Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 touring - volba motorizace

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#21 Příspěvek od Misanek »

pazda píše: s tim tvrzenim ze min jak 9,5 ti zadny benzin v E34 nikdy nepojede bych teda nesouhlasil. S 540iA mam dalnice Brno-Praha pri 140ti GPS na tempomat spotrebu 9l/100km, kdyz si odpustim obcas kickdown tak se vejdu do 8,5.
U Vanosove 525i je spotreba samozrejme jeste nizsi.
Jasně, ale já se bavím o cetovní rychlosti 160 km/h. Možná pro někoho nepodstatný rozdíl, ale podle mého dosti zásadní co se spo6třeby týče vzhledem k tomu, že E34 má ještě aerodynamiku vržené dlažební kostky :wink: (chvalapánubohuzato, aspo%n to vypadá ještě jako auto :) ) Já osobně teda můžu říct, že se mi na spotřeb zásadně promítne jízda 160 vs. 180 km/h, přitom je to taky "jenom" rozdíl 20 km/h :wink:

Carpadian píše:Tak se nám to tu rozjelo. Děkuji všem, co se zatím zapojili. Dovolím si to sesumírovat do této chvíle:

520i :arrow: nevhodné, brát pouze v případě mimořádného stavu vozu

525i :arrow: rozhodně ano. negativem je nedostatek vozů k prodeji.

TDs :arrow: ano, ale s automatem a extra důkladná prohlídka.
ano, pochopil jsi podle mého velice správně až na ten automat u tdsa :wink: Doporučil bych spíš manuál i když teď mám automat. Jednak je auto pocitově znatelně živější, neni takové "gumové", spotřeba je nižší (pokud neumíš jezdit s automatem tak PODSTATNĚ nižší - mně to vcelku dlouho trvalo, než jsem se naučil s automatem jezdit za nějaké normální náklady :D ) a hlavně menší riziko problému s převodovkou :wink: Zase na druhou stranu hrozí problém s dvouhmotový s,etrvákem, nicméně když už začíná jeho konec, tak to poznáš i při testovací jízdě, což je výhoda.

Jinak velice rozumně setříděné poznatky, kéž by bylo takto chápavých víc lidí...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#22 Příspěvek od Misanek »

Carpadian píše:Jsem nalomen pro TDs vs. 525i vs. 520i :arrow: 50:40:10. Jsem koukal na inzeráty a výběr 525i je prostě zoufalý (SRN - privátní inzerce). Pravda, nějak extrémně nespěchám, ale obávám se, že pěkných E34 už moc nebude a E39 nechci. :roll:
E39 je blbost, pokud se rozhoduješ mezi těmito motorizacemi dle mého názoru (což asi rozhoduješ, vzhledem k cenové orientaci)

Podle mně některý z těchto motorů je ta nejhorší kombinace auta vs. motoru. Myslím to tak, že co se e39 týče jako auta, tak budeš mít typ, na kterém je dražší údržba podvozku (ve srovnání s e34) ale horší a slabší typ motoru (což máš u e34 taky, ale jsi ochuzen o podvozkové problémy e39 a výdaje s nima spojené) Jako výhoda by se možná dala považovat výbava u e39 ale

1) stejně nebude nějak extra hitová vzhledem k tomu, že tyto motory osazované v e39 jsou v podstatě dalo by se říct spíše třídy "low end"
2) samozřejmě s tímto je spojené mnohem větší riziko vysrání se elektroniky. U e34 toto hrozí taky, nicméně stále je to ještě více o principu "tam přivedu plus, tam mínus a funguje to" a ne na principu x řídících jednotek pro jakoukoliv pičovinu na palubě


Víš co, uděláme to jinak. Vidím že bydlíš v Brně. Přes brno jezdím docela často. Jestli by jsi chtěl, mužem se domluvit, někde se srazit a můžeš se povozit v relativně fungujícím tdsu ať máš aspoň představu do čeho bys šel a co by tě čekalo. Takto bych ti mohl aspoň částečně vyjít vstříc jestli by jsi měl zájem jelikož vidím, že máš dostatečně rozumný náhled na věc a nejsi kdejaký neumětel, který chce jenom baworákapYčovolesšestimahrnkama
:wink:
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#23 Příspěvek od Carpadian »

