Stránka 2 z 3
Napsal: úte 15.05.2012 06:49
od Vlasta
Couloo píše:Ty vole tak takové hovna co tady čtu, opravdu stojí za to. A když poznají, že ho tam nemám tak jako co ??? Mám rád SCIFI ale tohle je fakt síla.
Vozidlo nesplňuje homologaci? Jsem rád, že to bereš jako howna. I u nás se brzy bude měřit víc, než kouřivost
Napsal: úte 15.05.2012 08:17
od Jendix
Vlasta píše:Couloo píše:Ty vole tak takové hovna co tady čtu, opravdu stojí za to. A když poznají, že ho tam nemám tak jako co ??? Mám rád SCIFI ale tohle je fakt síla.
Vozidlo nesplňuje homologaci? Jsem rád, že to bereš jako howna. I u nás se brzy bude měřit víc, než kouřivost
jj, to si řikám, co potom takovej výlet na západ.. ani bych se nedivil kdyby potom odstavovali česká auta a posílali je na technický.. (jako že např. v německu na to právo maji). Je to jen otázka času než se proti obcházení pravidel začnou nějak bránit..
Napsal: úte 15.05.2012 08:30
od mari
Žádný takový kontroly obecně neexistujou, nejspíš sis to spletl s kontrolama plaket (barevný samolepky dle plnění emisních limitů), který jsou potřeba při vjezdu do většiny větších center měst - je jich třeba v Německu něco kolem 50-ti. Lidi si kupovali zelený Euro4 (DPF) samolepky, aby mohli všude a auta jim to neplnila tak to policajti častějc kontrolujou jestli maj nárok. Třeba v Berlíně se do města nepodíváš pokud nemáš na skle zelenou (Euro4), případně dodělaný DPF a podobně tak abys měl nárok na zelenou plaketu. Pokud tě chytí a zjistí že nespňuješ tak dostaneš 40 Euro pokutu a 1 bod ve Flensburgu. Ale myslet si že tě na dálnici zastaví policajti, který se budou pídit po DPF je nesmysl.
Příklad:

Napsal: úte 15.05.2012 11:13
od Jendix
Ale existujou, německá policie má právo v případě podezření, že technický stav neodpovídá předpisům, auto poslat na technickou kontrolu (kterou v případě potvrzení jejich doměnky ještě zaplatíš).
Neříkám že jsou to běžné praktiky (koneckonců, jestli se nepletu, tak podobné možnosti má nově i česká policie), ale klidně se může stát, že s množícími se kouřícími auty, které mají mít vlastně DPF, se proti tomu budou nějak bránit. Navíc je to na první pohled snadno rozeznatelné, stačí šáhnout do koncovky výfuku.
Ono němci maji některý policejní techniky docela promáklý, stačí se občas koukat na německou televizi, sledujou např. i kamioňáky kamerou zda se se plně věnují řízení apod. (často totiž čučí na filmy apod.)
Tím chci jen říct, že i když je to teď s odstraněním bez problému, nikdy nevíš jak to bude vypdat za 2-3 roky.
Napsal: úte 15.05.2012 12:27
od mari
Dobře, chápu jak to myslíte, to jsou ale případy při důvodném podezření že je auto v takovym technickym stavu, že je potenciálně nebezpečný. Nic to nemění na tom že je DPF zhovadilost, která ve skutečnosti nadělá více škody než užitku. Kdyby to nestálo takovej majlant tak to lidi neřeší, ale takhle se toho budou zbavovat čím dál tim víc.
Napsal: úte 15.05.2012 12:40
od Vlasta
Ale nebudou. V Německu už to na TUV řeší, přijde to i k nám. I bez diagnostiky jsou minimálně 3 možnosti, jak odstraněnej filtr zjistit
Napsal: úte 15.05.2012 13:02
od mari
Prozradíš ty možnosti?
Napsal: úte 15.05.2012 13:22
od Vlasta
Auta s funkčním filtrem mají i po 100 tis. km výfuk zevnitř stále světlý. Další je, že po odpojení senzoru diferenčních tlaků u aut s upraveným SW po odstranění filtru se po nastartování nerozsvítí kontrolka poruchy motoru. A nakonec jestliže má auto na štítku uveden součinitel absorpce 0.5, jde o vůz s filtrem. A pokud viditelně černě kouří, není co řešit
Napsal: úte 15.05.2012 14:15
od mari
Napsal: úte 15.05.2012 15:02
od Vlasta
Já jsem jenom psal, po čem jdou v Německu proškolení policajti. O načtení diagnostikou na TUV ani nemluvě - readiness kódy. A s tou kontrolkou u upravenýho SW nemáš pravdu. Ale jak řikám, je to každýho věc.
Napsal: úte 15.05.2012 18:13
od mari
Jasně že si každej může udělat jak uzná za vhodný, tuhle úpravu máme zrovna z německýho klubu kde to celkem dost frčí a s STK ani emisema neměl nikdo problém. Rád bych se dožil doby kdy každý auto který přijede na technickou bude napojený na diagnostiku, to by se teprve technicky dozvídali věci

