Stránka 2 z 6
Napsal: pon 06.02.2012 19:36
od vlastnemec
Ahoj na tohle jsem narazil dnes na seznamu, zdroj novinky.cz
Automobilům s dieselovými motory se ve velmi mrazivých podmínkách může ucpat přívod paliva kvůli usazeným uhlovodíkům obsažených v naftě. Stát se to může, a to i přesto, že v zimním období se nafta na základě státní normy prodává s filtrovatelností do mínus 20 stupňů Celsia. Pokud se to přesto stane, dolijte do nádrže speciální aditivum (k dostání na každé čerpací stanici). V nouzi pomůže jeden až dva litry obyčejného benzínu, kterým naftu v nádrži zředíte. Tento postup nicméně doporučujeme jen jako nouzový, jelikož by benzín mohl poškodit některé části vznětového motoru.
Ikdyž tam píšou, že můžete poškodit, tak je tam v nouzi, určitě se pár pitomců najde co to udělá a vstřiky v prdeli.
http://www.novinky.cz/auto/258259-tuhe- ... rtuje.html
Napsal: pon 06.02.2012 21:16
od KEAN
speciální aditivum je dost širokej pojem
Napsal: pon 06.02.2012 22:29
od clay
caknakis píše:Chlapi, včera jsem dojel na benzinku, že tam hodím plnou, jako vždy vytáhnu plechovku VIF zimní aditivum.... a nenalil jsem ho tam ani kapku, protože mi zmrzl v plechovce.... to asi není moc OK, co? A byl minus 17....
přitom to není žádná stará pixla, kupovaná letos, datum spotřeby ještě dlooouho ok.
Co si o tom myslíte?
na plechovce pisou, ze se ma uchovat do +5°C, pak opravdu tuhne, coz je paradox, ale s naftou netuhne

Nekdo to tu psal a nechci ho vykradat... nema smysl lit aditivum do promrzle nadrze, pokud netankujes naftu z podzemni nadrze, ktera ma urcite teplotu +°C, aditivum se nerozmicha a je v nadrzi v krystalkach... a ja ho tam stejne nalil do promrzle nadrze a pekne dvakrat vic, jak je doporuceno... nestalo se ni spatneho, ale ted vim, ze to nebylo dobre resp. zrejme zbytecne
taky tu nekdo psal, ze VIF bere Benzina a jeste nejaka firma, takze k nim to adivitum urcite jen prospeje (kdyz se nemichaji jeste ruzne technologie)...
ja zatim leju do prvni nadrze, zmenu nepozoruju resp. nemam tak dlouho vyzkouseno, abych mohl neco tvrdit.
Napsal: pon 06.02.2012 23:12
od Lucifer
Jinak je to hodně zajímavý, že samotný VIF ztuhne ale s naftou neztuhne, chemie funguje

ale těm pumpařům se nedá věřit a předejít tak zmrznutí nafty někde u vstřiků nebo tak se snažim už týden dnes jsem si dojel na omv pro zimní naftu 5l do kanďáku namíchal do toho aditiva pro 60l nafty přitom mám 20l no a hodil do nádrže byl jsem to projet cca 50km trošku jsem to prasil aby se to v tý nádrži promíchalo přecejen sebemenší přetížení na tekutiny pusobí hodně viz flaška vody v držáku na pití, tak doufám že se mi to dostalo do systému a zítra ráno nakopnu auto na maximálně 3protočení motoru. Jde jinak o M51 motor. Jinak nemohl jsem nastartovat ani přes kabely od druhýho auta baterku mám zánovní tu od tebe clay 90Ah funguje perfektně ale nafta nejde do válce

