Zdravím Vás,
Jen několik osobních poznámek k výměně oleje v automatu:
- ROZHODNĚ MĚNIT - až vypustíte starou náplň, tak všem kolegům co doporučují měnit dáte za pravdu
- měnit při zahřátým motoru i převodovce po delší jízdě (nad 20km)
- když budete hledat, tak na YOUTUBE je i přesný video s popisem (myslím E39)
- různé typy převodovek - různý olej na to BACHA!!!
Postup (E61, 2008, 6st. ZF)
- zanřátý auto (viz výše) na hever a při vypnutým motoru vypustit všechen převodový olej vypoušťákem na vaně (zde plast)
- zašroubovat původní zátku zpět do vany
- napustit napoušťákem zboku vlevo vzadu nad vanou - velká zátka s inbusem (to se může u různých typů lišit) nový olej co tam patří
- auto sundat, opatrně projet (stačí 2km) a prořadit všechny přev. stupně vč. manuál. řazení a zpátečky
- motor vypnout, auto na zvedák, vypustit z vany všechno co tam je vypoušťákem na vaně
- odmontovat vanu (u tohoto typu je vana vč. filtru jeden kus), nechat to pořádně vykapat
(můžete se podívat, kolik je na magnetech nachytanejch pilin - je to jako nastoruhaná tuha v oleji - ale to je NORMÁLNÍ)
- utřít ubrouskem bez chlupů všechny kapky zespod převodovky (není nutné)
- odmastit dosedací plochy těsnění vany (u tohoto typu je těsnění nalisované na vaně)
- sundat krytku do trubky filtru na vaně + krytku vyhodit (nebo si nechat na památku)
- opatrně nasunout trubku do místa v převodovce kam patří a přišroubovat vanu převodovky
- napouštěcím otvorem napustit olej co tam patří - množství až vytéká ven a zašroubovat zátku
- opatrně projet auto (stačí 2km) a prořadit všechny stupně vč. manuálního řazení a zpátečky
- NECHAT BĚŽET MOTOR A S PŘEVODOVKOU V POLOZE "P" zvednout auto na hever, odšroubovat jen napoušťák a doplnit olej tak, až vytéká ven (dolejete tam tak ještě cca 3/4 litru - zbytek si nasál měnič, který je v chodu, takže množství po zátku je (bude po dolití) OK
- zašroubovat zátku
- a je to.
Pokud se snad v čemkoli pletu, nebo má někdo odzkoušen jiný nebo lepší postup, pak pište dál. Od toho je fórum.
Příklad oleje do E61 2008 (ZF) - Liqui Moly Top Tec ATF 1800
(ale jiný výrobce - jiné označení - je možné, ale specifikace musí sedět)
Při tomto postupu spotřebujete cca 10ltr. oleje, výměna pak přijde do 10.000m. Kč vč. DPH s dokladem
