Strosek píše:
Stejně výměna oleje v automatu není výměna, ale naředění stávající náplně.
No tak každej slušnej servis, kterej ví o čem je řeč, provede minimálně jeden průplach, podle stavu stávající náplně.
Proto trvá výměna minimálně 2hodiny (první vypuštění a dopuštění - důkladné projetí - druhá výměna se sundáním vany,filtr - projetí - kontrola).
Pokud někdo vypustí co samo vyteče a pak jen doplní, tak to asi není to pravé ořechové
Tak než jsem začak dělat ukvapené scény, tak jsem se podíval na předchozí olej který se vypustil z převodovky a zjistil jsem, že tam byl opravdu žlutej což mě tedy dost překvapilo, protože štítek mám černej (ale viděl jsem i převodovku 5HP18 co měla zelený štítek a červenou náplň) takže to možná bude v pořádku. Nalili mi tam udajně 7l nového oleje ESSO za 2400 kč a jelikož mi mechanik asi blbě dotáhnul vanu tak celou noc vykapával ven.
Když jsem se podíval na starý filtr tak na něm bylo napsáno Okt. 1994, tak nevím jestli tam byla ještě origo náplň..
Každopádně automat řadí plynule nahoru i dolu tak to kromě přetěsnění vany a následné kontroly hladiny nebudu dál řešit.
Byla to firma KAPS z Kojetína kdo mi to plnil. Zbylé práce mi dělal mechoš.
Jo a nevíte, kde se dá již zmíněný olej ESSO LT 71141 koupit?? (za nějakou rozumnou cenu)
Strosek píše:
Stejně výměna oleje v automatu není výměna, ale naředění stávající náplně.
No tak každej slušnej servis, kterej ví o čem je řeč, provede minimálně jeden průplach, podle stavu stávající náplně.
Proto trvá výměna minimálně 2hodiny (první vypuštění a dopuštění - důkladné projetí - druhá výměna se sundáním vany,filtr - projetí - kontrola).
Pokud někdo vypustí co samo vyteče a pak jen doplní, tak to asi není to pravé ořechové
Mohl by jsi mi prosím tě vysvětlit ten "průplach".
Zní to dost nadějně. Ale myslím, že to nikdo nedělá. A z měniče volej nevylejou nikdy, pokud ho nevyndaj. Tak nevím nevim.
Mě dělali v KAPSU průplach na E39. Stálo to i s druhou vanou 6K.
Funguje to následovně. Vypustí se z vany starej olej. Naleje se novej. Promíchá se se starým a vypustí se. Asi bude pořád špinavej tak se to ještě jednou zopakuje. Pak se vymění filtr a doleje se znovu čistej olej a je hotovo.
Proto se dělá ten průplach kvuli měniči neee??
Marten píše:Mě dělali v KAPSU průplach na E39. Stálo to i s druhou vanou 6K.
Funguje to následovně. Vypustí se z vany starej olej. Naleje se novej. Promíchá se se starým a vypustí se. Asi bude pořád špinavej tak se to ještě jednou zopakuje. Pak se vymění filtr a doleje se znovu čistej olej a je hotovo.
Proto se dělá ten průplach kvuli měniči neee??
No já se neptal ani tak proč, ale šlo mi spíš o to "jak". Díky za vysvětlení. Chtěl bych u takový výměny dycky bejt. Tohle se dá podle mě docela dobře vochcat. A já už nevěřím skoro nikomu. Všude samej zlodějíček, vychcánek,...
Právě proto si takovou věc nechám udělat v servise a vezmu si na to papír. Musí na to držet záruku. V případě problémů se dá i vysoudit odškodnění (pokud se prokáže opotřebení převodovky bez zavinění servisu, stejně by šla převodovka brzo do kopru i bez výměny), minimálně částečně (plnění pojišťovnou).
Úplně nejlepší jsou ti borci, co o tom nemaj šajnu a dělají to na zahradě na heveru, aby ušetřili 2k...
Kuaja: podle mě vyměnit čím dřív, tím líp. Viz výše...
A ještě poznámka: Podle mě je tady nejdůležitější filtr, tedy když je převodovka v kopru a někdo doporučí dojezdit, co to jde, tak minimálně vyměním filtr, ne? Za ty prachy...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Jak píše Marten...
Taky mně to dělali v KAPSU, klidně ti ukážou olej, který vypustili. Mně udělali jen jeden průplach, protože původní olej byl docela good.
No mě ho tenkrát taky ukazovali. Koupil jsem auto od druhého majitele a auto bylo koupeno v ČR s najetými 220k km. Majitel mi tvrdil že dle návodu je tam celoživotní náplň a tak jezdil na jeden olej (potom jsem v Renocaru zjistil, že má auto něco ke 400k km).
Udělali mi výplach a ten olej co mi ukázali byl opravdu děsnej. Převodovka ale řadila perfektně a myslím že řadí dodnes. Hodně záleží jak s tím kdo jezdí. Jestli tomu dává kapky nějakej mladej kluk, nebo opatrně jezdí starej pantáta.
Já jsem ten olej vidět nechtěl, byl jsem v obleku a na dílnu se mně nechtělo. Navíc mně to připadalo blbý, jako že jim nevěřím. Každopádně mně to nabídli. Ale blbca ze mě nedělali, tvrdil jsem že asi nikdo olej nikdy nedělal (najeto 220tis.km), takže mně mohl klidně říct že olej je humus a naúčtovat třeba 3 proplachy, ale prý olej nevypadá vůbec zle a tak doporučil jen jeden průplach pro jistotu.
Tak dneska jsem vypustili ten novej olej a zjistilo se že není uplně gut, že je dost špinavej od toho původního tak se tam musí dolít dlaších 5L nového oleje. Nemáte někdo to ESSO LT71141 za nějakou přijatelnou cenu? Mě ho tu nabízí za 220kč/l.
Marten píše:Tak dneska jsem vypustili ten novej olej a zjistilo se že není uplně gut, že je dost špinavej od toho původního tak se tam musí dolít dlaších 5L nového oleje. Nemáte někdo to ESSO LT71141 za nějakou přijatelnou cenu? Mě ho tu nabízí za 220kč/l.
Přesně,jak píše Birkoff,to je nejlepší možná cena,když koupíš 20l kanystr,tak tě výjde na 200kč/1l,když to budeš kupovat v litrovkách,tak 220kč/1l,níž se nedostaneš a to můžeš bejt rád,protože v servisu bys za něj dal skoro dvojnásobek.To jsou internetový ceny viz. http://www.oleje-mazivo.cz/?oleje-pro-a ... vodovky,64