Stránka 2 z 4

Napsal: sob 25.08.2007 21:00
od ras11
tak dnes som to skusal doladit, moc casu som nemal, ale vysledok je ze lava strana je uz ok - tak ako chcem ale prava strana je stale o cca 5mm nizsie ako lava, nejak to este stale neposlucha uplne (nastavoval som tu pravu tycku regulacie ale sprava sa mi to nejak nestandartne, akoby mal ten pravy potenciometer iny priebeh odporovej drahy, kua - proste pri rovnakej dlzke tycky ina hodnota), dalsia epizoda snad v pondelok - bol by som rad ak by uz vtedy pracovala aj manualna regulacia... :)
je mozna diagnostika NIVO nejak? potreboval by som precitat chyby ci tam nieco nieje v pameti ohladom toho "blbnutia"

Napsal: stř 29.08.2007 19:36
od ras11
tak som to dnes dokoncil, dopredu k vodicovi prisiel spinac (podobny ako na okna), hore-dole, dozadu do kufra este balans lava vs. prava strana, chodi to ok. Momentalne to mam prepnute iba cisto na manualne nastavenie vysky vzadu.
Meral som aj pokles auta za urcity cas, zaujimalo ma kolko klesne ked stoji odstavene a necham na manual prepnute, od soboty do stredy (5 dni) to urobilo nemeratelnu zmenu - mozno cca 1 mm, ak by niekoho zaujimala taka info, to znamena ze nic nehrozi ani pri dlhsom odstaveni a nepouzivani auta aj ked to bude prepnute na manual.
Informacne som aj skumal ked to nastavim podla predstav (vrch pneu zarovno s falcom blatnika) kolko to ma pokles az po koncovu polohu - vela tam nieje- cca 5 cm, ale s tym podvozkom co tam je (tlmice KONI) to pri zatlaceni na spodok kufra prepruzi tak 1cm - proste tvrde, nema sancu ho pustit k dorazom ani ked manualne nastavim vysku tak ze falc blatnika prekryva pneu cca 1,5 cm...

Napsal: čtv 10.01.2008 10:24
od rades
ras11 píše:tak som to dnes dokoncil, dopredu k vodicovi prisiel spinac (podobny ako na okna), hore-dole, dozadu do kufra este balans lava vs. prava strana, chodi to ok. Momentalne to mam prepnute iba cisto na manualne nastavenie vysky vzadu.
Meral som aj pokles auta za urcity cas, zaujimalo ma kolko klesne ked stoji odstavene a necham na manual prepnute, od soboty do stredy (5 dni) to urobilo nemeratelnu zmenu - mozno cca 1 mm, ak by niekoho zaujimala taka info, to znamena ze nic nehrozi ani pri dlhsom odstaveni a nepouzivani auta aj ked to bude prepnute na manual.
Informacne som aj skumal ked to nastavim podla predstav (vrch pneu zarovno s falcom blatnika) kolko to ma pokles az po koncovu polohu - vela tam nieje- cca 5 cm, ale s tym podvozkom co tam je (tlmice KONI) to pri zatlaceni na spodok kufra prepruzi tak 1cm - proste tvrde, nema sancu ho pustit k dorazom ani ked manualne nastavim vysku tak ze falc blatnika prekryva pneu cca 1,5 cm...
Ahoj,velmi zajímavé čtení,pžesně tohle jsem hledal.Chtěl bych se tě zeptat na pár detailů.Můžeš mi na tebe dát tel.kontakt?(třeba přez SZ) zavolal bych ti...předem díky moc.

Napsal: čtv 08.01.2009 01:39
od landys
Přesně tuto informaci sháním!
Takže jsi schopen při zapadnutí zvednout zadek třeba o 10 cm? Nebo třeba i jen jednu stranu?
Mám vysoký práh u garáže a škrtám spodkem, kdyby to šlo pro tyto účely zvednout, bylo by to fajn. Včera jsem zase zůstal viset ve sněhu na břiše.
Takže jak na to co nejjednodušeji? Hledat to u kompresoru pod rezervou?

Napsal: čtv 08.01.2009 03:06
od airbone
myslim ze to ide aj jednoduchsie preprogramovanim cez NCS alebo DIS. Co vy nato? Skusim daco ohladom toho pozistovat.

