Stránka 2 z 4
Napsal: ned 25.12.2011 12:48
od Snejk
Marda píše:Tlumič v BMW, který si sám doma vymění, si koupí někdo kdo není v pořádku, nebo neumí počítat.
ghh tlumic si v bmw koupim a sam namontuji, s autem najezdim cca 60tkm za rok a ty tlumic vyjdou na cca 15 000... auto si planuji jeste tak dva roky nechat... rekl bych ze najedu urcite mozna jeste vic jak tech 120tkm...
za tu dobu bych tam vsechny druhovyroby mel 2x, ne-li 3x... po 8000kč za sadu (hmm este sem nepocital horni ulozeni..) me to tak nejak nevychazi ze bych si mel pripadat nejak v neporadku... nemluvim o tom ze jako mechanik nenavidim praci na svem aute (zdarma, a v case kterej nemam a kterej bych mohl stravit bud na aute zakaznika nebo spankem

)
Napsal: ned 25.12.2011 13:11
od dEstr0y3r
Číslo momentálně neznám, ale zná ho můj automechanik, hned v pondělí nebo v úterý mu zavolám...jinak nepasoval tam ani starline, ani monroe...
To, že ten origo tlumič vydrží 100 000 - 150 000 km a třeba ten monroe 50 000 - 70 000 je pro mně naprosto nepodstatné vzhledem k tomu, kolik najedu ročně a jak dlouho si ho chci nechat....
A tvůj "zanedbatelný" rozdíl v ceně? 8000 proti 2000, nehledě na to, že budu muset měnit jednu řadu, tzn 16 000 proti 4000? sry ale nebudu platit 12 táců navíc jen kvůli tomu, že ten vydrží dýl, když je to pro mně naprosto nepodstatné...neporovnávej to prosím se sebou, když najedeš za 1 rok 3*tolik co já
Napsal: ned 25.12.2011 13:16
od Snejk
nu tak pokud mas oba tlumice i s ulozenim za 4000kc tak se divim ze uz je tam nemas...
to by pak melo cenu... jenze ja se obavam ze to takhle lehce a levne nepujde... mozna na vrakaci...
Napsal: ned 25.12.2011 13:36
od dEstr0y3r
Jak bych je tam mohl mít, když tam nepasujou? Jinak ten Monroe tlumič stál asi 2200,- a ten starline asi jen 1700,- (přes známého, co má slevu v kelly), práci jsem do toho nepočítal, no známý mechanik to udělá za cca 1000,-...jinak na vrakáči co jsme zjišťovali mají jen tlumiče z 530D a stojí 1000,- jeden....jako mechanik nevíš náhodou, jak se liší tlumiče z 525i a 530D?
Napsal: ned 25.12.2011 14:22
od texxx
že vám sem lezu..podle katalogu jsou stejný tlumiče na e60 at je to 520d nebo 545i....
Napsal: ned 25.12.2011 18:27
od Marda
Snejk píše:Marda píše:Tlumič v BMW, který si sám doma vymění, si koupí někdo kdo není v pořádku, nebo neumí počítat.
ghh tlumic si v bmw koupim a sam namontuji, s autem najezdim cca 60tkm za rok a ty tlumic vyjdou na cca 15 000... auto si planuji jeste tak dva roky nechat... rekl bych ze najedu urcite mozna jeste vic jak tech 120tkm...
za tu dobu bych tam vsechny druhovyroby mel 2x, ne-li 3x... po 8000kč za sadu (hmm este sem nepocital horni ulozeni..) me to tak nejak nevychazi ze bych si mel pripadat nejak v neporadku... nemluvim o tom ze jako mechanik nenavidim praci na svem aute (zdarma, a v case kterej nemam a kterej bych mohl stravit bud na aute zakaznika nebo spankem

)
Ale o jaké druhovýrobě pořád mluvíš? Snad si nemyslíš, že BMW má svoji fabriku na výrobu "originálních" tlumičů? Každá automobilka používá tlumiče prémiové značky (v tom lepším případě) a proč bych ji kupoval v BMW s 200% marží, když to samé koupím v obchodě s náhradními díly?
Víš vůbec, jaké má BMW marže? Na některé úkony tam jezdím s 630i E63, takže vím o čem mluvím a vím, za kolik ten stejný díl od stejného výrobce koupím třeba v Autokelly

