Stránka 2 z 6

Napsal: pon 06.02.2012 19:36
od vlastnemec
Ahoj na tohle jsem narazil dnes na seznamu, zdroj novinky.cz

Automobilům s dieselovými motory se ve velmi mrazivých podmínkách může ucpat přívod paliva kvůli usazeným uhlovodíkům obsažených v naftě. Stát se to může, a to i přesto, že v zimním období se nafta na základě státní normy prodává s filtrovatelností do mínus 20 stupňů Celsia. Pokud se to přesto stane, dolijte do nádrže speciální aditivum (k dostání na každé čerpací stanici). V nouzi pomůže jeden až dva litry obyčejného benzínu, kterým naftu v nádrži zředíte. Tento postup nicméně doporučujeme jen jako nouzový, jelikož by benzín mohl poškodit některé části vznětového motoru.

Ikdyž tam píšou, že můžete poškodit, tak je tam v nouzi, určitě se pár pitomců najde co to udělá a vstřiky v prdeli.

http://www.novinky.cz/auto/258259-tuhe- ... rtuje.html

Napsal: pon 06.02.2012 21:16
od KEAN
speciální aditivum je dost širokej pojem

Napsal: pon 06.02.2012 22:29
od clay
caknakis píše:Chlapi, včera jsem dojel na benzinku, že tam hodím plnou, jako vždy vytáhnu plechovku VIF zimní aditivum.... a nenalil jsem ho tam ani kapku, protože mi zmrzl v plechovce.... to asi není moc OK, co? A byl minus 17....

přitom to není žádná stará pixla, kupovaná letos, datum spotřeby ještě dlooouho ok.

Co si o tom myslíte?
na plechovce pisou, ze se ma uchovat do +5°C, pak opravdu tuhne, coz je paradox, ale s naftou netuhne :-D Nekdo to tu psal a nechci ho vykradat... nema smysl lit aditivum do promrzle nadrze, pokud netankujes naftu z podzemni nadrze, ktera ma urcite teplotu +°C, aditivum se nerozmicha a je v nadrzi v krystalkach... a ja ho tam stejne nalil do promrzle nadrze a pekne dvakrat vic, jak je doporuceno... nestalo se ni spatneho, ale ted vim, ze to nebylo dobre resp. zrejme zbytecne ;)

taky tu nekdo psal, ze VIF bere Benzina a jeste nejaka firma, takze k nim to adivitum urcite jen prospeje (kdyz se nemichaji jeste ruzne technologie)...

ja zatim leju do prvni nadrze, zmenu nepozoruju resp. nemam tak dlouho vyzkouseno, abych mohl neco tvrdit.

Napsal: pon 06.02.2012 23:12
od Lucifer
Jinak je to hodně zajímavý, že samotný VIF ztuhne ale s naftou neztuhne, chemie funguje :D ale těm pumpařům se nedá věřit a předejít tak zmrznutí nafty někde u vstřiků nebo tak se snažim už týden dnes jsem si dojel na omv pro zimní naftu 5l do kanďáku namíchal do toho aditiva pro 60l nafty přitom mám 20l no a hodil do nádrže byl jsem to projet cca 50km trošku jsem to prasil aby se to v tý nádrži promíchalo přecejen sebemenší přetížení na tekutiny pusobí hodně viz flaška vody v držáku na pití, tak doufám že se mi to dostalo do systému a zítra ráno nakopnu auto na maximálně 3protočení motoru. Jde jinak o M51 motor. Jinak nemohl jsem nastartovat ani přes kabely od druhýho auta baterku mám zánovní tu od tebe clay 90Ah funguje perfektně ale nafta nejde do válce :( Ale nastartoval jsem tím způsobem, že jsem vzal hadr obalil s nim vrch motoru kde jsou vstřiky a čerpadlo a pustil na to na 2 hodinky pod hadrem přijatelnejch 20°C a auto chytlo okamžitě na poprvý ve zlomku vteřiny...

