Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vstrekovacie čerpadlo

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Anonymous

#21 Příspěvek od Anonymous »

oni nerobili predstih, teda neotáčali čerpadlo - ten je nastavený podľa hodnôt na počítači - posúvali vlastne vrchnú čas? čerpadla kde je elektronika - najlepšie na tom je, že ten motor potom ŠTARTOVAL úplne v pohode....ale po cca 70km jazde ked som došiel domov tak už to nešlo!!!
S intervalmi to je tak, že zhruba do 5min. ešte naskočí po 10 min.už treba toči? dlhšie a najhoršie to je ked motor ochladne ale ešte vždy je nad hranicou zopnutia žhavičov, takže nežhaví-vtedy točím ako magor,alebo to radšej skúsim na druhýkrát...
Pochopil by som, že za tepla to má na svedomí to vydratie čerpadla, ale tá sviňa neštartuje ani za studena!!!....pre istotu:žhaviče-OK,filter paliva nový,nové SK-pásky na palivových trubkách,vstreky OK a kompresia snad tiež...nikto to ešte nemeral
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#22 Příspěvek od tds »

majo píše:oni nerobili predstih, teda neotáčali čerpadlo - ten je nastavený podľa hodnôt na počítači - posúvali vlastne vrchnú čas? čerpadla kde je elektronika - najlepšie na tom je, že ten motor potom ŠTARTOVAL úplne v pohode....ale po cca 70km jazde ked som došiel domov tak už to nešlo!!!
S intervalmi to je tak, že zhruba do 5min. ešte naskočí po 10 min.už treba toči? dlhšie a najhoršie to je ked motor ochladne ale ešte vždy je nad hranicou zopnutia žhavičov, takže nežhaví-vtedy točím ako magor,alebo to radšej skúsim na druhýkrát...
Pochopil by som, že za tepla to má na svedomí to vydratie čerpadla, ale tá sviňa neštartuje ani za studena!!!....pre istotu:žhaviče-OK,filter paliva nový,nové SK-pásky na palivových trubkách,vstreky OK a kompresia snad tiež...nikto to ešte nemeral

změř tu kompresi...a podávací čerpadlo kolik ti dá za 30s/x2 :wink:
Anonymous

#23 Příspěvek od Anonymous »

môžeš prosím stručný návod na to meranie dávky paliva? ...niekde som čítal, že treba premosti? nejaké relé aby to fungovalo?
Dá sa nejako vysvetli?, prečo to v tom servise štartovalo?
Anonymous

#24 Příspěvek od Anonymous »

....ešte posledný krát sa vraciam k tejto téme - už iba jedna otázka - má povedzme vydrené čerpadlo vplyv aj na studený štart? Mne to totiž štartuje doslova na "brnk" iba pri teplote okolo 20°C - ak je pod 15°C naštartujem tak na tretí štvrtý krát. Bojím sa, že nakoniec bude v háji aj motor - to si môžem potom rovno hodi?.....
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#25 Příspěvek od tds »

majo píše:....ešte posledný krát sa vraciam k tejto téme - už iba jedna otázka - má povedzme vydrené čerpadlo vplyv aj na studený štart? Mne to totiž štartuje doslova na "brnk" iba pri teplote okolo 20°C - ak je pod 15°C naštartujem tak na tretí štvrtý krát. Bojím sa, že nakoniec bude v háji aj motor - to si môžem potom rovno hodi?.....


na to přemostění relátka se musím mrknout ale dám vědet.
ten motor snad ne.ale každopádně změř tu kompresy a neváhej.možná máš podpálené ventily nebo co já vím co. ale jak jsem už říkal to uvídíš až uděláš všechny zkoušky. ´´vydřené čerpadlo to je dosti hrubě řečeno ale dejme tomu. nemyslím si že by to bylo čerpadlem uřcitě už není 100%-ní a má na tom určitě častečný podíl, ale myslím že to není ten problém.
mrkni ještě jesli ti tou hadičkou jak jde nafta z filtru do čerpadla nejdou i bublinky.
Anonymous

#26 Příspěvek od Anonymous »

Dnes s tým idem zase k chlapíkovi čo má certifikáty snáď na všetky bežné čerpadlá, uvidím na čo príde on....
Aby som videl, či tam nie sú bublinky musel by som najskôr vymeni? hadicu od filtru do čerpadla....viem že originál má by? umelá, ale nejaký dobrák tam už dal gumenú cez ktorú je vidie? akurát tak prt! Nepredpokladám že by "padala"nafta, lebo ako som povedal - ked je +20°C a motor je studený naštartuje okamžite po 4sec.žhavenia
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#27 Příspěvek od tds »

to podávací čerpadlo přemostíš tak že vytáhneš relé ve skříni kde jsou řídící jednotky mělo by to být hnědé a spojíš v konektoru svorku 30 a 87 před tím ještě vytáhneš hadici co jde z palivového filtru k čerpadlu. za 30s by ti mělo načerpat 875 cm3.
Anonymous

