Stránka 2 z 4
Napsal: sob 11.02.2012 20:45
od vanekCZ
ještě taková drobnost , asi dva límce jsou od předchozího majitele líznuté od obrubníku , jak to spravit , vyvařit a pak vybrousit ? je to hliník nebo z čeho jsou kola ?
Napsal: ned 12.02.2012 02:22
od Brátn
jak tam dáš ten loctite, tak to pak budeš příště hodně blbě rozdělávat a věř že za dva roky je budeš rozdělávat znovu, já je rozdělávám každé jaro a nic nelepím jen na sucho složit, a pokud jsou ty límce jen odřené tak to odbrousíš smirkem
Napsal: ned 12.02.2012 02:26
od BOOST
Ten šroub má pod hlavou tisícihran, takže se neprotočí ani náhodou. Na tom odkazu jsou BBS RS, ty jsou třídílný, BBS RC jsou jen dvoudílný a vyndavá se pouze střed. Šroubky jdou vyleštit stejně jako límec. Odstranit lak odstraňovačem starých nátěrů. Rýhy záleží, jak jsou hluboké, buď zbrousit třeba vibrační bruskou v ploše ne jenom to místo vrypu, pokud je to málo. Pokud je to hodně, nechá se to dovařit, je to hliník, ale bude to vidět. Leštit zelenou leštící pastou a kotoučem z Kepru nebo technické tkaniny hustě prošitým. Doleštit modrou nebo bílou leštící pastou a flanelovým kotoučem řídce prošitým. Šrouby zpátky natlouct tím imbusem, na matice použít modrý Loctite proti pojištění a dotáhnout s rozumem. Dělal jsem několik sad a dodnes jezdí.
Napsal: ned 12.02.2012 09:15
od vanekCZ
a ty leštěné límce nechat dát pod lak ? aby se lak nezačal loupat pač na lesklym moc lak nedrží
Napsal: ned 12.02.2012 09:44
od vanekCZ
BOOST píše:Ten šroub má pod hlavou tisícihran, takže se neprotočí ani náhodou. Na tom odkazu jsou BBS RS, ty jsou třídílný, BBS RC jsou jen dvoudílný a vyndavá se pouze střed. Šroubky jdou vyleštit stejně jako límec. Odstranit lak odstraňovačem starých nátěrů. Rýhy záleží, jak jsou hluboké, buď zbrousit třeba vibrační bruskou v ploše ne jenom to místo vrypu, pokud je to málo. Pokud je to hodně, nechá se to dovařit, je to hliník, ale bude to vidět. Leštit zelenou leštící pastou a kotoučem z Kepru nebo technické tkaniny hustě prošitým. Doleštit modrou nebo bílou leštící pastou a flanelovým kotoučem řídce prošitým. Šrouby zpátky natlouct tím imbusem, na matice použít modrý Loctite proti pojištění a dotáhnout s rozumem. Dělal jsem několik sad a dodnes jezdí.
Čau díky za radu , prosím tě mrkni na tuto stránku
http://www.chromtechnik.cz/ a zkus mi vypsat co vše budu potřebovat , našel jsem pasty : Lojová pasta Pragochema, Green Max, White Max no a teď se nevyznám v těch kotoučích budu to leštit vrtačkou tak se středem 8mm kotouče , našel jsem jen:
http://www.chromtechnik.cz/p_info/502-lestici-kotouc-kaliko-pestre180x25x8-mm-polohuste-prositi/?Lang=1
no a nemohu najít ten flanelovej , filcovej je asi blbost co ?
Napsal: ned 12.02.2012 09:50
od vanekCZ
nebo ještě stránka zde :
http://www.micronplus.cz/lestici-pasty-eshop zelenou pastu znám , ale na doleštění do chromu tu modrou už ne , koukal jsem že je nějaké polosuchá je to tak ?
Napsal: pon 13.02.2012 18:29
od BMWIIIPower
Potřeboval bych sundat starý lak (akryl) z alu.V prodejně maj přípravek k odstranění starých nátěrů,ale pouze na syntetiku a prý by to na akryl nefungovalo.Poradí někdo konkrétní osvědčený přípravek?Díky
Napsal: pon 13.02.2012 23:33
od BOOST
Tadyto si prostuduj, je potřeba dodržet ty obvodové rychlosti, já leštil elektromotorem, vrtačka má většinou málo síly a dlouho nevydrží, ale dá se to i s ní.
http://www.micronplus.cz/technicke-informaceNa doleštění modrou suchou nebo bílou suchou.
BMWIIIPower píše:Potřeboval bych sundat starý lak (akryl) z alu.V prodejně maj přípravek k odstranění starých nátěrů,ale pouze na syntetiku a prý by to na akryl nefungovalo.Poradí někdo konkrétní osvědčený přípravek?Díky
Já používal vždycky odstraňovač starých nátěrů od Colorlaku a jediný s čím byl problém byl komaxit, jinak jsem sundal všechno bez problémů.
Napsal: úte 14.02.2012 10:14
od Rejchy
Na komaxit (práškovou barvu) je odlakovač,mají ho v každé práškové lakovně.Ale na větší věci jako jsou disky je už potřeba spíš najít firmu,která se zabývá odstraňováním práškové barvy (odlakovna)
Prášková barva je svinstvo,pískovat to nejde,brousit taky ne ale ten odlakovač funguje perfektně,potopí se celý díl a druhý den je to čisté,pokud není lázeň už špinavá.
Jinak nevíte kde sehnat tyhle šrouby do BBS kol? Potřebuju cca 8ks.
Napsal: sob 17.03.2012 00:09
od Storm
Rejchy, napiš tomuhle chlápkovi, repasoval mi kola a o takových šroubech jsme se bavili, říkal, že je schopen šrouby sehnat, jeho práce je luxusní a co více, je to rozumný chlap -
http://www.lestimekola.cz
Napsal: úte 22.01.2013 00:55
od Misanek
A já kretén jsem ten lak obrušoval tím lamelovým nesmyslem do vrtačky. To jsem ale kretén, mohl jsem si ušetřit spoustu práce
Btw když už sem píšu, kluci, jak ste leštili ty šroubky do límců? Jedná se o RCčka. Mimochodem, lak z nich sjem taky obrušoval, takže mám teď prsty samý puchýř

