Stránka 2 z 2

Napsal: pon 26.01.2009 22:32
od Dzem
to marek nebo marcus :-) :dík za názor, jj s tou pracovní teplotou jsem to tu na fóru už našel, že může být kolem 100°C. No a jinak s tím důvodem, že má BMW viscu z důvodu spolehlivosti no nevím, el. ventilátor je podle mě spolehlivější(zvlášť když vidím ty problémy všech a jak všichni za hrozný prachy mění), nebere zdaleka tolik výkonu a taky je levnější. :wink: Ale to je celkem jedno, už to tam je, zpátky k tématu. :-)

Napsal: pon 26.01.2009 22:36
od Dzem
to Cossie: Hlídání chladící kapaliny přece máš. Když je málo hodí Ti to hlášku Kuhlwasser fullen (nebo něco takovýho-neumím německy :-) )Ale je fakt, že takový malý úniky jako, že Ti to někde kapká nepoznáš, nebo až zááádlouho :)

Napsal: pon 26.01.2009 22:50
od Cossie
Já mám právě jen malý BC takže si myslím, že tam žádné hlídání není - před první výměnou tam kapaliny už opravdu moc nezbylo :(

Napsal: pon 26.01.2009 23:02
od Marek520
dzem-myslim ze bawaria auto s el vetrakama uz mela ale opet se vratili k te visce.... 8) tak nevim asi vedi proc....a jeste jedna vec:mechanik v renocaru me potvrdil ze chladici system musi byt v perfektnim stavu bez nejakych uniku apod.potom motor bezi v pohode a o nejakym prehrati ci co nemuze byt ani rec... :) ja sam mam bmw asi dva roky a jediny co zjistuju je to ze je to auto perfektne propracovany a promysleny a aut jsem uz par mel.........jinak myslim ze forum je od toho aby se problemi poresili a to se prave deje mej se a at ti to jezdi.......marcus007

Napsal: pát 16.10.2009 12:53
od lukasbarva
Zdravím,mě se taky zkazil termostat,a zjistil jsem že prý je více druhů termostatu podle teploty,zavolal jsem do servisu a tam mi dokonce řekly podle vin kodu díl že termostat mám vlisovaný v domečku a že to vyjde dráž,chtěl bych si ten termostat vyměnit sám ale hlava mi nebere že mi říkají všude jinak...mám BMW 520i (e39) r.v.99

Napsal: sob 17.10.2009 04:46
od jezour
Ten pastovej šmejd(domeček, nebo příruba spojovací) jsem měnil taky.Prasknul v místě kde je nasazená hadice. Cena v BMW 550,-. S tim hlídánim vody nevim?
Mam veký BC. Teplota na budiku byla přesně jak má být. Zjistil jsem to, že auto najednou přestalo topit, tak jsem hned zastavil. Z motoru tekla voda jak z kropáče, ale hláška fakt žádná. Vrtuli jsem při výměně nesundaval, ale bez ní je tam určitě lepší přístup. Jen mi zarazilo, že mi auto píše abych si vyměmil žarovku v mlhovce, ale že mi chybí v motoru kýbl vody-nic. Docela jsem rád že jsem k vůli tomuhle plastovýmu zázraku, kterej nahradil hliník neměnil hlavu. e39 523i r.v.97

Napsal: sob 17.10.2009 20:22
od lukasbarva
A dá se spravit ten termostat?jestli je seklej nebo tak něco?je elektronicky řízenej protože vede do jeho velkého domku kabel...ale auto mi po dlouhé chvíli docela topí ale zahřívá se auto po dlouhé době,snad je to termostatem,ale za termostatem je po 2km jízdy vlažná takže něco s tím termostatem asi bude...v bmw mi řekli že celý termostat stojí 1600kč:-/

Napsal: sob 17.10.2009 20:45
od libovka
Spravit se nedá,jen vyměnit.

