Stránka 2 z 2

Napsal: úte 08.02.2011 18:19
od BOOST
peshi píše:2boost: tak ozubený kola sou asi nesmrtelný, co tam odchází? Synchrony? Ložiska se dají sehnat, synchrony by případně někdo na zakázku udělat ne? A ta převodovka je dimenzovaná i na M5 a s bezpečností k=min 2 to bude na prenos tak 800-900hp ne? Když tam někdo nesere kvalty bez spojky apod. tak musí vydržet spoustu, nebo?
Ozubený kola rozhodně nejsou nesmrtelný. Jednak může být vada materiálu a opotřebení po x tisích km udělá taky svoje. Šestikvalty mají problémy se synchrony na dvojce a trojce. Na kolik je dimenzovaná nevím, ale na 800-900PS bych řekl že určitě ne. Problém je taky v tom, že není dělaná jako rozebiratelná. Nedá se normálně rozšroubovat, je do sebe lisovaná za určitých teplot. Rozebrat půjde, ale jestli půjde i složit a bude to fungovat. Navíc je to první šestikvalt od BMW. Ještě jsem neviděl, že by někdo šestikvalt nějak opravoval, vždycky radši seženou jiný.

Napsal: úte 08.02.2011 20:02
od eric
peshi píše:Ja bych rek, ze hlavni nevyhoda automatu oproti manualu je ztrata vykonu, kvuli protaceni turbiny vuci cerpadlu v menici, a pohonu zuboveho cerpadla coz se udava myslim 8-15% to je u 300koni 24-45hp a jako vyhodu bych viděl, ze pri prerazovani porad trosku "tahne" a neklesnou tak otacky. Automat je supr, pokud chce nekdo pohodli, ale je to dle myho casovana bomba, pokud clovek koupi ojety auto, tak nikdy nevi, jak s nim bylo zachazeno a v jakem je stavu.
Tak taky nemůžeš brát,že ti u automatu odejde všechno najednou,může ti lehnout třeba jen měnič,nebo lamely,nemusí to bejt nutně oprava komplet GO stejně tak jako u manuálu a jestli je pravda to s tím 6-tikvaltem,co píše "BOOST",tak to potěš,shánení manuálu a i jeho cena,to bude tedy chuťovka oproti automatu :wink: Začínám bejt rád,že mám ten automat :lol: Btw.jestli tam chceš ještě to LPG předpokládám nějaký kvalitnější např.od Prince,no tak i s tou převodovkou a předělávkou to bude chtít mít v kešeni cca 100 000kč,to je mazec 8O

Napsal: stř 09.02.2011 00:00
od hadice
souhlas...sám se musím prásknout že mám teda taky mat...v 740..ale pořád mě ten manuál 6q nějak fascinuje...jednou jsem využil možnosti pojezdit (myslím tím normálně jezdit po silnici a né dělat píčov..iny) v manuálu 740i a jako mě to teda víc bere než ten "robot"..nadruhou stranu je to samo pohodlnější tak nějak prostě všude..perfektně to odřadí..předjížděčka jedna báseň a město to je lahoda..ale kdo chce pořád cejtit to"živočišný" auto pod sebou tak bere manuál...na obhajobu 6q manuálu ještě dodám že kdyby to byl fakt takovej paskvil tak by to asi soudruzi z fabriky nepustili...nadruhou stranu musím taky uznat že když je nějaká ostřejší jízda někde z nějakým blbem na silnici tak ten mat ho taví jak nudlu samo s tímto motorem...další věc je ta že bych se kuref..sky rozmejšlel jestli auto předělávat..i když možná když je sním nadmíru spokojenost a ještě tomu chybí k "dokonalosti" toto tak proč ne..ale ty prachy teda nevim no...hele nazávěr: manuální převodka 6q pro NORMÁLNÍ ježdění všude možně bude šlapat jak hodinky i se spojkou bez jakejch koliv závad...

Napsal: stř 09.02.2011 01:23
od peshi
Díky za postřehy. Booste, jsi si tím jistý? Jestli je ta převodovka lisovaná za tepla tak pokud by se nedej bože něco vysralo, tak si jí povolím, vyklepu, zrepasuju a až jí budu dávat zpátky, tak jednu půlku šoupnu do pece a druhou strčím do mrazáku, to je přeci standartní postup.
Jinak převodovka s uchycením, s kardanem, spojkou a setrvákem už je doma :wink: , takže teď jen dosehnat pár dílů jako pedály, vedení spojky a pár drobností, koupit nové silentbloky, gufera a asi i lamelu, když nebude stát majlant, a pustit se do toho. Doufám, že bude vše ok (synchrony, ložiska, zuby, přítlačák, setrvák), údajně to jezdilo bez problémů.

Jinak, kdyby někdo případně chtěl, tak je k mání automat 5HP24 steptronic, je v autě, takže možno projet.

Plyn bude muset teď počkat. Ze začátku jsem to hodně chtěl a postupně jak zjišťuju, jak je motor rozmazlený na olej benzín atd. tak se toho začínám trochu bát, uvidím, za kolik budu jezdit s manuálem a jak na tom budu s financema.

