Stránka 2 z 8

Napsal: pát 20.01.2012 09:13
od Couloo
Ten stejný problém řeším jak u E39 tak i u E60.Obě dvě se hrozně dlouho zahřívají.Zatím jsem to neřešil ale asi začnu.

Napsal: pát 20.01.2012 10:07
od Jendix
mari píše:Jendix "priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru.." Tim si myslel že ti jako auto topí až když je úplně ohřátý jo? Auto přece topí podle teploty motoru ne? Mě to topí po pár minutách, samozřejmě ne naplno když neni naplno ohřátej motor, ale slušně.

Když jedu v mrazu konstantně 90-100 tak se mi prostě motor na 2 čárky pod 4500 ot/min neohřeje ani za 50 km a vůbec to neznamená že je něco v nepořádku (bude to kolem hranice 4500 ale prostě ne úplně), nápor studenýho vzduchu motor uchladí a navíc logicky v zimě v autě topim takže se zbavuju dalšího tepla. Jinak se samozřejmě auto zahřívá normálně. Takže si myslim že tady měníte termostaty zbytečně.
netvrdím že auto nebude vůbec topit.. nevím jak je to zapojený.. je možný že pro výhřev interieru třeba vůbec žádná překážka není.. a je to přímo součást okruhu pro motor..

jen řikám co jsem vypozoroval u pár aut.. většina si prostě nejdřív nahřeje motor (přitom to topí tak na 40%) a až zhruby po 30-50km auto začne pořádně topit..

to co popisuješ.. že když jedeš kliďnějc auto moc netopí.. mi přijde divný, určitě jsem to u sebe nevypozoroval.. nedávno jsem jel do rakouska hodně klidnou jízdou skoro 500km (dojížděl jsem se spotřebou 6,3), venku mrzlo a fakt jsem nepocítil za celou cestu že by to netopilo.. možná při opravdu dlouhých sjezdech pak v alpách je vzduch z výdechů malinko chladnější.. ale rafička ukzatele teploty drží jak přibitá..

strejc měl problémy s topením např. u sharana, poměrně slabej 4 válec s vysokou účiností prostě auto nevytopí, tam je to i o teplosměnej ploše s okolím.. ale 6válec s podstatně menším vnitřním objemem auto vytopit musí.. o teplotě motoru ani nemluvě..

jinak doplním, nejsem žádnej závodník.. takže prvních pár km se snažím držet kolem 1500-2000ot.. až pak točím nad 2000 a to hodně opatrně.. jak jsem ale psal, mám webasto.. to tomu ohřívání notně přidává..

Napsal: pát 20.01.2012 17:41
od Pavel525
Mně je třeba divný, že se mi auto při venkovní teplotě 4st. jednou zahřeje naplno po cca 10km a jednou ho nezahřeju na plno ani po 25km. To prostě musí být termostatem. :wink:

Napsal: pát 20.01.2012 17:50
od Jendix
co jsem taky ještě někde slyšel.. nevím jestli to maji všechny e60.. pravděpodobně jenom ty co nemaji webasto.. motory bez webasta maji elektrický přihřívání motoru.. aby se rychleji ohřál.. možná že u vašich aut třeba zrovna zlobí to..

Napsal: pát 20.01.2012 17:55
od mari
Jendix píše:
mari píše:Jendix "priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru.." Tim si myslel že ti jako auto topí až když je úplně ohřátý jo? Auto přece topí podle teploty motoru ne? Mě to topí po pár minutách, samozřejmě ne naplno když neni naplno ohřátej motor, ale slušně.

Když jedu v mrazu konstantně 90-100 tak se mi prostě motor na 2 čárky pod 4500 ot/min neohřeje ani za 50 km a vůbec to neznamená že je něco v nepořádku (bude to kolem hranice 4500 ale prostě ne úplně), nápor studenýho vzduchu motor uchladí a navíc logicky v zimě v autě topim takže se zbavuju dalšího tepla. Jinak se samozřejmě auto zahřívá normálně. Takže si myslim že tady měníte termostaty zbytečně.
netvrdím že auto nebude vůbec topit.. nevím jak je to zapojený.. je možný že pro výhřev interieru třeba vůbec žádná překážka není.. a je to přímo součást okruhu pro motor..

jen řikám co jsem vypozoroval u pár aut.. většina si prostě nejdřív nahřeje motor (přitom to topí tak na 40%) a až zhruby po 30-50km auto začne pořádně topit..

