Stránka 2 z 3

Napsal: čtv 23.02.2012 00:40
od ruza2
jo jo GM a ta druhá je myslím ZM,ale to nechci kecat.Jak jsem koupil tak prodávám.Myslím že se i liší barva štítku na převodovce.

Napsal: čtv 23.02.2012 01:36
od PITAK
Druhej výrobce je ZF, ale nevím, jestli byly v e39. Určitě se davaly do e38.

Napsal: čtv 23.02.2012 02:16
od rooc
Hosi rikejte si co chcete ale olej v prevodovce se menit musi. U mercedesu jsem to delal co 30tis km cili kazdou druhou vymenu oleje a kdyz jsem to mel ve 170 tis na giagnostice v mercedesu tak mi rikali ze prevodovku v takove kondici jeste nevideli. Ono k automatu se musi clovek chovat ne jak polOvina debilu(doufam, ze se nekoho nedotknu) kterych s automatem jezdi naplno hned za studena protoze prevodovka ma provozni teplotu oleje 80 stupnu a prevodovka se zahreje pozdeji nez motor. Neradit treba d nebo r kdyz je auto jeste v pohybu zastavit a tak aspon vterinu pockat ten hydromenic se vam odvdeci a uz vubec ne pardovat jen na p hezky dat neutral rucni brzdu a pak p.......

Napsal: čtv 23.02.2012 02:22
od rooc
A jinak automat respektive vetsina automatu je zahrata po cca 20 km....nicmene pokud toto clovek nedodrzuje a v 200tis si osvicene rekne ze se uraci olej menit je to uz uPlne zbytecne

Napsal: čtv 23.02.2012 09:29
od magyar
PITAK píše:Druhej výrobce je ZF, ale nevím, jestli byly v e39. Určitě se davaly do e38.


Jj, ZF je už od pradávna dodavateľom prevodoviek pre BMW, ale myslím tento konkrétny model a konkrétny motor že mali len GM, inak sa ZF objavuje samozrejme u iných modelov/motorizácií a je to o niečom inom než GM :)

Napsal: čtv 23.02.2012 10:26
od CZAirwolf
rooc píše:Hosi rikejte si co chcete ale olej v prevodovce se menit musi.

Souhlas.
rooc píše:uz vubec ne parkovat jen na p hezky dat neutral rucni brzdu a pak p.......


Nesouhlas.

[code:1]neutrál je určen k posunutí vozu bez spuštěného motoru nebo k odtažení na max vzdálenost 50 km, ale vždy se spuštěným motorem, jinak dojde ke zničení převodovky přehřátím (píše se v návodu). Při jízdě na D je možno převolit na N, ale při následovném zařazení D dochází ke zbytečně velkému nárůstu hydraulických tlaků v převodovce, výrobce neporučuje, ale jde to. Úspora paliva např. při sjíždění dlouhého kopce je zanedbatelná. [/code:1]

Nevidím duvod radit N, napr. pri parkovani budu z D radit na R, pak bych radil na N a nasledne zpet pohybem pres R na P ? Zbytecna zatez synchronu.

Napsal: čtv 23.02.2012 10:41
od rooc
proč nesouhlas.....:-) každej ti řekne, že při parkování je zbytečné aby auto drželo na převodovce, když třeba parkuješ někde z kopečka nebo do kopečka....a to přeřazení jsem nemyslel s pauzama...dát tam zpátečku, drive atd normálně...nemyslel jsem, tím, že pokud chci D.....tak, že z P řadím P....pauza.....R......pauza.....N....pauza.....D.....myslel jsem to prostě zařadit rovnou.....ale nedělat to za pohybu..., jak jsem psat...ztráta synchronu, je i když něktěří stojí "na červené" a zařadí tam N..., nebo nedej bože šetřílek...a to jsem zažil na vlastní oči.., kterej při normální cestovní rychlosti z kopce....zařadil N..., aby to mím papalo.... 8O

Napsal: čtv 23.02.2012 11:24
od Killingman
Tak moment, co je špatnýho na tom při dojíždění ke křižovatce kde je červená vyřadit na N, dojet ke světlům, dobrzdit, nechat tam N a pak když blikne zelená zmačknout brzdu, dát D a vyrazit kupředu?
Naopak si myslím, že mít tam furt D a stát na brzdě pro ten hydroměnič není žádný HiFi - stále přenáší sílu na kola a ty se nemůžou točit, protože stojím na brzdě...
Pokud se mýlím tak mě prosím opravte, díky

K převodovkám: GM jsou pětikvalty do E39, ZF jsou šestikvalty od roku 2004 , novej model...