Moc děkuji za nabídku, kterou rád využiji. Finančně + něco dobrého tekutého se samozřejmě vyrovnáme. 8)
Celkem finance nejsou hlavní kritérium, i když nekradu, ale chci jedno z posledních opravdových aut. Počítám 60k nákup a 40k servis (rozvody - řetěz, lišky, kladky, řemeny, veškeré tekutiny, případně křížky na kardanu). Hlavně, aby bylo v původním stavu bez zásahů nějakých leváků. Novější modely už jsou jen spotřebák, bohužel.
ten automat jsem uvedl z důvodu, že není zde riziko "plnýho knedlíku" za studena a tím poškození motoru. Případný repas automatu je rozhodně dlouhodobější investice, než uvařený motor, který už pak není, co býval.
Dlouho jsem zvažoval Mercedes W140, ale to je finančně zcela neúnosné, jak z hlediska nákupu solidního kusu, tak servisu. Ale to je dané třídou vozu.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#24 Příspěvek od Misanek »

Carpadian píše:ten automat jsem uvedl z důvodu, že není zde riziko "plnýho knedlíku" za studena a tím poškození motoru.

Jo tak v tomto ohledu máš pravdu... Ale je to pocitově fakt lenochod :D

Carpadian píše:Moc děkuji za nabídku, kterou rád využiji. Finančně + něco dobrého tekutého se samozřejmě vyrovnáme. 8)
Proto to nedělám, rád pomůžu :wink:

Nicméně v pátek mám cestu, nejspíš nějak na večer, cca sedmá, osmá hodina, ještě nevim přesně. Více asi přes sz :wink:
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#25 Příspěvek od Carpadian »

Zítra písnu na večer SZ. Děkuji. :wink: Co se týka lenochoda, tak to neřeším, prioritní je životnost, kvalita a pohodlí.
Kdysi dávno jsem měl Toyotu Hilux 2.4D 58kw. Byl problém v kopci předjet i zdatnější Avii. :lol: Ale neskutečný držák.
Honění triček už mám dávno za sebou. :wink:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#26 Příspěvek od Misanek »

Ok, závěr si koneckonců uděláš sám svůj vlastní :wink: Já si jenom postěžuju a pohaním svoje vlastní auto, mně o nic nejde... :twisted:
:D
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od pazda »

Misanek píše:
pazda píše: s tim tvrzenim ze min jak 9,5 ti zadny benzin v E34 nikdy nepojede bych teda nesouhlasil. S 540iA mam dalnice Brno-Praha pri 140ti GPS na tempomat spotrebu 9l/100km, kdyz si odpustim obcas kickdown tak se vejdu do 8,5.
U Vanosove 525i je spotreba samozrejme jeste nizsi.
Jasně, ale já se bavím o cetovní rychlosti 160 km/h. Možná pro někoho nepodstatný rozdíl, ale podle mého dosti zásadní co se spo6třeby týče vzhledem k tomu, že E34 má ještě aerodynamiku vržené dlažební kostky :wink: (chvalapánubohuzato, aspo%n to vypadá ještě jako auto :) ) Já osobně teda můžu říct, že se mi na spotřeb zásadně promítne jízda 160 vs. 180 km/h, přitom je to taky "jenom" rozdíl 20 km/h :wink:
U 540i je rozdil mezi 140ti a 160ti nepodstatny, sotva par deci ;-) vyrazneji to stoupa od 180ti nahoru.
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#28 Příspěvek od jezour »

Carpadian píše:Zítra písnu na večer SZ. Děkuji. :wink: Co se týka lenochoda, tak to neřeším, prioritní je životnost, kvalita a pohodlí.
Kdysi dávno jsem měl Toyotu Hilux 2.4D 58kw. Byl problém v kopci předjet i zdatnější Avii. :lol: Ale neskutečný držák.
Honění triček už mám dávno za sebou. :wink:

Souhlasím s tebou. Já měl e28 524d 66kW. Žádnej závoďák, ale tank kterej jel furt a chtěl jen naftu a jednou za 10tis vyměnit olej. Stýská se mi po něm.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#29 Příspěvek od Kail »

Nečetl jsem to tady celé a tak ani nevím jakej máš finanční strop.

