
Z vlastní zkušenosti doplním, že úniky chladiva nemusí běžný podtlakový test odhalit.
Po delší době jsem nechal plnit prázdnou klimu (E60 benzin) mediem 810g. Chladit auto přestalo po 3 dnech. :/
Znova mašina po 5-10min OK vakuum testu před plněním pustila proceduru dál.
Prostě ani takový úniky plnička nedetekuje (jedna ze dvou byla Wurth) ! Takže máte dvě možnosti:
1) Pokud je servis vybavenej bombou nechá se klimasystem natlakovat dusíkem. To je mnohem citlivější. Na tlakoměru bylo vidět jak tlak padá skrz únik. Pokud mají i detektor dusíku dá se místo v motorovým prostoru, kolem chladiče, nebo i v kabině (trubky pod palubkou) určit únik. Test prakticky zadarmo.
2) Nebo se do media kromě chladiva a oleje přidá pár gramů detekčního barviva. Po pár dnech se s UV světlem a brejlema našel poblitej pravej dolní roh klimachladiče. Nevýhoda, že část media už je pryč tak platíte co se neodsálo zpět.
Sami v servisu potvrdili ze zkušeností, že se chladivo v 90% ztrácí zkordovaným chladičem/kondenzátorem. Náhradní novej není žádná finanční sebevražda.
Ze zdravýho klimasystemu by se nemělo chladivo ztrácet vůbec, čili netřeba doplňovat x let(!). To je u ojetin s původním chladičem a těsněníma diskutabilní, že?