Napsal: čtv 23.02.2012 11:49
od JaneCk
Killingman: Právě že ten hydroměnič je na to stavěný. Dokážu si představit, že při zařazení na N se nemusí ta převodovka dokonale mazat z důvodu nižšího tlaku.
Automatu nejvíce "vadí" samotné přeřazování jízdních režimů - tzn. z P na D, z D na R apod. nikoli stání na semaforu se zařazeným D

Napsal: čtv 23.02.2012 11:53
od Jendix
rooc píše:proč nesouhlas.....:-) každej ti řekne, že při parkování je zbytečné aby auto drželo na převodovce, když třeba parkuješ někde z kopečka nebo do kopečka....



jen tak mimochodem, to není dobré ani u manuálu, protože tim trpí dvouhmota.. v zimě to bohužel z důvodu zamrzání ručky jinak nejde...

Napsal: čtv 23.02.2012 12:06
od chaluha71
Killingman píše:Tak moment, co je špatnýho na tom při dojíždění ke křižovatce kde je červená vyřadit na N, dojet ke světlům, dobrzdit, nechat tam N a pak když blikne zelená zmačknout brzdu, dát D a vyrazit kupředu?
Naopak si myslím, že mít tam furt D a stát na brzdě pro ten hydroměnič není žádný HiFi - stále přenáší sílu na kola a ty se nemůžou točit, protože stojím na brzdě...
Pokud se mýlím tak mě prosím opravte, díky

K převodovkám: GM jsou pětikvalty do E39, ZF jsou šestikvalty od roku 2004 , novej model...


Mám teď udělanou čerstvou repasi GM převodovky na mém e39 530dA 2002, kterou mi dělal p.Holý z Prahy a vše mi dopodrobna vysvětlil a názorně vše ukázal, tak se mohu k tomuto vyjádřit. Mimochodem p.Holý je podle mne naprostý machr přes aut.převodovky a to myslím opravdu vážně!

Teď k tématu..

Jak tady popisuješ postup vyřazení na N při dojezdu na světla a pak následné správné zařazení D a rozjezd, tak toto je pro převodovku daleko více namáhavé, než dojetí na D, stání na brzdě a potom rozjezd.

Při stání na světlech se zařazeným D a stáním na brzdě se převodovka netočí vůbec ale pouze se v měniči volně protáčejí lopatková kola, tedy přesněji pouze jedno kolo. Ano, je tam mírný tlak na sekundární kolo a hřídel dále do převodovky působením tlaku oleje na volnoběh ale to je daleko menší námaha, než když máš vyřazeno na Neutrál, v převodovce není žádný tlak oleje a potom zařadíš D a ten tlak tam najednou rychle vznikne,což působí dále na lamely apod.
Ano,takto se sice normálně rozjíždí ale všimni si,že pokud zařadíš D, tak cítíš nepatrné škubnutí,což je právě ten nárůst tlaku a tohle se při stání na D neděje,máš už zařazeno.

Tak abych to shrnul. Krátkodobé stání se zařazeným D a na brzdě (třeba na semaforu) je naprosto v pořádku a nic se neničí, právě naopak! Ta převodovka, potažmo všechny automaty s hydrdyn.měničem jsou na to přímo stavěné! Ale upozorňuji,že krátkodobé stání se rozumí třeba na semaforu nebo krátké stání na žel.přejezdu apod. tak okolo 3 minut. Ne,že na to bude člověk stát třeba 15 min.! Potom je podle mne lepší už vyřadit. Já to takto alespoň dělám. :D

Ale opravte mne, pokud tohle není pravda.

Napsal: čtv 23.02.2012 12:19
od tomas-st
prosímtě kolik si platil ten repas ? Tohle mě docela zajímá.

Napsal: čtv 23.02.2012 14:08
od chaluha71
Repase mne stala 38.000kč. Je to ranec ale zase na to, v jakem stavu jsem mu ji přivezl, tak to je skoro "za hubičku" :D

Mám,jak jsem psal výše, GM. Píše se tady,že je to poddimenzovaná převodovka pro tento typ motoru (e39 530dA 142kw) ale pry neni problem v samotné převodovce, ta prý v pohodě vydrží ale průser je měnič! Ten je v drtivé většině původem většiny KO převodovek. Je prostě poddimenzovaný a špatně konstrukčně navrhnutý.

