Stránka 2 z 2
Napsal: pon 17.03.2008 07:31
od lenoch
Caris píše:fafejta píše:Nové šrouby je jistota proti komplikacím tzv. náběhu na vidle.
Šrouby se utahují u M51 v šesti stupních,takže v každém stupni se utahují šrouby postupně v pořadí od 1 až 14 a to od středu křížem do stran.
1.utáhnout momentem 80Nm
2.povolit o půl otáčky/180°/
3.utáhnout momentem 50Nm
4.utáhnout o 90°
5.utáhnout o 90°,dát vetil. víko nechat blafat 25min. na volnoběh
6.sundat ventil. víko a utáhnout o 90°
!!!vyfoukat olej z děr pro hl.šrouby v bloku motoru
ano to je presny postup. Bez novejch sroubu to nema cenu davat do hromady. muze se stat ze starej pretrhnes. Staji cca 2200,-Kc uzcite je kup jinak je to zbytecna prace a vyhodis tesneni za 2700,- Kc Proc jsi sundaval hlavu ? Mas ji srovnanou? Bez srovnani zase prace k nicemu. Byla praskla? Tlakoval jsi ji?
Ta kebule byla asi před čtvrt rokem dělaná - vařená + srovnaná. Ale maník s tím závodil a propálil píst - takže šla dolů... Ještě zavolám mechanikovi, co to tenkrát dělal. Jestli kupoval nový šrouby, tak se snad ještě vytahat nemusely... To je celkem brutální postup - něco jako u VW. Tak jsem přímo cítil, jak se ty starý šrouby natahujou až jeden rupnul...
Napsal: pon 17.03.2008 08:16
od Caris
lenoch píše:Caris píše:fafejta píše:Nové šrouby je jistota proti komplikacím tzv. náběhu na vidle.
Šrouby se utahují u M51 v šesti stupních,takže v každém stupni se utahují šrouby postupně v pořadí od 1 až 14 a to od středu křížem do stran.
1.utáhnout momentem 80Nm
2.povolit o půl otáčky/180°/
3.utáhnout momentem 50Nm
4.utáhnout o 90°
5.utáhnout o 90°,dát vetil. víko nechat blafat 25min. na volnoběh
6.sundat ventil. víko a utáhnout o 90°
!!!vyfoukat olej z děr pro hl.šrouby v bloku motoru
ano to je presny postup. Bez novejch sroubu to nema cenu davat do hromady. muze se stat ze starej pretrhnes. Staji cca 2200,-Kc uzcite je kup jinak je to zbytecna prace a vyhodis tesneni za 2700,- Kc Proc jsi sundaval hlavu ? Mas ji srovnanou? Bez srovnani zase prace k nicemu. Byla praskla? Tlakoval jsi ji?
Ta kebule byla asi před čtvrt rokem dělaná - vařená + srovnaná. Ale maník s tím závodil a propálil píst - takže šla dolů... Ještě zavolám mechanikovi, co to tenkrát dělal. Jestli kupoval nový šrouby, tak se snad ještě vytahat nemusely... To je celkem brutální postup - něco jako u VW. Tak jsem přímo cítil, jak se ty starý šrouby natahujou až jeden rupnul...
ja bych ty srouby stejne koupil
Napsal: pon 17.03.2008 20:30
od arctic
ty jo to docela de a drzi to zavareni
Napsal: pon 17.03.2008 21:37
od Caris
arctic píše:ty jo to docela de a drzi to zavareni
mam najeto asi 300km . az to bude 30.000 tak budu tvrdit ze je to OK
Napsal: pon 17.03.2008 22:12
od lenoch
Caris píše:arctic píše:ty jo to docela de a drzi to zavareni
mam najeto asi 300km . az to bude 30.000 tak budu tvrdit ze je to OK
A ty jsi asi ty šrouby vyměnil co?
Napsal: pon 17.03.2008 23:06
od Caris
lenoch píše:Caris píše:arctic píše:ty jo to docela de a drzi to zavareni
mam najeto asi 300km . az to bude 30.000 tak budu tvrdit ze je to OK
A ty jsi asi ty šrouby vyměnil co?
samozrejme. Az budes utahovat hlavu dle navodu tak poznas o cem se tu psalo. Ja bych se bal tam dat zpet stare srouby. utahnout to na polovic nez je predepsane to asi taky nema cenu.
Napsal: pon 17.03.2008 23:58
od fafejta
Tak přeci jde o to si uvědomit,že spalovací tlak je jednou takový než má 2.5i v benzínu cca 6 tun a vemeš-li si,že třeba v 4000ot/min,kdy to 33krát za vteřinu todle "6tunové kladivo" má fláknout do dna pístu a hlavy válce držené zminovanými hlavovými šrouby, tak ty síly jsou zde značné.Proto i klikový hřídel ve srovnání s benzínem je kovaný/v sérii/.
Napsal: úte 18.03.2008 07:22
od lenoch
fafejta píše:Tak přeci jde o to si uvědomit,že spalovací tlak je jednou takový než má 2.5i v benzínu cca 6 tun a vemeš-li si,že třeba v 4000ot/min,kdy to 33krát za vteřinu todle "6tunové kladivo" má fláknout do dna pístu a hlavy válce držené zminovanými hlavovými šrouby, tak ty síly jsou zde značné.Proto i klikový hřídel ve srovnání s benzínem je kovaný/v sérii/.
No to máš recht...