Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna termostatu E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Dzem
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 14.05.2008 00:00

#21 Příspěvek od Dzem »

to marek nebo marcus :-) :dík za názor, jj s tou pracovní teplotou jsem to tu na fóru už našel, že může být kolem 100°C. No a jinak s tím důvodem, že má BMW viscu z důvodu spolehlivosti no nevím, el. ventilátor je podle mě spolehlivější(zvlášť když vidím ty problémy všech a jak všichni za hrozný prachy mění), nebere zdaleka tolik výkonu a taky je levnější. :wink: Ale to je celkem jedno, už to tam je, zpátky k tématu. :-)
Dzem
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 14.05.2008 00:00

#22 Příspěvek od Dzem »

to Cossie: Hlídání chladící kapaliny přece máš. Když je málo hodí Ti to hlášku Kuhlwasser fullen (nebo něco takovýho-neumím německy :-) )Ale je fakt, že takový malý úniky jako, že Ti to někde kapká nepoznáš, nebo až zááádlouho :)
Uživatelský avatar
Cossie
Registrovaný
Příspěvky: 673
Registrován: ned 27.07.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Cossie »

Já mám právě jen malý BC takže si myslím, že tam žádné hlídání není - před první výměnou tam kapaliny už opravdu moc nezbylo :(
ExBMW E39 530iA
Ex BMW E61 525d
ExBMW E39 528i
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#24 Příspěvek od Marek520 »

dzem-myslim ze bawaria auto s el vetrakama uz mela ale opet se vratili k te visce.... 8) tak nevim asi vedi proc....a jeste jedna vec:mechanik v renocaru me potvrdil ze chladici system musi byt v perfektnim stavu bez nejakych uniku apod.potom motor bezi v pohode a o nejakym prehrati ci co nemuze byt ani rec... :) ja sam mam bmw asi dva roky a jediny co zjistuju je to ze je to auto perfektne propracovany a promysleny a aut jsem uz par mel.........jinak myslim ze forum je od toho aby se problemi poresili a to se prave deje mej se a at ti to jezdi.......marcus007
lukasbarva
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od lukasbarva »

Zdravím,mě se taky zkazil termostat,a zjistil jsem že prý je více druhů termostatu podle teploty,zavolal jsem do servisu a tam mi dokonce řekly podle vin kodu díl že termostat mám vlisovaný v domečku a že to vyjde dráž,chtěl bych si ten termostat vyměnit sám ale hlava mi nebere že mi říkají všude jinak...mám BMW 520i (e39) r.v.99
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#26 Příspěvek od jezour »

Ten pastovej šmejd(domeček, nebo příruba spojovací) jsem měnil taky.Prasknul v místě kde je nasazená hadice. Cena v BMW 550,-. S tim hlídánim vody nevim?
Mam veký BC. Teplota na budiku byla přesně jak má být. Zjistil jsem to, že auto najednou přestalo topit, tak jsem hned zastavil. Z motoru tekla voda jak z kropáče, ale hláška fakt žádná. Vrtuli jsem při výměně nesundaval, ale bez ní je tam určitě lepší přístup. Jen mi zarazilo, že mi auto píše abych si vyměmil žarovku v mlhovce, ale že mi chybí v motoru kýbl vody-nic. Docela jsem rád že jsem k vůli tomuhle plastovýmu zázraku, kterej nahradil hliník neměnil hlavu. e39 523i r.v.97
lukasbarva
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od lukasbarva »

A dá se spravit ten termostat?jestli je seklej nebo tak něco?je elektronicky řízenej protože vede do jeho velkého domku kabel...ale auto mi po dlouhé chvíli docela topí ale zahřívá se auto po dlouhé době,snad je to termostatem,ale za termostatem je po 2km jízdy vlažná takže něco s tím termostatem asi bude...v bmw mi řekli že celý termostat stojí 1600kč:-/
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#28 Příspěvek od libovka »

Spravit se nedá,jen vyměnit.
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od alpineman »

Opravit kouslej termostat...? Nikdy jsem kouslej neviděl. Termostat se stává nefunkční většinou tím, že přestane dovírat (vápenité usazeniny z chladiva, pružina z kovové slitiny reagující na teplo už nereaguje a zůstane napružená) a zůstává otevřený okruh chladiva do celého bloku motoru. Tím se voda déle ohřívá a topení déle (hůře) topí.

