Stránka 2 z 2
Napsal: úte 30.03.2010 10:22
od Elektro
Kruty píše:18 palcu je na E39 uz skoro dost... podle me to bude na cesky silnice nepouzitelny rozmer, protoze mas uz hodne nizkej profil, ucejtis kazdou nerovnost, a pokud nekde vymetes diru, tak tu ranu nepobere guma, ale pujde to do rafku, a ceka te nemile rovnani elektronu...
Loni jsem jednou nesikovne vzal takovej ten ostrej retarder, a nasledovalo rovnani elektronu.
Ja mam na aute doporucenej max rozmer pro letni kola - 235/45/17 , obul jsem na to nove pneu Dunlop SP Sport Maxx , a musim rict, ze me to mile prekvapilo...
Cekal jsem, ze to bude tvrde a nepohodlne, ale opak je pravdou, jsou v hodne smerech komfortnejsi, nez zimaky 225/65/15
Takze doporucuji se na 18ky vykaslat, poridit hezke 17ky, zbyle penize investovat do kvalitniho obuti, a budes spokojenej. Auto bude hezky vypadat, a nebudes trpet pri kazde jizde, az prejedes par nerovnosti, a ze jich na silnicich po zime je...
Mám také 235/45 R17 s gumou Dunlop Max sport a je to vážně moc pohodlné svezení.Naprosto souhlasím s Kruty.

Napsal: úte 30.03.2010 13:37
od Birkoff
Mám na E39 obuté 18" v rozměru 245/40 R18 (stejný jako novější 5-er). Auto ztvrdlo a mám dojem že i spotřeba šla trochu nahoru. Mám to čistě kvůli parádě. Takže za mě: optimální jsou 17" v rozměru 235/45 R17, dobrej kompromis mezi pohodlím a parádou.
Napsal: úte 30.03.2010 14:22
od ericV8
mam na sve E39 4,4i origo M5 18 na leto. predek 235/35 zadek 265/40 ten pomer je celkem malo. Letos koupim zrejme 235/40 a zadek 265/45 ... proc ? Protoze cestou z Prahy jsem nechtene vlitl do doury, jelikoze predmenou bylo auto a nevidel jsem ji. Vysledek ohlej rafek, vyoukle kolo ... oprava 1 000kc. Po spraveni jsem nalital s autem dalsich cca 8 tis. km. Na podzim jsem je hodil na stroj a zjistil ze zase 3 kola litaj. Jezdim vicemene po okresnich cestach a i kdyz jsou na aute krasne a na dobre ceste sedi, tak proste na ty okresni zlikvidovane cesty to vubec neni. Kolikrat se nejaky doure v ceste nejde proste ubranit ... Ted jsem koupil na vyzkousenou 17, dam tam nejaky rozumny pneu a uvidime ...
Napsal: úte 30.03.2010 19:39
od Kail
Asi takhle,mám origo 18" dvoudílný BBS z e38,nejdřív pneu 245/40,teď 245/45 (v pohodlí žádnej rozdíl a navíc mi na předku tyhle občas škrtaj,takže bych si to být tebou ještě rozmyslel) a rovnal jsem jednou a to už jsem ohnutý koupil (ano jsem si tím jistý)...
Jezdím na tom 2 roky většinou po HODNĚ rozbitých silnicích a žádnej problém.Hold velkým dírám se ale chce vyhybat.Neříkám že to nejde ohnout,o tom se tu asi bavit nemusíme,ale musíš vyméct fakt velkou díru ve velký rychlosti,nebo kanál či tak...
Však jsem to všechno napsal už poprvé.Jistý je to že krom vzhledu a svezení na pěkných silnicích (což je asi tak 1% najetých km

) to žádnou výhodu nemá.
Napsal: stř 31.03.2010 06:25
od daviii
Není to dlouho co jsem přezul ze zimních 205/60 15 na letní orig M5 18 235/40 a 265/35.. Vzhledově super ale to je tak vše. Auto rapidně ztvrdlo připadám si jak v e30, která leží na zemi, auto ztratilo i na dynamice (525d 140kW) což mi vadí nejvíc.. Holt za krásu se musí trpět. Dost vážně uvažuju nad prodejem kol a sehnání nějakých obyč 16" max 17"...
Napsal: stř 31.03.2010 09:37
od ericV8
daviii píše:Není to dlouho co jsem přezul ze zimních 205/60 15 na letní orig M5 18 235/40 a 265/35.. Vzhledově super ale to je tak vše. Auto rapidně ztvrdlo připadám si jak v e30, která leží na zemi, auto ztratilo i na dynamice (525d 140kW) což mi vadí nejvíc.. Holt za krásu se musí trpět. Dost vážně uvažuju nad prodejem kol a sehnání nějakých obyč 16" max 17"...
jak rikas jde to poznat i na 4,4i ... jsou to holt balony a chce to vic usili je roztocit

