Stránka 2 z 2

Napsal: stř 14.07.2010 23:29
od Levrone
Viky píše:
Levrone píše:
libovka píše:Můj názor je,že i když je hlava odtlakovaná tak stejně nemusí být v pořádku.Prasklina se může otevřít až při nějaké teplotě.Jednou jsem dělal hlavu na TDS a a nechal natlakovat.Po na montování závada přetrvávala až na potřetí jsem ji zahodil a dal jinou.
Souhlasim s Libovkou!!! Ty jsi to prehral a odpravil hlavu. Co zpusobilo prehrati je druha vec (praskla hadice,sponka atd) ale podle me to bylo bez vody a pokrutil jsi hlavu. A tu dat dokupy jen tak odtlakovanim a prebrousenim neni zadna lambada! Resil jsem podobny problem vicekrat! Jinou palici a uvidis!!!


Sorry ale proč bych to pak jinak dělal? Tohle, ale přesně co jsi tu teď napsal jsem si myslel proto šla hlava dolů. šla na otlak a na broušení abych ji mohl vyloučit ze zdrojů možných problémů. pokud by to někde foukalo tak by to vyhazovalo vodu hned po startu. Jenže to nedělá. Jak otevře termostat začne to teprve blbnout.
A bez termostatu to dela coo??? A pokud pises ze se teplota nehla na budikach tak se to zas nemohlo jen tak prehrat jak jsi dolival tu vodu!!!! :cry: :cry: :cry: Zkusil bych hodit ven termostat. To ze otevre termostat muze byt souhra nahod a dela to binec ale nemusi to se sebou souviset. Kazdopadne hadice by nemely byt tvrde (povolil bych viko expanzky-ten tlak nekde musi odejit) a hadice musi byt primerene teple (nemuze tam byt velky rozdil-dole studena a nahore tepla , po nejake dobe samozrejme bez termostatu stejne teple) Ale hlava musi byt stopro dobra coz nevim jestli muzes zarucit..................................fakt se tam muze neco objevit az se to vice zahreje no zkusim vice podumat co to muze byt ale nebude to neresitelne :D :D :D :D :D :D

Napsal: čtv 15.07.2010 00:01
od Levrone
ote="Snejk"]muzu strcit na 525 hlavu z 528?[/quote] nezkousel bych to :D :D :D :D

Napsal: pát 16.07.2010 12:16
od pragdejf
shrnutí:
pumpa pumpí
termostat termostatí
a voda nejde do chladiče.

je to sice amaterska otazka do plena, ale nemohlo se nekde neco ulomit, aby to ucpalo cestu od pumpy do chladice? protoze je nad slunce jasny, ze se auto provozuje na malej okruh a velkej si nesktrne. jen tak mimochodem si káru parkrat uvaril, takze bacha na experimenty, abys neshanel novej celej motor. problem s topenim je odpovidajici, sedi do teorie zavzdusneni celyho okruhu parou. voda se meni v paru pri 100°C a to je ta para, co ti dela z hadic beton a pak fici odvzdusnovakama ven. je to zavada, ktera dle popisu vznikla nahle, nebyla to zadna pliziva vec, to je taky dobry nadhodit.

Napsal: pát 16.07.2010 13:35
od Snejk
stejne jako u nas v te 525. i kdyz vyndam termostat tka to proste zacne varit... malej okruh nafouklej jak prase a horkej. ale chladic je uplne ledovej i ta privodni hadice od termostatu. nechapu. a odvzducnovano fakt poctive. ale proste ten tlak tu vodu vytlaci ven a pak uz je tam jen para a ta to uvari. pokud se jezdi s povolenym odvzusnovakem tak se da ujet 10-20km vpoho.. nez teplem vypáří všechnnu vodu ven. a zase uvaří.
přitom mi nekdo logicky vysvetlete jak se bez termostatu vubec dokaze ohrat na pulku? (a to je kousla viska co uz od studena jede naplno).
u e32/38 jak vyndam termostat tak se z modreho nedostanu prakticky nikdy :)

Napsal: pát 16.07.2010 18:32
od Viky
TAKŽE:

Byla to kombinace více závad. Prvotní kix způsobila pomocná el. pumpa na vodu která je u řidiče v podběhu. Zastavila se a tím pádem vytvořila něco jako "špunt" a velkým okruhem nemohla dostatečně proudit voda takže se vytvořili bubliny vzduchu, ty se ohřály v páru a bylo veselo.

Další věcí byl netěsný odvzdušňovací šroub, nefunkční víčko expanzní nádobky a procvaknutá hadice z expanzky do bloku.