Napsal: pon 06.02.2012 23:32
od Vlasta
Nevěřím v prodávaný aditiva. Dnes jsem dokonce viděl zmrzlou lahvičku s Castrol TDA. Do starejch nafťáků s rotačkou jsme dávali 5 - 10 % benzínu, do CR se vyplatí při těchhle tách eplotnatankovat u OMV Maxxmotion

Napsal: úte 07.02.2012 07:03
od Jamall
Vlasta píše:Nevěřím v prodávaný aditiva. Dnes jsem dokonce viděl zmrzlou lahvičku s Castrol TDA. Do starejch nafťáků s rotačkou jsme dávali 5 - 10 % benzínu, do CR se vyplatí při těchhle tách eplotnatankovat u OMV Maxxmotion
Nevěřil jsem tomu, ale tohle dělá kamarád i do nového tranzitu...před plnou veme za kilo benálu a rozmíchá to plnou nádrží nafty a ještě se nestalo, aby nenastartoval, nebo trápil startér. Rozváží rohlíky a jako první odjíždí od stojanu a ostatní si stěžují, že mají špatné motory. V zimě chytá jako v létě

Napsal: úte 07.02.2012 12:13
od ROBi
Taky jsem slyšel, že je lepší do nádrže dát pár (5) % benzínu a pak to promíchat, než nějaká ta aditiva. Viz texty výše...

Napsal: úte 07.02.2012 12:28
od clay
ROBi píše:Taky jsem slyšel, že je lepší do nádrže dát pár (5) % benzínu a pak to promíchat, než nějaká ta aditiva. Viz texty výše...
u starých motorů se to takhle dělalo vždycky, co na to ŘJ apd? Není to jen až se ucho utrhne? Raději ať to nejede, než aby to najelo 20k km a konec :)

Napsal: úte 07.02.2012 13:09
od Misa
M3maniac píše:no já zajel od strachu raději na OMV a dorval jsem asi 40l te jejich nafty do -35 :D
Já mám s OMV špatnou zkušenost, loni mi ta jejich zimní nafta při podobných mrazech zamrzla :? Snad jsem měla jen smůlu a není to pravidlo. Už neřeším, garážuju.

Napsal: úte 07.02.2012 13:30
od ROBi
clay: bohužel nevím, neporeferuju, sám mám benzínový motor :)

Misa: k nám vozili na ČS původně OMV z Rakouska a problém nebyl, ať se jednalo o arktickou naftu, nebo o tu klasickou, ale do -29°C. Teď po změně majitele už OMV nevozí, vozí víceméně od Čepra a ta nafta je taky do -29°C, prý dokonce i testovaná, ale už kolika lidem zamrzla. Tak bůhví, jak to je...

Napsal: úte 07.02.2012 19:25
od Kalasnikov
v manuálu k e36 jsou prostředky pro zvýšení tekutosti paliva zakázany.

S vyjímkou petroleje až do 50% a v nouzových případech benzínu až do 30%

Ale to je knížečka z jiné doby a navíc každý na to má svůj názor. Nedivil bych se kdyby u e46 bylo všechno naopak. Kolikrát takzvaní odborníci motají takové žvásty že i laikovi je jasné že tady něco nehraje.

Napsal: úte 07.02.2012 20:49
od Rendis
přidával a stejně mám zamrznuto.Ach jo :(

Napsal: úte 07.02.2012 21:09
od roman320
ROBi píše:clay: bohužel nevím, neporeferuju, sám mám benzínový motor :)

Misa: k nám vozili na ČS původně OMV z Rakouska a problém nebyl, ať se jednalo o arktickou naftu, nebo o tu klasickou, ale do -29°C. Teď po změně majitele už OMV nevozí, vozí víceméně od Čepra a ta nafta je taky do -29°C, prý dokonce i testovaná, ale už kolika lidem zamrzla. Tak bůhví, jak to je...
Nestras, dneska sem ju nalil do filcky a rano se musim dostat do prace :D
Jinak co je zajimavy tak firemni auta tankujeme na omv tu normalni naftu, a v nekterejch autech zamrzne a v jinejch ne. Treba vcera vedle sebe postaveny 2 uplne stejny auta (iveco 2.3hpt obe rv.2006, obe cca3/4 nadrze) a jedno uplne normalne nastartovalo a druhymu zamrzlo cerpadlo v nadrzi ze to vyhodilo pojistku, muselo se odtahnout na dilnu aby rozmrzlo :? vcera se do toho nalil diesel super aditiv a dneska vsechno vpohode, ale zas nebyla takova zima jak vcera.