Napsal: stř 31.03.2010 09:42
od ericV8
kdyby nekdo mel zajem o origo kovane M pakety z E39, tak je mam na prodej:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... 170#850170
Napsal: stř 31.03.2010 16:23
od berkelay
Přesně tyhle mám a čekají, až je vyměním místo zimních. Mám na nich obuto 255/40 a 235/40 a jsem zvědav na pocitový rozdíl po výměně, čekám že bude značný
Jaký je vlastně kvalitativní rozdíl mezi klasickými "litými" koly a těmi kovanými? Doufám, že kované vydrží na tom našem tankodromu více.
Napsal: čtv 01.04.2010 11:10
od mari
ericV8 píše:mam na sve E39 4,4i origo M5 18 na leto. predek 235/35 zadek 265/40 ten pomer je celkem malo. Letos koupim zrejme 235/40 a zadek 265/45 ... proc ? Protoze cestou z Prahy jsem nechtene vlitl do doury, jelikoze predmenou bylo auto a nevidel jsem ji. Vysledek ohlej rafek, vyoukle kolo ... oprava 1 000kc. Po spraveni jsem nalital s autem dalsich cca 8 tis. km. Na podzim jsem je hodil na stroj a zjistil ze zase 3 kola litaj. Jezdim vicemene po okresnich cestach a i kdyz jsou na aute krasne a na dobre ceste sedi, tak proste na ty okresni zlikvidovane cesty to vubec neni. Kolikrat se nejaky doure v ceste nejde proste ubranit ... Ted jsem koupil na vyzkousenou 17, dam tam nejaky rozumny pneu a uvidime ...
To je trochu divný dát na zadek větší profil při větší šířce pneu, to by ti zadek hrnul předek pomalu smykem? Nemyslels 265/30 R19 ? Jinak 18 jsou na E39 úplně v pohodě, jeszdil jsem i s 19'' a dá se taky. Je jasný že když má člověk v hajzlu podvozek tak to neni pohodlný ani na 15''.
Napsal: čtv 01.04.2010 14:27
od Filozof
15ky 205ky to je pohoda a luxusní svezení po našem autodromu. Když dám ALU 17" 225/40 a 235/45 tak je to znát a to dost.
Spotřeba cca 1,5litru nahoru a auto docela zlenivý. Jinak cesty tady Brněnsko to je děs. Takže nechám 15ky a ještě to dost promyslím.
Nevim, jak tady někdo může jezdit na 18-19kách to musí bejt strašný.
Navíc, když vemu spotřebu u nějakých 255-265kách musí být aspon o 2-3litry více. Takže to je jen na parádu. Jinak to musí bejt strašnej kostitřas.
Když to tak vemu, tak opravdu bych dal max 17ky do šířky cca 235mm balon už i tak dost velkej a paradu pěkné kola taky udělají.
Pokud bych bydlel někde kde je skvělá silnice a měl auto na víkend, tak pak bych to promyslel, ale u nás těžko takové místa hledat.
Napsal: čtv 01.04.2010 17:50
od Don
se spotrebou to pravda neni... je to tak 1-2l vic ne. jezdim s automatem a prumer mam cca 9l/100km.kdyby jsi to bral takhle tak klimoska dela litr, automat taky tak 1-2l a dalsi 3l by mely delat gumy tak vlastne bez tech veci bych jezdil zadarmo