Každopádně dneska si kupovat e34ku,to už jí musíš opravdu chtít (rozuměj že jdeš po konkrétním modelu a jsi připraven na to že za opravdu pěknou dáš víc než za novější e39).

Počítej za solidní 40tis a víc,za pěknou (která bude dělat parádu a vydrží pár let) se nebojím říct 60-70 a víc,a za opravdu krasavici ještě jednou tolik...

Motor nevím,jestli to myslíš s e34 vážně,stálo by za úvahu popřemýšlet nad tou 540i,pokud ale vybíráš jen z těch co jsi napsal na začátku tak 520i rovnou vynech a potom už podle toho co je ti příjemnější,jestli benzín nebo nafta.
TDS je dobrej motor,když se rozumně načipuje tak je 525i jen o malinko rychlejší,navíc když je TDS v dobrým stavu tak je schopný jezdit kolem 7 litrů nafty.Já jezdil dlouhodobě za 8.5 a to docela dost svižně,hodně město,okresky.To si myslím je docela dobrý,stejný popojížďky jezdím s 525i (kterou má táta několik let) kolem 12l což je rozdíl.Navíc TDSu můžeš šlapat jak chceš a spotřeba se moc nezvedne,zatímco u 525i jsi po rychlejším svezení na 15ti-16ti-17ti... litrech ani nemrkneš.

Každopádně TDS je pořád diesel,a v e34 bude prostě vždycky dost odhoněnej.Když má údržbu tak vydrží,ale možnost poruchy tam pořád je stejně jak u každýho diesela.
Hlava praská minimálně při správným používání,myslím že když ho nebudeš trápit za studena tak ta šance že ti praskne je skoro stejná jako u 525i.

Co se týká tý elektriky a složitosti e34 vs e39,tam bych to zas tolik nehrotil,ty auta sou si technikou strašně podobný,elektrika je prakticky stejně složitá u obou.Jestli má e39 něco složitější,napadá mně snad jen audiosoustava,jinak je to fakt skoro to samé...
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#30 Příspěvek od Carpadian »

Finance mám naplánovaný 60k na pořízení + 40k na úvodní servis. Každopádně chci, aby to bylo naprosto původní vozidlo bez zásahu nějakých paznechtů. Co se týká typu motoru, měl jsem 5x naftu (Marea 2.4TD, Toyota Hilux 2.4D, L200 Magnum 2.5TD, L200 2.5DID) a 3x benzín (Marea 2.0 20v, Escort 1.6 16v, Saab 9-5 3.0 V6), čili je mi to celkem jedno. Dle životnosti agregátu je na tom líp nafta, na údržbu zase benzín. Ale na všem je prostě něco.
Momentálně jsem nakloněn k naftě v automatu (vzhlem k choulostivosti motoru). Nějak extrémě nespěchám, počítám, že nákup proběhne v březnu či dubnu, dle toho, co se mi podaří objevit nějaký zajímavý kus.
Jak jsem psal dříve, chci E34, je to klasika.
Chtěl jsem solidního "Mamuta", ale to se ukázalo, jako finančně mimo mísu, vzhledem ke kategorii.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#31 Příspěvek od Kail »

Jo tak Mamut je někde jinde,a aby to za něco stálo a mělo výbavu,to už chce alespoň s500...

To TDS v automatu bude asi rozumná volba,je to i trošku o štěstí ale když seženeš TDSo v dobrým stavu budeš spokojenej.
Každopádně to chce opravdu pečlivě prohlédnout a projet,a nejlépe si vem někoho kdo TDS trochu zná sebou,spousty věcí se nechá poznat hned při zkušební jízdě.

Pomalu zahřívat,když na něj šlápneš tak do těch 1800ot je to lenoch,ale od 1800ot už by měl začínat táhnout (a při staženým oknu už musí být pěkně slyšet turbo),při nějakých 2300ot už musí letět jak splašenej až k červenýmu.
Některý auta začínaj táhnout až po 2000ot,neznamená to nic zásadního,jen už má něco zasebou (turbo...),nebo je špatně předvstřik.

