Stránka 2 z 3
Napsal: pát 21.07.2006 14:40
od Pavel H
Pivson píše:Tak dneska vyzkoušeno,
při jízdě je ručička cca 1 mm za středem. Při staní na míště jsem to chvilku škádlil a ričička vylezla až k další čárce.¨
To že je kousek za středem je tím teplem a nefunkční visco
Visco jsem zastavil normálně novinama, nezrychlovala nezpomalovala pořád stejnej běh.
Po zastavení se pomalu rozbíhala.
Takže je KO
Začalo to dělat v těhlech vedrech
Jojo, ma to za sebou

Napsal: sob 22.07.2006 14:30
od Pivson
Napsal: sob 22.07.2006 20:40
od Pavel H
To bude chladit samo

Napsal: ned 23.07.2006 15:35
od Maxiczech
Visco jsem už také měnil.

Minulý rok. Jinak s těma novinama je to docela masakr. To musí být okolo bordelu. A co pak ten rozpálený motor? To jsou rady, to bych blil.

Pokud se motor zahřeje tak, aby sepnula visco, tak je mnohem rozumější vypnout motor a pokusit se otočit vrtulý za chladičem. Pokud s ní hneš a máš teplotu v červeném políčku, tak je v prdeli. Pokud s ní nehneš, tak je sepnutá a je O.K. Jinak by při extremní teplotě měla být puštěná i sahara před chladičem. Na tu bych nesahal, ta spíná bez ohledu na to, zda-li je motor zapnutý či vypnutý. Reaguje vyloženě na teplotu motoru..

Napsal: ned 23.07.2006 15:40
od Pavel H
Maxiczech píše:Visco jsem už také měnil.

Minulý rok. Jinak s těma novinama je to docela masakr. To musí být okolo bordelu. A co pak ten rozpálený motor? To jsou rady, to bych blil.

Pokud se motor zahřeje tak, aby sepnula visco, tak je mnohem rozumější vypnout motor a pokusit se otočit vrtulý za chladičem. Pokud s ní hneš a máš teplotu v červeném políčku, tak je v prdeli. Pokud s ní nehneš, tak je sepnutá a je O.K. Jinak by při extremní teplotě měla být puštěná i sahara před chladičem. Na tu bych nesahal, ta spíná bez ohledu na to, zda-li je motor zapnutý či vypnutý. Reaguje vyloženě na teplotu motoru..

Laskavě tu neplácej nesmysly!!! Pokud se motor zastaví, tak visko nemůže fungovat. Funguje, jen pokud se otáčí. Je tam labyrint kanalků, kterými proudí kapalina (specialní olej) a na základě toho spíná nebo rozpíná - záleží na teplotě. Na zastaveném motoru nic nezjistíš.
Napsal: ned 23.07.2006 15:42
od Pavel H
A mimochodem si to s tema novinama zkus. Zadny velky bordel z toho neni. Kdyz je studena, tak ji zastavis hned a kdyz je sepla, tak ji proste nezastavis a nemusis drtit noviny az k prstum. Nic mezi neni.
Napsal: ned 23.07.2006 15:55
od Maxiczech
Pavel H píše:Maxiczech píše:Visco jsem už také měnil.

Minulý rok. Jinak s těma novinama je to docela masakr. To musí být okolo bordelu. A co pak ten rozpálený motor? To jsou rady, to bych blil.

Pokud se motor zahřeje tak, aby sepnula visco, tak je mnohem rozumější vypnout motor a pokusit se otočit vrtulý za chladičem. Pokud s ní hneš a máš teplotu v červeném políčku, tak je v prdeli. Pokud s ní nehneš, tak je sepnutá a je O.K. Jinak by při extremní teplotě měla být puštěná i sahara před chladičem. Na tu bych nesahal, ta spíná bez ohledu na to, zda-li je motor zapnutý či vypnutý. Reaguje vyloženě na teplotu motoru..

Laskavě tu neplácej nesmysly!!! Pokud se motor zastaví, tak visko nemůže fungovat. Funguje, jen pokud se otáčí. Je tam labyrint kanalků, kterými proudí kapalina (specialní olej) a na základě toho spíná nebo rozpíná - záleží na teplotě. Na zastaveném motoru nic nezjistíš.
Možná si my dva někdy porozumíme..

Nevím jak u tvého vozidla, ale u e-39 je to následovně: Visco spíná dle teploty. A vůbec nezáleží na tom, zda-li je motor puštěn či ne.

Je to na bázy přítlačného mechanismu, ovluvnivňující teplotou. Tudíž.. pokud je motor studený, tak visco není sepnutá a lze s ní v pohodě při vypnutém motoru točit.

Pokud má motor teplotu takovou, že visco sepne, tak s ní prostě nehneš a když natočíš motor, tak jede na plno i vrtule a naopak. Nic o žádných olejových kanálkách nevím. V Baworu sundali vrtuly i s visco, to je ta matka, jak je ve stredu vrtule upevněná na motoru.

