Stránka 2 z 4

Napsal: úte 24.06.2008 19:07
od BMWPower
aDAm píše:nooo hezky popis jak to udelat :D ale takhle to na me pusobi jak nejaka komplikovana operace kdyz nevim kde co je :(


Zkusím nějak pořešit foto... :wink:

Napsal: úte 24.06.2008 19:13
od BMWPower
Jinak co se týká těch km a následné výměny. já osobně používám oleje Castrol. Stačí se zamyslet jak se z autem jezdí...

U 525i jsem měl intervaly zhruba 12-16t. km(Diody to měly dobře spočítané :lol: ) ne že bych se podle nich řídil. Ono to docela jde dobře očíhnout na měrce oleje jak to s tím olejem vypadá(viskozita,barva zápach,...)

Nafťáka měl kamarád-taky používal Castrol a měnil každých 15t.km. Motor měl prosím najeto něco přes 350 000km a pořád mu to šlape.

Největší faktor životnosti oleje je způsob jízdy...Kdybych autu šlapal za krk skoro pořád tak olej raději měním každých 8t. km. A jestli bych jezdil jako důchodce tak asi 15t. km by byla poslední únosná hranice...

Napsal: úte 24.06.2008 19:40
od BMWPower
Tady mám zatím 2 obrázky kde se nachází olej. filtr. Jedná se o 2,5 24V a 3,5
Olejový filtr se nachází v červeném kruhu. U naftových motorů to bude vypadat podobně-bude to mít místo jednoho šroubu nahoře dva...

http://bmwpower.rajce.idnes.cz/Motor_2, ... ovy_filtr/
http://bmwpower.rajce.idnes.cz/Motor_3, ... ovy_filtr/

Napsal: úte 24.06.2008 21:34
od Kail
No tak to že kamiony jezdí na jednu nápň desítky tisíc km lze vysvětit snadno,oni totiž mají taky několikanásobnou náplň než osobák :D :wink:

Napsal: úte 24.06.2008 21:56
od aDAm_2
tak sem koukl na bmwfans.info jak vypada oil filtr na 525 po rv.90 a je mi to jasné :) takže O kroužek pod to víčko, těsnění pod ten šroub co drží víčko a pak ještě na výpušťák. Takže to by neměl být problém :D

Další věc. Trochu mi prosakuje olej pod tim hotním víkem :( myslel jsem že je tam jen nějaké malé víčko kde to nebude problém vyměnit ale jak sem teď zjistil je to komplet přes selou hlavu takže vyměna bude asi slušná drbačka celý ten vrch rozebrat :( má s tím někdo zkušenosti?

a něco podobného s chladičem oleje :( zatím nevím kde ale někde prosakuje, jak vypadá napojení? jsou tam klasika spony a hadice?

Napsal: úte 24.06.2008 22:00
od aDAm_2
BMWPower píše:Tady mám zatím 2 obrázky kde se nachází olej. filtr. Jedná se o 2,5 24V a 3,5
Olejový filtr se nachází v červeném kruhu. U naftových motorů to bude vypadat podobně-bude to mít místo jednoho šroubu nahoře dva...

http://bmwpower.rajce.idnes.cz/Motor_2, ... ovy_filtr/
http://bmwpower.rajce.idnes.cz/Motor_3, ... ovy_filtr/


jojo našel jsem to na bmwfans. sem pořád přemýšlel co tam může být když jsem si prohlížel motor a ono tam je filtr :D aspoň je relativně dobře přístupný na výměnu. Jinak dík za foto.

PS: pěkně čistý motor :)

Napsal: stř 25.06.2008 07:53
od tds
Kail píše:No tak to že kamiony jezdí na jednu nápň desítky tisíc km lze vysvětit snadno,oni totiž mají taky několikanásobnou náplň než osobák :D :wink:

No to jo nicméně taky několikanásobně větší motor.

Napsal: stř 25.06.2008 11:36
od fotobobo
Cau, nekdo tady rikal, ze je skoda davat do TDS olej 5w40
ze staci 10w tak jsem koupil 10w40

Proc davas 5w40?

