych koupil nějakou vraždu. samozřejmě že bych se s případným odborníkem vyrovnal :)

Napsal: stř 08.08.2012 19:53
od Dettektorr
člověče bez urážky, ale pokud seš fakt autolaik kterej nic nepozná, tak bych ti doporučil koupit za těch cca 150-200 tis, který tě to stejně bude stát lehounce ojetý auto třeba ještě v záruce a máš pokoj. Je fakt, že báwo bys teda nekoupil, ale byl bys v klidu.

Jinak si s sebou vezmi někoho kdo ty auta zná a má diag. Pak si dobře rozmysli, jestli máš dostatek financí to auto držet ve stavu alespoň 2A :-) a pak se rozhodni. Hrozí ti prostě riziko, že koupíš auto slušný za cca 150 i s počáteční investicí, budeš jezdit 20tis km a pak najednou oprava za cca 30-50 tyček a pokud nebudeš ve stavu "OK šáhnu na prdel a vytasim 30-50 tyček bez mrknutí voka", tak pudeš tu samou káru prodat s provarem cca 100 tis a na další káru vezmeš love kde???

Automat nebo manuál vyber podle toho co ti vyhovuje. riziko že se ti vysere to nebo ono je stejný.

Sám děkuju bohu, že mě eště nepotkala žádná vysoce nákladná oprava, ale prostě sem vybral dobrej kus a stejně sem do něj za poslední 2 roky a cca 50tis km MUSEL nacpat řádově 40tis. Takže ano dneska sem na hodnotě auta 210tis, ale až se vysere úplně, pude do prdele a koupim auto jiný a nebudu to řešit jako obrovskou finanční zátěž.

Je důležitý si uvědomit, že potenciálně kupuješ hodně hodně ojetý auto a i když bylo na začátku s kvalitou asi o milion let dopředu před dnešníma sračkama, tak už má svoje nej létza za sebou a NIKDY ho nedostaneš do stavu novýho auta, který má najeto do 100 km.

Aby to snad někdo nepochopil špatně, od koupě tě vbec nechci odradit, jen chci zdůraznit, že je pro tebe irelevantní řešit otázku poruchovost konkrétního modelu, jakožto řešit dlouhodobě provoz takovýho kočáru. To je mj. ten důvod proč dneska stojí auto s původní hodnotou hodně přes půl druhýho mega takový směšný peníze. Takový auto si kupuje buď fanda, nebo debil, kterej neví proč to vlastně koupil a pak v hospodě nadává, že je to mrdka.

To je kurva zase slint vodemě :twisted:

Napsal: stř 08.08.2012 21:27
od xor
Ne, máš recht. Včera a dneska po práci (dělám v centru, autem tam nejezdím, nejsem blázen) jsem se jel projet. Otevřel jsem si střešní okno a když jsem jel serpentinama Brdama nahoru, tak i zadní okna, abych slyšel ten zvuk z rezonátoru (série samozřejmě, nikdy auta netuním). DSC kontrolovalo, abych nebyl moc rozmáchlý, přeci jen tohle je limuzína. S brutálním zátahem. Pak jsem se vracel kus po dálnici, všechno zavřel, chvíli držel plyn a nenapíšu, kolik bylo na tacho, ale bylo to jak jet se škodovkou poloviční rychlostí. Perfektní stabilita, naprostý klid a ticho (přitom motor točil skoro 5 tisíc), nemusel bych zvyšovat hlasitost přehrávače. Dálniční expres. Když chceš.

Ale spotřeba tam musela být tak 15 (nenuloval jsem v garáži) a investovat na dílech jsem musel hned po koupi. Ale zas tragický to není, když člověk načte fóra a má diagnostiku. Chybí mi jenom montážní jáma, chci si teď olej/filtr v automatu vyměnit sám.

Napsal: stř 08.08.2012 23:25
od LukesE39
Hele, a proč chceš vlastně 540i? Je to skvělý auto a po M5ce asi nejlepší E39, ale nebylo by v tvým případě, lepší koupit nějakou 52?i nebo 530i...

Protože pokud jsem to správně pochopil, tak to má být Tvoje první BMW. Můžu Ti říct, že já mám 528iA a to teprve cca 2 nebo 3 měsíce, předtím jsem měl Mondeo TDCi (bez komentářů, prosím :lol: ) a ty auta jsou někde úplně jinde, ať už chováním na silnici nebo náklady na provoz. Já za sebe bych doporučil jít za 540i postupně... (tak to má v plánu i já, jestli to peněženka ustojí)

Napsal: čtv 09.08.2012 07:15
od ada540i
Fajt píše:hm.. tak chlapi co je teda bezpečnější koupit? :) jinak bych se chtěl zeptat zda by někdo v okolí čb se mnou pro auto dojel?? já autům nerozumím a nerad bych koupil nějakou vraždu. samozřejmě že bych se s případným odborníkem vyrovnal :)
Už jsem ti psal, že je to jedno jaká převodovka a že v ČB tyhle auta dělá VoTon a rozumí jim. Kontaktuj ho a domluv se s nim. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ight=voton
Dettektorr píše:Automat nebo manuál vyber podle toho co ti vyhovuje. riziko že se ti vysere to nebo ono je stejný.


Když jsem přesně tohle napsal na předchozí straně, byl jsem poučen, že je to naprostá hloupost a že to nemůžu myslet vážně. Nicméně přesto mám tenhle názor taky.