Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rady a tipy před koupí 530d?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#21 Příspěvek od jarda »

Repasované turbo stojí tak 10k. Repas aut. převodovky 40k (nebo spojka 20k). Přední náprava podle výrobce tak 5-20k, zadní taky. Další tisíce stojí termostat, servo pumpa, žhavičky, brzdy, pneumatiky, různá čidla... V jakém stavu myslíš že to všechno bude na Tvém dieselu do 100.000? :D
Jmenoval jsem jen věci které se na mém autě se stejným motorem měnily za poslední rok a půl.. a to rozhodně nestálo 100k... K tomu můžeš měnit vstřiky 8k za kus...
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Brnda
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: ned 20.11.2011 01:00

#22 Příspěvek od Brnda »

ty bláho a dyt je to starsi auto tak sem si rikal 100 bude akorat :D
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#23 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Daudgen píše:Dá se někde zjistit jestli mám GM nebo ZF? Tím nemyslím vlézt pod auto a podívat se!!!
Určitě to zjistíš podle VIN,dáš ho do ETK a máš jasno.Já jsem teda ještě neslyšel že by 525/530 D měli jinou převodovku než od GM.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#24 Příspěvek od jarda »

Ano, je to starší auto a za 100k jich je dost. Ale když si ho koupíš v benzínu tak tam těch drahých věcí co se serou budeš mít mnohem míň a bude jednodušší je opravit.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#25 Příspěvek od Andre2 »

Dá se dobře koupit i do kila, sice to není v ČR úplně jednoduché sehnat solidní auto, ale mě se po půl roce shánění O2 povedlo dobře koupit E39 :)
Jsem v tom s úvodním servisem a novýma gumama za rovný kilo a jsem fakt happy. Úlet byl, že za to dal původní majitel 1,8mio a přitom i za to kilo to slouží pořád stejně.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4091
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#26 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Strašně se mi líbí, jak tady každej píše, že se spíš vyplatí benzín atd atd.. Ale on napsal, že může mít levněji naftu, takže ikdyž na tom bude něco opravovat, možná se mu to pořád vyplatí víc. A pokud má tak levnou naftu jako já, tak by mi ani moc nevadilo, kdyby mi po roce odešla půlka motoru, protože ikdyž to opravím, tak se mi ten nafťák stejně vyplatí víc, než benzíňák.

Jinak na novej rok taky chci koupit 530d E39 manuál, už mám jedno auto vyhlídlí a taky zrovna za 100 000. Takže ve zkratce mám zkontrolovat jestli nebylo moc bourané, dávat bacha na setrvák, musí přesně držet volnoběh a rychle startovat jo?
kim
Registrovaný
Příspěvky: 212
Registrován: úte 30.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava-Dubina
Klubové ID: 2313

#27 Příspěvek od kim »

:D Užitečné rady typu musí startovat, držet volnoběh, točit kolama a svítit světlama, tak to jsem měl vědět, když jsem kupoval já asi bych už dávno nejezdil. Při koupi platí stejná pravidla jako u jiných vozů s tím, že u BMW E39 D je rozumné vybírat s někým, kdo BMW zná . Většina lidí je při prvním svezení v BMW trošku mimo :lol: , ono přechod ze škodovky nebo něčeho podobného je opravdu znatelný a člověk nedokáže posoudit reálně vlastnosti vozu. Po 500000km v servisivaném BMW ještě pořád nemáte důvod klesat na úroveň ...........přibližovadel :wink:
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Klubové ID: 2687

#28 Příspěvek od cmelak »

Kdybych neměl možnost mít naftu grátis tak přejdu taky určitě k benzínu. Na naftě se ti vysere nějaká kravina a stojíš. Ty 530D jsou dobrý motory ale raději bych to už asi nekupoval z čech, protože tady na pravidelný servis češi nemaj prachy, odjezděj, prodaj to tobě a pak se do toho vysypeš jak já za celej rok..
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4091
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#29 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Tak vzít si tam někoho, kdo se v tom vyzná je snad samozřejmí:D U toho co jsem vybral je psáno že je komplet nový podvozek a brzdy, jenže já bych to stejně asi nepoznal, protože jsem začátečník:D
Brnda
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: ned 20.11.2011 01:00

#30 Příspěvek od Brnda »

je to samozrejmost ze bych zde nekoho poprosil aby sel kuknout a zkontroloval co je ko a tak...ja tomu taky moc nehovím :)
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#31 Příspěvek od jararak »

Uz som to pisal niekolkokrat na slovenskom klube, skusim to zhrnut aj tuna, hoc mozno dost chaoticky.

je velky rozdiel u predfacelift a pofacelift 530d

Kdezto motor je ten isty (akurat troska ocipovany), je su rozdiely v prevadzkovych nakladoch a to - brzdy su vecsie (drahsie) - skor sa zvlnia, taktiez minimalne obujes 16"disk (drahsie gumy na zimu).