Napsal: čtv 08.01.2009 04:11
od landys
No trvale těmi tyčkami pod autem, ale já bych rád dočasně, třeba i jen na minutku.
Auto mám v servisu, zatím jsem je požádal o cenťáček přizvednutí a prý to udělají přes počítač, ani nepokezou pod auto, tak jsem zvědavej :-)

Napsal: úte 19.07.2016 11:54
od Misanek
Má někdo k tomuhle nějaké nové aktuální poznatky, jako třeba schéma zapojení nebo tak? Už při koupi se mi líbila představa, že bych si v zimě auto mohl přizvednout aby se daly třeba pohodlněji nasadit řetězy nebo když bych najížděl přes nějaký větší zlom tak abych nedrhl spodkem (což se mi teda stává, jelikož mám origo nižší podvozek) ale ještě jsem se k realizaci tohohle nedostal. Opravdu bych to použil vždy jenom dočasně a má představa je taková, že bych měl přepínač auto/man a pak akorát nějakou kolébku pro směr nahoru nebo dolů a klidně mít obě strany spojeny abych je ovládal najednou s tím, že by kolébkový přepínač fungoval pouze po přepnutí přepínače na manuální polohu, a po jeho přepnutí nazpátek na auto by se měchy dofoukly (resp. vyfoukly) na takovou hodnotu, na jaké mají být origo.

Napsal: stř 20.07.2016 21:19
od Tompo
Jde to přes INPU, otázka 1 minuty...

Napsal: stř 20.07.2016 21:23
od Misanek
Vím moc dobře, že přes inpu jde nastavovat výška. Nicméně nějak dost dobře si nedovedu představit to, že dojedu pod kopec, vytáhnu ntb, píchnu auto na kabel, přes inpu si změním výšky měchů, kopec pak vyjedu, shodím řetězy a a zase si auto napíchnu a dám výšku do původní hodnoty. Nebo když dojedu někam k nějakému prudšímu zlomu při nájezdu do garáže nebo dvora... Dost nepraktické, co? :twisted:

Takže dík moc za radu :P Neměl bys tam spíš takovou, která by dokázala odpovědět na mou otázku výše?

Napsal: stř 20.07.2016 21:30
od Tompo
Kup si jiné auto na takové terénní pokusy, já mám na tyto účely Subaru, na tahání podvalu 530i, kde si mohu dle potřeby výšku upravit... K věci - jak často takovou situaci podstupuješ?

Napsal: stř 20.07.2016 21:45
od Misanek
vzhledem k tomu, že přes zimu se musím dostávat nějak k prarodičům do hor a taky vzhledem k tomu, že když si půjčuju podvalník, tak ho má známý v zahradě, do které je právě dost na hovno nájezd, tak asi určitě párkrát do roka. A právě kvůli tomuto "párkrát do roka" si určitě nebudu kupovat další auto, kor když tahat plato dovede i moje e39 a tuhle fičuru v podobě stavitelné světlé výšky na zadní nápravě má. Takže děkuji za tvou věcnou radu "kup si jiné auto" :lol: O žádné terénní pokusy mi nejde, což by byla i poněkud hovadina vzhledem k tomu, že je štelovatelná jenom zadní náprava. Ale to ty určitě víš a jenom tak plácáš, že jo :wink: Tak děkuji za radu, moc jsi mi pomohl :)
Mimochodem - na co si vlastně na 530i potřebuješ při tahání podvalu upravovat výšku, když kompresor vždy dofouká, popřípadě vyfoukne měchy na definovanou hodnotu? To dost dobře zase nechápu já :lol:

Jinak budu rád, pokud se mi ozve i někdo normální, kdo se touhle myšlenkou také zabýval a eventuelně ji dotáhl do konce. Myslím si, že by to mohla být celkem praktická funkce :wink:

Napsal: čtv 21.07.2016 17:19
od Tompo
Ano, kompresor drží definovanou výšku, ale sám určitě víš, že správně vyvážený podval = bezstarostná jízda. A právě tu výšku si dorovnám kvůli ideálnímu úhlu podvalu vůči jeho náprávám. Nechci se tady vůbec dohadovat a to "plácání" si odpust, na pivo spolu nechodíme. Jen mi přijde pitomost, to co vymýšlíš, toť vše....

Napsal: pát 22.07.2016 01:04
od Misanek
Ano, bohužel by sis měl přiznat že plácáš. Pokud bys to nedělal, tak by jsi mi tady nepsal kydy o kupování si teréňáku, ale když už jsi měl potřebu něco napsat, tak jsi mohl napsat nějakou věcnou informaci k tématu, což se bohužel nestalo :wink:

Btw za předpokladu, že podval máš stále stejný, tak neni potřeba výšku laditi, no ne? A pak už je jedno, jestli si na kouli navalíš dalších 600 kilo nebo jenom 300 - od toho je tam pak to nivo.