Marže v BMW a hodinovka se totiž určuje dle modelu servisovaného auta

Napsal: ned 25.12.2011 18:28
od Marda
texxx píše:že vám sem lezu..podle katalogu jsou stejný tlumiče na e60 at je to 520d nebo 545i....
Nebude náhodou nějaká změna oproti standardním tlumičům v případě M-packetu či jen sportovním podvozku?
Napsal: ned 25.12.2011 18:31
od dEstr0y3r
Marda píše:Snejk píše:Marda píše:Tlumič v BMW, který si sám doma vymění, si koupí někdo kdo není v pořádku, nebo neumí počítat.
ghh tlumic si v bmw koupim a sam namontuji, s autem najezdim cca 60tkm za rok a ty tlumic vyjdou na cca 15 000... auto si planuji jeste tak dva roky nechat... rekl bych ze najedu urcite mozna jeste vic jak tech 120tkm...
za tu dobu bych tam vsechny druhovyroby mel 2x, ne-li 3x... po 8000kč za sadu (hmm este sem nepocital horni ulozeni..) me to tak nejak nevychazi ze bych si mel pripadat nejak v neporadku... nemluvim o tom ze jako mechanik nenavidim praci na svem aute (zdarma, a v case kterej nemam a kterej bych mohl stravit bud na aute zakaznika nebo spankem

)
Ale o jaké druhovýrobě pořád mluvíš? Snad si nemyslíš, že BMW má svoji fabriku na výrobu "originálních" tlumičů? Každá automobilka používá tlumiče prémiové značky (v tom lepším případě) a proč bych ji kupoval v BMW s 200% marží, když to samé koupím v obchodě s náhradními díly?
Víš vůbec, jaké má BMW marže? Na některé úkony tam jezdím s 630i E63, takže vím o čem mluvím a vím, za kolik ten stejný díl od stejného výrobce koupím třeba v Autokelly

Marže v BMW a hodinovka se totiž určuje dle modelu servisovaného auta

No přesně tohle jsem měl celou dobu na mysli...
Napsal: ned 25.12.2011 18:32
od dEstr0y3r
Marda píše:texxx píše:že vám sem lezu..podle katalogu jsou stejný tlumiče na e60 at je to 520d nebo 545i....
Nebude náhodou nějaká změna oproti standardním tlumičům v případě M-packetu či jen sportovním podvozku?
Bylo mi řečeno že ano, ale já nemám M-packet...
Napsal: ned 25.12.2011 19:03
od Snejk
O hodinovce bmw tu neni rec, bmw servis neni zaruka niceho a ta cena neodpovida ale o tom tu nikdo nemluvi...
Kup mi prosim v kelly sachs-böge tlumic prvovyrobni kvality a ja si ho velice rad koupim. Ja nikde nerikam ze vsichni musi chodit do bmw pro dily vy snad berete drogy

nebo ze si snad bmw nejake dily vyrabi.. Ale proste pro spousty veci to jinak nejde, nebo nema smysl, protoze proste z druhovyroby to tolik nevydrzi a delat/kupovat tu vec dvakrat, se nevyplati. To je presne uz na tom, jak se v tom vyznas a jsi ochotny o tom uvazovat i z hlediska budoucnosti... Vzdycky je treba volit tak, abys neprodelal, a reknu ti ze spoustu veci co jsem v bmw bral tak stali levnejc, nebo stejne co druhoska po sleve, nebo jen nepatrne vic... Ale o tom se fakt nema cenu bavit... On se taky nikdo poradne na ceny tech bmw dilu ani nejde podivat, jen ma kecy ze tam maj predrazeno, sposta veci je tam levnejsi jak druhoska. Samo sou tam i stopro nesmyslne drahy veci ale tak kdyz nejsou na aute dulezity tak je tam dam klidne z vrakace. Se divim ze vubec reaguju, to je horsi jak skodaforum tohlecto