a stejně se mi to nepovedlo v těch záhybech u některých až tak dobře obrousit. Nicméně při představě, že každý z těch 136 šroubků budu ještě asi tak pětkrát držet v prstech a vrtět s ním nad různýma zrnitostma smirku a pak ještě nad třeb leštícíma kotoručema mě jímá hrůza

Jo a natlouct je zpátky do límce jak, vzhledem k tomu, že na ně nic nasadit nejde? Napdalo mě leda nějaký kus měkkého dřeva nebo tak
jo a jinak představa mého následovného postupu je taková, že do vyleštěných límců natluču tyto šroubky a pak to nechám celé zalakovat bezbarvým lakem, aby byl hliník chránený a spolu s ním i ty šroubky. Je moje doměnka následovného postupu správná či nikoliv?
Díky moc

Napsal: úte 22.01.2013 12:32
od Storm
Tady si dovolím poznámku k tvému postupu, napřed okomentuju šrouby, pokud máš šrouby z nerezu, tak ty šrouby stačí vyleštit kartáčem, je to kartáč, který dáč do flexy a vyleštíš je, pokud jsou ty šrouby z oceli, tak je doporučuju nechat nachromovat jak jsem to řešil u těch svých, výsledek dokonalý.
Teď to tvé zalakování, původně jsem to vyřešil stejně tak a nelíbilo se mi to, to lakování špatné není, ale dlouhodobě dobré taky ne, lak má i své nevýhody, když ty kola vyleštíš a necháš je tak, budou vypadat daleko lépe, na druhou stranu, je s jejich údržbou daleko více práce.
Napsal: úte 22.01.2013 12:42
od Misanek
Storm píše:Tady si dovolím poznámku k tvému postupu, napřed okomentuju šrouby, pokud máš šrouby z nerezu, tak ty šrouby stačí vyleštit kartáčem, je to kartáč, který dáč do flexy a vyleštíš je, pokud jsou ty šrouby z oceli, tak je doporučuju nechat nachromovat jak jsem to řešil u těch svých, výsledek dokonalý.
Teď to tvé zalakování, původně jsem to vyřešil stejně tak a nelíbilo se mi to, to lakování špatné není, ale dlouhodobě dobré taky ne, lak má i své nevýhody, když ty kola vyleštíš a necháš je tak, budou vypadat daleko lépe, na druhou stranu, je s jejich údržbou daleko více práce.
Díky moc za odpověď
to jestli mám nerez nebo ocel bohužel nevím