Pri kupe by som oskusal vsetky diely a podvozku, metodika vytocit kolesa jednym smerom a skusit trhat so so spodnym ramenom na jednej strane, prednym na druhej a naopak, taktiez ticky riadenia a stabilizatora. Nasledne by som skusil kyvat autom z boku, ak ti to ide lahko a auto ma velky naklon - tlmice v prdeli, ak ti to vrzga vzadu, tak su v prdeli tzv hokejky. nasledne skus hodit P u automatu, rucnu, rychlost, proste zaisti auto proti posunutiu a skus do neho drgat zo zadu, ak sa auto posunie o par cm, nebodaj sa ti podari nadvihnut zadnu cast, mas v prdeli zadne 4x silenty napravy. u touru davaj pozor na nivo, vraj je to ovela konfortnejsie, bohuzial jeden nivo vak odhcadza po 250t km alebo 10 rokov, cize akurat teraz a odchadzaju skoro naraz, novy stoji asi 170euro, dalej sa zvykne srat aj kompresor, popripade cidlo (80e) a su dve.

Toho ze odijde turbo by som sa nebal, nech skape hajzel, pri oprave aspon zavaris deravy vyfuk (2x harmonikovi pletenec -najnizsi bod na aute, na 100% bude diera aspon v jednom), repas turba ma stal 450e, ale z povodneho som mal akurat obal a teraz ide naozaj inac ako predtym :). Vstreky sa stale daju zohnat v dobrom stave, popripade dat ich troska precistit. Stresne okno - to by som si omrkol ci nezateka, taktiez tapacirungy, poriadne sahni pod nohy zadnym pasazierom, su tam uzasne bazeniky, zateka z upchateho kanalika dvery rovno do vnutra. Taktiez si daj pozor na utopeny brzdovy posilovac - velmi casta zavada/ popripade elektroniku v druhej kapse. Nebodaj kupis este auto s klapkami v sani tak aj tie by som vybral, pri tom ked budes cistit egr ventil.

Dalsia vec, niekto tu pisal, ze opravoval ticky svetiel za 400 kus, no to su svetla predfacelift ktore sa daju jednoducho otvorit, potom su pofacelift svetla, tie otvorit idu (prvy rocnik cca 2001) a tam su uz tie ticky drahsie, ale stale zohnatelne.

Hned po kupe odporucam vymenit separator oleja, olej filter, olej, aj ked o polnoci, tieto veci musis vymenit.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#32 Příspěvek od Atila »

jura55 píše:Tohle porad nejak nechapu, prece kdyz najedu 10 000 rocne a prumerne se nejaka drazsi vec u takovehoto auta vysere kazdych 20 000, tak za 2 roky s najezdem 10 000 menim 1 tuto drazsi vec, pri najezdu 100 000 menim 5 techto drazsich veci ne?

Pripadne s najezdem 10 000 za rok menim 5 techto drazsich veci za 10 let, s najezdem 50 000 za 2 roky. Porad nechapu, proc musim najet tech 100 000 co nejrychleji.
Tohle plati u noveho auta nebo pokud by se veci sypaly prubezne. Problem je v tom, ze typicka ojetina tohohle typu ma na hrbu dveste tisic kilometru plus zanedbanou udrzbu z posledni doby, protoze se uz cekal prodej a nasledne se novemu majiteli vysype vsechno najednou. Nasledna investice za moc penez se vyplati jen tomu kdo moc najede. Jinak je vyhodnejsi koupit benzin a platit spotrebu nez opravy.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#33 Příspěvek od jarda »

Ale potom je pořád špatně tvrdit, že se diesel vyplatí někomu kdo najede 30.000 za rok. Je jedno za jak dlouho to najede, důležité je kolik kilometrů ujede za dobu co auto bude mít.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#34 Příspěvek od Atila »

jarda píše:Ale potom je pořád špatně tvrdit, že se diesel vyplatí někomu kdo najede 30.000 za rok. Je jedno za jak dlouho to najede, důležité je kolik kilometrů ujede za dobu co auto bude mít.
Ja nepsal nic o 30.000 za rok. Psal jsem ze musi naject sto tisic a vice. Takze pokud najede 30.000 rocne, tak by si to auto musel nechat pres tri roky, pokud najede jenom patnact, tak uz pres sest, coz u takhle starych ojetin neni uplne typicke.
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Klubové ID: 1429