Napsal: stř 25.06.2008 12:59
od tds
Protože je to plná synta,mám auto na čipu, jezdím jak prase,a měním olej po 15tis.a mám z toho dobrý pocit.
10W-40 je stejně jako 5w-40 doporučený olej,nemusíš mít z toho strach to tam dát, každopádně hlavně jde o to jaká třída kvality toho oleje to je.

Napsal: stř 25.06.2008 13:06
od Kail
Asi tak nějak,5w40 je každopádně lepší než 10w40 (beru samozřejmně od stejných značek),ale pokud už tam dáváš 10w40,nedoporučuju přecházet zpět na 5w40,to už není dobrý...


Jinak je samozřejmě pořád lepší dát 10w40 od nějaký dobrý prověřený značky než tam za každou cenu cpát 5w40 od nějakýho přebalovače olejů z TESCA... :wink:

Napsal: pon 30.06.2008 14:05
od bavrak
chystám se na výměnu oleje s e34 535i, chlápek co mi to prodával mi řikal, že tam mam lejt 5W-40 že tam nikdy jinej olej nebyl a že když tam dám jinej olej, že ten motor zničim, má to najeto 270 tis. a nežere to ani kapku oleje, kdyby mi to neřek tak do takovýho starýho motoru dám 15W-40 nebo nejvíc 10W-40, co myslíte mam tam nalejt ten 5W-40 co tam je a správně prý má být?

Napsal: pon 30.06.2008 15:13
od tds
můžeš jít na 10W-40.ba naopak to bude lepší,němci tenhle olej doporučují více něž plnou syntu.

Napsal: pon 30.06.2008 16:00
od Helldiver
bavrak: mam rovnake auto ako mas ty, netusim co v tom bolo predtym ale dal som tam ligui-moly 10W-40 MoS2 Leichtlauf olej a motorcek si len mlaska, nikde olej nepresakuje extremne a auto moc pekne, dal som to na odporucanie viacerych ludi co ten olej mali v M30B35.

Napsal: pon 30.06.2008 16:46
od bavrak
díky za rady, volal sem ještě do jednoho obchodu a podle tabulek mi řekli že tam mam dát taky 5W-40, musim si to ještě promyslet, ale asi tam dám tu 10W-40, na ceně nezáleží hlavně abych pro motor udělal to nejlepší

Napsal: pon 30.06.2008 16:49
od Helldiver
5w-40 urcite nie, ono do toho motoru ofiko nic ine jak 15W-40 nepatri, ale tak 10W-40 by este malo byt ok...

Napsal: pon 30.06.2008 19:11
od BMWPower
10W 40 to ještě spolkne ale od pár lidí jsem slyšel, že se jim v zimě ozývaly hydroštely... :?

Napsal: pon 30.06.2008 19:29
od tds
Helldiver píše:5w-40 urcite nie, ono do toho motoru ofiko nic ine jak 15W-40 nepatri, ale tak 10W-40 by este malo byt ok...
tady tuhle informaci máš odkud??

Napsal: pon 30.06.2008 19:32
od Helldiver
Bavime sa samozrejme o M30B35, nie o tds (M51D25).

Napsal: pon 30.06.2008 22:02
od Kail
Myslím že to je hloupost,ofiko tam patří 5w-40,a pokud jí tam předchozí majitel dával (proč by lhal :?: ) a motoru to dělá dobře (říkals že olej nežere a je v dobrý kondičce...),dej jí tam zase,nevidím jediný důvod tady vymýšlet něco jinýho,pokud tedy nechceš šetřit...

Napsal: úte 01.07.2008 15:33
od libovka
Nalej tam 10w-40 a neboj se ničeho.

Jinak k návodu od BMWpower: olej 15w-40 bych nalil tak do E30 s motorem M10 na né do E34 to se na mě nezlob.Do M50 nalejt 15w-40 tak budeš ty hydroštely chytat za jízdy z okýnka.
Podle mě zlatá střední cesta je 10w-40.