Napsal: čtv 09.12.2010 14:31
jj,je to přesně tak,je to karbonem,jednoduše se daná klapka přidře,ale podtlak o tom neví tak ji ukroutí..mě teda klapa zůstala,ale konec tyčínky se ukroutil a šel dovnitř..
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
To samé zajímá i mě, ale u E60 530dcmelak píše:To by mě taky zajímalo jestli to nějak brutálně zvýší emise když se ty klapky odstraní, a co říkáte na EGR ventil? Taky zaslepit? Myslím u E39 530d.
Pekna praceEks píše:Ahoj, nedávno jsem ty klapky dělal, ale z jiného důvodu. Začal mi prolínat olej kolem třech hřídelek těch zmiňovaných klapek. Myslel jsem, že koupím jen domečky s klapkami, ale ony jsou součástí celého sání. Takže jsem je rozebral, zjistil, že tam jsou simerinky 4x11x6. Šest kusů mě vyšlo na 350Kč a ještě 12x šroubky M2x3mm na přišroubování klapek (nerez plíšků) na hřídelku. Ty původní šroubky jsem musel pilníkem zezadu upilovat, protože jsou rozklepnuté a při povolování bych hřídelku o průměru 4mm zničil. Takže, když to nasaje klapku tak to není tím, že se povolí šroubek. Tipnul bych si, že. klapky a sací kanál je zakarbonovaný tak, že se klapka zasekne, podtlak to neví a otvírá a zavírá tak dlouho až se hřídelka ukroutí. Bude to asi v místě co je šroubek ve vyfrézování hřídelky pro klapku, protože tam je to hodně slabé a po ukroucení ten šroubek spadne až do válce. Klapka se zbytkem hřídelky se do válce nedostane, ale ventil asi zničí. Pro představu M2 v půlkulatém profilu šíře 4mm a tloušťky 2mm. To znamená od šroubku na každou stranu 1mm. Musím konstatovat, že moje klapky byly, proti tomu co je vidět na obrázku, skoro čisté. Mám najeto 160kkm. S citem jsem je očistil šábrem a jemným dráťákem a sací kanály v místě klapek také. Vše jsem odmastil, šroubky a i vyfrézování hřídelky pro klapky jsem zalepil Loctitem, co jde povolit jen po ohřátí a zezadu jsem šroubky lehce rozklepnul. Vše s citem jak u hodináře. Klapky nesmí nikde škrtat, vše musí jít volně a pak se asi nemůže stát, že upadnou.
Zdeněk
http://sway-la.de/files/Ansaugbruecken-umbau530D.pdf A když to udělám tady podle toho návodu, tak by to mělo být OK?Nezvedne mi to emise?fenix píše:No bud,vyměnit to celé sání..a myslím že novší modely jsou skutečně bez klapek(mají filtr pevných částic),nebo je jen znehybnit přes podtlakovou hadici(je tuším u 6válce),ale to doporučuji stejně to sání sundat a zjistit stav,a to by pak už nemělo udělat nic,praskají protože se přidírají,a když je znehybníš,nebudou mít důvod k prasknutí...jiriik píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat má s tím někdo zkušenosti u 530d E60? Jak to udělat s těma klapkama jak je dát do řiti?Předem díky za rady.
no a 3možnost,vyjmout je celé ven,ale v tom případě musíš nějakým způsobem zaslepit díry po klapách..což asi tak jednoduché nebude..
Taky by mě zajímalo co se stane, když odpojím ten potlak...Stačí jen odpojit ?ruza2 píše:Mám.Jsem Strašně rád.Jen takovej návrh.Co to táhlo co otvírá ty klapky,jen zajistit v poloze otevřeno,a podtlak vyřadit?Potom kvůli emisím to zase dát spátky,a po emisích to zase zajistit.Že by se nemuseli hned demontovat.
Až bude pěkně, tak ty klapky mám v plánu úplně odstranit.Doufám, že do té doby vydrží:-)Tady už někdo psal, že s emisema to je ok i po odstranění, tak nevidím důvod, proč by tam měli býtArtax píše:Mělo by stačit podtlak odpoji. Ty klapky jsou ovládány právě podtlake, když ho odpojíš, tak je de facto znehybníš.
Abys měl přece v autě další pičárnu, o kterou se musíš starat, aby ti nevylágrovala motor, to je jasný, ne?jiriik píše:Až bude pěkně, tak ty klapky mám v plánu úplně odstranit.Doufám, že do té doby vydrží:-)Tady už někdo psal, že s emisema to je ok i po odstranění, tak nevidím důvod, proč by tam měli býtArtax píše:Mělo by stačit podtlak odpojit. Ty klapky jsou ovládány právě podtlakem, když ho odpojíš, tak je de facto znehybníš.