Stránka 2 z 3

Napsal: stř 15.02.2012 10:40
od Kugelig
Raadii píše:Ono to sice reaguje s naftou, ale neni to aditivum proti zamrzání. Možná to malinko pomáhá, ale neni to přímo k tomu, je to k tomu samýmu jako je to letní aditivum. Používám oboje. S tim zimnim mi nafta nezamrzla, ale ve služební dodávce i Jeepu nafta zamrzla i s tim a to za chodu, takže je to asi dobře vymyšlený u BMW, že se čerpadlo zahřívá a chladí se o tu naftu, čímž jí zahřívá a chrání proti zamrznutí a posílá jí teplou do trubek, takže zajízdy by to nemělo taky zamrznout.
V katalogovém listu výrobce se mj. píše toto: Obsahuje tzv. depresant, který snižuje bod tuhnutí a filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách až o 5°C.
Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučování parafínu a tím ucpávání palivového filtru.

5°C sice není mnoho, ale lepší než drátem do voka.

Napsal: stř 15.02.2012 11:50
od Zama
Jendix píše:když už je tu řeč o Vif, narazil někdo z vás na ty větší balení, myslim že je pak snad 1l 5l a 10l, vyjde to podstatně levnějc. U nás je distribuce někde v severních čechách (jinak se to prej snad vyrábí na slovensku), psal jsem tam, větší objemy ale bohužel pouze při osobním převzetí, prý se jedná o nebezpečné látky.
Mrkni sem tady ti to pošlou balíkem http://aukro.cz/aditiv-zimni-vif-5l-i2112307337.html

Napsal: stř 15.02.2012 12:29
od Jendix
Zama píše:
Jendix píše:když už je tu řeč o Vif, narazil někdo z vás na ty větší balení, myslim že je pak snad 1l 5l a 10l, vyjde to podstatně levnějc. U nás je distribuce někde v severních čechách (jinak se to prej snad vyrábí na slovensku), psal jsem tam, větší objemy ale bohužel pouze při osobním převzetí, prý se jedná o nebezpečné látky.
Mrkni sem tady ti to pošlou balíkem http://aukro.cz/aditiv-zimni-vif-5l-i2112307337.html
Díky, hned jsem ho koupil :-D, tak doufám že to nebude nějakej podvod... :-D (třeba přelitá nafta ve VIF kanistru)

Jinak mám ještě dotaz k naftě, podle toho po domácku provedenýho testu, to nevypadá s lukoil naftou vůbec špatně. Vím že jsem kdesi četl, že je u ní problém s tím, že je relativně suchá a špatně maže, to se ale nechá ošetřit právě tím vifem. Jaký s ní máte zkušenosti? Dřív jsem tam bral dost často benzín, ale u nafty jsem měl doposud trochu strach.

Napsal: stř 15.02.2012 12:39
od Raadii
On ale neni LukOil jako LukOil, nedávno ČOIka taky dala nějakou rekordní pokutu OMV někde v královéhradeckym kraji za špatnou naftu nebo benzín, ale v jinym kraji může mít OMV tu naftu o 100% lepší. Každej se to snaží nějak vojebat a na každý pumpě to dělaj po svym. Někdo míň a někdo víc.

Napsal: stř 15.02.2012 13:03
od rooc
já jsem třeba na OMW v Olomouci natankoval tehdy ještě do imprezy 40 litrů nafty..., vůbec nikomu nebylo divné, že jim to složili do benzínu......tímto jsem tankování u omw hodně omezil...já se pokaždé dívám když začínám tankovat jak ta nafta vypadá, doteď si pamatuju tu krásnou namodralou naftu co si děda před lety lil do traktoru.., co by za to člověk dneska dal..., ale jak psal kolega výš....každá pumpa je jiná..., to samé verva diesel.., na některých pumpách je skoro modrá, jinde zas uplně žlutá.....to si člověk prostě nevybere...asi jak to tu psali jiní..začnu jezdit k makru

Napsal: stř 15.02.2012 13:58
od Raadii
No u toho Makra by mě to celkem zajímalo. A tam jsou i příznivější cenovky, nebo jen lepší nafta? A jde tam tankovat i bez tý jejich karty podnikatelský?