ze to mam vubec zapotrebi.
Napsal: ned 25.12.2011 19:42
od libovka
Snejku to je bezpředmětný.
At si tam dá třeba pumpičky na kolo jelikož ta jedna stojí 150kč a účinost má uplně stejnou jako tlumiče od Monroe,Starline,Gabriel a podobné jiné sračky.
Napsal: ned 25.12.2011 20:41
od enougher
dEstr0y3r píše:Číslo momentálně neznám, ale zná ho můj automechanik, hned v pondělí nebo v úterý mu zavolám...jinak nepasoval tam ani starline, ani monroe...
To, že ten origo tlumič vydrží 100 000 - 150 000 km a třeba ten monroe 50 000 - 70 000 je pro mně naprosto nepodstatné vzhledem k tomu, kolik najedu ročně a jak dlouho si ho chci nechat....
A tvůj "zanedbatelný" rozdíl v ceně? 8000 proti 2000, nehledě na to, že budu muset měnit jednu řadu, tzn 16 000 proti 4000? sry ale nebudu platit 12 táců navíc jen kvůli tomu, že ten vydrží dýl, když je to pro mně naprosto nepodstatné...neporovnávej to prosím se sebou, když najedeš za 1 rok 3*tolik co já
Ja se v BMW moc nevyznam a paklize je REALOEM presny tak na E60 525i Monroe tenhle tlumic vubec nevyrabi, mam pristup do centralniho katalogu vyrobcu a tam pod timhle original cislem Monroue vubec neni tim asi proc nepasuje Monroe na tvoje auto
Cose tyce Monroue vs Starline tak to netreba porovnavat oboje se sela v tovarne Mathess Monroe v Polsku a to dokonca na stejne vyrobni lince jen se to tradicne jinak zabali.
Co se tyce tlumicu a vydrze ja osobne bych si Monroe na svuj Mb nedal protozue se nechci zabit a pak taky az to budu za tyden davat na reklamaci tak mi bud bude stat medved mesic na spalkach nebo si musim koupit dalsi... a to je prave ta otazka vyberu
Jinak co se tyce tlumicu muzu udelat libovka cenu na Sachs nebo Bilstein
ale jestli chces dal resit ceny 500 za tlumic tak si radi kup favorita nebo Felicii
btw kdyby nahodou tak
zde
Napsal: ned 25.12.2011 21:33
od dEstr0y3r
Už jsem to psal X krát, no napíšu to po X-prvé...pro moje potřeby (cca 40-60 000 km než auto prodám) nebudu kupovat 2 tlumiče za 16 tisíc, je mi úplně u prdele, jestli vydrží 2000000000000 km...ano, tohle je cena, kterou borec v BMW řekl mému mechanikovi, pokud kupuješ díly v BMW za stejné ceny, jak stojí díly z druhovýroby, nezbývá než smeknout...jak sám píšes, vždycky udělej tak, abys neprodělal, tak logicky tam nebudu cpát díl, který stojí 8000, když ho můžu mít za 2000 (PRO MÉ POTŘEBY NAPROSTO STEJNÝ)...
proboha, 3 stránky už a zatím 2 příspěvky k meritu věci od uživatele texxx a enougher, na co jsem se původně ptal, tedy jaký je rozdíl (jestli vůbec nějaký je) mezi tlumiči z nafťáků a benzínů a proč tam nesedí díly z druhovýroby...
mimochodem, ty monroe tlumiče jsem kupoval z autocardo a volal jsem tam, chlápek mi řekl, že nikdy nikdo neměl s tímto tlumičem problém a že to vždycky sedělo
enougher: Já neřeším tlumiče za 500 ze supermarketu, nevím, z čeho si tak usoudil, napsal jsem jasně, že jsem měl koupené tlumiče monroe za 2300 jeden...
libovka, 3 příspěvky, vypovídací hodnota 0..ono jsou i lidi, kteří třeba řeší peníze, kdybysme se bavili o novém 7-er bavoráku za 2.5 mega tak potom by dávalo smysl, co píšeš, takhle je to ale z tvojí strany jen flame...
Podle tebe by všichni majitele měli s každou okamžitě jet do renocaru, nechat si udělat opravu za XX tisíc, nejlépe jěště s umytím auta za 2000...pokud by tomu tak bylo, tohle fórum by však patrně vůbec neexistovalo protože by tu nebylo moc co řešit...
prosím, už žádný další flame, příspěvky pokud možno k věci, děkuji
Napsal: ned 25.12.2011 22:30
od mari
Já si vždycky myslel že Monroe jsou dobrý tlumiče, a teď se dozvídám že i Bilstein je šmějd, přitom se tady na foru na ně pěly ódy. Co vim tak na všech mejch bejvalejch Bmw byli tlumiče Sachs. Pokaždý jsem auto kupoval v D a nehledě na kilometry tam byly tlumiče nikdy neměněný, ale po tom co začne auto jezdit po našich silních do cca do 20 tis. km je měnim s železnou pravidelností, koupil jsem sachs a nikdy mě nenapadlo pro ně jet do BMW. Jestli vydží na sedmě tlumiče 300 tis. tak to je prostě bomba, ale podvozek 5 a 7 je nesrovnatelnej. Sedma nerovnosti propluje, pětka přeskáče. Jestli to výhledově prodáš tak tam dej co bude pasovat, nějakej cenovej střed a hotovo. A co si budeme povídat, ušetřit chce každej.
Napsal: ned 25.12.2011 22:38
od libovka
Bohužel ty nechápeš co jsem napsal já.
Já ti říkám že tlumiče značek Monroe,Gabriel,Starline,apod. nefungujou už když jsou ještě v krabici.Prostě auto strácí jízdní vlastnosti a pohodlí ,nehledě na to,že ti to zničí třeba pneumatiky.Prostě ty šetříš na nesprávným místě a nechceš si to nechat rozmluvit.Jsou věci na kterých nemá cenu šetřit ,protože nakonec zjistíš že si vlastně prodělal už jen pro to že musíš zaplatit někomu za práci.Osobně bych se krom značek Sachs,Kayaba a Bilstein všem ostatním šitům vyhnul.
Jinak ti jen řeknu,že jeden origo tlumič pro normální podvozek stojí 6660kč a pro M podvozek 8000kč takže z toho vyplívá že máš M podvozek.

