Stránka 2 z 2
Napsal: pát 03.02.2012 00:02
od pazda
Misanek: jj ve meste to poznas hned jak chytnes za volant ze je neco jinak.
Napsal: pát 03.02.2012 20:49
od pragdejf
hlavne pro cloveka zvyklyho na servotronic je presednuti do obyc docela kulturni sok;-)
Napsal: pát 03.02.2012 21:02
od Misanek
rozmlsanci

Napsal: ned 05.02.2012 00:27
od shadou
jestli je řízení volné při rychlé jízdě ,je potřeba udělat údržbu. mě čeká na jaře. Nad stotřicet mi auto začalo plavat, před půl rokem se na dvou stech ani nehlo. Prostá údržba a je po špatném pocitu.
Mám M50 2,5i ,zatím jsem nezjišťoval co je špatně , ale každopádně je auto volné a přitom dřív sedělo jak přišitý.
Udělat pořádnou údržbu je nejednoduší.
Napsal: ned 05.02.2012 09:36
od KKKuba
No a co myslíš tou údržbou? Podvozek je v cajku, tlumiče taky ještě ujdou a kola tam jsou takřka předpisový, takže asi jedině ta geometrie, ne?
A to řízení není volný, jen mi přijde hrozně citlivý, tzn pravej opak...
Napsal: ned 05.02.2012 10:42
od shadou
To se po netu špatně soudí co ti odešlo. na mém podvozku je kaput uložení horních ramen a mám podezření na spojovací tyč řízení na obrázku díl 9 +15

Až nebude taková zima ,musím nápravu prohlédnout celou.
E34 mám doma momentálně dvě. Dřív jsem jich už pár měl také.
Pokud auto mělo nápravu a řízení v dobrém stavu, sedělo i při max. rychlosti.
Ještě se zeptám ,při razantním brždění třeba ze 70km/h,drží auto směr ?
Napsal: ned 05.02.2012 11:18
od beny-maser
pokud nemá řízení a ramena vůle je to určitě geometrie, dobré je také vyměnit zadní silembloky nápravy co jí drží ke kastli,vyměnil jsem je na podzim a je to fakt dost znát na konfortu i na držení směru jízdy.
Napsal: ned 18.03.2012 21:29
od haCR
Zkoušel už někdo předělat řízení z 525ix? Četl jsem že má už hřeben, ale zajímalo by mě jak těžký je to přehodit..
Napsal: pon 19.03.2012 11:03
od pragdejf
ix je vepredu uplne jiny auto, ma trojuhelnikovy ramena jako E36, trochu bych se bal, ze bez predni napravnice a predich personu to neprojde.
Napsal: úte 20.03.2012 08:01
od haCR
Aha, to jsem netušil..A já doufal, že časem si namontuju citlivější a tužší hřeben...
Někdo se tady ptal jestli auto při brždění drží směr...Mě se mírně stáčí do leva..Je to na dálnici dost nepříjemný..Koupil jsem sadu na opravu pravýho předního třmenu, ale zlepšilo se to jen o málo...Ví někdo jak to spravit nebo čím to může být?
Napsal: úte 20.03.2012 08:05
od beny-maser
křivá kastle, sbíhavost,nesouměrnost brzd, těch věcí je hodně.
Napsal: úte 20.03.2012 11:01
od shadou
mě to dělá hlavní spojovací tyč řízení. Na tom obrázku nahoře číslo 9
všichni měněj krátké spojovačky u kol a na tuhle součástku se nikdo nepodívá. Jestli ji máš špatnou pamatuj i na uložení (na obrázku č15)
může ti to dělat i špatná geometrie
Napsal: úte 20.03.2012 11:45
od haCR
Mohl by to delat i cep spodniho ramene? Na STK mi rekli ze je spatnej..Jinak jak bych mohl zkontrolovat jestli je ta tyc rizeni spatna? Brzdy taky asi nezkontroluju jinak nez na valcich na STK...Ale geometrie mi prijde dobra, protoze auto jede rovne a i pri 140km/h..
Napsal: úte 20.03.2012 16:42
od pragdejf
no ja to mam novy vsecko komplet (eh teda novy pred 30tkm) a komplet zrepasovany brzdy, to abych se pochlubil. pokud je v tahu nakej z velkejch cepu, tak to fungovat poradne nebude. ale spis bych se bal, ze to bude nakej z tech silacu na rameni, pri brzdeni se zatizi a pokud to ma za sebou, tak dovoli jiny vyboceni phersonu...
Napsal: úte 20.03.2012 18:40
od shadou
tam se projevuje spíš horní rameno, spodní čep ti drží kolmou osu.
tyč řízení si ověříš ,pokud zacloumáš kolem ze strany na stranu. auto nemusíš zvedat a neboj se za kolo vzít až bude kmitat. Další možnost je najet na nájezdy nebo nad díru vlezeš pod auto a někdo ti bude jemně pootáčet volantem v rozmezí patnáct /dvacet stupňů. Ideální je mít při tom kola rovně. takto je možné překontrolovat všechny čepy na řízení.
Je to sice amatérská prohlídka, ale dokáže odhalit i malé vůle které se načítají .
Napsal: úte 20.03.2012 19:59
od beny-maser
čep spodního remene umí dělat taky pěknou neplechu, záleží v jáké fázi smrti se nachází
Napsal: úte 20.03.2012 22:23
od haCR
Tak jsem to vyřešil, myslel jsem si, že to byli brzdy...U zadního pravýho kola byla přirezlá destička v "držáku třmenu k těhlici" a nebrzdilo to jak mělo. Je to můj první bavorák, tak se zatím seznamuju, ale plánuju shodit nápravy, vyvařit, prostě si stím pohrát..Jen mít na to čas a peníze..
Ale i tak díky za pomoc, budu ji ještě mockrát potřebovat
Napsal: stř 21.03.2012 16:46
od beny-maser
jestli ti můžu poradit, tak se na vyvařování pod nápravama vys.... a kup si něco co není schnilý. Ono když si to pořádně spočítáš, tak se ti to pěkně prodraží.
Asi mě právě nemáš rád, ale když si vezmeš tužku a papír, tak ti prostě vyjde levněji sehnat jinou kastli. A to počítám, že si to vyvaření uděláš sám nebo za nějakej šolich u kámoše.