Termostat kup NEW!!! Nic nebastli a neopravuj. Pak ti to bude blbě chodit, různě chcát a v nejhorším případě to uvaříš.

Já na 528i koupil za pár kil termostat, za pětibábu domek a za 1/2 hoďky to vyměnil. A je klid.
lukasbarva
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od lukasbarva »

no jo ale právě mi všude říkají třeba v autokelly že tam jsou různé druhy termostatu do mojeho bmw,druzí zas že podle otevírací teploty,a zas tam mi řekly že mám lisovaný termostat s domkem,já jinak vyměnit nový termostat zvládnuá v pohodě...ale jen se ujistit který mi tam patří...ale dík za rady
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Brátn Moderátor »

tady http://bmwfans.info/parts/catalog/ si zadej VINko a najdeš přesně ten termostat co potřebuješ, podle čísla potom objednej v BMW a vyměň, nic jinýho nedělej a nebastli, mě to měnili teď v týdnu a vyšlo mě to na pár stovek a je zase klid
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
lukasbarva
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od lukasbarva »

Díky moc za radu a jak poznám jaký je to přesně typ termostatu?když mám tohle http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... mostat/#04 předem dík,ale asi už vím:-)
lukasbarva
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od lukasbarva »

no zase tak píšu ohledně toho termostatu...vím sice že to řeším už dlouho,ale ještě jsem se k tomu nějak nedostal,hodně práce :? ...ale ještě si to shrnu,jak vůbec poznám že je termostat v pytli?aniž bych ho sundával?asi cca 10min.jízdy je horní hadice co jde od termostatu do chladiče teplá a ručička teploty je na konci modrého proužku...a spodní hadice ta co jde s chladiče je studená,ale to je asi logický že jde přes chladič a ochlazuje se :D ale i přesto nevím jestli je všechno správně,jestli to může být i špatným zavzdušněním...nebo už sám nevím...a co je vůbec ten kablík co jde do termostatu?čidlo teploty motoru?a existuje teda nějaký fígl(test) jak zjistit vadného termostatu?jo a připomínám mám BMW 520i (E39) r.v.99
lukasbarva
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od lukasbarva »

no a teď jsem se dočetl že jsou elektronicky řízené termostaty,jak tenhle vyzkouším?podle toho všeho ho asi mám,když tam vedou dráty a je takhle drahý cca 1600kč
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#35 Příspěvek od Birkoff »

Myslel jsem že MAP Cooling (el. řízená charakteristika) je doménou V8. Pokud to chceš vyzkoušet přímo v autě, bez vyndání, tak v DIS (diagnostika) je funkce na vyzkoušení MAP Cooling, někde v servisních funkcích myslím DME. Už jsem to zkoušel.

Jinak pokud máš něco s termostatem, jako jsem měl já, tak to poznáš snadno. Mě zůstal zaseknutej otevřenej (naštěstí). Auto se neohřálo ani po 15km jízdy a při jízdě zkopce, při zařazeném kvaltu, i tak nízká teplota po pár metrech ještě klesala. Prakticky se nedostala za modré políčko.

Pokud máš velký Check (budíky), tak si můžeš odemknout servisní menu a nechat si zobrazovat teplotu motoru v reálném čase. Po zahřátí by se neměla příliš hýbat. Moje zkušenost je tak +- 5 st.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#36 Příspěvek od libovka »

Ten termostat má el.předehřev.Sice nevím proč,ale je to tak.
Odpovědět