Stránka 2 z 2
Napsal: pát 05.08.2011 11:41
od Killingman
Takže ve středu provedu kompletní opravu - či spíše upgrade:
Výměna tlumičů a pružin vpředu (B8 + origo BMW pružiny a uložení), vzadu B6 tlumiče. Měchy jsou snad v pořádku, nikam to nepadá. Pak dám vědět, snad se to zlepší...
Jak jsem psal, podle testu tlumičů jsou ty vpředu OK (vyměním je, když už se to bude rozebírat celý, ať s tím pak není dvoje práce), vzadu údajně na 50% životnosti, tak ať to mám hotový celý...
Onehdá jsem tu našel video jak vyměnit tlumiče vpředu na youtube, ale nemůžu ho dohledat, kdyby to měl někdo v hlavě, poprosím o post

Napsal: sob 06.08.2011 00:44
od kukmak
Ja jsem vyresil to tak dal jsem na predek 225/50/17a na zadek 235/45/17 a je to o hodne lepsi
Napsal: sob 06.08.2011 10:00
od Killingman
Jo, to asi lepší bude, do prvního crashe - ať to zaviníš a nebo ne, pokud ten druhej, popř. pojišťovák bude důslednej, nedají ti ani korunu
Napsal: sob 06.08.2011 13:30
od kukmak
to mas pravdu.dokonce sezony dojezdim a pak neco vymislim
Napsal: čtv 11.08.2011 07:11
od Killingman
Takže nejnovější poznatky - včera vyměněny všechny 4 tlumiče a vpředu pružiny + všechna 4 uložení:
Původní test tlumičů ukázal, že jsou "slabší" ty tlumiče vzadu. Po vyndání tekl pravý přední což test tlumičů neukázal - dost divný...
Starý pružiny po sundání z auta byly o cca 1cm nižší než ty nový (dá se říct, že o sílu pružiny), ale po nandání na auto jsem na předku 37cm od středu kola k lemu blatníku, což je o 2,5cm více než jsem byl - takže unavený pružiny vpředu, ale tak, že v roztaženým tvaru 1cm, při pružení 2,5!
Trochu mě zaráží, že zadek tam má mezeru menší, ale asi to tak má být

)
První dojmy: auto není na stranu (měl jsem pocit, že padalo jakoby doprava ale možná to byl jen můj pocit, starý pružiny byly stejně vysoký po sundání z auta, nicméně možná byla jedna "unavená víc"). Jinak stále stejná 530D

Napsal: pon 15.08.2011 08:28
od pesa
Pristi tyden jdu vymenit predni pruziny za standarty, tak pak take napisu vysledek...
Napsal: pon 15.08.2011 20:11
od E30STORM
Kdyby něco, mám uplně nové pružiny , jednou nasazené a jelikož auto bylo výše než na unavených, tak v ten den ještě sundáno

a nahrazeno jiným podvozkem

.
Takže kdyby něco, napiš SZ, překáží mi to v garáži, udělám cenu.
Ahoj.
Napsal: pon 15.08.2011 22:03
od pesa
skoda - v patek objednal a dnes vyzvedl predni pruziny za 1.100 czk/ks
Napsal: úte 16.08.2011 04:54
od davcer
K tem testům tlumičů: řešil jsem to několikrát s mechanikem, a ty testy jsou opravdu neobjektivní. Aby to vypovidalo realne hodnoty, muselo by se auto nastavovat několik hodin a muselo by byt postaveno na milimetr přesně a pak znova premerovano. Sám jsem byl na testech před výměnou tlumičů. To mi bylo sděleno že životnost je cca 75%. A po výměně, bylo to stejne stk a bylo řečeno že cca 30% životnosti. Kdyz jsem mu povídal že total new, hádal se že musí byt něco v nepořádku. Auto bylo 99% v top stavu, nehledě na ty nové tlumiče.
Nechci se s někým hádat, toť moje zkušenost..
Napsal: pát 14.10.2011 17:09
od jaradaf
Zdarec proc neni v etk u e39 zadne cislo pruziny a zadny vyber ted na to hledim a docela me to zaskocilo
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... il_spring/
Jeste jake jste kupovali neorigo tlumice mam "M sportfahrwek II" na 530D
Predem dik za odpoved Jara
Napsal: pát 14.10.2011 19:09
od Player1
jaradaf: Číslo v ETK není, protože na výběr pružiny je speciální program, do kterýho zadáš výbavu a vše o autu - následně dostaneš číslo dílu. Z hlavy mě teď napadá jenom
http://www.voton.cz , tam ti poradí
Napsal: sob 15.10.2011 12:14
od Killingman
jardaf: Tlumiče jsem objednal Bilstein, kontakt jsem našel tady na fóru, dopředu B8, dozadu B6. Tel. číslo je 777080602, dal jsem mu VIN a podle něj se objednali tlumiče na E39... Cena byla kolem 20.000 za všechny 4 (origo BMW je tuším za zadek za kus 12.000, což je rána).
Jinak teď poslední poznatek při geometrii - i přes výměnu tlumičů a pružin vpředu je auto stejně o cca 1cm NÍŽ než by mělo být, podle BMW za to můžou neoriginal tlumiče vpředu. Už to nehodlám řešit, 1cm nějak přežiju, hlavně že už neštrejchám mpacket nárazníkem v každý díře...
Napsal: sob 15.10.2011 19:01
od jaradaf
Kluci diky za rady

Napsal: pon 17.10.2011 12:59
od Whizour
Killingman píše:Chtěl bych se zeptat, řešil jste to už někdo? Je mi jasný, že zadek se dá zvednout přes diagnostiku, ale předek? Jde mi tak o 1-2cm, ten Mpacket fakt není pro naše silnice, koupil jsem boční plasty a už je zase ten pravej prasklej a to jsem nejel žádnej offroad

(
Ahoj. Není nejjednodušší tam dát podložky pod tlumič a tím to zvednout o kolik chceš?
Napsal: pon 17.10.2011 18:57
od Killingman
Ne, bylo jednodušší tam dát nový originální pružiny, který to auto zvedly o 3cm, protože ty starý byly tak unavený

Napsal: pon 17.10.2011 22:47
od Couloo
Já mám taky M-packet podvozek a po koupi 18´ al.kol jsem měl zadek níže než předek a to mě fakt vadilo.Takže následovala koupě sport.pružin na předek a teď jsem spokojenej a i když mám m podvozek origo + 18´kola a teď i přední sport pružiny tak můžu říct že je to vše stále v poho a neměnil bych ani náhodou. Než jsem koupil BMW tak jsem jezdil s Octávii na 17´al.kolech s sport.podvozkem a to teprve bylo UTRPENÍ.V BMW to je fakt o něčem jiném.Jinak ty origo M pružiny mi zbyly tak kdyby někdo měl zájem tak bych je i střelil.