Stránka 2 z 2

Napsal: pát 24.08.2007 23:54
od Kail
:smich2:


A co to je vlastně přesně ten Can-Bus?Na jaký bázi to funguje?

Napsal: sob 25.08.2007 00:22
od belch
Je to sériová sběrnice vyvinutá Boschem, používá se pro přenos informací mezi více zařízeními mj. v automobilovém průmyslu. Kromě toho volantu nese např. informace o rychlosti, stav osvětlení, zařazení zpátečky a podobné věci - prostě víceúčelová sběrnice. http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network :wink:

Napsal: sob 25.08.2007 00:27
od Maxiczech
Jak je ten multifunkční volant vlastně řešenej?
To je bezdrát, bo jsou tam klasic kabely? 8O
Nebo je to řešené "pojízdnýma" kontaktama? :)

Napsal: sob 25.08.2007 06:42
od dexter
Bude to skoro stejný jak klasika s bagem,až na to,že je tam víc kabelů v tý folií.
4ka s multifunkcí je zase iné kafé.3ku s multifukci si zas tak dobře nedokážu ani představit.
:roll:

Napsal: sob 25.08.2007 11:14
od Kail
belch píše:Je to sériová sběrnice vyvinutá Boschem, používá se pro přenos informací mezi více zařízeními mj. v automobilovém průmyslu. Kromě toho volantu nese např. informace o rychlosti, stav osvětlení, zařazení zpátečky a podobné věci - prostě víceúčelová sběrnice. http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network :wink:

Mno,koukám že se v tom asi docela vyznáš,ale na mně mluvíš trochu složitě,s elektrikařinou jsem měl vždycky problémy :D .Takže se pojďme bavitat na vesnický úrovni :lol: .Představoval jsem si to asi takto - Z rádia budou koukat dráty na zesilování a zeslabování,popř. lazení stanic,mělo by jich být asi 8?To je jedno...Z volantu bude koukat stejnej počet drátů od čudlíků patřícím k ovládání rádia a prakticky jde jen o to je spojit a vyřešit přechod mezi volantem a krkem volantu.Tak a teď mi řekni jak moc jsem naivní :lol: Nevím k čemu by tam byl nějaký slučovač či co,to možná u origo rádia,ale když si koupím nějakou Sonku tak by to měla mít už zabudovaný ne :?:

Napsal: sob 25.08.2007 11:25
od dexter
No vypada to divně,ale asi by to taky šlo.Nalepíš pár tlačítek se zvonků a máš multifunkci jak vyšitou.Ale myslím,že by bylo asi jednodužší si koupit rádio s dálkou,vzít oboustrannou lepíci pásku a máš klid.Né?Myslím že ta sběrnice ma i jiné funkce.Třeba vím,že u některých multifunkcí spolupracuje i s plynem.Jako třebars,že ty pojedeš s plynem na podlaze a rádio bude taky řvát až na "podlahu".A ták.

Napsal: sob 25.08.2007 11:31
od Kail
Jde o to že ten multifunkční volant je prostě hezčí,a chtěl bych aby fungovalo alespoň to rádio :wink: .Neříkám že to jdu zítra bastlit,jen tak polemizuju že by to mohlo snad takhle jednoduše jít ne?Je mi jasný že ta sběrnice má i jiný funkce,ale to nemění nic na tom že by tam teoreticky být nemusela :roll:

Napsal: sob 25.08.2007 11:36
od dexter
něak jednoduše by to taky určitě šlo.A máš ten volant?nebo nad ním ještě jen uvažuješ?Jestli máš pájku,trochu fantázie,nemůžu říct,že by to nešlo.Rozděláš rádio,napojíš přímo od spínačů a je to.Spíš bude trochu problém stím volantem,respektívne s tím páskem.

Napsal: sob 25.08.2007 11:38
od Kail
Nene,píšu že zatím jen polemizuju :wink:

Napsal: ned 26.08.2007 18:03
od belch
Koukám, že jste se přes víkend rozjeli. :) Nasadili jste mi brouka do hlavy, chlapi - z mého velmi laického pohledu (tímto ti, kaile, děkuji za nezasloužený kompliment :wink:) potřebujeme sehnat multifční volant a jemu odpovídající přechodovej pásek - pak už se můžou dít divy. :wink: Víte o nějakém? Mile rád to vyzkouším na sobě. :)
Mám ovšem (zatím ničím nepodloženou) obavu, že už ve volantu je šváb, který stisky tlačítek kóduje do impulsů CAN-BUSu, protože v opačném případě by bylo nutné vést oněch osm signálů z jednotlivých tlačítek vlastními cestami, což mi nepřipadá reálné. Chtělo by to vidět.

Napsal: ned 26.08.2007 20:00
od Legend1
Většina multifunkčních volantů jsou řešené pomocí odporů. Mezi jednotlivými tlačítky jsou sériově zapojené odpory různých hodnot a podle toho které tlačítko se zmáčkne tak se ukostří příslušný počet odporů, tedy při stisku různých tlačítek protéká různý proud a podle protékajícího proudu rádio vyhodnotí které tlačítko bylo stisknuté. K přenosu této informace stačí vyvést z volantu 2 vývody - kostru a signál do rádia. Vyráběl jsem si redukci mezi originál volant Opel a rádio Sony s využitím komparátorů a podobně by šel zapojit i BMW volant. Dá to dost práce, nebo se dá koupit hotová redukce za dost peněz. Podle mě bude podobně řešený volant can-bus, akorát bude navíc kódovaný nějakým procesorem, který asi je přímo ve volantu a dal by se vykuchat.

Napsal: ned 26.08.2007 20:44
od Kail
belch píše:Koukám, že jste se přes víkend rozjeli. :) Nasadili jste mi brouka do hlavy, chlapi - z mého velmi laického pohledu (tímto ti, kaile, děkuji za nezasloužený kompliment :wink:) potřebujeme sehnat multifční volant a jemu odpovídající přechodovej pásek - pak už se můžou dít divy. :wink: Víte o nějakém? Mile rád to vyzkouším na sobě. :)
Mám ovšem (zatím ničím nepodloženou) obavu, že už ve volantu je šváb, který stisky tlačítek kóduje do impulsů CAN-BUSu, protože v opačném případě by bylo nutné vést oněch osm signálů z jednotlivých tlačítek vlastními cestami, což mi nepřipadá reálné. Chtělo by to vidět.

No,těžko říct,ale snad to kódovaný z volantu nevychází :? ...A myslím že i kdyby ano,tak by se to nechalo přebastlit přímo od tlačítek - starý cesty se přerušej a natáhnou nové dráty.Ovšem jestli to vůbec bude takhle fungovat :? ,vědět alespoň jak je to s tím rádiem,jestli mu opravdu stačej jen kabely,nezakódovaný...
A jen tak orientačně,kolik stojí zhruba ten volant?