Stránka 2 z 2

Napsal: stř 04.05.2011 20:09
od beny-maser
o těch dvou elektroventilech na e34 vím, ale dvoučinný termostat je tam taky

Napsal: stř 04.05.2011 20:36
od Milosss
Ale povedz mi aky dvojcinny termostat myslis? Stale len dvojcinny termostat. Myslis termostat co sa otvara v dvoch urovniach? Alebo ako to myslis? Vysvetli rad sa priucim.
A k tej klime a fukaniu vzduchu cez rozohriaty radiator si sa nevyjadril tak ako to je?

Napsal: stř 04.05.2011 20:55
od beny-maser
dvoučinný termostat má jednu stranu stejnou jako obyč a na druhé má jako plechové víčko,které se pohybuje v závislosti na teplotě
tedy otvírá se jedna i druhá strana termostatu v závislosti na teplotě

Napsal: stř 04.05.2011 21:27
od Milosss
A kvoli comu by bolo vyhodnejsie otvarat termostat skor ako pri nejakych 88 stupnoch? Nebavime sa o e39 540i o ktorej viem ze ma tento druh termostatu ale je ovladany elektronicky podla zatazenia motora. Ale v e34ke? Aby sa otvaral skor? A kvoli comu? ved ten motor by sa potom tak ryhclo nezahrieval, a cim dlhsie trva kym sa dostane na prevadzkovu teplotu tym viac trpi. Albo je to u motorov BMW inac? z E34ky som termostat vonku nevidel ale u e36ky TDS napr ano a bol to obycajny termostat ktory sa pri zohriatej vode v hrnci zacal otvarat ziadne dva otvory ci co, proste otvoril sa, ked ochladol zavrel sa nic neobvykle.
Proste nechapem zmysel termostatu ktory by sa otvaral skor akoby sa motor zohrial ked neni elektronicky ovladany, kludne mi to vysvetli ale je mi to nepredstavitelne.

Napsal: stř 04.05.2011 21:59
od beny-maser
je tam právě kvůli tomu, aby se motor rychleji ohřál, okruh chlazení má víc okruhů, jeden je čistě motor(vnitřek),pak je topení pokud je zapnuté hadice atd,další level je chladič, konkrétně tds tenhle termostat má je to ten plech dole.Když je ten první stupeň vadný tak hodně dlouho trvá než se motor zahřeje na provozní teplotu a při klidné jízdě se nedostane na střed budíku vůbec(vlastní zkušenost) i když je ta část co otvírá chladič těsně zavřená a otvírá správně.

Napsal: čtv 05.05.2011 09:46
od Milosss
Dobre ma viac okruhov, jeden je samotny motor, dalsi hadice spolu s chladicom lebo ked otvori termostat voda zacne kolovat hadicami aj chaldicom rovnako, a trtei je radiator kurenia. U klasickeho benzinoveho motora v e34ke M50 je to takto, max este na vyhrievanie klapky ale to je minimum. A teraz ako sa motor moze rychlejsie zohriat, ked mi voda sa neohreje v bloku a hlave samotna, ale zacne ako ty hovoris kolovat uz skor? Otvori teda prvy stupen skor niekde pri 60 stupnoch, ako sa teda dokaze skor zohriat ten motor? Viem ze tam neni ziaden vymennik voda olej, aby vodu zohrieval olej alebo nieco podobne, ziadne sviecky vyhrievacie ako maju TDI ani webasto ak neni domontovane. Ako nechap ma zle ale toto popiera fyziku co hovoris ze ked otvori termostat aby sa okruh vody, ktory sa ma ohriat zvacsil , je vacsie mnozstvo a preto sa rychlejsie zohreje.

Napsal: čtv 05.05.2011 20:06
od beny-maser
je to přesně naopak než chápeš,je ohříván vnitřní okruh motoru proto aby se rychleji alespoň částečně prohřál naúkor periferie
dalším důležitým důvodem je lepší proudění chaldící kapaliny uvnitř motoru, vodní pumpa lépe promíchá teplou vodu z hlavy s ještě studenou vodou v bloku, tím dojde k lepšímu mazání stěn válců a rychlejšímu s tišení motoru,
s obyčejným termostatem se toho těžko dosáhne a musí se volit kompromis mezi rychlým zahřátím a dostatečným koloběhem vody uvnitř motoru při zavřeném termostatu.
je to důležité u velkého motoru je ko má BMW u škody favorit je to jedno a proto má obyč termostat za 80kč.
stačí :?:

Napsal: čtv 05.05.2011 23:09
od Milosss
No ano je ohrievany vnutorny okruh motora. Cize voda v bloku a hlave. A termostat napr u tej e34ky je umiestneny na vystupe vody do chladica. Ako teda funguje? Nastartuje motor, vodna pumpa zacne tlacit vodu smerom von no termostat je zatvoreny, nic sa nedeje, zohrieva sa, dostane sa na skoro 90 stupnov, voda vhlave samozrejme, a ako sa premiesava s vodou v bloku? ved vodna pumpa tlaci vodu z bloku do hlavy a odtial do chladica nie?
Otvori teda termostat pusti vodu do chladica zospodu pride studensia voda z bloku a zacina pracovat okruh. Nechapem vazne ako to ty myslis, napis mi do SS nech to tu nezasierame ako funguje podla teba to chladenie s dvojdielnym termostatom. Podla mna to funguje tak ako som to popisal, ak nie napis mi do SS ako to funguje podla teba, zatial mi to nestaci.