Stránka 2 z 3
Napsal: stř 10.05.2006 17:47
od Milda
Wolfi píše:Tak ventilátor je funkční a ten spínač taky spíná....tak kde by mohla být zrada ?
JAK TO CHLADÍ?MOHL BY BYT MALÝ TLAK CHLADÍCÍHO MEDIA.TO ZNAMENÁ ŽE KLIMA NEJEDE NA PLNÝ VÝKON.CHLADÍ ,ALE JAK BUDE VEDRO TAK UŽ TEORETICKY NEBUDE STÍHAT.ZKUS JI PUSTIT NA PLNÝ VÝKON A POROVNEJ JAK CHLADILA LONI A JAK NYNÍ.A NAPIŠ SVUJ NÁZOR.ČAU
Napsal: stř 10.05.2006 18:09
od Wolfi
Milda píše:Wolfi píše:Tak ventilátor je funkční a ten spínač taky spíná....tak kde by mohla být zrada ?
JAK TO CHLADÍ?MOHL BY BYT MALÝ TLAK CHLADÍCÍHO MEDIA.TO ZNAMENÁ ŽE KLIMA NEJEDE NA PLNÝ VÝKON.CHLADÍ ,ALE JAK BUDE VEDRO TAK UŽ TEORETICKY NEBUDE STÍHAT.ZKUS JI PUSTIT NA PLNÝ VÝKON A POROVNEJ JAK CHLADILA LONI A JAK NYNÍ.A NAPIŠ SVUJ NÁZOR.ČAU
klima je momentálně vypuštěná...naplnili ji s barvivem, kvůli hledání úniku a zažala se moc tlakovat. Na to konto se zaměřili na spínač a slyšeli ho cvakat, tak diagnostikovali špatný ventilátor. Ten jsem ale dneska v pohodě na přímo roztočil. Takže zbývají buď pojistka, nebo zoxidovaný konektor u ventilátoru. Konektor vyčistím a zkusím tam zajít a? to znovu natlakují.
Napsal: stř 10.05.2006 18:15
od skautik
toci se na obe rychlosti?
pokud ne, je spatnej ten 100Ohm odpor
Napsal: čtv 22.03.2012 15:07
od cendel
Čau
Po zimě jsem zapl klimatizaci a začal mně dost nahlas běžet elektricky ventilator nevíte kde by mohla být chyba, ještě mně přijde že nefungují ty pomalé rychlost?
Napsal: čtv 22.03.2012 16:58
od beny-maser
špatná ložiska ventilátoru,proto nejdou pomalé rychlosti na malý proud ho neroztočí,pomůže jen výměna,promazání je tak na týden.
Napsal: čtv 22.03.2012 18:28
od cendel
To se mění celý nebo jenom součástky?
Napsal: čtv 22.03.2012 18:31
od cendel
To se mění celý nebo jenom součástky?
Napsal: čtv 22.03.2012 21:58
od beny-maser
koukni do etk, co vedou za díl, nenapsal jsi na jaké auto, ale většinou se to mění celé
Napsal: pát 23.03.2012 00:27
od cendel
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55 Jestli jsem to dobře pochopil tak tam výměna ložiska asi neni takže novou vrtuly?? Je to na e39 2.0i M52 rok vyroby 98
Napsal: pát 23.03.2012 08:34
od beny-maser
přesně tak

Napsal: úte 01.05.2012 22:09
od chaluha71
Mám také problém se spínáním vrtule klimatizace na e39 530dA 2002.
Když zapnu klimatizaci, vrtule se hned roztočí a běží stále! Za jízdy je dost slyšet, jak běží na plný céres. Při stojícím autě jsem na to koukal a všiml si, že vrtule mění stále otáčky. Chvilku běží pomalu, pak zrychlí a pak zase zpomalí a tak stále dokola. Za jízdy nejspíše běží na plno, protože je tak slyšet. Jinak klimatizace byla zkontrolována a doplněna asi tak před půl rokem a teď chladí dobře (když byly ty vedra).
Tak nevím,co je v špatného. Ten tlakový spínač (čidlo) nebo ten odpor? Nevím sice jaký ale rád si nechám poradit od zkušenějších
Díky za odpověď.
Napsal: stř 02.05.2012 09:19
od Birkoff
Podle mně je to v pořádku. FL modely nemají odpory ale jiný typ regulace. Nehučí ti náhodou viska (stále sepnutá)?
Napsal: čtv 03.05.2012 00:44
od chaluha71
To hučení se ozývá jen když mám zaplou klimatizaci. Pokud ji vypnu, hučení přestane... Ale je to slyšet jen za jízdy vyšší rychlostí,resp. když jsou vyšší otáčky, tak okolo 2000 a výš. Jinak na tu viskospojku se podívám. když jsem koukal co mi to hučí při tvedlé kapotě, tak mě vrtule chlazení běžela ale motor byl ohřátý naplno, po jízdě. Skusím to ráno,když je motor studený. Takže pokud by byla viska dobrá, tak by se vrtule neměla otáčet, je to tak?
Napsal: čtv 03.05.2012 07:51
od berkelay
pokud je motor studený, tak vrtule za chladičem by se neměla sama točit, bude "volná" takže s rukou s ní můžeš lehce otáčet. Pokud motor zahřeješ třeba rychlejší jízdou po dálnici nebo poskakováním ve městě v 30stupních, zastavíš a necháš chvíli motor běžet, tak by se vrtule již měla roztočit a rukou ji už jen tak nezastavíš, spíš ti to urazí prsty

