Stránka 2 z 3

Napsal: stř 27.03.2013 01:45
od Misanek
Náplň je společná :wink:

Napsal: stř 27.03.2013 15:32
od fatal
Super, dík.

S tím prokvaltováním při výměně, někde v jiném tématu jsem se dočetl, že stačí prokvaltovat při zastavených kolech, ale když se to dělá na sloupovém zvedáku, tak se kola určitě točí, takže jak, mám to zvednout a nechat kola točit?

A dále s oleji, trochu se v tom ztrácím, dočetl jsem se že podle údaje (nebo barvy) štítku na převodovce se má dávat DEX 2 nebo DEX 3. Jelikož jsem zatím ten štítek nějak nenašel, otázka zní, pokud je tam teď DEX 2 a já tam při výměně doliju DEX 3 (tedy naleju zhruba stejný objem který vyteče), může se něco stát? Jsou ty oleje mísitelné?

A ještě něco, podle RealOEM je v autě A5S310Z, je to ZF5HP18?

Napsal: stř 27.03.2013 15:55
od Misanek
ano, Dex 2 už se ani normálně sehnat nedá, jeho plnohodnotná náhrada je DEX 3. Sám liju do 5hp18 (TDSový automat) DEX 3, podle mazacího plánu tam ale původně má jít dex2

Napsal: úte 23.04.2013 23:45
od fatal
Zajímavé, známý mi nabídl že mi dodá i Dex II. Každopádně olej (Liqui Moly Dex III) a filtr mám objednán. Asi fakt včas, dneska mi to nějak blbě zařadilo pětku. Tak snad to nerozbiju a snad to auto na mě při výměně nespadne.

Napsal: stř 24.04.2013 09:51
od magyar
Birkoff píše:V dokumentu http://www.zf-pakra.cz/down/46.pdf sekce 11B najdeš doporučené oleje přímo firmou ZF. Do steptroniku bych dal specifikaci DEX III.


Lenže 530d má GM prevodovku 5L40E, nie ZF :)

Edit: a tak nejak si to po sebe čítam a vravím si veď to nemá nič spoločné s olejom, ten tam môže byť ak splňa špecifikáciu :lol:

Napsal: čtv 09.05.2013 23:17
od fatal
Dneska byla akce převodovka, na rampě.

Starý olej vylitý, vypadal lépe než jsem čekal, stále byl průhledný.
Vana sundána, byla čistá, jen u magnetů bylo trochu velmi velmi jemných pilin.
Starý filtr demontován, nový filtr namontován.
Nové těsnění vany, drbání se s přichycením vany.
Nalévání oleje dírou zespoda je opravdu opruz. Nakonec se to povedlo, dokonce i hladinu se povedlo seřídit podle návodu výrobce, padlo na to téměř 5 litrů oleje. Když to stále nepřetékalo a měl jsem v poslední flašce už jen deci, začal jsem mít fakt strach že po svých neodjedu.
Nepletu-li se, někde tady na fóru jsem se dočetl že stačí cca 3.5 litru, doufám že autor si tohle přečte a liskne si. :roll:

Absolvoval jsem přes 50km testovací jízdy po okolí a změna je poznat. Při řazení 2 je to o chlup tišší, 3 normálka, 4 to řadí jemněji, skoro nejsem schopen poznat ten okamžik a předtím jsem to poznal skoro vždy, 5 řadí tak jemně že netuším kdy a předtím to bylo trochu cítit skoro vždy. Tak nevím, zda je to dobře nebo špatně, hádám že buď kloužou lamely, nebo se něco tím olejem zlepšilo.

Napsal: pát 10.05.2013 00:19
od fatal
Misanek píše:Náplň je společná :wink:

Nevíš jak ten olej skrz hydroměnič cirkuluje? Hydroměnič je před samotnou převodovkou, je na něj vidět zespod. Chápal bych vtékání oleje přes hřídel, ale kudy odtéká? Určitě to z něj nemůže odtékat bokem, protože by to lilo rovnou na cestu. Nějak se mi to nezdá.

Napsal: pát 07.06.2013 09:21
od KoZi_man
Ahoj chlapi, chystám se na výměnu oleje v převodovce.

Buď provedu výměnu doma a budu se s tím patlat nebo zkusím snejka pokud bude mít čas.

Teď jen o to co objednat? Je potřeba olej a filtr.


Mám BMW E39 530dA 135 kw Touring r.v. 1999/01

Pochopil jsem odtud, že mám nejspíše převodovku GM a do ní mam nalít olej specifikace dextron III.?

Kde jste koupili nejvýhodněji olej vy a jaký typ.

Nebudu se zlobit na nějaký odkaz.

Koukal jsem na stránky voton.cz, ale pro e39 v popisu není žádný.

Děkuji za rady.