Mám pocit, že má snad obrácený závit.

Vrtuly sundal od visco, vdechnul tam novou a zase v pohodě natočil zpět před chladič.

Nikde žádný olej ani kanálky. Pouze záležitost kovů, rozpínající se dle teploty.

Měj se krásně. Papa..

Ty mi seš taky nějakej labyrint..

Napsal: ned 23.07.2006 15:58
od Pavel H
Maxiczech píše:Pavel H píše:Maxiczech píše:Visco jsem už také měnil.

Minulý rok. Jinak s těma novinama je to docela masakr. To musí být okolo bordelu. A co pak ten rozpálený motor? To jsou rady, to bych blil.

Pokud se motor zahřeje tak, aby sepnula visco, tak je mnohem rozumější vypnout motor a pokusit se otočit vrtulý za chladičem. Pokud s ní hneš a máš teplotu v červeném políčku, tak je v prdeli. Pokud s ní nehneš, tak je sepnutá a je O.K. Jinak by při extremní teplotě měla být puštěná i sahara před chladičem. Na tu bych nesahal, ta spíná bez ohledu na to, zda-li je motor zapnutý či vypnutý. Reaguje vyloženě na teplotu motoru..

Laskavě tu neplácej nesmysly!!! Pokud se motor zastaví, tak visko nemůže fungovat. Funguje, jen pokud se otáčí. Je tam labyrint kanalků, kterými proudí kapalina (specialní olej) a na základě toho spíná nebo rozpíná - záleží na teplotě. Na zastaveném motoru nic nezjistíš.
Možná si my dva někdy porozumíme..

Nevím jak u tvého vozidla, ale u e-39 je to následovně: Visco spíná dle teploty. A vůbec nezáleží na tom, zda-li je motor puštěn či ne.

Je to na bázy přítlačného mechanismu, ovluvnivňující teplotou. Tudíž.. pokud je motor studený, tak visco není sepnutá a lze s ní v pohodě při vypnutém motoru točit.

Pokud má motor teplotu takovou, že visco sepne, tak s ní prostě nehneš a když natočíš motor, tak jede na plno i vrtule a naopak. Nic o žádných olejových kanálkách nevím. V Baworu sundali vrtuly i s visco, to je ta matka, jak je ve stredu vrtule upevněná na motoru.

Mám pocit, že má snad obrácený závit.

Vrtuly sundal od visco, vdechnul tam novou a zase v pohodě natočil zpět před chladič.

Nikde žádný olej ani kanálky. Pouze záležitost kovů, rozpínající se dle teploty.

Měj se krásně. Papa..

Ach jo. Ty kanalky jsou uvnitr toho hliniku co je vyfoceny o kus vyse Pivsonem. Nelze to rozebrat. Tedy lze, ale to ti tady nebudu popisovat. Proste je to vymena kus za kus. Uz jsem jich vymenil asi tak sto za dobu co opravuju auta, tak vim o cem mluvim. Zdar.
Napsal: ned 23.07.2006 16:02
od Pivson
Pavel H píše:Maxiczech píše:Pavel H píše:
Laskavě tu neplácej nesmysly!!! Pokud se motor zastaví, tak visko nemůže fungovat. Funguje, jen pokud se otáčí. Je tam labyrint kanalků, kterými proudí kapalina (specialní olej) a na základě toho spíná nebo rozpíná - záleží na teplotě. Na zastaveném motoru nic nezjistíš.
Možná si my dva někdy porozumíme..

Nevím jak u tvého vozidla, ale u e-39 je to následovně: Visco spíná dle teploty. A vůbec nezáleží na tom, zda-li je motor puštěn či ne.

Je to na bázy přítlačného mechanismu, ovluvnivňující teplotou. Tudíž.. pokud je motor studený, tak visco není sepnutá a lze s ní v pohodě při vypnutém motoru točit.

Pokud má motor teplotu takovou, že visco sepne, tak s ní prostě nehneš a když natočíš motor, tak jede na plno i vrtule a naopak. Nic o žádných olejových kanálkách nevím. V Baworu sundali vrtuly i s visco, to je ta matka, jak je ve stredu vrtule upevněná na motoru.

Mám pocit, že má snad obrácený závit.

Vrtuly sundal od visco, vdechnul tam novou a zase v pohodě natočil zpět před chladič.

Nikde žádný olej ani kanálky. Pouze záležitost kovů, rozpínající se dle teploty.

Měj se krásně. Papa..

Ach jo. Ty kanalky jsou uvnitr toho hliniku co je vyfoceny o kus vyse Pivsonem. Nelze to rozebrat. Tedy lze, ale to ti tady nebudu popisovat. Proste je to vymena kus za kus. Uz jsem jich vymenil asi tak sto za dobu co opravuju auta, tak vim o cem mluvim. Zdar.
no síla
Tu starou se pokusím rozebrat pokud to dokažu a udělám foto
Napsal: ned 23.07.2006 16:05
od Pavel H
Pivson píše:
no síla
Tu starou se pokusím rozebrat pokud to dokažu a udělám foto
Pokud mas soustruh, tak to nebude problem.
Napsal: ned 23.07.2006 16:06
od Maxiczech
Dobrá, dobrá. Píšu jen své zkušenosti. Prostě jsem visku nechal měnit a nikde žádné labyrinty ani kanálky.

