Stránka 2 z 2
Napsal: pát 24.08.2007 23:54
od Kail
A co to je vlastně přesně ten Can-Bus?Na jaký bázi to funguje?
Napsal: sob 25.08.2007 00:22
od belch
Je to sériová sběrnice vyvinutá Boschem, používá se pro přenos informací mezi více zařízeními mj. v automobilovém průmyslu. Kromě toho volantu nese např. informace o rychlosti, stav osvětlení, zařazení zpátečky a podobné věci - prostě víceúčelová sběrnice.
http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network 
Napsal: sob 25.08.2007 00:27
od Maxiczech
Jak je ten multifunkční volant vlastně řešenej?
To je bezdrát, bo jsou tam klasic kabely?
Nebo je to řešené "pojízdnýma" kontaktama?

Napsal: sob 25.08.2007 06:42
od dexter
Bude to skoro stejný jak klasika s bagem,až na to,že je tam víc kabelů v tý folií.
4ka s multifunkcí je zase iné kafé.3ku s multifukci si zas tak dobře nedokážu ani představit.

Napsal: sob 25.08.2007 11:14
od Kail
belch píše:Je to sériová sběrnice vyvinutá Boschem, používá se pro přenos informací mezi více zařízeními mj. v automobilovém průmyslu. Kromě toho volantu nese např. informace o rychlosti, stav osvětlení, zařazení zpátečky a podobné věci - prostě víceúčelová sběrnice.
http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network 
Mno,koukám že se v tom asi docela vyznáš,ale na mně mluvíš trochu složitě,s elektrikařinou jsem měl vždycky problémy

.Takže se pojďme bavitat na vesnický úrovni

.Představoval jsem si to asi takto - Z rádia budou koukat dráty na zesilování a zeslabování,popř. lazení stanic,mělo by jich být asi 8?To je jedno...Z volantu bude koukat stejnej počet drátů od čudlíků patřícím k ovládání rádia a prakticky jde jen o to je spojit a vyřešit přechod mezi volantem a krkem volantu.Tak a teď mi řekni jak moc jsem naivní

Nevím k čemu by tam byl nějaký slučovač či co,to možná u origo rádia,ale když si koupím nějakou Sonku tak by to měla mít už zabudovaný ne

Napsal: sob 25.08.2007 11:25
od dexter
No vypada to divně,ale asi by to taky šlo.Nalepíš pár tlačítek se zvonků a máš multifunkci jak vyšitou.Ale myslím,že by bylo asi jednodužší si koupit rádio s dálkou,vzít oboustrannou lepíci pásku a máš klid.Né?Myslím že ta sběrnice ma i jiné funkce.Třeba vím,že u některých multifunkcí spolupracuje i s plynem.Jako třebars,že ty pojedeš s plynem na podlaze a rádio bude taky řvát až na "podlahu".A ták.
Napsal: sob 25.08.2007 11:31
od Kail
Jde o to že ten multifunkční volant je prostě hezčí,a chtěl bych aby fungovalo alespoň to rádio

.Neříkám že to jdu zítra bastlit,jen tak polemizuju že by to mohlo snad takhle jednoduše jít ne?Je mi jasný že ta sběrnice má i jiný funkce,ale to nemění nic na tom že by tam teoreticky být nemusela

Napsal: sob 25.08.2007 11:36
od dexter
něak jednoduše by to taky určitě šlo.A máš ten volant?nebo nad ním ještě jen uvažuješ?Jestli máš pájku,trochu fantázie,nemůžu říct,že by to nešlo.Rozděláš rádio,napojíš přímo od spínačů a je to.Spíš bude trochu problém stím volantem,respektívne s tím páskem.
Napsal: sob 25.08.2007 11:38
od Kail
Nene,píšu že zatím jen polemizuju

Napsal: ned 26.08.2007 18:03
od belch
Koukám, že jste se přes víkend rozjeli.

Nasadili jste mi brouka do hlavy, chlapi - z mého velmi laického pohledu (tímto ti, kaile, děkuji za nezasloužený kompliment

) potřebujeme sehnat multifční volant a jemu odpovídající přechodovej pásek - pak už se můžou dít divy.

Víte o nějakém? Mile rád to vyzkouším na sobě.

Mám ovšem (zatím ničím nepodloženou) obavu, že už ve volantu je šváb, který stisky tlačítek kóduje do impulsů CAN-BUSu, protože v opačném případě by bylo nutné vést oněch osm signálů z jednotlivých tlačítek vlastními cestami, což mi nepřipadá reálné. Chtělo by to vidět.
Napsal: ned 26.08.2007 20:00
od Legend1
Většina multifunkčních volantů jsou řešené pomocí odporů. Mezi jednotlivými tlačítky jsou sériově zapojené odpory různých hodnot a podle toho které tlačítko se zmáčkne tak se ukostří příslušný počet odporů, tedy při stisku různých tlačítek protéká různý proud a podle protékajícího proudu rádio vyhodnotí které tlačítko bylo stisknuté. K přenosu této informace stačí vyvést z volantu 2 vývody - kostru a signál do rádia. Vyráběl jsem si redukci mezi originál volant Opel a rádio Sony s využitím komparátorů a podobně by šel zapojit i BMW volant. Dá to dost práce, nebo se dá koupit hotová redukce za dost peněz. Podle mě bude podobně řešený volant can-bus, akorát bude navíc kódovaný nějakým procesorem, který asi je přímo ve volantu a dal by se vykuchat.
Napsal: ned 26.08.2007 20:44
od Kail
belch píše:Koukám, že jste se přes víkend rozjeli.

Nasadili jste mi brouka do hlavy, chlapi - z mého velmi laického pohledu (tímto ti, kaile, děkuji za nezasloužený kompliment

) potřebujeme sehnat multifční volant a jemu odpovídající přechodovej pásek - pak už se můžou dít divy.

Víte o nějakém? Mile rád to vyzkouším na sobě.

Mám ovšem (zatím ničím nepodloženou) obavu, že už ve volantu je šváb, který stisky tlačítek kóduje do impulsů CAN-BUSu, protože v opačném případě by bylo nutné vést oněch osm signálů z jednotlivých tlačítek vlastními cestami, což mi nepřipadá reálné. Chtělo by to vidět.
No,těžko říct,ale snad to kódovaný z volantu nevychází

...A myslím že i kdyby ano,tak by se to nechalo přebastlit přímo od tlačítek - starý cesty se přerušej a natáhnou nové dráty.Ovšem jestli to vůbec bude takhle fungovat

,vědět alespoň jak je to s tím rádiem,jestli mu opravdu stačej jen kabely,nezakódovaný...
A jen tak orientačně,kolik stojí zhruba ten volant?