Tvůj mechanik zdřemě řeší tu věc že u tlumiče který sundal z auta má krátkou tlumičovou tyč a u toho nového je dlouhá.
Napsal: ned 25.12.2011 22:43
od dEstr0y3r
mari píše:Já si vždycky myslel že Monroe jsou dobrý tlumiče, a teď se dozvídám že i Bilstein je šmějd, přitom se tady na foru na ně pěly ódy. Co vim tak na všech mejch bejvalejch Bmw byli tlumiče Sachs. Pokaždý jsem auto kupoval v D a nehledě na kilometry tam byly tlumiče nikdy neměněný, ale po tom co začne auto jezdit po našich silních do cca do 20 tis. km je měnim s železnou pravidelností, koupil jsem sachs a nikdy mě nenapadlo pro ně jet do BMW. Jestli vydží na sedmě tlumiče 300 tis. tak to je prostě bomba, ale podvozek 5 a 7 je nesrovnatelnej. Sedma nerovnosti propluje, pětka přeskáče. Jestli to výhledově prodáš tak tam dej co bude pasovat, nějakej cenovej střed a hotovo. A co si budeme povídat, ušetřit chce každej.
Monroe ani Bilstein nejsou "šmejdy", to je jako říct, že kabelka Louis Vuitton je šmejd a jediná kvalitní je Hermes:) sry, momentálně mně jiné přirovnání z automobilové branže nenapadlo
Napsal: ned 25.12.2011 22:52
od dEstr0y3r
libovka píše:Bohužel ty nechápeš co jsem napsal já.
Já ti říkám že tlumiče značek Monroe,Gabriel,Starline,apod. nefungujou už když jsou ještě v krabici.Prostě auto strácí jízdní vlastnosti a pohodlí ,nehledě na to,že ti to zničí třeba pneumatiky.Prostě ty šetříš na nesprávným místě a nechceš si to nechat rozmluvit.Jsou věci na kterých nemá cenu šetřit ,protože nakonec zjistíš že si vlastně prodělal už jen pro to že musíš zaplatit někomu za práci.Osobně bych se krom značek Sachs,Kayaba a Bilstein všem ostatním šitům vyhnul.
Jinak ti jen řeknu,že jeden origo tlumič pro normální podvozek stojí 6660kč a pro M podvozek 8000kč takže z toho vyplívá že máš M podvozek.