A největší mazec: Přehozený hadice u "předehřevu". Tohle všechno se postupně odhalilo, vyměnilo, přepojilo a auto se zahřeje, topí, normálně tlakuje ale hlavně CHLADÍ !!!

Z tohoto plyne jedno: Zbytečně se dělala lebka, zbytečně těsnění pod hlavou a tak ... Ale zas vím že je to OK. Teď už jen doladím pár blbinek a hurá na silnice :-) Díky všem za rady !!! A nejvíc Rančerovi, ten to všechno řešil !!! Díky kámo

Napsal: sob 17.07.2010 11:50
od starML
Takže BINGO a hlavně blahopřeji, že jsi vytrval, nebo že to mechoš nevzdal !! Osobně bych tuhle zkušenost zařadil encyklopedie na fóru.

A protože po bitvě je každý generál, řeknu to svoje. Podle mne dobrý námět dodal tříkolkář "vokupma53" s tím tlakovým uzávěrem expanzky. Jinými slovy teď mi taky docvaklo, že pokud nebude v chladícím systému tlak, tak fridex a jeho současné podoby začnou vařit při teplotě lehce nad 80 a termostat otevře až při 90, +/- autobus a nadmořská výška. A že jsem se těch parovzdušných ventilů u tankových motorů něco našteloval. Podrobněji v mém příspěvku zde : http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

K otevření termostatu je třeba, aby byl v kapalině (=kontaktní), vodní pára ho prostě neotevře. Takže cirkulace byla jen v malém okruhu, do velkého přes chladič to neotevřelo. No těch netěsností tam bylo víc, takže není jisté, kudy ten tlak unikal. To elektrické oběhové čerpadlo běží jen při činnosti Webasta a nedovedu si představit, jaký "špunt" by mohlo vytvořit. Teď ho mám v ruce (dával jsem nové) a při jakékoliv poloze vrtulky tím voda procházet může. Pokud by byl řádný oběh, tu bublinu by to určitě vytlačilo, a že má odvzdušňovák jsem psal ve svém příspěvku.

Tak co Snejku, kdy pojedeš do Vyškova ? :D

Napsal: ned 18.07.2010 16:06
od Viky
Každopádně jsme zjistil že "ta věc" co je v podběhu u řidiče je neprůchozí. Klasická zkouška: zalejt vodou, na vstup hadru a fouknout do toho... na výstupu, ticho po pěšině... Zatím to sleduju co to dělá a dovbrý .... Uvidíme co bude dál. Každopádně Rančer je děsný hovado !!! :-)

Napsal: ned 18.07.2010 20:52
od milo
Snejk píše:u e32/38 jak vyndam termostat tak se z modreho nedostanu prakticky nikdy :)


Kdyz jsem kdysi koupil e32, teplota lezla nahoru dost dlouho, vicemene se ale vzdy drzela na pulce. Pri jizde z kopce sla ale okamzite dolu az do modreho. Tak jsem se podival na termostat a zadny tam nebyl ... Minulz majitel ho z nejakeho duvodu vyhodil. Nechapu proc, kdyz jsem dal novy, bylo to tak, jak melo byt. M30B30

Napsal: pon 19.07.2010 00:09
od Levrone
Nejlepe je takove veci videt. Na dalku malokdo poradi a pomuze. Jako mit prehozene hadice to je jasne ze to bude delat pruser. Kazdopane je faj ze jste na to prisli a dalsim lidem to pripadne pomuze. :D

Napsal: pon 19.07.2010 00:17
od Levrone
milo píše:
Snejk píše:u e32/38 jak vyndam termostat tak se z modreho nedostanu prakticky nikdy :)


Kdyz jsem kdysi koupil e32, teplota lezla nahoru dost dlouho, vicemene se ale vzdy drzela na pulce. Pri jizde z kopce sla ale okamzite dolu az do modreho. Tak jsem se podival na termostat a zadny tam nebyl ... Minulz majitel ho z nejakeho duvodu vyhodil. Nechapu proc, kdyz jsem dal novy, bylo to tak, jak melo byt. M30B30
jo jo to je klasicka chyba termostatu :D pomalu se okruh vody zahriva (termostat je pootevreny) a jak se zahreje tak je teplta OK ale pri jizde z kopce se chladic zchladi (termostat pootevreny) a teplata rychle spadne protoze ta studena voda projde rychle do hlavy a na cidlo teploty. Je to nebezpecne protoze se v hlave rychle meni teploty a to neni moc dobre. Motor nema provozni teplotu a ma vetsi spotrebu a opotrebovava se vic nez je zdravo :twisted: :twisted: :twisted: U BMW musi byt rucicka teploty rovne vzhuru (kolmo). Nemel jsem zatim BMW co by ukazovalo jinak. Presne uprostred a behem jizdy se nesmi hnout.