Napsal: stř 15.02.2012 15:40
od Vlasta
Raadii píše:No u toho Makra by mě to celkem zajímalo. A tam jsou i příznivější cenovky, nebo jen lepší nafta? A jde tam tankovat i bez tý jejich karty podnikatelský?
Jo, ale s kartou je sleva padika na litru, se zlatou kartou kačka

Napsal: stř 15.02.2012 15:50
od Raadii
Ok kámoš má zlatou, tak tam asi zkusim zalítnout. Já sice tankuju za 29, ale jestli je tohle ověřená kvalita tak...

Napsal: stř 15.02.2012 18:18
od PPetr
Hele posledních půl roku tankuju jenom u Makra ve Stodůlkách a dnes cena po té slevě 35,80,- (na slevu 0,5,-) takže když seženete zlatou tak 35,30,- to je na Prahu bezkonkurenční.

Napsal: stř 15.02.2012 19:54
od Raadii
No já jsem ze Sokolova a Makro je ve Varech, tak bych uvítal, kdyby tam byla cena ještě kousek níž :D Přece jen je to skok z 29 na skoro 36 :) ale kvalita je kvalita no....

Napsal: stř 15.02.2012 20:12
od ACDC
Nejlepší je, že brácha jezdí s 10 let starým Peugeotem na nejlevnější naftu od všude možně, žádný vif v životě nenalil, filtr měnil po koupi (před šesti lety) a ani v největších mrazech se nestalo, že by nenastartoval.. Jinak já mám zlatý benzin.

Napsal: čtv 16.02.2012 21:29
od Zama
Jendix píše:
Zama píše:
Jendix píše:když už je tu řeč o Vif, narazil někdo z vás na ty větší balení, myslim že je pak snad 1l 5l a 10l, vyjde to podstatně levnějc. U nás je distribuce někde v severních čechách (jinak se to prej snad vyrábí na slovensku), psal jsem tam, větší objemy ale bohužel pouze při osobním převzetí, prý se jedná o nebezpečné látky.
Mrkni sem tady ti to pošlou balíkem http://aukro.cz/aditiv-zimni-vif-5l-i2112307337.html
Díky, hned jsem ho koupil :-D, tak doufám že to nebude nějakej podvod... :-D (třeba přelitá nafta ve VIF kanistru)

Já myslím že ne.Samozřejmě bych zkontroloval víčko jestli je neporušené a pak ten zimní Vif má takový specifický zápach a barvu

Napsal: pát 17.02.2012 00:17
od mara
jak si to tak procitam tak tady taky neco prihodim...
Shell nafta je strasna stracka,tatka na ni jezdil pul roku a zacpal vstrikovace!!
Co muzu z vlastni skusenosti doporucit je Benzina top Q nebo verva.auto ma nizsi spotrebu a lepe tahne....a hlavne ted v tech mrazech jsem uplne normalne vzdy nastartoval oproti ostatnim co berou shell a pod. coz mluvi za vse :wink:

Napsal: pát 17.02.2012 00:27
od xnovic
Raadii píše:Ono to sice reaguje s naftou, ale neni to aditivum proti zamrzání. Možná to malinko pomáhá, ale neni to přímo k tomu, je to k tomu samýmu jako je to letní aditivum. Používám oboje. S tim zimnim mi nafta nezamrzla, ale ve služební dodávce i Jeepu nafta zamrzla i s tim a to za chodu, takže je to asi dobře vymyšlený u BMW, že se čerpadlo zahřívá a chladí se o tu naftu, čímž jí zahřívá a chrání proti zamrznutí a posílá jí teplou do trubek, takže zajízdy by to nemělo taky zamrznout.
Něco na tom bude..
Mám doma před barákem Lagunu II 1.9DCi na ježdění do práce BMW E39 530d na ty "lepší jízdy"..
Ráno jsem vlezl do Lagy, bylo cca -20. Motor sice točil, ale nechyt - zamrzlá nafta. Podařilo se mi jí nastartovat až druhý den, kdy se trochu oteplilo. Tak jsem místo toho vlezl do BMW jednou otočil a už jsem fičel do práce..
Do obou aut tankuju na OMW v Plzni.