Prostě ve zkratce: časem se vydře,ty ocel.piliny jdou s olejem do převodovky a už to jde do kytek! Fungují jako perfektní brusná pasta.... :cry:

Napsal: čtv 23.02.2012 15:04
od tomas-st
8O no koukám jestli si ten automat ještě nerozmyslím... To bych musel mít to auto hodně dlouho aby se mi to vyplatilo. U e46 330d 135kW jsou stejné nebo podobné že ?

Napsal: čtv 23.02.2012 15:15
od Killingman
Já jsem dělal repasi na E39 rv 2001 ve 200.000 km - kopala mi trojka/čtyřka a začla padat do nouzáku. Cena 38.000 Kč, komplet repas, byly vylámaný nějaký lamely. Nechal jsem to udělat v Brně (Pražákům nevěřím - nic osobního) a taky spokojenost.
Co mi říkali, tak nějaký pístky, který se ochodí (jestli pilinama z měniče netuším) a ty se následně vydřou a je nutný je převložkovat a dát větší. Je na to nějaká firma z USA, která ty kity dodává, ale žádná láce to není - pístek kolem 2.000 :-(
Mám to už rok a chodí to naprosto v pohodě, výměna oleje má být po 40.000km, ale radši budu měnit po 20.

Díky za info s tím D, budu to tedy dělat takhle :-)

Napsal: čtv 23.02.2012 20:59
od ruza2
Ahoj.Jak jsem psal tak mě repas vyšel na 42000tis.A to novej měnič,starší ale dobrej plášť převodovky,repas čerpadla,noví lameli,selenoidy,těsnění +filtr,a pár dalších věcí,a tu starou převodovku mi dali a ty špatný věci taky,mám to doma v krabici a ukázali co všechno bylo v čudu,a po 50000tis.mám přijet na výměnu.Převodovka se vyprdla ještě v půlroční lhůtě po koupi,takže prodejce mi přispěl 20000kč.Ale jak tak koukám je to věc názoru a kdo ti co o převodovce řekne.Ale myslím že je to správný si o tom pokecat.A teď si vemte sejít se někde v hospodě a rozjet takovou debatu. :D

Napsal: čtv 23.02.2012 21:03
od tomas-st
automat chci a rozhodoval sem se mezi
1.e39 530dA 142kW
2.e46 330dA 135kW
3.MB C 270 CDI 125kW
4.MB E 270/320 CDI

Ale s mym rozpočtem co chci do auta investovat sem raději MB vyřadil a E46 mi přijde tak nějak bud stejná nebo taky dražší... Takže až se objeví nějaká ta e39 tak do ní pujdu

Napsal: čtv 23.02.2012 21:04
od ruza2
Jo stím měničem maš pravdu.Na mé e28 524tdA mi taky oddělal automat.Je to lehká poznat,malé pilinky v oleji při kontrole,a už je průser,a co mě říkali v tom Brně,tak se to i prý posílá někam do Belgie a tam ho rozpářou a vevnitř zrepasujou,prej i vylepšej zase ho svařej,vyvážej a může sloužit dál.

Napsal: čtv 23.02.2012 21:28
od Dosty87
tomas-st píše:automat chci a rozhodoval sem se mezi
1.e39 530dA 142kW
2.e46 330dA 135kW
3.MB C 270 CDI 125kW
4.MB E 270/320 CDI

Ale s mym rozpočtem co chci do auta investovat sem raději MB vyřadil a E46 mi přijde tak nějak bud stejná nebo taky dražší... Takže až se objeví nějaká ta e39 tak do ní pujdu


BMW jasná volba, MB nedoporučuji, taťka si koupil E270CDI W211, má ji přes rok a když nepočítám vstřiky, tak i tak ho stála ranec...Díly zpravidla origoš, žádné PL se nevyplatí, oproti MB je BMW ještě levné auto :).

Napsal: pát 24.02.2012 15:25
od filini28
Kdyz repase,tak http://www.prevodovka.cz
Mam jen ty nej zkusenosti-s pristupem,kvalitou,rychlosti....
Ne jednu zkusenost...