, bohužel se tohle nikdy nestane, protože to ani neni technicky proveditelný.
Napsal: úte 15.05.2012 21:20
od Jendix
mari píše:Jasně že si každej může udělat jak uzná za vhodný, tuhle úpravu máme zrovna z německýho klubu kde to celkem dost frčí a s STK ani emisema neměl nikdo problém. Rád bych se dožil doby kdy každý auto který přijede na technickou bude napojený na diagnostiku, to by se teprve technicky dozvídali věci

, bohužel se tohle nikdy nestane, protože to ani neni technicky proveditelný.
Můžu se jenom zeptat, zda jste nějak řešili elektronický odpojení, případně jak (čistě ze zájmu), nebo jsi to neřešil. Vím že tu někdo psal že filtr pouze provrtal nějakým vrtákem a snad to fungovalo taky.
Jinak já třeba vůbec nechápu, proč třeba nejsou všechny evropský technický nějak propojený, už třeba jenom z důvodu kontroly stavu km. Každej mluví krocích proti stáčení km, ale tohle mi připadá jako nejúčinější řešení, bohužel proti tomu nikdo nic nedělá.
Napsal: úte 15.05.2012 21:24
od Vlasta
Od 1. 5. už jede EU na stejný kódy, ono to časem přijde
Napsal: úte 15.05.2012 21:36
od Jendix
No jedině dobře, zrovna dneska nám do firmy volali od německý pojištovny, že chce někdo pojistit auto (původní služební auto jednoho z našich šéfů), ale v pojištovně jim nebylo zcela jasný zda se dříve jednalo o privátní či soukromý auto (protože ho nový majitel koupil od privátní osoby, což byl evidentně nějakej mezikupec).. no a čistě mezi řečí jsme je zklamaly.. že auto má místo údajných 78tiskm navrčeno přes 220tkm.. 4 roky stará A6.. tak to jsem docela čuměl, že si to někdo i takhle v německu dovolí, protože v tomto případě je to 100% dohledatelný kdo kilometry stočil...
Napsal: stř 16.05.2012 00:18
od Soptiiik
Ne opravdu to není scifi.
Napsal: stř 16.05.2012 11:21
od jura55
Jendix píše:No jedině dobře, zrovna dneska nám do firmy volali od německý pojištovny, že chce někdo pojistit auto (původní služební auto jednoho z našich šéfů), ale v pojištovně jim nebylo zcela jasný zda se dříve jednalo o privátní či soukromý auto (protože ho nový majitel koupil od privátní osoby, což byl evidentně nějakej mezikupec).. no a čistě mezi řečí jsme je zklamaly.. že auto má místo údajných 78tiskm navrčeno přes 220tkm.. 4 roky stará A6.. tak to jsem docela čuměl, že si to někdo i takhle v německu dovolí, protože v tomto případě je to 100% dohledatelný kdo kilometry stočil...
Tak pokud to stocil jeste v CR... tak se na to nemecka pravni uprava o staceni nevztahuje ne? (pojimim ted podvod, ktery plati i u nas a jak to vypada vsichni vime)
Napsal: stř 16.05.2012 11:27
od jura55
Vlasta píše:Auta s funkčním filtrem mají i po 100 tis. km výfuk zevnitř stále světlý. Další je, že po odpojení senzoru diferenčních tlaků u aut s upraveným SW po odstranění filtru se po nastartování nerozsvítí kontrolka poruchy motoru. A nakonec jestliže má auto na štítku uveden součinitel absorpce 0.5, jde o vůz s filtrem. A pokud viditelně černě kouří, není co řešit
Tak tohle mi prijde takova dost nahnuta argumentace, auto "viditelne" kouri... co kdyz ja budu tvrdit, ze zadnej kour nevidim, ze je to ok. Musi to byt nejak "meritelne" definovane. Navic auto muze kourit treba kvuli KO turbu, takze takto mit tu pripadnou kontrolu postavenou je spis na problem.
Napsal: stř 16.05.2012 12:05
od Vlasta
To jsou jenom symptomy, na základě kterejch se přistupuje k podrobnému odbornému zkoumání. V Německu jsou stanice TUV vybaveny diagnostikou, která je u všech aut s OBD schopna načíst readiness kód. Jestliže je paměť závad prázdná, avšak kódy načteny nejsou, pak má majitel vozu na vybranou. Buď mu bude kouřivost změřena standardním způsobem a osvědčení o zkoušce dostane na poloviční dobu jeden rok, nebo se vrátí později s načtenými kódy.
Napsal: čtv 17.05.2012 08:07
od mari
Jendix píše:mari píše:Jasně že si každej může udělat jak uzná za vhodný, tuhle úpravu máme zrovna z německýho klubu kde to celkem dost frčí a s STK ani emisema neměl nikdo problém. Rád bych se dožil doby kdy každý auto který přijede na technickou bude napojený na diagnostiku, to by se teprve technicky dozvídali věci

