Stránka 2 z 2

Napsal: pát 16.01.2009 21:21
od RSak
přesně tak, je nutné vyměnit plynové vzpěry, jsou schované ve střeše

Napsal: pát 16.01.2009 21:45
od hogi
Dík,musí se sundat střešnice,nebo se tam dá dostat od repráků?Pardon za blbej dotaz,ale nerad bych dělal něco zbytečně,pokud už to někdo měnil,raději se zeptám........

Napsal: pát 16.01.2009 22:45
od Holin
Jen takový tip, přes diagnostiku jde nastavit, jak vysoko se má kufr otevírat, například kvůli otevírání v gáráži - nízky strop, atd..
Takže kdyby se to náhodou někomu stále otevíralo nízko, tak to může být nastaveno úmyslně předchozím vlastníkem.

Napsal: sob 17.01.2009 13:18
od selkie
Holin píše:Dvacet to snad nestojí, myslím, že ta hydraulika (č.11) přijde na cca 5tis..

A co ti na řekl ten maník, který to opravoval, že to po té jeho opravě opět nechodí?

Je to super věc, lepší než nový kola :wink: a byla by škoda to nerozchodit..
5 plus prace...njn, sou to rany :twisted:

On to vlastne jenom zkusil, rikal, ze nevi, jestli to rozchodi, tak abych to nebral, ze to opravuje a ze to bude fungovat - udajne tohle otvirani dost zlobilo (ze prej ty dvere sou halt moc tezky)

jako, je to fakt bomba, kolikrat se pristihnu, ze otviram kufr u sluzebaku a divim se, ze se neotevre sam :lol: ale zase na druhou stranu, kola delaj auto :wink: nejradsi bych vsechno :lol:
RSak píše:jedna vzpěra je hydraulická, ta otvírá a zavírá zadní dveře a potom jsou tam plynové vzpěra a ty pokud jsou už unavené, jako že určitě jsou, tak málo pomáhají té hydraulice a proto to stěží otvírá a nebo s prásknutím zavírá

prostě musíš koupit nové ty plynové vzpěry, minimálně tu druhou co je na dveřích ale lépe i další dvě co jsou na okně - teda pokud máš touringa
jjjj, je to presne tak, jak to popisujes...tay zalezi, jak stojim, jestli z kopce nebo do kopce, to se mi ten kufr treba ani neotevre

jj, mam touringa...mas, prosim te, tuseni, kolik stoji ty vzpery?

diky za info :wink: az to vyresim, tak napisu

Napsal: sob 17.01.2009 13:22
od Holin
Myslím, že ta plynová vzpěra stojí kolem 1500,-..

Napsal: pát 20.02.2009 10:49
od hogi
Tak pokud by to někoho zajímalo,otevírání mi už funguje jako víno.Vyměnil jsem 2x vzpěru zadního okna a 2x vzpěru 5tých dveří.Musí se demontovat část stropnice,kryty repráků,plasty pantů,část těsnění dveří a krycí plasty.No a pak už to docela jde.Na stropě jsou imbusy č.8.Ty se povolí, na pantech dveří se demontují závlačky a vzpěry se vytáhnou směrem ven.Pak hodinu lovíte správný směr nacvaknutí těch nových vzpěr.Na to maj v BMW určo nějakej přípravek.Důležité je nezapomenout nacvaknout vzpěry na ty imbusy(na konci maj kulák) !!Jinak cena origo vzpěr je 2x1380,- a 2x800,-.Ale ten výsledek je fantastický,dveře se zavírají i otevírají na dálku bez velkého bouchnutí.Olej samozřejmě dolitý

Napsal: pát 20.02.2009 11:04
od Holin
Díky za info!
Také se na to chystám, jelikož to není úplně ono..
Měnil jsi tedy 4 vzpěry, ale na to otevírání patých dveří má vliv jen ty dvě plynový za těch cca 1300,-, že?
Obával jsem se, že bude třeba vyměnit i část hydrauliky, ale dle tvé zkušenosti zřejmě stačí vyměnit jen ty plynové..