Napsal: sob 17.10.2009 20:49
od alpineman
Opravit kouslej termostat...? Nikdy jsem kouslej neviděl. Termostat se stává nefunkční většinou tím, že přestane dovírat (vápenité usazeniny z chladiva, pružina z kovové slitiny reagující na teplo už nereaguje a zůstane napružená) a zůstává otevřený okruh chladiva do celého bloku motoru. Tím se voda déle ohřívá a topení déle (hůře) topí.

Termostat kup NEW!!! Nic nebastli a neopravuj. Pak ti to bude blbě chodit, různě chcát a v nejhorším případě to uvaříš.

Já na 528i koupil za pár kil termostat, za pětibábu domek a za 1/2 hoďky to vyměnil. A je klid.

Napsal: sob 17.10.2009 22:56
od lukasbarva
no jo ale právě mi všude říkají třeba v autokelly že tam jsou různé druhy termostatu do mojeho bmw,druzí zas že podle otevírací teploty,a zas tam mi řekly že mám lisovaný termostat s domkem,já jinak vyměnit nový termostat zvládnuá v pohodě...ale jen se ujistit který mi tam patří...ale dík za rady

Napsal: sob 17.10.2009 23:27
od Brátn
tady http://bmwfans.info/parts/catalog/ si zadej VINko a najdeš přesně ten termostat co potřebuješ, podle čísla potom objednej v BMW a vyměň, nic jinýho nedělej a nebastli, mě to měnili teď v týdnu a vyšlo mě to na pár stovek a je zase klid

Napsal: pon 19.10.2009 05:47
od lukasbarva
Díky moc za radu a jak poznám jaký je to přesně typ termostatu?když mám tohle http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... mostat/#04 předem dík,ale asi už vím:-)

Napsal: úte 20.10.2009 23:34
od lukasbarva
no zase tak píšu ohledně toho termostatu...vím sice že to řeším už dlouho,ale ještě jsem se k tomu nějak nedostal,hodně práce :? ...ale ještě si to shrnu,jak vůbec poznám že je termostat v pytli?aniž bych ho sundával?asi cca 10min.jízdy je horní hadice co jde od termostatu do chladiče teplá a ručička teploty je na konci modrého proužku...a spodní hadice ta co jde s chladiče je studená,ale to je asi logický že jde přes chladič a ochlazuje se :D ale i přesto nevím jestli je všechno správně,jestli to může být i špatným zavzdušněním...nebo už sám nevím...a co je vůbec ten kablík co jde do termostatu?čidlo teploty motoru?a existuje teda nějaký fígl(test) jak zjistit vadného termostatu?jo a připomínám mám BMW 520i (E39) r.v.99

Napsal: úte 20.10.2009 23:42
od lukasbarva
no a teď jsem se dočetl že jsou elektronicky řízené termostaty,jak tenhle vyzkouším?podle toho všeho ho asi mám,když tam vedou dráty a je takhle drahý cca 1600kč

Napsal: stř 21.10.2009 07:33
od Birkoff
Myslel jsem že MAP Cooling (el. řízená charakteristika) je doménou V8. Pokud to chceš vyzkoušet přímo v autě, bez vyndání, tak v DIS (diagnostika) je funkce na vyzkoušení MAP Cooling, někde v servisních funkcích myslím DME. Už jsem to zkoušel.

Jinak pokud máš něco s termostatem, jako jsem měl já, tak to poznáš snadno. Mě zůstal zaseknutej otevřenej (naštěstí). Auto se neohřálo ani po 15km jízdy a při jízdě zkopce, při zařazeném kvaltu, i tak nízká teplota po pár metrech ještě klesala. Prakticky se nedostala za modré políčko.

Pokud máš velký Check (budíky), tak si můžeš odemknout servisní menu a nechat si zobrazovat teplotu motoru v reálném čase. Po zahřátí by se neměla příliš hýbat. Moje zkušenost je tak +- 5 st.

Napsal: stř 21.10.2009 10:32
od libovka
Ten termostat má el.předehřev.Sice nevím proč,ale je to tak.