Stránka 2 z 2

Napsal: pon 04.03.2013 14:35
od tanner540i
Vec se ma ve skutecnosti tak, ze vyrobce prevodovky, v tomto pripade ZF, doporucuje prvni vymenu oleje po prvnich 100tis km, nejpozdeji vsak po 120tis km. A nasledne kazdych 60 az 80tis km. Takhle nejak je uvedeno v servisnim manualu k 5HP-24.. Tech prvnich 120tis km je max hodnota, kterou garantuje ZF, ze prevodovka vydrzi na prvni napln. Prave techto 120tis je pro bmw zivotnost prevodovky, dal je uz nezajima..

Napsal: úte 05.03.2013 12:09
od vlastnemec
TANNER540I MÁ PRAVDU A PŘSNĚ I UNTERVALI U ZF

JO KÁMOŠ CO DĚLÁ PŘEVODOVKY, TAK ŘÍKÁ ŽE KAŽDÁ NÁPLŇ JE DOŽIVOTNÍ JEN TO POTOM STOJÍ 50TIS.

Napsal: pon 11.03.2013 13:38
od louis
Spoustu dilemat jsem si v tomto thredu vyřešil, jen tři dotazy na někoho kdo se vyzná :
1) jaký olej do GA6HP26Z (E53 2005) Castrol Transmax Z, nebo jiný?
2) jak vypustit co nejvíc starého oleje a kolik nového se asi vejde skutečně (celá náplň 9,6 litrů)
3) někdo plní nadvakrát a filtr až při druhé výměně - je to rozumný?

Díky!

Napsal: úte 12.03.2013 20:38
od Huska
K výměně oleje v automatu řeknu důvody proč většina servisů řekne že riziko nese majitel. Původní olej v sobě má částečky lamel a docela často se stává, že po výměněn za nový "čistý" olej začnou klouzat a auto blbě řadit (dokonce některá auta už ani neodjedou z dílny).
Osobně zastávám názor, že každých cca 100tis km to chce provézt kontrolu:
1) pokud je olej čistý tak vyměnit pouze filtr
2) pokud je již špinavý (černý spálený) tak vyměnit i olej.

Automaty co mám/měl v okolí tak 530da e39 tímto stylem se prodávalo s 390tis km, 323ia e46 má 250tis. km, 318iA e36 220tis km, X5 3,0ia má 300 tis km, 530da e61 FL má 210tis km a ani jedno z aut nemá s automatem problém.

můj názor nikomu nenutím, ale mám to vyzkoušené a mohu doporučit.

Napsal: stř 03.04.2013 04:31
od janbrasna
Hanz píše:krom uz evidentne spatne radicich GM prevodovek u dieslu bych menil vzdy...
Jasný. Tohle je A5S325Z (ZF 5HP-19) tže to by mělo být ještě v pohodě, to na tyhle trable netrpí (má zas svoje mouchy s rozpadajícím se D packem).
vlastnemec píše:Moje auta až na dvě vyjímky byli automaty, olej se mění vždy, rychle ho vyměň, jestli je převodovka v hajzlu tak odejde tak či tak […] Jen nedělej průplach, raději dvakrát vyměnit.
Jop, pročet jsem k tomu haldy po fórech a to je zhruba konsensus, prostě pokud je tam něco načatýho, tak to půjde dřív… ale to je tak celý.

A jasně, žádný průplachy, tlakový výměny a jiný prasárny. Prostě vypustit napustit, filtr, a nešahat na to zas dalších 50-60tkm.
alan píše:Že je to sázka do loterie a pokud převodovka funguje, tak by to neřešil. Pokud se olej mění pravidelně cca po 80 000, to je něco jiného.Má zkušenosti, že při slušném zacházení najedou 300 000 a to je prý tak akorát. Jak jsme koupil, tak prodávám...
Jj, tohle jsem si vyslech od pár lepších BMW servisáků ve Státech taky. Nevim jestli se tam víc bojí, nebo jsou tam ty automaty hodně rozm*daný, nebo jsou prostě jen všichni vystrašený z těch urban legends…
vlastnemec píše:KAŽDÁ NÁPLŇ JE DOŽIVOTNÍ
Ano, přesně tak. Vlastně většina věcí na tom aute je doživotní ;)) Pže to slouží dobře do doby… než se to rozbije :DD

Napsal: stř 03.04.2013 04:32
od janbrasna
Jinak kdybyste si někdo chtěl počíst v angličtině, tak mě se dost líbil tenhle názor: http://forum.e46fanatics.com/showthread ... st14464390 v jednom vlákně, co řeší podobné otázky…

Napsal: čtv 02.05.2013 00:19
od janbrasna
Na Bimmerforu je jedna statistika/anketa k tematu…

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... fetime-ATF