A ještě taková pozn. Tankoval jsem na OMW u Domažlic, bylo -16st a nafta, co je ve stojanu "u tý vrtulky" byla jak zcukrovatělej med...

Napsal: pát 17.02.2012 13:34
od JaraX
četl jsem o tom ted článek a byla tam krásná věta
- nejlepší řešení problém se zamrzající naftou je nákup benzínového vozu.
apropo, jezdím na LPG, asi se nenajde člověk (krom lidi co maj naftu zadarmo) co bytu jezdil levněji než já s E36 LPG, a tak nevidim duvod proč si kazit radost z auta naftou.

Napsal: pát 17.02.2012 14:38
od M3maniac
jardo nevím jak ty ,ale mě moje 7er v naftě dělá radost :wink:

Napsal: pát 17.02.2012 15:59
od JaraX
a až do toho natankuješ naftu co zamrzne tak si budeš říkat že za to auto nemuže

Napsal: pát 17.02.2012 16:11
od JaraX
jinak toho o naftě moc nevíte, v ČR je většina nafty ze stejnýho zdroje, tuším Kralupy nebo jak se ta rafinérka jmenuje, krom některých premiových jako je Verva nebo Diesel V-power, jižní morava má zase často kvalitní naftu z jižní moravy.
To jestli je kvalitní nafta nezáleží na tom jaká benzínka to prodává, Shellka v Brně a Shellka v Olomouci muže mít uplně jinou naftu, je to prostě na vedení té benzínky a dneska většinu penez z paliva má stát, o konečné ceně tedy rozhoduje nejvíc stát, benzínka jako konečnej distributor má z litru cca 1kč, aditiva do nafty stojí dost penez (to co rozlišuje klasickou naftu od nafty zamrzající apod), a prostě když teplota padne pod nějakou mez, řeší se jaký dat aditiva a kolik. v praxi to funguje tak že když včera nemrzlo a dneska je -20C, je dost pravděpodobny že ta nafta zarmzne, prostě se šetří kde může. Nějaká metoda na to jak řešit naftu neexistuje, prostě nemužu říct, jezdi na Vervu, nezamrzneš, protože se na to u nás prostě mrdá, další duvod proč naftovy auto prostě nemít, v neměcku je situace uplně jiná, dokonce mi jeden člověk řekl že někdy je pro ně levnější uhradit škodu na autech než aditivovat kdyby náhodou mrzlo, prostě risknou že mrznout nebude, ale todle je přístup na kokot.
Nicméně přidat aditivum (VIF) není nidky na škodu, nic to nepokazí, většinou to pomůže, ale není tady prostě univerzální pravidlo jak tankovat, duležitý je mít štěstí nebo jezdit na LPG

Napsal: pát 17.02.2012 17:34
od peco1111
JaraX má pravdu, jen pro upřesnění, většina čerpacích stanic bere PHM z terminálů Čepra (Loukov, Střelice, ...) - kdy Čepro je z části státním podnikem (už ani ne polostátním) a v tomto jsou již automaticky přidávaná aditiva a další složky biosložky - řepky, což by mělo být děláno podle norem, ovšem lidský faktor, který to dělá, už je věc druhá, jak se kontroluje.
Takže ani není jisté, že kvalita je stejná na obou terminálech.
A k plynu, i v tomto je důležité vědět, kde je kvalitní, nýbrž i na tento produkt jsou různé zdroje a kvalita je mnohdy pochybná....

Napsal: pát 17.02.2012 18:18
od Vlasta
Těch terminálů je podstatně víc, prakticky v každém kraji minimálně jeden