Napsal: úte 07.02.2012 21:26
od Netopyr
celoročně čepuju tam, kde je nafta nejlevnější a přidávám VIF podle tabulky (1L nafty = 1ml VIFu) a ještě jsem s ropákama za těch pár let a spousty desítek kiláků neměl problém.

mercedes doporučuje dávat na zimu do nádrže do 5% benzínu... spousty lidí tam lije 10% bena a jsou vpohodě.
já dávám VIF a pokud hlásej pod 20°C, tak (spíš pro ten pocit), 5% benzínu a zatím se mi nestalo že bych nenastartoval nebo nedojel.

Net.

Napsal: úte 07.02.2012 22:07
od Vlasta
Zatím mám dva případy, že když natankovali u OMV Maxxmotion -35 a nalili adíivum, zasral se jim filtr. Jak už jsem psal, tak těm dodatečnejm aditivům vůbec nevěřím. Proč nosit kalhoty s opaskem a k tomu ještě kšandy

Napsal: stř 08.02.2012 00:37
od M3maniac
no tak tankovat naftu za 39 a dávat ještě aditiva je kokotina, aditiva dávám když beru obyč naftu. Jinak jsem byl nemyle překvapen,když jsem zjistil,že verva diesel byla jen do -22 :( to mi přijde jako ubohé na prémiové palivo

Napsal: stř 08.02.2012 01:52
od Achilles_Warrior
Selix píše:kean: pry do -26 st.: http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/ver ... iesel.html
clay píše:
Selix píše:Ja teda vif pouzivam (celorocne), ale nechapu moc smysl tohoto prispevku. Ze nafta bez aditiv pri -20 stupnich tuhne je normalni ne? Proto tam u pump pres zimu davaj ty "zimni" aditiva
co filtr pevných částic... neškodí mu to?
tezko rict, snad ne. stejne v zime neni jina volba
Tak to je fajne, ze na strankach maji do -26° pac v Brne na benzine maji napsano ze je do -34° :-)

Napsal: stř 08.02.2012 09:34
od Netopyr
Vlasta píše:Zatím mám dva případy, že když natankovali u OMV Maxxmotion -35 a nalili adíivum, zasral se jim filtr. Jak už jsem psal, tak těm dodatečnejm aditivům vůbec nevěřím. Proč nosit kalhoty s opaskem a k tomu ještě kšandy
já zase nevěřim tomu, že pumpař tam nalil do nádrže dva kanistry přesně jak měl a nestřelil to bokem :c)
spousta lidí brečí, že zamrzli, já jezdim na obyč naftu a přidávám si aditiva VIF sám - nezamrzl jsem ještě nikdy a jsem na tom přinejhoršim cenově stejně jako všichni ostatní, ale mám jistotu, že ten pásek, o kterym výrobce gatí mluví že tam je, tak tam být vůbec nemusí a kšandy to udržej :c)

schválně si vezmi tu hyperprostorovou OMV naftu do mrazáku a pořádně mu přidej - že je do -35°C??? ty tomu FAKT věříš? :c)))

Net.

Napsal: stř 08.02.2012 11:38
od M3maniac
sranda je , že frajeři dali v těch mrazech aditivum samotné a taky zatuhlo :D asi teď dám i trochu toho naturalu :D

Napsal: stř 08.02.2012 16:25
od Netopyr
wono je taky aditivum a aditivum :c)

toho bena stačí fakt 5%, je zbytečný ředit vstřikům už tak dost velkou sračku co prodávaj místo nafty...
proto dávám VIF (viz výsledky testů) a teprve když hlásí brutál, tak přihodim i to beno... páč VIF zlepšuje mazivost/mazavost/maznost nafty :c)