, bohužel se tohle nikdy nestane, protože to ani neni technicky proveditelný.
Můžu se jenom zeptat, zda jste nějak řešili elektronický odpojení, případně jak (čistě ze zájmu), nebo jsi to neřešil. Vím že tu někdo psal že filtr pouze provrtal nějakým vrtákem a snad to fungovalo taky.
Jinak já třeba vůbec nechápu, proč třeba nejsou všechny evropský technický nějak propojený, už třeba jenom z důvodu kontroly stavu km. Každej mluví krocích proti stáčení km, ale tohle mi připadá jako nejúčinější řešení, bohužel proti tomu nikdo nic nedělá.
Nic se neodpojovalo, jenom se diagnostikou odpojil regenrační proces filtru. Jinak to i provrtávaj a prej taky OK.

Napsal: čtv 17.05.2012 08:20
od jura55
mari píše:Jendix píše:mari píše:Jasně že si každej může udělat jak uzná za vhodný, tuhle úpravu máme zrovna z německýho klubu kde to celkem dost frčí a s STK ani emisema neměl nikdo problém. Rád bych se dožil doby kdy každý auto který přijede na technickou bude napojený na diagnostiku, to by se teprve technicky dozvídali věci

, bohužel se tohle nikdy nestane, protože to ani neni technicky proveditelný.
Můžu se jenom zeptat, zda jste nějak řešili elektronický odpojení, případně jak (čistě ze zájmu), nebo jsi to neřešil. Vím že tu někdo psal že filtr pouze provrtal nějakým vrtákem a snad to fungovalo taky.
Jinak já třeba vůbec nechápu, proč třeba nejsou všechny evropský technický nějak propojený, už třeba jenom z důvodu kontroly stavu km. Každej mluví krocích proti stáčení km, ale tohle mi připadá jako nejúčinější řešení, bohužel proti tomu nikdo nic nedělá.
Nic se neodpojovalo, jenom se diagnostikou odpojil regenrační proces filtru. Jinak to i provrtávaj a prej taky OK.

Tak jestli se nic neodpojuje, tak fizli nemuzou ani diagnostikou nic zjistit ne? To by museli primo vytahnout DPF a zjistit, ze je provrtany. A aby se mi hrabali v aute, s tim je samozrejme kazdej posle do (_._)