Napsal: pát 07.06.2013 09:36
od Eks
To: KoZi_man
tady jsem udělal postup když jsem si olej sám doma měnil. Poslední odkaz na stránce + pokračování na další. Byla to E39 tour r.v. 2003 skříň GM
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15

Napsal: pát 07.06.2013 16:05
od Tecto
Zdravím Vás,
Jen několik osobních poznámek k výměně oleje v automatu:
- ROZHODNĚ MĚNIT - až vypustíte starou náplň, tak všem kolegům co doporučují měnit dáte za pravdu
- měnit při zahřátým motoru i převodovce po delší jízdě (nad 20km)
- když budete hledat, tak na YOUTUBE je i přesný video s popisem (myslím E39)
- různé typy převodovek - různý olej na to BACHA!!!
Postup (E61, 2008, 6st. ZF)
- zanřátý auto (viz výše) na hever a při vypnutým motoru vypustit všechen převodový olej vypoušťákem na vaně (zde plast)
- zašroubovat původní zátku zpět do vany
- napustit napoušťákem zboku vlevo vzadu nad vanou - velká zátka s inbusem (to se může u různých typů lišit) nový olej co tam patří
- auto sundat, opatrně projet (stačí 2km) a prořadit všechny přev. stupně vč. manuál. řazení a zpátečky
- motor vypnout, auto na zvedák, vypustit z vany všechno co tam je vypoušťákem na vaně
- odmontovat vanu (u tohoto typu je vana vč. filtru jeden kus), nechat to pořádně vykapat
(můžete se podívat, kolik je na magnetech nachytanejch pilin - je to jako nastoruhaná tuha v oleji - ale to je NORMÁLNÍ)
- utřít ubrouskem bez chlupů všechny kapky zespod převodovky (není nutné)
- odmastit dosedací plochy těsnění vany (u tohoto typu je těsnění nalisované na vaně)
- sundat krytku do trubky filtru na vaně + krytku vyhodit (nebo si nechat na památku)
- opatrně nasunout trubku do místa v převodovce kam patří a přišroubovat vanu převodovky
- napouštěcím otvorem napustit olej co tam patří - množství až vytéká ven a zašroubovat zátku
- opatrně projet auto (stačí 2km) a prořadit všechny stupně vč. manuálního řazení a zpátečky
- NECHAT BĚŽET MOTOR A S PŘEVODOVKOU V POLOZE "P" zvednout auto na hever, odšroubovat jen napoušťák a doplnit olej tak, až vytéká ven (dolejete tam tak ještě cca 3/4 litru - zbytek si nasál měnič, který je v chodu, takže množství po zátku je (bude po dolití) OK
- zašroubovat zátku
- a je to.

Pokud se snad v čemkoli pletu, nebo má někdo odzkoušen jiný nebo lepší postup, pak pište dál. Od toho je fórum.
Příklad oleje do E61 2008 (ZF) - Liqui Moly Top Tec ATF 1800
(ale jiný výrobce - jiné označení - je možné, ale specifikace musí sedět)
Při tomto postupu spotřebujete cca 10ltr. oleje, výměna pak přijde do 10.000m. Kč vč. DPH s dokladem :idea:

Napsal: pát 07.06.2013 16:24
od WizarDEAD
No nez resit tohle doma, nechal bych si to nekde udelat - vymena vcetne oleje a filtru s proplachem a dekarbonizaci v obycejnem servisu kolem 7.500; to same u bmw kolem 9.500 vc. dane..

Napsal: pát 07.06.2013 17:23
od Eks
Mám takovou obavu jestli ti to v Bmw udělají za 9500Kč. Pokud jo tak napiš, protože jen vana s filtrem je jářku za 6500Kč + olej+diagnostika a práce.

Napsal: pát 07.06.2013 20:09
od Tecto
Drazí kolegové, nechci Vám brát vítr z plachet, ale když jsem tento úkon nechal nacenit v Renocaru v Brně, tak to přišlo bratru na 18.546,- Kč vč. DPH, což už nepovažuji zrovna za přátelskou cifru značkového servisu. Nevím jak pro Vás, ale pro mě docela nestravitelná páka 8O

Napsal: pát 07.06.2013 21:08
od WizarDEAD
Ja mam nabidku z BMW v nemecku za 365 eur.

Napsal: pát 07.06.2013 21:17
od Tecto
Tak jestli je to origo BMW, tak bych vůbec neváhal

Napsal: pát 07.06.2013 21:22
od Vlasta
Mně před 8 roky měnili v E39 530d olej v almaře v BMW cca za 8,5 tis. vč. DPH. S E60 asi zajedu do http://www.zf-pakra.cz

Napsal: pát 07.06.2013 22:16
od pekarik
Nedávno jsem měnil olej v automatu doma , výměna vany (filtru)+ olej a zapsání do ŘJ cena okolo 6000 Kč, pravda musí k tomu být podmínky (zvedák a dobré dílenské vybavení.) Dále jsem při tom měnil také olej v rozvodovce a v předním a zadním diferenciálu (dalších zhruba 800 Kč) a znovu zapsání do ŘJ.

Napsal: pát 07.06.2013 22:52
od Filozof
Vlasta má nejlepší nápad. Kde to udělají perfektně a tak jak to má přesně být ? No přeci samotnej výrobce a servis ZF bude jistě nejlepší volba.

Jen by mě zajímala cena u E60ky :D

Napsal: pát 07.06.2013 22:58
od Vlasta
Tipuju tak 9 - 10 tisíc

Napsal: pát 07.06.2013 23:31
od WizarDEAD
Resilo se to tu nedavno a ten clovek sem daval kompletni nabidku na e60. Hledej zf-pakra jako cele slovo.