Napsal: pát 20.02.2009 11:18
od hogi
Myslím si ,že určitě stačí vyměnit ty plynové,mají na sobě pružinu jako kráva.Takže ta hodně pomůže,ta se zřejmě unavila nejdříve.Co se týče těch malých vzpěr na okno,tak jsem je preventivně vyměnil též,neboť asi také trochu pomáhají a hlavně už to nechci v nejbližší době rozebírat opětovně.Hydrauliku si nedokážu ani představit jak rozebrat,protože v té střeše je tak mááááálo prostoru??!!Přeci tam musí někudy vést ty trubičky s olejem od toho kompresoru od rezervy,ne?!

Napsal: pát 20.02.2009 11:32
od Holin
Aha, tak to jsem netušil, že tomu ty vzpěry na páté okno taky pomáhají..

Já právě myslel, že bude potřeba vyměnit i č.11 a očekával jsem právě pakárnu s nedostatkem místa, tak se mi do toho moc nechtělo, idkyž vyměnit ty plynový asi taky nebude žádná pohoda, jak píšeš..

http://bmwfans.info/original/E39/tou/54 ... l-41_1332/

Napsal: pát 20.02.2009 11:53
od hogi
No tak třeba ne,ale když otevíráš dveře,tak se přeci natahujou i ty tlumiče toho okna,ne?Možná si to myslím blbě,každopádně okno se teď otevírá také lépe,takže - už mi těch 1600,- nezabije.Jinak zas tak hrozný to není,vzhledem k tomu,že jsem to dělal na ulici v -5°C.Nejhorší pro mne bylo,trefit se na ten kulák a nacvaknout vzpěru ,pak ty kryty pantů,vedou tam totiž kabely s gumovýma průchodkama.Nezapomeň na nějakou násadu od lopaty na podepření,jinak Tě to zabije do hlavy :D .Pokud teda nemáš pomocníka,já ho neměl.Dobrá story je ,že nevěděli v Inveltu,že všechny ty vzpěry jsou dvojmo.

Napsal: pát 20.02.2009 12:09
od Holin
Nevím, jestli tomu nějak pomáhají, ale hlavně jsi eliminoval riziko, že bys to jednou ty vzpěry na okno musel taky vyměnit a celý to znovu rozebírat..

No, právě mě to taky čeká na ulici, tak se mi do toho moc nechce, ještě k tomu, když venku furt padá to bílý svinstvo a hlavně ty plasty v tom mrazu moc nevydrží.. :(

Jak to myslíš, že ty vzpěry jsou dvojmo? Myslel jsem, že na každé straně je jen jedna..?!

Napsal: pát 20.02.2009 12:17
od hogi
No to jo, ale oni si myslely ,že na okno je jedna a na 5té dveře také jedna+ samozřejmě hydraulika

Napsal: čtv 16.07.2009 20:26
od libovka
Zrovna to tu řeším a nějak nemůžu najít kudy se dolívá ten olej. :( Prozradíte mi to někdo.

Tak už jse to našel. :D

Napsal: úte 02.02.2010 22:22
od DDT
Měl bych jen takový technický dotaz. Starý vylít a nalít nový nebo prostě dolít nový? Nevím co v tom je před tím tak aby nevznikl nějaký trabl...........

Další věc - kolik se tam toho vleze (myslím v případě že je to prázdné)
Díky

Napsal: stř 03.02.2010 10:11
od euromen
já jsem dolejval a zatim (půl roku) bez poblému, já dolejval sotva půl deci. Co sem pochopil v BMW tak celej flakonek stačí na několik naplnění

Napsal: stř 03.02.2010 18:14
od DDT
Chlapi poradí mi někdo kde to najít na 525TDS touringu? Hledal jsem všude i v manuálech co jsem našel (můj je italsky).
Díky za radu.

Napsal: čtv 04.02.2010 19:45
od DDT
Jo ještě koupil jsem převodovkový olej ATF DII, červený.......do 2kil za litr. Je to ok? Díky