Stránka 2 z 8

Napsal: čtv 09.12.2010 14:31
od fenix
jj,je to přesně tak,je to karbonem,jednoduše se daná klapka přidře,ale podtlak o tom neví tak ji ukroutí..mě teda klapa zůstala,ale konec tyčínky se ukroutil a šel dovnitř..

Napsal: čtv 09.12.2010 16:56
od jiriik
cmelak píše:To by mě taky zajímalo jestli to nějak brutálně zvýší emise když se ty klapky odstraní, a co říkáte na EGR ventil? Taky zaslepit? Myslím u E39 530d.
To samé zajímá i mě, ale u E60 530d
Předem díky.

Napsal: čtv 09.12.2010 20:56
od jaradaf
Eks píše:Ahoj, nedávno jsem ty klapky dělal, ale z jiného důvodu. Začal mi prolínat olej kolem třech hřídelek těch zmiňovaných klapek. Myslel jsem, že koupím jen domečky s klapkami, ale ony jsou součástí celého sání. Takže jsem je rozebral, zjistil, že tam jsou simerinky 4x11x6. Šest kusů mě vyšlo na 350Kč a ještě 12x šroubky M2x3mm na přišroubování klapek (nerez plíšků) na hřídelku. Ty původní šroubky jsem musel pilníkem zezadu upilovat, protože jsou rozklepnuté a při povolování bych hřídelku o průměru 4mm zničil. Takže, když to nasaje klapku tak to není tím, že se povolí šroubek. Tipnul bych si, že. klapky a sací kanál je zakarbonovaný tak, že se klapka zasekne, podtlak to neví a otvírá a zavírá tak dlouho až se hřídelka ukroutí. Bude to asi v místě co je šroubek ve vyfrézování hřídelky pro klapku, protože tam je to hodně slabé a po ukroucení ten šroubek spadne až do válce. Klapka se zbytkem hřídelky se do válce nedostane, ale ventil asi zničí. Pro představu M2 v půlkulatém profilu šíře 4mm a tloušťky 2mm. To znamená od šroubku na každou stranu 1mm. Musím konstatovat, že moje klapky byly, proti tomu co je vidět na obrázku, skoro čisté. Mám najeto 160kkm. S citem jsem je očistil šábrem a jemným dráťákem a sací kanály v místě klapek také. Vše jsem odmastil, šroubky a i vyfrézování hřídelky pro klapky jsem zalepil Loctitem, co jde povolit jen po ohřátí a zezadu jsem šroubky lehce rozklepnul. Vše s citem jak u hodináře. Klapky nesmí nikde škrtat, vše musí jít volně a pak se asi nemůže stát, že upadnou.
Zdeněk
Pekna prace 8) .Taky se mi to nechce davat pryc :? .Dik za radu.

Napsal: čtv 09.12.2010 20:59
od radekresl
je to teda stejný i u e60? nebo ne ty problémy jsou skoro stejný

Napsal: ned 09.01.2011 13:50
od jiriik
fenix píše:
jiriik píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat má s tím někdo zkušenosti u 530d E60? Jak to udělat s těma klapkama jak je dát do řiti? :D Předem díky za rady.
No bud,vyměnit to celé sání..a myslím že novší modely jsou skutečně bez klapek(mají filtr pevných částic),nebo je jen znehybnit přes podtlakovou hadici(je tuším u 6válce),ale to doporučuji stejně to sání sundat a zjistit stav,a to by pak už nemělo udělat nic,praskají protože se přidírají,a když je znehybníš,nebudou mít důvod k prasknutí...

no a 3možnost,vyjmout je celé ven,ale v tom případě musíš nějakým způsobem zaslepit díry po klapách..což asi tak jednoduché nebude..
http://sway-la.de/files/Ansaugbruecken-umbau530D.pdf A když to udělám tady podle toho návodu, tak by to mělo být OK?Nezvedne mi to emise?
Taky by mě zajímalo jestli je hodně težké se k tomu saní dostat a jestli toho je hodně na sundání. Plánuji aji ERG ventil odstranit, tak by se mi hodil nějaký návod jak na to :-)Tak kdyby někdo věděl rád se podivám a počtu si.

Napsal: úte 22.02.2011 19:09
od m.deejay
...do kdy přesně trval tento problém s klapkama - někdo tady psal, že od půlky roku 2005 je to v pohodě...má na to vliv filtr pevných částic? jestli je na autě, nebo ne?

