Stránka 2 z 19
Napsal: stř 01.02.2012 19:42
od Lucifer
Jojo to potíže jsou, no já před zimou vzal baterku starší a né novou takže se mi to hezky vymstilo. Ale rozhodně to je baterkou není už schopná dát takovej proud jako nová

žhavičky nový nafta nezamrzlá to jsem zkoušel včera v mrazáku

Napsal: stř 01.02.2012 20:09
od Carpadian
Lucifer píše:Tak na co tam ten zdroj ? Když to jde na 12V tak stačí jen udělat tu látku s drátkama který maj ten požadovanej odpor a jen přijdeš k autu vlezeš pod haupnu navlínkeš na filtr píchneš na + a kostu dáš si cígo počkáš 10min než se prohřeje a startuješ. Nebo takhle to napadlo mě

To není zdroj, ale řídící jednotka vyhřívání - regulace intenzity. Zdroj je autobaterie. Osobně bych to raději nenapojoval "natvrdo", přeci jen je to textil a rozhoně není zvlášť odolný v vyšším teplotám. Ale, jak jsem psal nejsem elektrikář a ani elektru nehovím, čili nedokážu objektivně posoudit. Zařížení je primárně určeno na dalekohled.

. A měl jsem ho k dispozici. Pokud máš elektro schopnosti, tak jistě se dá najít jiné, jednodušší levnější řešení a jistě by nebylo špatné se tu podělit.

Napsal: stř 01.02.2012 20:09
od Tompo
Tak chlapci taky se podělím... žhavky nové, filtr nový, bateria zánovní. Problém čuju ve staréru, jsou tím i vyhlášené u TDS, že stojí za ... Vyndat, nechat maníkovi dát do pucu(uhlíky, ložiska atd.) a uvidíme, ještě, že mám plynový fáčko, to nezklame - neuvěřitelně:-). Jo a na zimu běžně, když takhle mrzne, tak dávám litr benzínu na deset nafty. Máme tu každé rano -22C...
Napsal: stř 01.02.2012 20:10
od Tompo
Napsal: stř 01.02.2012 20:12
od Carpadian
Přesně tak, benzín je nejlevnější aditivum.

Startér, když otočí motorem

Měl jsem x dehtů a vždy byl v mrazech problém v PHM, příp. ve vedení paliva.
Nafta zrosolovatí a je to v (_._). Největší peklo byl commonrail, než natlakoval.

Zlatý radiální čerpadlo.
Namátkou:
Toyota Hilux 2.4D rv. 1997
Mitsubishi L200 2.5TD Magnum rv. 2001
Mitsubishi L200 2.5 DID rv. 2008
Marea 2.4TDs rv. 1998
Napsal: stř 01.02.2012 20:29
od Tompo
To je těžký, ono se musí sejít pár aspektů najednou, předvstřik, ok žhaviče, ok palivo, ok baterka a ok točky motoru, což hodně ovlivní i startér, který je právě u TDS dost "proslulý"svou nahovností:-)
Napsal: stř 01.02.2012 20:37
od Lucifer
Blbě jsem to napsal ono to dělá pulzy stejně jako u dečky u sedáku a tim se nastavuje ta teplota. Tak ono by taky záleželo na jakou teplotu se ty odporový drátky bez tý regulace dokážou rozpálit, kdyby do ruda tak to je pochopitelný, že tam nějaká regulace být musí. Ale jelikož tam je 12V tak ten odpor bude stačit vzorec bych nějak byl schopnej dát dohromady po dlouhym hledání (teď na to není čas). Pokud by i tak bylo moc sehnal bych si drát kterej má mnohem vyšší odpor a udělal si třeba nějaký spínač pod haupnou, nechal bych to 10min běžet aby se to prohřálo.
Napsal: stř 01.02.2012 20:38
od Carpadian
Si moc dobře pamatuju, tak při ranních -31C v obci Jemnice Toyota, kupodivu nenatočila.

. Přes filtr jsem do petky odpumpoval 2 litry nafty z trubek, rosol, jako kráva, a pak teprve se objevila tekutina. 2x jsem nažhavil a po mírných protestech chytla. Měla na krku 350.000km, si dovedeš představit ten kravál.

