Napsal: pát 20.01.2012 09:13
Ten stejný problém řeším jak u E39 tak i u E60.Obě dvě se hrozně dlouho zahřívají.Zatím jsem to neřešil ale asi začnu.
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
netvrdím že auto nebude vůbec topit.. nevím jak je to zapojený.. je možný že pro výhřev interieru třeba vůbec žádná překážka není.. a je to přímo součást okruhu pro motor..mari píše:Jendix "priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru.." Tim si myslel že ti jako auto topí až když je úplně ohřátý jo? Auto přece topí podle teploty motoru ne? Mě to topí po pár minutách, samozřejmě ne naplno když neni naplno ohřátej motor, ale slušně.
Když jedu v mrazu konstantně 90-100 tak se mi prostě motor na 2 čárky pod 4500 ot/min neohřeje ani za 50 km a vůbec to neznamená že je něco v nepořádku (bude to kolem hranice 4500 ale prostě ne úplně), nápor studenýho vzduchu motor uchladí a navíc logicky v zimě v autě topim takže se zbavuju dalšího tepla. Jinak se samozřejmě auto zahřívá normálně. Takže si myslim že tady měníte termostaty zbytečně.
To já když budu mít zahřátej motor a pak pojedu z kopce a budu jen brzdit motorem tak mi v zimě teplota o kousek sleze dolu. Když máš webasto tak si auto ohřeješ ráno a pak neni problém, pokud teda nemáš jen příhřev. Dneska jezdim Multivanem s Webastem C, tedy jen s příhřevem motoru a než se zahřeje na 90, tak mu to při dnešní teplotě kolem 0 taky trvalo pěkně dlouho.Jendix píše:netvrdím že auto nebude vůbec topit.. nevím jak je to zapojený.. je možný že pro výhřev interieru třeba vůbec žádná překážka není.. a je to přímo součást okruhu pro motor..mari píše:Jendix "priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru.." Tim si myslel že ti jako auto topí až když je úplně ohřátý jo? Auto přece topí podle teploty motoru ne? Mě to topí po pár minutách, samozřejmě ne naplno když neni naplno ohřátej motor, ale slušně.
Když jedu v mrazu konstantně 90-100 tak se mi prostě motor na 2 čárky pod 4500 ot/min neohřeje ani za 50 km a vůbec to neznamená že je něco v nepořádku (bude to kolem hranice 4500 ale prostě ne úplně), nápor studenýho vzduchu motor uchladí a navíc logicky v zimě v autě topim takže se zbavuju dalšího tepla. Jinak se samozřejmě auto zahřívá normálně. Takže si myslim že tady měníte termostaty zbytečně.
jen řikám co jsem vypozoroval u pár aut.. většina si prostě nejdřív nahřeje motor (přitom to topí tak na 40%) a až zhruby po 30-50km auto začne pořádně topit..
to co popisuješ.. že když jedeš kliďnějc auto moc netopí.. mi přijde divný, určitě jsem to u sebe nevypozoroval.. nedávno jsem jel do rakouska hodně klidnou jízdou skoro 500km (dojížděl jsem se spotřebou 6,3), venku mrzlo a fakt jsem nepocítil za celou cestu že by to netopilo.. možná při opravdu dlouhých sjezdech pak v alpách je vzduch z výdechů malinko chladnější.. ale rafička ukzatele teploty drží jak přibitá..
strejc měl problémy s topením např. u sharana, poměrně slabej 4 válec s vysokou účiností prostě auto nevytopí, tam je to i o teplosměnej ploše s okolím.. ale 6válec s podstatně menším vnitřním objemem auto vytopit musí.. o teplotě motoru ani nemluvě..
jinak doplním, nejsem žádnej závodník.. takže prvních pár km se snažím držet kolem 1500-2000ot.. až pak točím nad 2000 a to hodně opatrně.. jak jsem ale psal, mám webasto.. to tomu ohřívání notně přidává..
No vidíš to mě nenapadlo zkusím to projít a proměřit.Jendix píše:co jsem taky ještě někde slyšel.. nevím jestli to maji všechny e60.. pravděpodobně jenom ty co nemaji webasto.. motory bez webasta maji elektrický přihřívání motoru.. aby se rychleji ohřál.. možná že u vašich aut třeba zrovna zlobí to..
a jak si to měl s provozní teplotou?? Taky si to někdy zahřál na plno za 10 km a nekdy třeba nezahřál ani po 20 km ????gamers píše:teď jsem to řešil jednou topil po 10min někdy až třeba 25min nechci říct že netopil vůbec ale jen takové vlažné vyměnil oba termostaty vše zase O.K.
a prolejzal jsi nějak to menu, nechá se tam kouknout i na jiný věci? mám trochu strach aby se člověk někde neuklep a něco nepřenastavil..Afekt píše:Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...
Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
no na město je to asi normální.. já najel teda od posledního tankování asi jen 20 km.. a to na 4x, tzn. prakticky se studeným motorem.. a jestli se nepletu.. tak tam stojí teď 13l.. ale je fakt že se k tomu ještě asi přičítá webasto.. jinak se držím na českejch okreskách tak kolem 7,0-7,4.. smíšenej provoz, žádný velký dálky.. a rozumná jízda..Afekt píše:Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
no uvidíme, třeba se to tím termostatem sníží, aspon o kousekJendix píše:no na město je to asi normální.. já najel teda od posledního tankování asi jen 20 km.. a to na 4x, tzn. prakticky se studeným motorem.. a jestli se nepletu.. tak tam stojí teď 13l.. ale je fakt že se k tomu ještě asi přičítá webasto.. jinak se držím na českejch okreskách tak kolem 7,0-7,4.. smíšenej provoz, žádný velký dálky.. a rozumná jízda..Afekt píše:Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
no co ti jinýho zbejvá.. normální to neni.. jště by stálo vzít za to nějakej měřák a ošahat si měřákem teplotu hadic kolem motoru (nejlepší by na to byl asi bezkontantní pistolovej).. jestli k něčemu takovýmu máš přistup, rozhodně to za zkoušku stojí..Afekt píše:no uvidíme, třeba se to tím termostatem sníží, aspon o kousekJendix píše:no na město je to asi normální.. já najel teda od posledního tankování asi jen 20 km.. a to na 4x, tzn. prakticky se studeným motorem.. a jestli se nepletu.. tak tam stojí teď 13l.. ale je fakt že se k tomu ještě asi přičítá webasto.. jinak se držím na českejch okreskách tak kolem 7,0-7,4.. smíšenej provoz, žádný velký dálky.. a rozumná jízda..Afekt píše: Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??a co ty si o tom myslíš?? podle ty teploty, vyměnil bys termostat ?