Napsal: pát 22.07.2016 09:01
od Joshuax
Ja bych se s prominutim taky privtirnul. mam E61 - auto nijak vidsitelne nepada, ale po ranu ma nivo obcas potrebu dofouknout. nekdy trochu, jiny vic, nekdy nic, tak jsem zkousel zmerit vysku blatniku od rafku a mam na kazde strane jinou vzdalenost. Pritom auto hlasi pres diag paradoxne problem opacny a snazi se to viditelne nejak resit.
Snazil jsem se to kompenzovat pres diag ulozenim hodnot v minusu tak, aby to pak bylo stejne, ale budto to nefunguje spravne, nebo se to pri mazani chyb ci odpojeni baterky smaze, protoze chvili to je v pohode a pak se to zase rozhodi.
Mozna to nedelam na spravnem miste.
V jakem softu se to da nejak rozumne upravit ? Zkousel jsem to pres inpu, ale mam i istu, ci pripadne jestli se to treba koduje pres toolsy, nebo jak.
V inpe jsem jaksi nedokazal zjistit, kolik tam je ulozena stavajici hodnota pripadne kompenzace. jenom tam muzu zadat novou a pak nevim, jestli se to nahodou nescita, nebo co to tam pripadne udela za nesmysl...

Diky

Napsal: pát 22.07.2016 09:05
od Misanek
Dělá se pro přes inpu tak, jak jsi to dělal - v chassis a pak tuším 1-axle Air Suspension. Jiná možnost tak ani neni

Napsal: sob 23.07.2016 02:25
od madmarty
To by jeden blil. Když nemůžete někde něco přejet, vzpomeňte si že nemáte offroad. Pokud taháte podvaly a vůči nápravám se vám něco nezdá, asi nemáte zrovna auto na tahání podvalů.

Ta automatika tam asi na něco je. Pokud je to rozbitý nechte si to opravit. Skutečně jsme národ dementů a budeme své prázdné kapsy odůvodňovat tak, že přece to tam je na nic. Stejný jako hřebíky místo pojistek a podobný debility.

A co na to xenony ? Je vám jedno komu svítíte do xichtu a kdo kvůli vám může jet jinam než by chtěl ?

Když chci kurva tahat vleky a jezdit do terénu nekupuju si 5ku BMW ne ???? Si tam rovnou nějak hustěcool připojte pluh a radlici, ať to umí prostě všechno :)))

Snad na takové trotly budou na
STK důsledný.

Napsal: sob 23.07.2016 14:37
od Tompo
Aspoň nejsem jediný kdo si myslí, že je blbost co tady kolega vymýšlí. Další věc je, že na 90% aut bohatě E39 k tahání postačí a že si jednorázově upravím výšku kvůli podvalu je trestné? Tak nejsem trotl a světla si nechám seřídit ne??? Se taky prober! Hoši to je zas debata...

Napsal: sob 23.07.2016 15:49
od madmarty
Tompo píše:Aspoň nejsem jediný kdo si myslí, že je blbost co tady kolega vymýšlí. Další věc je, že na 90% aut bohatě E39 k tahání postačí a že si jednorázově upravím výšku kvůli podvalu je trestné? Tak nejsem trotl a světla si nechám seřídit ne??? Se taky prober! Hoši to je zas debata...
Debata o ničem. Místo aby lidi přemýšleli když na něco nemají, jak si na to legálně vydělat, tak přemýšlí jak to co nejlevněji očůrat.

Kolik má E39 na tažný ? Vidím jak na tom lidi tahají podvaly s celkovou nad limitem tažného. Ale co, ono to stejně udrží.... že ? Pokud se nepletu, tak pokud se na auto s automatickým vyrovnáním výšky připojí vlek, tak si to samo přizvedne tak, aby to bylo jak má být ne ? Pletu se ? Pokud se nepletu, ale uživatel není spokojen že to není zvedlé jak má být, tak je někde asi závada. Tedy je na místě opravit závadu, né dělat nějaké prasárny ;-)

Pokud se už někdo přiživuje, nebo živí, taháním těžkých podvalů neměl by k tomu mít odpovídající auto ? Papírově i reálně.

Mám tak nějak plné zuby těch co nemají např. na xenony, tak si dají čínské výbojky místo halogenů a oslňují všechny kolem, paráda v noci a když je mokro... Tak je to se vším. Stačí nechlastat, neflákat se a nenadávat v hospodě u piva nebo doma na gauči a MAKAT. Pak tady nemusí trávit večery debatami o ničem, nebo o skoro až ostatním řidičům nebezpečných věcech.

Až se mi to v autě pojebe, holt si to nechám opravit. Kdybych odmítal platit údržbu, mohl jsem si koupit 2x ročně "novou" Felicii a měl bych to bez starostí ne ?

Napsal: sob 23.07.2016 20:17
od RomanM3
https://youtu.be/NQ1mTiDHP5c
Todle by mel byt navod jak to udelat pres inpu

Napsal: sob 23.07.2016 20:33
od madmarty
Není tady borec který by mi z auta dokázal demontovat ABSku, stabilizaci, brzdy, pásy a airbagy ? Potom bych vyndal váhu vzduchu, EGR, DPF, výfuk a poprosím vyřezat tak polovinu nosných prvků samonosné karoserie. Vše je to zbytečné, kurvítka která jsou na nic a jen žerou peníze, mimo jiné už jen kvůli své hmotnosti. Celé to je jen ojeb na lidi.

Děkuji.