zkratka je to na okrasu a kola delaji auto a je to zaklad vzhledu. to je cele

kdyz na BMW obcas vidim nektere paskvily co tam lide strkaji, ale pritom jsou jak pest na oko.
Napsal: pát 02.04.2010 01:22
od Kruty
Jsem rad, ze ma hodne lidi na velikost kol u E39 podobny nazor jako je ten muj.
Az budou v CR takove silnice a dalnice, jako v nemecku, tak bych mozna vetsi kola zvazoval, ale tady to jeste dlouho takove nebude....
Spotrebu uz take neresim. Zpocatku jsem to hodne sledoval, nez jsem se naucil jezdit s automatem setrneji. I presto jezdim po Praze skoro za 13 litru, staci na to obcas nejaka kolona a popojizdeni od jednoho semaforu k druhemu. Mimo mesto jsem v pohode do 10ti/100, a to obcas auto hezky prozenu.
Pokud bych ale chtel auto, co jezdi za 5 litru/100, tak si prece neporidim E39 s 6ti valcem v benzinu, ale budu koukat nekde jinde...
Na zaver bych tu mel jeden zajimavy tip pro ty, co hledaji kvalitni obuti za dobry penize.
Kouknete na
PNEUNET.CZ , maji tam znackove gumy i o nekolik stovek levnejsi na kuse oproti jinym eshopum.
Napsal: pát 02.04.2010 08:59
od ericV8
mari píše:ericV8 píše:mam na sve E39 4,4i origo M5 18 na leto. predek 235/35 zadek 265/40 ten pomer je celkem malo. Letos koupim zrejme 235/40 a zadek 265/45 ... proc ? Protoze cestou z Prahy jsem nechtene vlitl do doury, jelikoze predmenou bylo auto a nevidel jsem ji. Vysledek ohlej rafek, vyoukle kolo ... oprava 1 000kc. Po spraveni jsem nalital s autem dalsich cca 8 tis. km. Na podzim jsem je hodil na stroj a zjistil ze zase 3 kola litaj. Jezdim vicemene po okresnich cestach a i kdyz jsou na aute krasne a na dobre ceste sedi, tak proste na ty okresni zlikvidovane cesty to vubec neni. Kolikrat se nejaky doure v ceste nejde proste ubranit ... Ted jsem koupil na vyzkousenou 17, dam tam nejaky rozumny pneu a uvidime ...
To je trochu divný dát na zadek větší profil při větší šířce pneu, to by ti zadek hrnul předek pomalu smykem? Nemyslels 265/30 R19 ? Jinak 18 jsou na E39 úplně v pohodě, jeszdil jsem i s 19'' a dá se taky. Je jasný že když má člověk v hajzlu podvozek tak to neni pohodlný ani na 15''.
no je to tak jak pisu ... original na tech kolech dle velkyho technicaku M5 ma byt - predek 245/40/18 a zadek 275/35/18.
Napsal: pát 02.04.2010 12:17
od mari
ericV8 píše:mari píše:ericV8 píše:mam na sve E39 4,4i origo M5 18 na leto. predek 235/35 zadek 265/40 ten pomer je celkem malo. Letos koupim zrejme 235/40 a zadek 265/45 ... proc ? Protoze cestou z Prahy jsem nechtene vlitl do doury, jelikoze predmenou bylo auto a nevidel jsem ji. Vysledek ohlej rafek, vyoukle kolo ... oprava 1 000kc. Po spraveni jsem nalital s autem dalsich cca 8 tis. km. Na podzim jsem je hodil na stroj a zjistil ze zase 3 kola litaj. Jezdim vicemene po okresnich cestach a i kdyz jsou na aute krasne a na dobre ceste sedi, tak proste na ty okresni zlikvidovane cesty to vubec neni. Kolikrat se nejaky doure v ceste nejde proste ubranit ... Ted jsem koupil na vyzkousenou 17, dam tam nejaky rozumny pneu a uvidime ...
To je trochu divný dát na zadek větší profil při větší šířce pneu, to by ti zadek hrnul předek pomalu smykem? Nemyslels 265/30 R19 ? Jinak 18 jsou na E39 úplně v pohodě, jeszdil jsem i s 19'' a dá se taky. Je jasný že když má člověk v hajzlu podvozek tak to neni pohodlný ani na 15''.
no je to tak jak pisu ... original na tech kolech dle velkyho technicaku M5 ma byt - predek 245/40/18 a zadek 275/35/18.
To jo ale tys napsal 235/35 a 265/40 a 235/40 a 265/45 a to mě zmátlo, myslels na zadek 265/35 nebo 265/40.
Napsal: pát 02.04.2010 13:01
od ericV8
jo saka, mas recht ja to obratil ... sem si toho nevsiml zadek mam 265/35 predek 235/40