Napsal: úte 22.02.2011 19:30
od cabatomas
A jaký to má přiznaky ty špatný klapky?Jak poznam,že je něco v prdeli?

Napsal: stř 23.02.2011 11:58
od ruza2
Ahoj.Kluci nestrašte.Takže na mé e39 530dA r.v.11/00 jsou taky?

Napsal: stř 23.02.2011 15:48
od Artax
Ano, jak máš motor po faceliftu (142 kW), tak tam jsou. Jsi rád? :D

Napsal: stř 23.02.2011 15:55
od ruza2
Mám.Jsem Strašně rád.Jen takovej návrh.Co to táhlo co otvírá ty klapky,jen zajistit v poloze otevřeno,a podtlak vyřadit?Potom kvůli emisím to zase dát spátky,a po emisích to zase zajistit.Že by se nemuseli hned demontovat.

Napsal: stř 23.02.2011 18:50
od Artax
Tak tady stejně většina kluků si je nechává než aby je demontovali. Jen to vyčistí a odpojí podtlak. Mě to taky čeká, ale až na jaře, doufám, že do té doby mi některá neupadne :roll:

Napsal: stř 23.02.2011 23:07
od jiriik
ruza2 píše:Mám.Jsem Strašně rád.Jen takovej návrh.Co to táhlo co otvírá ty klapky,jen zajistit v poloze otevřeno,a podtlak vyřadit?Potom kvůli emisím to zase dát spátky,a po emisích to zase zajistit.Že by se nemuseli hned demontovat.
Taky by mě zajímalo co se stane, když odpojím ten potlak...Stačí jen odpojit ?

Napsal: čtv 24.02.2011 09:20
od Artax
Mělo by stačit podtlak odpoji. Ty klapky jsou ovládány právě podtlake, když ho odpojíš, tak je de facto znehybníš.

Napsal: čtv 24.02.2011 10:08
od jiriik
Artax píše:Mělo by stačit podtlak odpoji. Ty klapky jsou ovládány právě podtlake, když ho odpojíš, tak je de facto znehybníš.
Až bude pěkně, tak ty klapky mám v plánu úplně odstranit.Doufám, že do té doby vydrží:-)Tady už někdo psal, že s emisema to je ok i po odstranění, tak nevidím důvod, proč by tam měli být :lol:

Napsal: čtv 24.02.2011 19:29
od Artax
jiriik píše:
Artax píše:Mělo by stačit podtlak odpojit. Ty klapky jsou ovládány právě podtlakem, když ho odpojíš, tak je de facto znehybníš.
Až bude pěkně, tak ty klapky mám v plánu úplně odstranit.Doufám, že do té doby vydrží:-)Tady už někdo psal, že s emisema to je ok i po odstranění, tak nevidím důvod, proč by tam měli být :lol:
Abys měl přece v autě další pičárnu, o kterou se musíš starat, aby ti nevylágrovala motor, to je jasný, ne? :D :D

Napsal: pát 25.02.2011 00:24
od m.deejay
...je to "hezké" téma, ale zatím jsem se nedozvěděl, u kterých konkrétních motorů je problém - u E60, odkdy to výrobce odstranil (upravil)...jestli je to stejné u motorů s filtrem pevných částic...

Napsal: pát 25.02.2011 11:10
od micko525
Taky by mě to zajímalo,mám e61 530d 11/2004 mám je tam nebo ne ? :\ Pokud to způsobuje karbon,tak je asi zkusim nejdřív vyčistit,to by snad mohlo pomoc.

Napsal: pát 25.02.2011 18:43
od Artax
Když máš filtr pevnejch částic, tak nemáš klapky. Ale odkdy to bylo, nevím, Nejspíš tak 2003-04.

Napsal: pát 25.02.2011 19:14
od micko525
Filtr pevných částic je uprostřed auta a je to jakoby katalyzátor?To by bylo super že bych je neměl,ale dneska jsem zrovna měnil vzduchový filtr a když sem měl oddělanej kryt tak sem se snažil sáhnut zespod na sání a myslim že jsem tam cítil to táhnlo co ovládá klapky :\\

Napsal: pát 25.02.2011 19:18
od m.deejay
...to nikdo z členů nedělá v Bmw servisu, aby se to dalo 100% zjistit?