A nevím, proč mluvíte o bastlu, když je to origo převodovka, která se tam normálně montuje, dozapojí se pár věcí, vyhodí jednotka automatu a překódují jednotky na manual, takže to prostě bude origo manuál. Zajímavý postřeh je s STK, to zkusím dohledat, pokud to bude nějak schůdné, tak to nechám přepsat, jinak je mi to samo fuk.

Byl bych rád, pokud má někdo s výměnou konkrétní zkušenosti, aby kdyžtak napsal, na co si dát pozor, případně poradil co a jak zapojit, na co dát pozor, jak postupovat při kódování jednotek atd. Co jsem se tak bavil, tak ten přítlačák je od Luku a musí se nějak při montáži předepnout, což je údajně bez přípravku celkem vos*r.. uvidíme :roll:

Napsal: stř 09.02.2011 21:25
od miloshm
Snejk píše:elektronika je to uplne posledni nejmensi a nejjednodussi.
proste vem jednotku automatu a nekam ji zahod... a nestane se nic.. motoru je to uplne jedno...
pak bud natvrdo obejit rele starteru (blokovani PRND) a nebo jen vzit diag a prekodovat z "automat" na "manual"... zalezitost 10minut...
startost max tam s cidlem spatecky...
Nevíš jestli se dá překodovat z "automat" na "manual" i u e34 540i? Případně by taky bodla informace o tom, kdo je to schopen udělat. Dělal jsem přestavbu na manuál 6-ti kvalt, ale po elektrické stránce to zůstalo jak to bylo a na spínači voliče je trvale nastaveno N.

Napsal: stř 09.02.2011 22:17
od hadice
takže s postupem výměny sem.....jsem taky zvědavej páč se přiznám že mám na to taky pifku.. :wink:

Napsal: stř 09.02.2011 23:29
od BOOST
Některý spojení jsou dělaný jako nerozebiratelný, to jestli to znovu půjde složit nevím, ještě jsem neviděl nikoho, kdo by se do toho pustil. Já sám bych osobně scháněl jinou převodovku, než rozebírat něco, do čeho se stejně nedá nic koupit, ale to je každýho boj. Já doufám, že ta moje vydrží dlouho, protože v tříce dostává celkem za uši. :) Ale jinak to neber tak, že tě od toho odrazuju, já tě plně chápu, mě automat v autě naprosto nic neříká. Ještě než jsem vyškubnul tu V8 s šestikvaltem z E38, tak jsem se s tím párkrát projel a zamlouvalo se mi to moc, skoro se mi to až nechtělo vyndavat, ale tříca už na tu transplantaci čekala.

Napsal: čtv 10.02.2011 04:54
od peshi
V tricitce to musi bejt dobry porno. Myslim ale, že tva prestavba byla asi narocnejsi nez ta, co ceka me. Sysel sem, ze do tricitky ten sestikvlat jde jen, kdyz zkratis kardan a ten se pry pak spatne vyvazuje. Ale svezeni asi supr. Stejny kone jako m3, akorat asi lepsi kroutak, ale vyssi hmotnost ne? A neni pak to auto nedotacivy? Uz se tesim, az bude cas a prostredky na to, to tam vrznout :)

Napsal: čtv 10.02.2011 09:45
od BOOST
peshi píše:V tricitce to musi bejt dobry porno. Myslim ale, že tva prestavba byla asi narocnejsi nez ta, co ceka me. Sysel sem, ze do tricitky ten sestikvlat jde jen, kdyz zkratis kardan a ten se pry pak spatne vyvazuje. Ale svezeni asi supr. Stejny kone jako m3, akorat asi lepsi kroutak, ale vyssi hmotnost ne? A neni pak to auto nedotacivy? Uz se tesim, az bude cas a prostredky na to, to tam vrznout :)
Jj to byla určitě náročnější. Kardan je zkrácený a je složený z kardanu E30 a E38, aby zůstala velká hardyna, co šestikvalt má. Problémy s vyvážením jsou, protože to málokde zvládnou napoprvý, mlj půjde taky znovu na převážení. Svezení celkem dobrý, ale na každý koně si člověk zvykne. :) Auto jsem nevážil, ale pár lidí co to stavělo, už to na váze mělo a cabrio má s V8 nějakých cca. 1400kg, kupé ještě míň. Auto nedotáčivý ani náhodou není, protože V8 je kratší než R6 a navíc je to celohliník. Mám motor posazenej vzadu co nejvíc to šlo a ovladatelný je to naprosto super. Nemám ještě všechno doladěný na 100% a hlavně nebylo s čím zatím moc porovnávat. Takže zatím jen naměřeno 0-100km/h za cca. 5.2s nejlepší čas. A z 0-200km/h cca. 18s, zatim, určitě to půjde ještě o něco stáhnout. Tak držím palce, ať ti ta přestavba dobře dopadne.

Napsal: čtv 10.02.2011 15:37
od Snejk
[quote="miloshm"]
Nevíš jestli se dá překodovat z "automat" na "manual" i u e34 540i? Případně by taky bodla informace o tom, kdo je to schopen udělat.quote]
jo dá se to, ja to umim :)

Napsal: pát 11.02.2011 02:33
od peshi
Snejku a umis i takovouhle diagnostiku - osciloskop, průběhy atd.??

Napsal: pát 11.02.2011 02:33
od peshi
jo sry, sem zapomnel odkaz.. http://www.motorexpert.cz/dil1.htm