#35 Příspěvek od m.deejay »

...jak jsem psal už jinde, tak já najedu ročně 10-15tis km a mám 530d, takže rozhodně nebudu tak často měnit např. olej,filtry,kapaliny,brzdy...popř. mě tak "brzo" neodejde turbo,vstřiky,podvozek,dpf atd. narozdíl od toho, kdo ročně najede 30-50tis km...to má snad svojí logiku ne ? :)
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#36 Příspěvek od Atila »

m.deejay píše:...jak jsem psal už jinde, tak já najedu ročně 10-15tis km a mám 530d, takže rozhodně nebudu tak často měnit např. olej,filtry,kapaliny,brzdy...popř. mě tak "brzo" neodejde turbo,vstřiky,podvozek,dpf atd. narozdíl od toho, kdo ročně najede 30-50tis km...to má snad svojí logiku ne ? :)
Do jiste miry ano, ale je treba to videt v kontextu, ze ten rozdil v tvem najezdu ma mensi vliv na statistickou pravdepodobnost zavady, kdyz je najizdis na auto, ktere uz ma samo o sobe najeto 200.000+km a tudiz unavene turbo, nacate vstriky, automat potencialne pred smrti (nebo velmi unavenou spojku) a tak by se dalo pokracovat. I s najezdem 10 - 15.000km mas pomerne slusnou sanci, ze tyhle drahe veci proste budes muset u takhle jeteho auta delat. Nasledna uspora na palivu ti je nemuze pri tvem najezdu zaplatit. Jednoducha matematika.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4091
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#37 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

No ať počítám jak počítám tak:

Při nájezdu ročně 30 000KM

Diesel při spotřebě 7 litrů na 100km bude stát 31 500kč (beru svou naftu kterou koupím za 15 kč za litr).

Benzín při spotřebě 10 litrů na 100km (beru ty 3 litry navrch, který se podle vás ztratěj) bude stát 105 000Kč!!!! (beru cenu benzínu 35kč/litr)

Takže to máme úsporu 73 500Kč v prvním roce. Spojka stojí kolem 20 000, repas turba 11 000, repas vstřiků 18 000 ... což beru jako základ co by se mohlo pokazit a vyjde to na 49 000 a pořád je diesel výhodnější protože ušetříme 24 500. Dejme tomu že za ty prachy na autě ještě něco opravíme ale na nový rok máme auto plně funkční po výměně všeho co se sere a další rok úspora 70 000 oproti benzínu... to bych řekl, že se kurva vyplatí. =) Doufám že sem počítal dobře:D:D:D
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#38 Příspěvek od mari »

Mít v dnešní době naftu za 15, tak tomu říkám terno.
Matthes
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00
Bydliště: Havířov

#39 Příspěvek od Matthes »

Tak radši počítám naftu, která je dražší jak benzín+provozní náklady u nafťáku :D
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Klubové ID: 1429

#40 Příspěvek od m.deejay »

Atila píše:
m.deejay píše:...jak jsem psal už jinde, tak já najedu ročně 10-15tis km a mám 530d, takže rozhodně nebudu tak často měnit např. olej,filtry,kapaliny,brzdy...popř. mě tak "brzo" neodejde turbo,vstřiky,podvozek,dpf atd. narozdíl od toho, kdo ročně najede 30-50tis km...to má snad svojí logiku ne ? :)
Do jiste miry ano, ale je treba to videt v kontextu, ze ten rozdil v tvem najezdu ma mensi vliv na statistickou pravdepodobnost zavady, kdyz je najizdis na auto, ktere uz ma samo o sobe najeto 200.000+km a tudiz unavene turbo, nacate vstriky, automat potencialne pred smrti (nebo velmi unavenou spojku) a tak by se dalo pokracovat. I s najezdem 10 - 15.000km mas pomerne slusnou sanci, ze tyhle drahe veci proste budes muset u takhle jeteho auta delat. Nasledna uspora na palivu ti je nemuze pri tvem najezdu zaplatit. Jednoducha matematika.
...ano samozřejmě, to je taky pravda...

...jinak já chtěl taky radši benzin, ale byl problém ho sehnat a paradoxně se dá 530d sehnat levněji než 530i...

...ano auto má najeto přes 200tis km, ale v těchto najetých km předchozí majitel dal nový dpf,brzdy,podvozek,svody,egr,repase turba - vše v bmw servisu,kde to bylo servisováno do poslední chvíle před koupí...já pak ještě preventivně vyměnil nový sání motoru... :) takže to s tím servisem snad nebude tak hrozný... :)
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Odpovědět