Stránka 2 z 2
Napsal: pát 01.10.2010 23:03
od DirtyHarry
víš co ona mne ta soutěž co se týče oleje nestojí nic,jen ten filtr
No tak takhle jsem to nemyslel... Jako aby ta snaha "vylepšit" motor prvotřídní syntetikou nestála agregát jako celek...

Jeden takovej mladej nadšenec se svým prvním vysněným vozem za mnou kdysi byl - starej vypustil,nalil průplacháč s pixlou čističe od STP,nechal 20 minut běžet a pak obštastnil motor Texacem 5W-30. Paráda,motor chrastil jak šicí stroj ze 30-tých let. Syntetika za 1500,- šla do kanálu a efekt už stejně nebyl nic moc. Ten motor jako takovej nebyl špatnej a ta syntetika taky ne,akorát se k sobě nehodili

Napsal: pát 01.10.2010 23:05
od Ji-rka
jednoznacne 10w40,jsou to stary motory co maj neco najeto.
ja osobne TDS 305 000km-ztrata oleje od 0.5l do 2l-dle stylu jizdy a nekde mi to i prosakuje na prsou
a nevidim duvod proc by neslo z 5W na 10W a zpet na 5W....jde to,ale je to o nicem
muj velmi zjednoduseny nazor je ze kdyz plnou syntetiku,tak od 0km do max.100 000km,pak uz ne.
navic tyhle diskuse jsou zbytecny,staci zajit do elitu,apm atd. a vsude ti reknou co tam mas dat,protoze maji k dispozici mazaci plany.
edit:znam blba co si s 5W30 popravil motor v tipu,chtel mu dat to nejlepsi

Napsal: pát 01.10.2010 23:12
od DirtyHarry
edit:znam blba co si s 5W30 popravil motor v tipu,chtel mu dat to nejlepsi
...že by jsme znali oba toho samýho ?

Napsal: sob 02.10.2010 08:50
od radokrno
tak jako oni ti sice řeknou co tam nalít ,ale věc se má tak ,že je to většinou o 10W poněvadž je nejprodávanější a nejpoužívanější a myslím si ,že sami nevědí co tam správně nalít,,normy jsou krásná věc ,ale nje vždy a u každýho,tím nechci říct že jsem vyjímka,a neříkám ,že 5W bude nejlepší výhra ,ale myslím si ,že motoru to snad neuškodí a pokud by se ten olej opravdu ztrácel tak na 10 mohu přejít vždy stejným způsobem...a v tom případě zvolím tu variantu kterou jsem si našel a vložil sem...
tu 5W 50..tam naleju protočím vycca 15km aby olej zčernal ,vyleju a naleju nový i s výměnou filtru,tod můj plán
třeba to ničemu nepomůže,ale třeba to ničemu neuškodí a pokud neuškodí tak aspon pomůže lepším studeným startům a rychlejšímu ohřátí motoru ,bych řek.

nevim každopádně dám vědít zdali je to na hoveno či nikoli.
Napsal: sob 02.10.2010 08:51
od radokrno
DirtyHarry píše:víš co ona mne ta soutěž co se týče oleje nestojí nic,jen ten filtr
No tak takhle jsem to nemyslel... Jako aby ta snaha "vylepšit" motor prvotřídní syntetikou nestála agregát jako celek...

Jeden takovej mladej nadšenec se svým prvním vysněným vozem za mnou kdysi byl - starej vypustil,nalil průplacháč s pixlou čističe od STP,nechal 20 minut běžet a pak obštastnil motor Texacem 5W-30. Paráda,motor chrastil jak šicí stroj ze 30-tých let. Syntetika za 1500,- šla do kanálu a efekt už stejně nebyl nic moc. Ten motor jako takovej nebyl špatnej a ta syntetika taky ne,akorát se k sobě nehodili

Paráda,motor chrastil jak šicí stroj ze 30-tých let. Syntetika za 1500,- šla do kanálu a efekt už stejně nebyl nic moc.
znamená že to proplách nalil a hryznul ???
Napsal: sob 02.10.2010 09:25
od radokrno
a filtr mahle??
Napsal: ned 03.10.2010 10:20
od DirtyHarry
Radokrno : není to o tom,že 10W je nejprodávanější kvůli ceně,ale proto,že se dá bez problému použít do 99 % motorů. Každej starej-zkušenej mechanik ti řekne,že do starýho motoru dát hustší olej

. Na tom šicím stroji prostě udělal akorát vůle,hydroštely cinkali jak činely,chrastilo v tom a pod každym těsněnim mu začlo prosakovat. Dal se tam "obyč" olej a hned to ztichlo o 50 %,ale chcalo už to dál a pak mu to začalo i hulit a nakonec se toho zbavil. Jo,do pár let starýho Common Railu bych fullsynto dal taky,ale TDS je někde jinde...
Napsal: ned 03.10.2010 10:53
od radokrno
a a já jsem zas slyšel ,že do comonrailu plná syntetika nepatří,teda do zajetého comonrailu což já nemám...a navíc jsem před tímto olejem co ted použiju ,použil 10W 40 syntetiku
konkrétně:
http://www.grainger.com/Grainger/VALVOL ... lend-1UCB2
Napsal: ned 03.10.2010 18:05
od jurasis
Projděte si v 3er topik o olejích, Major tam vše vysvětluje.
Ve zkratce:
Pokud možno neměnit často výrobce, i když mají oleje stejné či podobné specifikace, každý výrobce používá jiný koktejl přísad...
Pokud možno neměnit viskozitu, pokud k tomu nebude důvod, ideální pro tyto motory a naše podmínky je 5W-40. Pokud je tam delší dobu 10W-40, nechat. Pokud koupím auto a nevím, co tam je, naleju 5W-40 a sleduju a modlím se... Při velkém úbytku či pazvucích jdu do 10W-40.
xW-50 je nevhodný, tuplem pro CR, který vytváří málo tepla (proto mají bufík, na dohřívání do provozní teploty). Tento olej MÁLO KDY dosáhne provozní teploty, na kterou je od výrobce namíchán a tedy co? Většinu času nefunguje správně...
PS: mazací plán je hlavně o tom, kdo kdy kterou automobilku správně namazal, s kvalitou oleje to většinou moc nesouvisí... Tady je právě třeba se ptát spíš odborníků z oboru (jako Martin).
Napsal: ned 03.10.2010 19:00
od radokrno
já myslel že se právě proto bude lépe ohřívat jak motor tak olej...copak provozní teplotu neukazuje stav ohřáté vody??
ale udělám to jak píše major ,,ted pojezdim se syntetickým olejem a budu hlídat stav plus hlučnost a pokud se nebude vše jevit dle představ ,,přejdu na polosyntetiku..

Napsal: úte 05.10.2010 08:00
od jurasis
Teplota vody s teplotou oleje vůbec nesouvisí... Ve vodě je termostat, který brání odtoku málo ohřáté vody ochladit se v chladiči a tím udržuje hlavu motoru na určité teplotě. Olej pořád cirkuluje a neustále se ochlazuje ve vaně...
Napsal: úte 05.10.2010 15:29
od radokrno
ok....ale teda já to risknu zkusim to a uvidim...olej vyměněn,inspekce resetována,filtry nový ted už jen poslech a kontrola stavu oleje.díky všem za rady