Při nastartování drží něco přes 1000ot volnoběh,po chvilce musí spadnout na cca. 700-800ot...Při vytočení musej otáčky spadnout na volnoběh a nesměj zahoupat (koukej třeba i při příjezdu ke křižovatce,kde je motor v tahu a vyšlápneš spojku,jestli nezahoupe).

Hlava je jasná,nesmí vařit,musí topit (i když v těchto mrazech to chvilku trvá),teplota když se jednou zahřeje musí držet,mně i v těch největších mrazech ani na volnoběh nikdy neklesla,to samé ve vedru nikdy nepřelezla ani o milimetr (tedy krom toho když se mi rozletěla pumpa :D ).Je ale jasný že tam to může způsobit jen horší termostat.

V automatu se to trošku hůř všechno zkouší,jak už tady zaznělo,to auto je trošku "gumový",a znatelně lenivější než s manuálem.Každopádně je to dobrá volba,taky bych chtěl automat.

No kdyby jsi potřeboval poradit,nebo jsi třeba i něco našel tady poblíž tak klidně napiš,můžu se sject podívat ať nejezdíš zbytečně...
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#32 Příspěvek od Carpadian »

Děkuji všem za názory i nabídku pomoci při výběru od několika členů. :pivo:
Nakonec jsem po uvážení všech pro i proti se rozhodl pro 2.5TDs + automat, 1995 a novější . Nákup proběhne v průběhu jara.
PS: Má Touring nivomaty standartně nebo byly za příplatek :?:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#33 Příspěvek od Misanek »

Carpadian píše:PS: Má Touring nivomaty standartně nebo byly za příplatek :?:
Příplatková výbava :wink:
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#34 Příspěvek od Carpadian »

Dělají nivomaty v druhovýrobě? Vím, že se říká, že na Kappu SW jsou jen originály za 13k kus, ale v Polsku jsem objevil Kayaby za 8k pár. Ale to jen na okraj. Není to rozhodující výbava.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#35 Příspěvek od Misanek »

tak toto ti už musí říct někdo povolanější a zkušenější. Já jsem nivo zatim v žádném autě neměl a ani jsem to nikde neřešil :wink:
jiriqq
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#36 Příspěvek od jiriqq »

Misanek píše:
Carpadian píše:PS: Má Touring nivomaty standartně nebo byly za příplatek :?:
Příplatková výbava :wink:

Jen upresnim: u nekterych motorizaci bylo niveau bez priplatku - Touringy od 525i vejs. Diesly mely niveau za priplatek
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#37 Příspěvek od pragdejf »

bacha, nivo neni nivomat od sachsu, kterej se dohusti energii z tlumeni, ale hydraulickej system. jinak sice se dela druhovyroba, ale je to stejnej sachs a tak za tu desitku kus. na druhou stranu je to jenom pist, kerej honi olej, jak to chapu teda ja. ale pokud se zacne sypat nivo, tak to vetsinou dost financne boli. ale treba ja sem zatim odhodlanej se ho nevzdat. jo a bacha, na motorech M50 a timpadem pravdepodobne i M51 je trubka niva chycena v bloku, pres malej silacek a doporucuju kontrolu, nekam sem to sem asi pred rokem napsal.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#38 Příspěvek od Carpadian »

Takže je to systém, jako koule u Citoenu :?: Hydraulický čerpadlo, co honí tekutinu :?: Rád bych se tomu vyhnul, nicméně když bude zachovalý kus s nivem, tak bych ho vzal. Spíše jak ověřit funkčnost. Naházet něco do kufru :?: :ja_nic: Navíc by to asi chtělo rampu, aby se to dalo dobře prohlídnout. Může tam třeba být jen netěsnost a jevit se to jako že je to na výměnu. :roll:
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#39 Příspěvek od Kail »

Jo tak když zatížíš kufr a nastartuješ tak se musí zvednout.
Spíš to vzít na rampu a projít vedení,jestli někde neteče nebo není zaslepený...

Každopádně Nivo je dobrá věc,máme ho v 525i touru a můžeš naložit klidně po strop cementem :D .Zatím funguje bez probému,ale když se to začne srát asi je lepší to předělat na normal tlumiče...
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#40 Příspěvek od Carpadian »

Poptávka vložena do sekce "Koupím". 8)
Odpovědět