#28 Příspěvek od Anonymous »

"tds" dakujem za informácie - mám zase nejaké news takže: podávacie čerpadlo je v poriadku - je ho aj poču? pri žhavení ako tlakuje a tiež po vypnutí motora a vytiahnutí kľúča. Včera som bol na kontrole u odborníka na čerpadlá - už je jasné že čerpadlá z 524TD a 525TDS nie sú rovnaké aj ked vyzerajú úplne rovnako! Ale zrovna ten tlakový spodok ktorý spôsobuje špatné teplé štarty je zameniteľný - čerpadlo ale musí von - do toho ale asi nepôjdem - veľa práce a veľa peňazí.
Okrem toho posledné dva dni sa stala divná vec - ráno štartuje okamžite a za tepla tiež veľmi dobre 8O Môžem tým pádom poveda?,že až teraz som z toho úplny MAGOR - myslím že ak je čerpadlo mechanicky opotrebované malo by blbnú? vždy! Teraz už naozaj neviem čoho sa mám chyti?....
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#29 Příspěvek od tds »

majo píše:"tds" dakujem za informácie - mám zase nejaké news takže: podávacie čerpadlo je v poriadku - je ho aj poču? pri žhavení ako tlakuje a tiež po vypnutí motora a vytiahnutí kľúča. Včera som bol na kontrole u odborníka na čerpadlá - už je jasné že čerpadlá z 524TD a 525TDS nie sú rovnaké aj ked vyzerajú úplne rovnako! Ale zrovna ten tlakový spodok ktorý spôsobuje špatné teplé štarty je zameniteľný - čerpadlo ale musí von - do toho ale asi nepôjdem - veľa práce a veľa peňazí.
Okrem toho posledné dva dni sa stala divná vec - ráno štartuje okamžite a za tepla tiež veľmi dobre 8O Môžem tým pádom poveda?,že až teraz som z toho úplny MAGOR - myslím že ak je čerpadlo mechanicky opotrebované malo by blbnú? vždy! Teraz už naozaj neviem čoho sa mám chyti?....


takže tady vidíš že to čerpadlem, asi není!! jak jsem říkal chce to jenom v klidu a pomalinku všechno prolézt a pak zjistíš že to je stejně nějaká blbost... houfy lidiček kteří tady dělají kdoví jak tomu nerozumí ti radily repas čerpadla a je to jak jsem říkal nasypal by jsi za to 20litrů a zjistil že je to to samé..
jak tady jeden borec psal že se mu houpe volnoběh.nasypal do toho x-tisíc a furt nic a má beztak někde netěsný podtlak. doufám že se to auto umoudřilo a pojede ti, když tak dej vědět co a jak
Anonymous

#30 Příspěvek od Anonymous »

ANO....myslím že máš úplnu pravdu - vráža? peniaze je mnohokrát úplne zbytočné, nehovoriac už o tom, že v podstate všetky som dal za to auto, hahahaha. Ja už som si tak nejako zvykol, že ak chcem aby "veci" fungovali najlepšie je pýta? sa, rozmýšľa? a rieši? súvislosti...To nehovorím iba o autách, takto som bol prinútený porozumie? počítačom, ale napr. aj pokladaniu dlažby alebo inštalatérskym prácam.
No a v neposlednom rade - ja sa v tých autách naozaj RÁD hrabem :D potom sa o to viac teším ked sa niečo podarí.....
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od voko21 »

majo píše:"tds" dakujem za informácie - mám zase nejaké news takže: podávacie čerpadlo je v poriadku - je ho aj poču? pri žhavení ako tlakuje a tiež po vypnutí motora a vytiahnutí kľúča. Včera som bol na kontrole u odborníka na čerpadlá - už je jasné že čerpadlá z 524TD a 525TDS nie sú rovnaké aj ked vyzerajú úplne rovnako! Ale zrovna ten tlakový spodok ktorý spôsobuje špatné teplé štarty je zameniteľný - čerpadlo ale musí von - do toho ale asi nepôjdem - veľa práce a veľa peňazí.
Okrem toho posledné dva dni sa stala divná vec - ráno štartuje okamžite a za tepla tiež veľmi dobre 8O Môžem tým pádom poveda?,že až teraz som z toho úplny MAGOR - myslím že ak je čerpadlo mechanicky opotrebované malo by blbnú? vždy! Teraz už naozaj neviem čoho sa mám chyti?....