Blbý je, že u osobáku by to byl asi voprus s přístupem pod filtr.
Lucifer píše:Blbě jsem to napsal ono to dělá pulzy stejně jako u dečky u sedáku a tim se nastavuje ta teplota. Tak ono by taky záleželo na jakou teplotu se ty odporový drátky bez tý regulace dokážou rozpálit, kdyby do ruda tak to je pochopitelný, že tam nějaká regulace být musí. Ale jelikož tam je 12V tak ten odpor bude stačit vzorec bych nějak byl schopnej dát dohromady po dlouhym hledání (teď na to není čas). Pokud by i tak bylo moc sehnal bych si drát kterej má mnohem vyšší odpor a udělal si třeba nějaký spínač pod haupnou, nechal bych to 10min běžet aby se to prohřálo.
Určitě by se to takhle dalo řešit. Ale já na to nemám schopnosti a znalosti, tudíž jsem popsal, co jsem udělal.

každopádně kdybys to zrealizoval, tak by to bylo super. Návod s fotka by jistě mnoha lidem helfnul, včetně mě.

Napsal: stř 01.02.2012 20:45
od Blahis
Tak to určitě návod by byl super. Mě to točí skvěle teda točilo nejsem vyflusl baterii. Ještě zkusím zkusit ty žhaviče snad je dobře proměřím
Napsal: stř 01.02.2012 21:16
od Lucifer
Inu ukecali jste mě

jen co na to budu mít čas tak to můžu postavit zatím je víc věcí na starosti takže teď vám s tím nepomohu

Napsal: stř 01.02.2012 21:20
od Carpadian
Lucifer:

Napsal: stř 01.02.2012 21:24
od Lucifer
Už řeším vzoreček, je to jev zvaný jouelovo teplo, je to závislý na produ a čase napětí jdu počítat. Ještě se poradím se slaboproudařem a dám vám vědět jakej odpor by to mělo mít takže stačilo by koupit ten odporovej drát sehnat a dát to do tý látky to si ušijete každej sám ne ?

Napsal: stř 01.02.2012 21:36
od Carpadian
No hele, teď naprosto vážně, když to nějak esticky a jednoduše provedeš, tak by to mohl být zajímavý obchodní artikl pro majitele dehtů bez vyhřívanýho filtru a při rozumné ceně ti urvou ruce za takový 2 či 3 kilečka budou koncernisti VW a diesel Ford líbat (_._).

Napsal: stř 01.02.2012 21:38
od Lucifer
Už píšu na patentovej úřad

ale musí to bejt nějak na suchej zip protože aby to bylo trošku uni

já si to ušiju na svůj filtr ale co jinej ?

Napsal: stř 01.02.2012 21:41
od Carpadian
Filtr na L200 má průměr nějakých 5 - 6cm, osobák bude mít těžko větší. Když zip bude kolem dokola, tak je to fuk - univelikost. A náklaďáky dnesku už vyhřívaj. Možná nějaký Aviatik by se ale možná ozval.

A když to bude demontovatelný na vyprání, tak nebude, co dodat.

Napsal: stř 01.02.2012 21:58
od Lucifer

hele demontovatelný to bude určitě

ale nevím jak s tím vypráním protože pak by to ještě mokrý chytlo kraťas
No tak to je jasný průměr se dá vyřešit jednoduše spíš jen ta výška toho filtru některej filtr má třeba 15cm na vejšku některej třeba jen 5

To by muselo bejt asi na zakázku a o to dražší

Napsal: stř 01.02.2012 22:06
od Carpadian
Není nutný řešit. Když to uděláš v pásku o šíři např. 1.5cm, délce 25cm (+15 cm bez drátku) + přívodní kabel 5m (brambory mají baterii v kufru, že

), pro jiné 2m bude bohatě stačit, tak máš vystaráno. Není nutný obalit každý mm filtru, stačí rovnoměrně rozložit otopnou plochu. Dole by se to uchytilo suchým zipem bez drátku a máš to ošéfovaný pro všechny filtry.

Když ten napájecí kábl bude, jako byl ke sluchátkám telefonu, pružný pevný a ukončený krokodýlama, tak nevím, co by kdo chtěl.

Napsal: stř 01.02.2012 22:21
od Lucifer
Tak bramboři to maj i pod kapotou svorky + a kostru takže to taky bude stačit 2m ale nějak to určitě vyřeším a rozjedu si kšeftík teda
ale myslim si, že spíš ty zmrzlý vločky zůstanou dole protože nahoře je výhřev u BMW teda
Napsal: stř 01.02.2012 22:28
od Carpadian
To si nemyslím, teplota se rozvede materiálem obalu filtru.

Vyzkoušej odcucnout ze spodu "před" a "po" u prototypu a uvidíš. U zvlášť malých filtrů se to dá uchytit kdekoli v okolí vzhledem k dostatečné délce suchýho zipu bez drátku.
Napsal: stř 01.02.2012 22:32
od Lucifer
Jak to myslíš odcucnout ? já mám teď v autě nahovno filtr protože ten je uzavřenej dole není na něm žádný odkalovací víčko
