
Jmenoval jsem jen věci které se na mém autě se stejným motorem měnily za poslední rok a půl.. a to rozhodně nestálo 100k... K tomu můžeš měnit vstřiky 8k za kus...
Tohle plati u noveho auta nebo pokud by se veci sypaly prubezne. Problem je v tom, ze typicka ojetina tohohle typu ma na hrbu dveste tisic kilometru plus zanedbanou udrzbu z posledni doby, protoze se uz cekal prodej a nasledne se novemu majiteli vysype vsechno najednou. Nasledna investice za moc penez se vyplati jen tomu kdo moc najede. Jinak je vyhodnejsi koupit benzin a platit spotrebu nez opravy.jura55 píše:Tohle porad nejak nechapu, prece kdyz najedu 10 000 rocne a prumerne se nejaka drazsi vec u takovehoto auta vysere kazdych 20 000, tak za 2 roky s najezdem 10 000 menim 1 tuto drazsi vec, pri najezdu 100 000 menim 5 techto drazsich veci ne?
Pripadne s najezdem 10 000 za rok menim 5 techto drazsich veci za 10 let, s najezdem 50 000 za 2 roky. Porad nechapu, proc musim najet tech 100 000 co nejrychleji.
Ja nepsal nic o 30.000 za rok. Psal jsem ze musi naject sto tisic a vice. Takze pokud najede 30.000 rocne, tak by si to auto musel nechat pres tri roky, pokud najede jenom patnact, tak uz pres sest, coz u takhle starych ojetin neni uplne typicke.jarda píše:Ale potom je pořád špatně tvrdit, že se diesel vyplatí někomu kdo najede 30.000 za rok. Je jedno za jak dlouho to najede, důležité je kolik kilometrů ujede za dobu co auto bude mít.
Do jiste miry ano, ale je treba to videt v kontextu, ze ten rozdil v tvem najezdu ma mensi vliv na statistickou pravdepodobnost zavady, kdyz je najizdis na auto, ktere uz ma samo o sobe najeto 200.000+km a tudiz unavene turbo, nacate vstriky, automat potencialne pred smrti (nebo velmi unavenou spojku) a tak by se dalo pokracovat. I s najezdem 10 - 15.000km mas pomerne slusnou sanci, ze tyhle drahe veci proste budes muset u takhle jeteho auta delat. Nasledna uspora na palivu ti je nemuze pri tvem najezdu zaplatit. Jednoducha matematika.m.deejay píše:...jak jsem psal už jinde, tak já najedu ročně 10-15tis km a mám 530d, takže rozhodně nebudu tak často měnit např. olej,filtry,kapaliny,brzdy...popř. mě tak "brzo" neodejde turbo,vstřiky,podvozek,dpf atd. narozdíl od toho, kdo ročně najede 30-50tis km...to má snad svojí logiku ne ?
...ano samozřejmě, to je taky pravda...Atila píše:Do jiste miry ano, ale je treba to videt v kontextu, ze ten rozdil v tvem najezdu ma mensi vliv na statistickou pravdepodobnost zavady, kdyz je najizdis na auto, ktere uz ma samo o sobe najeto 200.000+km a tudiz unavene turbo, nacate vstriky, automat potencialne pred smrti (nebo velmi unavenou spojku) a tak by se dalo pokracovat. I s najezdem 10 - 15.000km mas pomerne slusnou sanci, ze tyhle drahe veci proste budes muset u takhle jeteho auta delat. Nasledna uspora na palivu ti je nemuze pri tvem najezdu zaplatit. Jednoducha matematika.m.deejay píše:...jak jsem psal už jinde, tak já najedu ročně 10-15tis km a mám 530d, takže rozhodně nebudu tak často měnit např. olej,filtry,kapaliny,brzdy...popř. mě tak "brzo" neodejde turbo,vstřiky,podvozek,dpf atd. narozdíl od toho, kdo ročně najede 30-50tis km...to má snad svojí logiku ne ?