to co popisuješ.. že když jedeš kliďnějc auto moc netopí.. mi přijde divný, určitě jsem to u sebe nevypozoroval.. nedávno jsem jel do rakouska hodně klidnou jízdou skoro 500km (dojížděl jsem se spotřebou 6,3), venku mrzlo a fakt jsem nepocítil za celou cestu že by to netopilo.. možná při opravdu dlouhých sjezdech pak v alpách je vzduch z výdechů malinko chladnější.. ale rafička ukzatele teploty drží jak přibitá..

strejc měl problémy s topením např. u sharana, poměrně slabej 4 válec s vysokou účiností prostě auto nevytopí, tam je to i o teplosměnej ploše s okolím.. ale 6válec s podstatně menším vnitřním objemem auto vytopit musí.. o teplotě motoru ani nemluvě..

jinak doplním, nejsem žádnej závodník.. takže prvních pár km se snažím držet kolem 1500-2000ot.. až pak točím nad 2000 a to hodně opatrně.. jak jsem ale psal, mám webasto.. to tomu ohřívání notně přidává..
To já když budu mít zahřátej motor a pak pojedu z kopce a budu jen brzdit motorem tak mi v zimě teplota o kousek sleze dolu. Když máš webasto tak si auto ohřeješ ráno a pak neni problém, pokud teda nemáš jen příhřev. Dneska jezdim Multivanem s Webastem C, tedy jen s příhřevem motoru a než se zahřeje na 90, tak mu to při dnešní teplotě kolem 0 taky trvalo pěkně dlouho.

Napsal: pát 20.01.2012 18:00
od Pavel525
Jendix píše:co jsem taky ještě někde slyšel.. nevím jestli to maji všechny e60.. pravděpodobně jenom ty co nemaji webasto.. motory bez webasta maji elektrický přihřívání motoru.. aby se rychleji ohřál.. možná že u vašich aut třeba zrovna zlobí to..
No vidíš to mě nenapadlo zkusím to projít a proměřit.

Napsal: pát 20.01.2012 18:56
od Jendix
Ne ne.. nemám jen příhřev.. mám plnohodnotný webasto, dokonce jsem si k němu sehnal i originál bmw ovládání.. jinak webasto nenahřívá motor, nahřívá pouze interier.. samozřejmě že trochu ohřáté vody se do motoru po (a asi i před) startu dostane..

jestli nemáte webasto.. třeba je opravdu problém s tim el. příhřevem.. podle mě by teplota motoru měla bejt naprosto stabilní a nemělo by bejt možný motor např. tepením při extrémním sjezdu podchladit.. když jsem byl před vánoci pracovně v rakousku, vyjel jsem si tam na jeden kopec, převýšení cca 1500m a při sjezdu dolu prakticky nepřidával.. nějak jsem to nehlídal.. ale nemám pocit že by motor začal chladnout..

jinak další věc je taky přesnost toho pseudo ukazatele teploty.. myslím že to tady někdo nedávno psal, že mu to ukazuje teplej motor už při teplotě 80°C.. je možný že to má značně individuelní hranice..

osobně jsem ještě tenhle návod nezkoušel, bojim se abych tam něco nezkopal (podle mě jde v tom menu i ruzně nastavovat)

http://www.youtube.com/watch?v=IB4vtoiFy7c

http://www.youtube.com/watch?v=R6k511PBmrU

kdyby jste to zkoušeli nebo o tom skrytým menu víte víc.. rád si to počtu.. ;)

Napsal: pát 20.01.2012 22:12
od gamers
teď jsem to řešil jednou topil po 10min někdy až třeba 25min nechci říct že netopil vůbec ale jen takové vlažné vyměnil oba termostaty vše zase O.K.

Napsal: sob 21.01.2012 09:18
od Afekt
gamers píše:teď jsem to řešil jednou topil po 10min někdy až třeba 25min nechci říct že netopil vůbec ale jen takové vlažné vyměnil oba termostaty vše zase O.K.
a jak si to měl s provozní teplotou?? Taky si to někdy zahřál na plno za 10 km a nekdy třeba nezahřál ani po 20 km ????

Napsal: ned 22.01.2012 21:40
od Afekt
Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...

Napsal: ned 22.01.2012 21:47
od Jendix
Afekt píše:Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...
a prolejzal jsi nějak to menu, nechá se tam kouknout i na jiný věci? mám trochu strach aby se člověk někde neuklep a něco nepřenastavil..

jinak když si to takhle nastavíš? tak to po celou dobu zůstane, nebo to po chvíli zmizí?


co by mě taky zajímalo, kolik to ukazuje lidem, kteří maji oba termostaty nové..

já se podívám (až to konečně vyjde jak to vypadá u mě), chodim do práce pěšky.. takže až jedině o víkendu.. :-D

Napsal: ned 22.01.2012 21:49
od Afekt
Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...