předpokládám že to jednoduše zjistím pomocí magnetu, nebo se pletu? On vlastně asi i nerez je magnetický, co? Jinak kartáč máš na mysli jaký? Obyč drátěný? To asi ne, co...
Jinak k tomu lakování - můžeš to prosím trochu rozvinout? nelíbilo se ti na tom konkrétně co? vím, že povrch se lakem trošku zmatní, nicméně jaké další nevýhody tu jsou, když řikáš, že dlouhodobě to asi neni to pravé?
Pokud se kola rozhodnu nakonec nelakovat (velice rád si vyslechnu tvé zkušenosti, jelikož už jsi si tím evidentně prošel) tak údržba bude v konečném důsledku nakonec o co náročnější? Počítám s tím, že na límci pak půjde vidět každá zaschlá kapka vody a blbě se to bude dostávat dolů, co? A co teprve ten samotný hliník? Nezačně nějakým způsobem "oxidovat" když bude takhle odhalený?
pro mne osobně pro zalakování mluví další fakt, a to ten, že na čištění kol jsem používal kyselinu solnou (výborně to dokáže rozpustit prach s brzd a vyčistit kola celkově bez větší námahy. to že to v drogerii stojí pár korun je jenom další plus). Tuto věc bych na čistý hliník používat nesměl (a taky asi žádný z čističů kol) jelikož si ani nechci domyslet, jak by to na nezalakovaném hliníku dopadlo

Napsal: úte 22.01.2013 13:10
od Storm
Magnetem to zjistit nejde, ale pokud máš šrouby z nerezu, tak nejsou na žádnem míste včetně závitu známky rzi, nebo jakékoliv oxidace, když to rozebíráš, jde vše vidět, nerez šroub je bez těchto známek. Ocelový šroub, byť povrchově upravený vždy po čase nějakou známku rzi projeví, většinou z vnitřní strany kola na závitu.
Ten kartáč, promiň, měl jsem jej více specifikovat, je to plastový kartáč, nevím jak bych to lépe popsal, ale používá se při přípravě kovových součástí před chromováním, po vytažení z louhu se to pak kartáčuje, pak brousí ...
Vypadá stejně jako ocelová kartáč do flexi, akorád je z plastu, nebo teflonu, tím se ideálně leští hlavy šroubů, protože klasický látkový kartáč s pastou se velmi rychle o hrany šroubů optřebí a v domácím prostředí garáže, to nadělá při počtu šroubů neuvěřitelný bordel.
K tomu lakování, časem mi začel lak praskat kolem šroubů a zhruba po roce již byli praskliny v řádech centimentrů, další rok začal lak žloutnout a praskat na dalších místech, co mi ale vadilo nejvíce, tak to, že kola vypadali tak nějak "lacině", takže opět dolů a svěřil jsem je do ruky odborníkovi na leštění, viz předešlý příspěvek, osobně nemám na to trpělivost a vůli, něco takového zvládnout.
Taď k té údržbě, samozřejmě, je to náročné, osobně kola umyju přípravkem pokaždé, co přijedu do garáže, nastříkám čistíčím roztokem a hadřídem otřu, jednou za měsíc navoskuju a dvakrát do roka je přeleštím látkovým kotoučem ve flexe a pastou. Samozřejmě sebou vozím přípravek a hadřík z mikrovlákna, protože máš pravdu, jde na tom vidět i kapka vody

Napsal: úte 22.01.2013 13:51
od Misanek
Storm píše:Magnetem to zjistit nejde, ale pokud máš šrouby z nerezu, tak nejsou na žádnem míste včetně závitu známky rzi, nebo jakékoliv oxidace, když to rozebíráš, jde vše vidět, nerez šroub je bez těchto známek. Ocelový šroub, byť povrchově upravený vždy po čase nějakou známku rzi projeví, většinou z vnitřní strany kola na závitu.
Ten kartáč, promiň, měl jsem jej více specifikovat, je to plastový kartáč, nevím jak bych to lépe popsal, ale používá se při přípravě kovových součástí před chromováním, po vytažení z louhu se to pak kartáčuje, pak brousí ...
Vypadá stejně jako ocelová kartáč do flexi, akorád je z plastu, nebo teflonu, tím se ideálně leští hlavy šroubů, protože klasický látkový kartáč s pastou se velmi rychle o hrany šroubů optřebí a v domácím prostředí garáže, to nadělá při počtu šroubů neuvěřitelný bordel.
K tomu lakování, časem mi začel lak praskat kolem šroubů a zhruba po roce již byli praskliny v řádech centimentrů, další rok začal lak žloutnout a praskat na dalších místech, co mi ale vadilo nejvíce, tak to, že kola vypadali tak nějak "lacině", takže opět dolů a svěřil jsem je do ruky odborníkovi na leštění, viz předešlý příspěvek, osobně nemám na to trpělivost a vůli, něco takového zvládnout.
Taď k té údržbě, samozřejmě, je to náročné, osobně kola umyju přípravkem pokaždé, co přijedu do garáže, nastříkám čistíčím roztokem a hadřídem otřu, jednou za měsíc navoskuju a dvakrát do roka je přeleštím látkovým kotoučem ve flexe a pastou. Samozřejmě sebou vozím přípravek a hadřík z mikrovlákna, protože máš pravdu, jde na tom vidět i kapka vody