Tvůj mechanik zdřemě řeší tu věc že u tlumiče který sundal z auta má krátkou tlumičovou tyč a u toho nového je dlouhá.
To nedává smysl, nemám M packet tak proč bych tam měl M packet tlumiče? Ledaže původní majitel je tam nechal dát ale podle toho, co psal snejk jak dlouho tam origo maj vydžet pochybuju, že byly měněné, když jsem to auto kupoval mělo nějakých 160 000 a po prvním majiteli...
Jinak Monroe tlumiče dát do výčtu společně se Starline? taky jsem si vždycky myslel, že z té druhovýroby patří k tomu lepšímu, Gabriel jsem v životě neslyšel...
jinak jestli víš, kde teda sehnat aftermarket tlumiče, co jsi napsal (Bilstein, Kayba a Sachs) tak postni kdyžtak link, jinak to číslo na tom tlumiči dodám zítra nebo v úterý
Napsal: pon 26.12.2011 01:06
od jkba
Abych přihodil svých pár do ohne, i jakožto majitel "levné" e39 bych po nedávné výměně tlumičů volil místo bilsteinů už asi radši original.
Ani po zohlednění většího nájezdu(70tkm za tendle rok) nemám pocit slušného poměru cena/výkon, popravdě, zhruba v půli roku měněno, oba přední sem musel nechat vyměnit znovu po cca15tkm, ten horší(i laikovi viditelná vůle kolem pístku) vyreklamován, druhý, zdánlivě méně opotřebený, ponechán ve sklepě na co kdyby a čekáme..
Zadní jsou po 40 zatím jakž-takž, komfort to už zase není, ale do výměny snad ještě chvíli potrvá..
Nemyslím, že bych jezdil uplně jak prase, jen se snažím tu mezi tou hirošimou nějak prokličkovat, čím dál víc se ale začínám upínat na přesun většiny najetých kilometrů do starší 7my s EDC..
Napsal: pon 26.12.2011 01:38
od enougher
Monroe je takovej schitt ze se ti o tom vubec nezda
a nedal bych je svoji zene na octavii a to je dobre zivotne pojistena, protoze kdyby se nekdo dozvedel ze jsem ji dal na auto Monroe tak by mne jeste zavreli za pokus o vrazdu....
Bilstein , Sachs, Kayaba, a kdyz chce nekdo setrit tak dam tlumice Meyle
zatim zadna reklamace za 5 let
Pravda je ze malokdo vi ze treba ALKO je prvovyrobce pro starsi Opely
Gabriel dodava frantikum/ale ty jsou fakt za trest/
a Mercedes zacal nejlevnejsi SLK osazovat prave Monroe a to je pro mne fakt smrt
Jinak co se tyce hydraulickych podvozku tak na ty ma u Mb patenty SACHS a vzduchove drzi Bilstein
Osobne si myslim ze Bilstein nejsou vhodne u aut od vyssi stredni tridy vyse s napravou Mac Pherson
Napsal: pon 26.12.2011 09:09
od libovka
To nedává smysl, nemám M packet tak proč bych tam měl M packet tlumiče? Ledaže původní majitel je tam nechal dát ale podle toho, co psal snejk jak dlouho tam origo maj vydžet pochybuju, že byly měněné, když jsem to auto kupoval mělo nějakých 160 000 a po prvním majiteli...
Jinak Monroe tlumiče dát do výčtu společně se Starline? taky jsem si vždycky myslel, že z té druhovýroby patří k tomu lepšímu, Gabriel jsem v životě neslyšel...
jinak jestli víš, kde teda sehnat aftermarket tlumiče, co jsi napsal (Bilstein, Kayba a Sachs) tak postni kdyžtak link, jinak to číslo na tom tlumiči dodám zítra nebo v úterý[/quote]
Ten M podvozek usuzuju dle té ceny co si sem napsal.Tu cenu si předpokládám získal v autorizáku kde ti podle VINu řekli cenu tlumiče.
Jinak co se týče nájezdu na origo tlumičích tak je pravda že opravdu vydržej klidně 250000km.Nejpovedenější tlumiče měli E46 a E39.
Ty tlumiče Monroe jsou fakt sráče.Opravdu je lze srovnávat s tlumičema Starline či Gabriel.Monroe nefungujou ani na Favoritech a Feldách.To už bych snad radši koupil tlumiče ALKO.
Já bych zkusil tyhle.
http://cat.apm.cz/apmcat.aspx
A tady se podívej kolik stojí v druhovýrobě Sachs na M-technik.
http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1