Stránka 2 z 2
Napsal: pon 25.02.2008 11:44
od Susi
elektrik píše:13-14 tis kilometrů je na olej moc!!! to by se nechaloještě tak při dlohých jízdách lehká noha po silnicích první třídy a ne po českých silnicích a městech kde se furt jen plazíme na trojku v koloně nebo nedejbože ve nměstě. Doporučuju na normální ježdění měnit olej po 8 tis kilometrech.
10 už je maximum. Já měnim olej po 5000 km. A používám pořád stejný olej a to texako havoline 5W40 protože na něj mam velkou slevu

A to ti auto hlásí už po 8tis. km, že je třeba vyměnit olej??? To je přeci hrozně brzy. Myslím, že 5tis. je nesmyslně málo.
Vidím, že v intervaly výměn jsou hoodně rozdílné. Půjdu asi zlatou střední cestou, než spravím ty ledky.
Napsal: pon 25.02.2008 12:03
od Pazdi
elektrik píše:13-14 tis kilometrů je na olej moc!!! to by se nechaloještě tak při dlohých jízdách lehká noha po silnicích první třídy a ne po českých silnicích a městech kde se furt jen plazíme na trojku v koloně nebo nedejbože ve nměstě. Doporučuju na normální ježdění měnit olej po 8 tis kilometrech.
10 už je maximum. Já měnim olej po 5000 km. A používám pořád stejný olej a to texako havoline 5W40 protože na něj mam velkou slevu

Proč po 5000

a gumy měníš, když maj 7mm vzorek, ne?
imo zbytečné...jak se tu psalo 10k je normální...pokaď to nehoníš a jezdíš relativně slušně, tak 10k km olej vydrží určitě...
Napsal: pon 25.02.2008 12:08
od Eks
BMW 530dA touring 09/03
Teď v neděli jsem ho měnil po 19300km. Oranžová kontrolka svítila asi týden. Na počítači bylo -40l?? nevím co to je. Po vyresetování mi počítač ukázal 1890l a 740dní. Olej BMW 0W-40 LL04.
Eks
Napsal: pon 25.02.2008 12:57
od tds
Eks píše:BMW 530dA touring 09/03
Teď v neděli jsem ho měnil po 19300km. Oranžová kontrolka svítila asi týden. Na počítači bylo -40l?? nevím co to je. Po vyresetování mi počítač ukázal 1890l a 740dní. Olej BMW 0W-40 LL04.
Eks
konečně někdo normální
Napsal: pon 25.02.2008 15:49
od Maslista
já se držím staré školy a měním po 10.000 km dle tahometru.. počítač má interval 25.000 km
Napsal: pon 25.02.2008 21:02
od jurasis
Maslista píše:já se držím staré školy a měním po 10.000 km dle tahometru.. počítač má interval 25.000 km
Měním po 10 000cích, když si počítač řekne dřív, tak ho vyměním...
Zajímavé, že je to počítač ( od slova počítat ) a interval je fixní 25 000 km... Tak motor nepotřebuje řídící jednotku, protože se točí furt dokola...

Napsal: úte 26.02.2008 08:48
od Maslista
jurasis píše:Maslista píše:já se držím staré školy a měním po 10.000 km dle tahometru.. počítač má interval 25.000 km
Měním po 10 000cích, když si počítač řekne dřív, tak ho vyměním...
Zajímavé, že je to počítač ( od slova počítat ) a interval je fixní 25 000 km... Tak motor nepotřebuje řídící jednotku, protože se točí furt dokola...

asi jsem to špatně napsal po resetu mi to ukazuje 25000km po té to začne dle stylu jízdy odpočítávat.. a já měním prostě dle tachometrovejch km

Napsal: úte 26.02.2008 09:25
od rades
Mafa píše:Mě ledky na 523i fungujou, ale olej měním každých 10tis. km, ikdyž jsou tam ještě třeba dvě zelené, tak ho stejně vyměním, myslím že tomu neublížíš když to tak budeš dělat:-)
Taktéž můj názor.mám e39 540iA apokud bych měl měnit olej podle ledek,tak ho při rozsvícení orančové ledky měním po cca 30tis!,což je samozdřejmě nesmysl. také měním po 10t,tedy 3x v úbytku všech ledek.
Napsal: úte 26.02.2008 10:42
od Pazdi
Doporučuju přečíst topic, kde se vyjadřuje Major...uvidíte, jestli je nesmysl měnit po 10k bo po víc...myslíte, že oni to tam kluci z BMW přidělali jen tak na parádu??? jak se tu psalo, odpočítává to podle stylu jízdy...takže ono auto opravdu samo "pozná", kdy už by to chtělo vyměnit olej...
Napsal: úte 26.02.2008 11:02
od Slid
přesně tak, proto někdo má žlutou na 8tis, protože jezdí jen město a studený starty,krátké vzdálenosti nebo motor hodně točí, pak jsou tací co jezdí 15tis. protože jezdí průměrně a pak jsou ti co jezdí jen dálky třeba a mění třeba po 20tis km, oni ty ledky nemají pro prdel... jak jsem psal já dle ledek na žlutou měním od 14-16tis záleží na stylu jízdy jak to počítač vypočítá