Super, díky moc za vyčerpávající odpověď!
Takže šrouby mám ocelové, jelikož na jejich "sedle" (ten prostor mezi tisícíhranem a závitem) je bílý povlak oxidace. Pochromování se mi moc řešit nechce - je to další komplikace. Myslíš že lze tyto šrouby opracovat aspoň do nějakého lesku i v domácích podmínkách? Zatim jsem je všechny obrousil 80 smirkem abych z nich dostal původní lak. Co dál si nejsem moc jist. Chtěl jsem původně aplikovat stejný postup jako na límce, tzn. 120 smirek, pak 320 a následné leštění pomocí tří leštících kotoučů různé hrubosit a dvou leštících past. Nicméně je to nejenom náročné, velmi tvořící bordel jak jsi sám poznamenal, ale teď nevim jestli by to mělo vůbec aspoň trochu žádaný výsledný efekt
Takže na lak teda nakonec kašlu dle tvých zkušeností - byly by to nejspíš jenom zbytečně vyhozené další peníze za lakýrníka.
Jenom bych se tě ještě rád zeptal na pár dalších detailů - čistícím přípravkem máš na mysli co? Klasické čističe kol i s přídavkem oné kyseliny solné nebo nějakou speciální variantu na opracovaný hliník? To leštění děláš předpokládám klasicky při složených kolech, jak to tedy vypadá v prostoru mezi šrouby v tom "čele" límce? Nebo to zas tak neřešíš? Co jinak prach s brzd? Nereaguje nějak s tím hliníkem? Nezůstávají tam po něm i po umytí stopy?
a ten přípravek k hadříku z mirkovlákna by mne taky zajímal, ať zbytečně nemusím laborovat tak radši vyzkouším už něco ověřeného
Ještě jednou díky

Napsal: úte 22.01.2013 15:08
od Storm
Pokud tam máš jen bílý povlak oxidace a žádnou rez, tak bych tipoval že to bude od límců kol, které jsou z hliníkové slitiny a šrouby by tak mohli být bez rzi a tím z nerezu, dej sem fotku, dá se to poznat, nerez má takovou stříbrnou barvu a snadno se leští.
Abych přestal dedukovat, tak přejdu k mému názoru a doporučení, pokud jsou šrouby nerezové, vyleštit a nelakovat ! Pokud jsou šrouby železné, rozhodně doporučuji nechat nachrovovat, protože jiná úprava je podle mě ztráta času a peněz.
Na ono čištění límců mi Doemix doporučil Cilit, je to pěna bez agresívních složek, on je na čištění odborník a jeho rady beru, takže musím říct, že Cilit funguje naprosto dokonale, očistí a nepoškodí lesk. Potom kola navoskuju a rozetřu, název vosku a všech přípravků ti pak pošlu, až je budeš potřebovat.
Hadříky mám běžné mikrovlákno, na benzinkách to je běžně k dostání od různých výrobců, nebo v drogerii za třetinouvou cenu, stejný hadřík, akorád jiné balení.
K tomu leštění a chromování šroubů, pokud by jsi chtěl, můžu ti s těmi šrouby pomoct, mám tady kamaráda, který se tímto zabývá, drobné věci leští a chromuje, mě ty šrouby vyšli za vyleštění a nachromování na několik stovek, výsledek, dokonalý.
Napsal: úte 22.01.2013 15:31
od Misanek
Fotku šroubů sem večer přihraju

Nicméně jsou takové, řekl bych mosazné barvy na závitu. no, pokusím se to vyfotit aspoň trochu normálně zrcadlovkou a posoudíš to sám

Pak by se taky teda rozhodlo, jestli bych využil služby tvého kamaráda
zatim mockrát děkuju!

Napsal: úte 22.01.2013 17:48
od BOOST
Napsal: úte 22.01.2013 23:22
od bibikuba
mám podobný kola jako jsou na fotkách a chci je nechat na jaro taky zrenovovat

Bud jen nechat vyleštit límce nebo komplet středy nalakovat černou či grafitovou a vyleštit límce...Kdyby měl někdo ověřený reference na nějakýho šikulu kterej si dá záležet tak budu rád když doporučíte

tady na foru jsem na nějaký narazil ale většinou žádná reakce na SZ-všechno jsou to docela starý příspěvky...
Napsal: úte 22.01.2013 23:57
od Storm
Jestli se do toho pustí někdo z fandů bmw tak má můj obdiv, protože každý to jednou zkusí na svých kolech a vícekrát již ne, je to velká makačka, na druhou stranu je několik profi firem, které již reference mají.