Stránka 2 z 2
Napsal: sob 16.05.2009 09:23
od alpineman
To Hajdulak:
U koncesionáře BMW v Tirschenreuthu (Hager & Sohn), mi na otázku, zda jsou schopni vyměnit olej v AT řekli:
"No samozřejmě! Vždyť jsme BMW. Kde jinde by Vám to udělali???" - koukal na mě jak na pako, že se ptám tak debilně.
Zajeď si tam. Z KV to není až tak z ruky a jsou levnější než u nás (Invelt, DyCom...). A o kvalitě a přístupu k zákazníkovi ani nemluvím. A co k nim jezdí čechů...
Napsal: sob 16.05.2009 12:15
od PavelP
Já se jen připojím s dotazem.
Kolik stála výměna oleje v AT v Tirschenreuthu?
PP
Napsal: sob 16.05.2009 19:46
od alpineman
Jen jsem se ptal, zda by mi jej vyměnili. Cenu nevím (ale určitě ti to řeknou i po telefonu - tel.: 004996311769)... Když jsem se dotazoval na celoživotní náplň v AT, technik se jen smál a kroutil hlavou. Výrobce prý garantuje a deklaruje náplň jako neměnitelnou po celou dobu záruky, a to je (nepletu-li se) 4 roky. To "DOŽIVOTNÍ" je jen blbá definice záruční doby. A rádi jí všude používají!!! Když nad tím přemýšlíš - jaká je životnost AT??? 5 let, 10 let, 15 let, 30 let... Každý s autem zachází jinak a doživotní (nekonečnou) záruku ti nikdo na světě nedá.
Byl jsem u Hagera v Tirsch. asi před měsícem na diagnostice s resetem paměti závad, s předáním protokolu, s prohlídkou vozu a s názorem technika na celkový stav vozu po prohlídce. Za hodinu to bylo a chtěli jen 18,60 €. Takže BMW HAGER & SOHN V TIRSCHENREUTHU doporučuji!
U nás se jim v servisech BMW nechce ani dolít olej do AT, natož jej měnit. A při diagnostice se cukají předat protokol. A když se zeptáš co tam v paměti bylo, tak řeknou, že už je to v pořádku a že nic podstatného. A to mluvím z vlasní zkušenosti po návštěvě autorizovaného servisu BMW v Plzni!!!
Napsal: sob 16.05.2009 23:05
od hajdulak
diky za radu,urcite tam zajedu.
Napsal: sob 16.05.2009 23:37
od PavelP
To Alpineman.
Myslíš snad Invelt???

Tak ty mě můžou políbit prdel,až budu srát vlašskej salát.Teď jsou zase v Plzni sami (po krachu ACR ) a zase se chovaj tak jak dřív. Seru na ně.Je to banda zlodějů.
Jinak dík za kontakt,jezdím okolo do Mitterteichu,tak se zastavím.
PP
Napsal: pon 18.05.2009 12:23
od Strosek
Birkoff píše:Kdybys kouknul na ten typ skříně, tak by to docela pomohlo.
Pro Stepy 5HP24/30 od ZF:
Zvednout vozidlo a zatáhnout ručku.
Doplnit olej otvorem k hraně.
Nastrtovat a zapnout větší spotřebiče A/C ap.
Zařadit R pak D a postupně prořadit všechny stupně. Nechat zařazeno alespoň 3s.
Pak zařadit P a nechat motor běžet na volnoběh 690 - 950 rpm
Tím zahřát převodový olej na 30-35stupňů.
Povolit víčko a zkontrolovat stav oleje popř dolít.
Nechat zahřát na 40stupňů - nesmí překročit 50stupňů.
Nechat vytáct přebytek oleje.
Utáhnout víčko 35Nm +- 3,5Nm.
D9k za super odpověď.
Pokud jsem to pochopil správně, nic jsem nepřehlídnul, tak za chodu se nic neotevírá .

Tak jak mi to radil ten kamadád. On mi právě říkal, že jedině za chodu.
Jinak si myslím, že by mi to tu ručku "přepralo". Už se mi to jednou stalo. Spěchal jsem, byl jsem vyblikanej jak trubka a zatáhnul jsem ručku, zapoměl zařazenou " 3 " a za chvilku se auto rozjelo, nestačil jsem se divit. Potom mi to napsalo "getriebeprogramm".