Na tož olej.

A kde že to má být? Mám tu starou v garáži. Já jí snad půjdu pod drobnohledem prozkoumat..

Napsal: ned 23.07.2006 16:09
od Pavel H
Maxiczech píše:Dobrá, dobrá. Píšu jen své zkušenosti. Prostě jsem visku nechal měnit a nikde žádné labyrinty ani kanálky.

Na tož olej.

A kde že to má být? Mám tu starou v garáži. Já jí snad půjdu pod drobnohledem prozkoumat..

Jen utikej.
Napsal: ned 23.07.2006 16:11
od Maxiczech
Pavel H píše:Maxiczech píše:Dobrá, dobrá. Píšu jen své zkušenosti. Prostě jsem visku nechal měnit a nikde žádné labyrinty ani kanálky.

Na tož olej.

A kde že to má být? Mám tu starou v garáži. Já jí snad půjdu pod drobnohledem prozkoumat..

Jen utikej.
Fakt tam jdu a najdu jí. Ostatně, ono ji vcelku nic není. Měl jsem špatně dotaženou vrtuly na visce, tak jsem nechal měnit celou viscu. Kdybych to bejval věděl, tak bych to byl dělat nenechal..

Nesháníte někdo visco?

Napsal: čtv 27.07.2006 23:47
od Pavel H
Maxiczech píše:Pavel H píše:Maxiczech píše:Dobrá, dobrá. Píšu jen své zkušenosti. Prostě jsem visku nechal měnit a nikde žádné labyrinty ani kanálky.

Na tož olej.

A kde že to má být? Mám tu starou v garáži. Já jí snad půjdu pod drobnohledem prozkoumat..

Jen utikej.
Fakt tam jdu a najdu jí. Ostatně, ono ji vcelku nic není. Měl jsem špatně dotaženou vrtuly na visce, tak jsem nechal měnit celou viscu. Kdybych to bejval věděl, tak bych to byl dělat nenechal..

Nesháníte někdo visco?

Tak co ty smudlo? Nasel?
Napsal: pát 28.07.2006 10:57
od delawega
presne tak... vo visco je specialny olej ktory je vo vnutry a samo je tam este bimetal ktory sa teplotou rozsiruje..ked dosiahne konkretnu teplotu, spoji sa kov na pevno a vrtula ide s otackami motoru. ak rozoberes visco a das ju znova dokopy na 99.9 percent nebude fungovat pretoze ak sa dostane ten olej von, nemas ho cim nahradit a hodnoty rozpinania bimetalu su narusene...takze uz aj ten olej ktory tam je ked strati svoje vlastnosti visco spojka nemusi spravne fungovat

Napsal: ned 06.08.2006 13:12
od Kubastds
jen mam dotaz me se to hřeje když jedu nad 130 nebo když tomu dávám. v kolone se to nehne přez pul... takže asi chladic co??? mam tds v automatu bez klimatizace
Napsal: sob 15.05.2010 17:29
od matej525
A je možný že jí mám porouchanou tak, že je furt sepnutá? Moje nový tds (e39) zhruba od 2000 otáček dost hučí jak meluzína a to mi starý tds (e34) nedělalo. Řek bych že to musí dělat viskovrtule a musí to taky docela zvyšovat spotřebu když se tomu takhle zvyšuje odpor tou vrtulí, no ne?
A je kompatibilní viskospojka mezi 34 a 39? Asi by mohla bejt, ne?
dík
Napsal: sob 15.05.2010 20:08
od mequi
Tady je test viskospojky. Je sice na E36 ale princíp je myslím stejný.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=73200 A podle etk viskospojky nejsou stejné E34 a E39 - jiné objednávací číslo.
Napsal: čtv 19.01.2012 16:14
od e155
Dá se to zastavení viskospojky novinama vyzkoušet i v zimé? Má šanci se samotná spojka natolik ohřát, aby se sepla naplno a nešla zastavit?
Napsal: čtv 19.01.2012 18:47
od matej525
pokud řešíš to samé co já, tj, že se ti zdá pořád sepnutá, je to jednoduchý - pokud po nastartování (a samozřejme provozním zahřátí) pojedeš na víc otáček (stačí třeba 3 tisice) a slyšíš hučení meluzíny tak máš visku zadřenou stejně tak jako já. výsledek je, že se trvale namáhá osa vodní pumpy a v extremním případě (hrabání se za sněhu aniž by se vše ještě pořádně prohřálo) tak vrtule uletí, rozseká kryt okolo vrtule, vodní hadice a podobně a udělá ti nepěknou díru v kapotě

)