1/Sorry, že jsem taky nepřispěl svými "zkušenostmi", ale čerpadlo na 524td a 525tds by mělo být stejný. Liší se jenom tím, že 525tds má větší průměr osazení u hřídelky (viz OBR). Je to tím, že u 525tds je řetěz a zřejmě to bude kvůli pevnosti. Je možné, že se liší ještě v něčem, ale vím, že to jde upravit, protože jsem čerpadlo z 524td prodával někomu na 525tds a povedlo se mu to napasovat pomocí vysoustružené redukce. Jaké jiné úpravy dělal, to nevím.

2/Když jsem dělal čerpadlo já, tak mi to sebralo asi 2 dny a tak moc mi to sralo, že to příště necham na servisu. I když servisák by z toho co by viděl byl asi trochu takovej --> 8O , protože jsem to předělával na lankové čerpadlo z E28. Z toho plyne, že i čerpadlo z E28 je stejné, jenom nemá konektory na DDE.
Přílohy
78.gif
78.gif (20.37 KiB) Zobrazeno 1128 x
Palom
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: úte 27.01.2004 01:00
Bydliště: Zilina

#32 Příspěvek od Palom »

zdar. U mna tento problem sposobovala jedna tryska. Netesnila. Vymena BOSCH 1500 Sk Tiez to nikde nevedeli zistit. Zistilo sa to az v znackovom servise na kompletnej diagnostike.

Palo
Anonymous

#33 Příspěvek od Anonymous »

.....je úplne možné a čoraz viac sa to tak javí, že to bude závada takéhoto nejakého druhu, lebo ako som už hovoril, bez toho že by s tým niekto niečo robil to začalo štartova? dokonca aj za tepla dooos? slušne, ale napr. dnes (bolo cca 7.5°C) až na druhýkrát :( Takže ešte niečo tam bude, pretože o motore mi bolo povedané, že je veľmi slušný a neprejavuje sa na ňom nejaká znížená kompresia alebo tak....Osobne ešte tipujem že by tam možno mohol by? nejaký iný typ žhavičov...Tiež neviem či to, že počujem podávacie čerpadlo vždy pri štartovaní ale aj po vytiahnutí kľúčika ako dotlakováva palivo nie je náhodou závada - ved palivo by už malo by? natlakované a ten tlak by nemal niekam ujs?....hmm?
Ako sa prejavuje netesná tryska? Mám pocit, že by vtedy popri závite bublinkovala nafta....
Palom
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: úte 27.01.2004 01:00
Bydliště: Zilina

#34 Příspěvek od Palom »

..praveze pohladom som ani ja nic nezistil :D ..tie trysky sa mi zdali v pohode. Neviem co tym presne v servise mysleli. Po vymene je to dobre. Odkial si ? Mozno by som Ti tu prehliadku dojednal za paru korun a mal by si klud :D
Anonymous

#35 Příspěvek od Anonymous »

...som z Prievidze - neviem do ktorého servisu chodíš, ale v BMW Žilina paradoxne doporučujú ako kvalifikovaných odborníkov ľudí okolo p.Macejíka z Kys.New Mesta - tam som už bol 3x , kopu vecí vyriešili a urobili ale ten terajší stav nie...
Palom
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: úte 27.01.2004 01:00
Bydliště: Zilina

#36 Příspěvek od Palom »

..o tom som tiez pocul. Ale ja prave chodim do Bavarie v Ziline a poznam sa s veducim servisu a nemal som s nimi problem. Mna tiez boli odporucilli na jedneho chlapa z Banovej ale to len preto ked som chcel vela usetrit ;-)))
Anonymous

#37 Příspěvek od Anonymous »

napíš sem prosím na seba mail alebo ICQ ID nech neza?ažujeme forum - pokecáme trochu....
Palom
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: úte 27.01.2004 01:00
Bydliště: Zilina

#38 Příspěvek od Palom »

ICQ 342846072

Dobre, tak sa ozvi ;-)
Maverick
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pát 18.04.2003 00:00

#39 Příspěvek od Maverick »

majo píše:napíš sem prosím na seba mail alebo ICQ ID nech neza?ažujeme forum - pokecáme trochu....

Ale podstatné informace prosím zveřejnit :D :D
Anonymous

#40 Příspěvek od Anonymous »

:) podstatná informácia je, že sme na nič neprišli - iba ja som dnes ráno prišiel na to, že mi to naštartuje až vtedy ked počujem odpadnú? relé žhavičov.....Prisahal by som, že dnes som ho počul až na štvrtý pokus o štartovanie, pritom kontrolka žhavenia svieti vždy! Z tohoto usudzujem, že niečo zabraňuje pri nižšej vonkajšej teplote zopnutiu relé ktoré napája žhaviče....Tipujem možno nejaké teplotné čidlo..... 8O
Odpovědět