Čím vyšší teplota motoru, tím vyšší otáčky vrtule, viska "spíná" postupně až je jakoby spojena natvrdo. Pokud se rozjedeš tak uslyšíš hučení, které by však po překročení cca 2500ot mělo ustat, teplota za chladičem díky náporu vzduchu klesne a viska "odpojí" vrtuli od řemenice na vodní pumpě.
Jinak, po zapnutí klimatizace se vrtule klimatizace roztočit správně má, ale jsou to jen nízké otáčky, které nejsou závislé na otáčkách motoru. Během jízdy, kdy je náporu vzduchu dostatečný by se vrtule klimatizace točit ani neměla. To co popisuješ, že to hučí po překročení 2tis otáček bych spíše viděl opravdu na visku. Tím, že zapneš klimatizaci vlastně ohříváš vzduch co jde na hlavní chladič (chladič klimatizace je před ním) a tak teplota za chladičem kde je vrtule s viskou je vyšší. Většinou to bývá tím, že mezi chladičem klimatizace a hlavním chladičem je bordel, listí, hmyz atd.
Napsal: čtv 03.05.2012 12:00
od Hanz
spis ti huci lozisko remenice kompresoru nebo kompresor samotny, zkus se na nej mrknout (sundat remen a zahejbat remenici-el mag spojkou, pokud citis vuli nebo drhnuti, je ko lozisko), pripadne lozisko na dopinaci kladce
Napsal: stř 09.05.2012 18:34
od kubikula420
cau mam e39 ventilator stima 3 dratama ale kdyz zapnu klimu tak se nesepne ale vetrak fouka kdyz ho napojim na primo da se to nejak otestovat ?
Napsal: čtv 05.07.2012 16:59
od cmelak
Mě se ta elektrická vrtule nesepne vůbec ale za to visco spojka se mi sepne i při 90km/hod když mám zaplou klimu. Tak jsou v hajzlu možná el. vrtule i visca

Napsal: pon 09.07.2012 12:08
od stawros
zdravim potreboval bych poradit.. mam e39 530D kdyz zapnu klimu tak se mi roztoci ventilator od klimy uplne na max a docela dost rve.. znamej rikal ze prej sou spatny naky 2 desticky ktery sou prej odpory .. neresil to uz nekdo? kde se to da sehnat? diky
Napsal: pon 28.10.2013 15:51
od lubooos
Cau. Muze te mi nekdo napsat hodnoty tech odporu na predFL vrtuly.
Nejde mi prvni stupen a ostatni jdou. Samozrejme ze jsem to zkousel zpusobem naprimo. Rozpojil jsem konektor a na kazdej pin zavlast jsem privedl napeti. No a jenom prvni stupen se neroztocil.
Nebudu jim davat za blbej svazek dvou odporu 1300Kč.
Tak vas prosim. Kolik je hodnota toho prvniho stupne? At to muzu rovnou vymenit kus za kus a nemusim se zdrzovat.
Diky moc.
Napsal: úte 29.10.2013 12:23
od Mechosh
Pokud jsi z Prahy 9, tak zkus zavolat panu Mistrovi Böhmovi. Ten ti to poladí tak, že budeš mít odpor i k autu..
Sorry za OT, ale musel jsem..
Zavolej Schindelářovi. Ten ti rozumně poradí a má tam hafo ND.
http://www.schindelar.cz 