Napsal: ned 22.01.2012 21:51
od Jendix
jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..

Napsal: ned 22.01.2012 22:11
od Afekt
Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..

Sorry za ty přílohy, nějak mi to blbne.. Je to v pohodě..dělal jsem to podle toho videa a nedá se tam nějak nic poplést..Trvalo mi ale chvíli než se mi to povedlo...k tomu poslednímu kodu musíš sečíst posledních 5 čísel svýho vin..Já sčítal posledních 7 .pak jsem na to přišel:) Zůstane to na tý obrazovce po dobu, než nevypneš a nevytáhneš klíček na další nastartování to tam už není.. takže se do toho klidně pust..je to v poho. Ale nic dalšího jsem tam nevykoumal, snažil jsem se držet toho návodu a na další věci muíš podle mě vědět ty další kody aby si se někam dostal!!

Napsal: ned 22.01.2012 22:18
od Afekt
Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??

Napsal: ned 22.01.2012 22:36
od Jendix
Afekt píše:
Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??
no na město je to asi normální.. já najel teda od posledního tankování asi jen 20 km.. a to na 4x, tzn. prakticky se studeným motorem.. a jestli se nepletu.. tak tam stojí teď 13l.. ale je fakt že se k tomu ještě asi přičítá webasto.. jinak se držím na českejch okreskách tak kolem 7,0-7,4.. smíšenej provoz, žádný velký dálky.. a rozumná jízda..

Napsal: ned 22.01.2012 22:42
od Jendix
tak jsem kvůli tomu zapátral na netu a narazil jsem na následující pdf, kde jsou všechy ty menu popsaná.. kdyby to někoho taky zajímalo:

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=683077


snad to funguje, případně můžu i zaslat mailem..

tady je k tomu něco anglicky:

http://www.bmwclubmalaysia.com/forums/s ... 1592-Error

Napsal: ned 22.01.2012 22:56
od Afekt
Jendix píše:
Afekt píše:
Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??
no na město je to asi normální.. já najel teda od posledního tankování asi jen 20 km.. a to na 4x, tzn. prakticky se studeným motorem.. a jestli se nepletu.. tak tam stojí teď 13l.. ale je fakt že se k tomu ještě asi přičítá webasto.. jinak se držím na českejch okreskách tak kolem 7,0-7,4.. smíšenej provoz, žádný velký dálky.. a rozumná jízda..
no uvidíme, třeba se to tím termostatem sníží, aspon o kousek :) a co ty si o tom myslíš?? podle ty teploty, vyměnil bys termostat ?

Napsal: ned 22.01.2012 23:05
od Jendix
Afekt píše:
Jendix píše:
Afekt píše: Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??
no na město je to asi normální.. já najel teda od posledního tankování asi jen 20 km.. a to na 4x, tzn. prakticky se studeným motorem.. a jestli se nepletu.. tak tam stojí teď 13l.. ale je fakt že se k tomu ještě asi přičítá webasto.. jinak se držím na českejch okreskách tak kolem 7,0-7,4.. smíšenej provoz, žádný velký dálky.. a rozumná jízda..
no uvidíme, třeba se to tím termostatem sníží, aspon o kousek :) a co ty si o tom myslíš?? podle ty teploty, vyměnil bys termostat ?
no co ti jinýho zbejvá.. normální to neni.. jště by stálo vzít za to nějakej měřák a ošahat si měřákem teplotu hadic kolem motoru (nejlepší by na to byl asi bezkontantní pistolovej).. jestli k něčemu takovýmu máš přistup, rozhodně to za zkoušku stojí..

jinak když máš 250tkm , a pokud jsi ho neměnil při koupi, stejně už jenom z důvodu jistoty.. zase až taková suma to neni..

já termostat měnil s pumpu a kladkama ve předu, ale s termostatem u egr si nejsem uplně jistej.. ten je možná původní.. je taky otázka jakej na to má egr termostat vliv..

Napsal: ned 22.01.2012 23:22
od Jendix
http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliA ... re=related

tady je jenom něco k té výměně egr termostatu.. (který já tam pravděpodobně vůbec nemám... (můj bmw specialista :-D mi ten chladič nahradil trubkou z e39, protože mi tekl) víc jsem to nezkoumal, až se k tomu dostanu.. kouknu na to podrobněji..