Ale nastartoval jsem tím způsobem, že jsem vzal hadr obalil s nim vrch motoru kde jsou vstřiky a čerpadlo a pustil na to na 2 hodinky pod hadrem přijatelnejch 20°C a auto chytlo okamžitě na poprvý ve zlomku vteřiny...
Napsal: pon 06.02.2012 23:32
od Vlasta
Nevěřím v prodávaný aditiva. Dnes jsem dokonce viděl zmrzlou lahvičku s Castrol TDA. Do starejch nafťáků s rotačkou jsme dávali 5 - 10 % benzínu, do CR se vyplatí při těchhle tách eplotnatankovat u OMV Maxxmotion
Napsal: úte 07.02.2012 07:03
od Jamall
Vlasta píše:Nevěřím v prodávaný aditiva. Dnes jsem dokonce viděl zmrzlou lahvičku s Castrol TDA. Do starejch nafťáků s rotačkou jsme dávali 5 - 10 % benzínu, do CR se vyplatí při těchhle tách eplotnatankovat u OMV Maxxmotion
Nevěřil jsem tomu, ale tohle dělá kamarád i do nového tranzitu...před plnou veme za kilo benálu a rozmíchá to plnou nádrží nafty a ještě se nestalo, aby nenastartoval, nebo trápil startér. Rozváží rohlíky a jako první odjíždí od stojanu a ostatní si stěžují, že mají špatné motory. V zimě chytá jako v létě
Napsal: úte 07.02.2012 12:13
od ROBi
Taky jsem slyšel, že je lepší do nádrže dát pár (5) % benzínu a pak to promíchat, než nějaká ta aditiva. Viz texty výše...
Napsal: úte 07.02.2012 12:28
od clay
ROBi píše:Taky jsem slyšel, že je lepší do nádrže dát pár (5) % benzínu a pak to promíchat, než nějaká ta aditiva. Viz texty výše...
u starých motorů se to takhle dělalo vždycky, co na to ŘJ apd? Není to jen až se ucho utrhne? Raději ať to nejede, než aby to najelo 20k km a konec

Napsal: úte 07.02.2012 13:09
od Misa
M3maniac píše:no já zajel od strachu raději na OMV a dorval jsem asi 40l te jejich nafty do -35

Já mám s OMV špatnou zkušenost, loni mi ta jejich zimní nafta při podobných mrazech zamrzla

Snad jsem měla jen smůlu a není to pravidlo. Už neřeším, garážuju.
Napsal: úte 07.02.2012 13:30
od ROBi
clay: bohužel nevím, neporeferuju, sám mám benzínový motor
Misa: k nám vozili na ČS původně OMV z Rakouska a problém nebyl, ať se jednalo o arktickou naftu, nebo o tu klasickou, ale do -29°C. Teď po změně majitele už OMV nevozí, vozí víceméně od Čepra a ta nafta je taky do -29°C, prý dokonce i testovaná, ale už kolika lidem zamrzla. Tak bůhví, jak to je...
Napsal: úte 07.02.2012 19:25
od Kalasnikov
v manuálu k e36 jsou prostředky pro zvýšení tekutosti paliva zakázany.
S vyjímkou petroleje až do 50% a v nouzových případech benzínu až do 30%
Ale to je knížečka z jiné doby a navíc každý na to má svůj názor. Nedivil bych se kdyby u e46 bylo všechno naopak. Kolikrát takzvaní odborníci motají takové žvásty že i laikovi je jasné že tady něco nehraje.
Napsal: úte 07.02.2012 20:49
od Rendis
přidával a stejně mám zamrznuto.Ach jo

Napsal: úte 07.02.2012 21:09
od roman320
ROBi píše:clay: bohužel nevím, neporeferuju, sám mám benzínový motor
Misa: k nám vozili na ČS původně OMV z Rakouska a problém nebyl, ať se jednalo o arktickou naftu, nebo o tu klasickou, ale do -29°C. Teď po změně majitele už OMV nevozí, vozí víceméně od Čepra a ta nafta je taky do -29°C, prý dokonce i testovaná, ale už kolika lidem zamrzla. Tak bůhví, jak to je...
Nestras, dneska sem ju nalil do filcky a rano se musim dostat do prace
Jinak co je zajimavy tak firemni auta tankujeme na omv tu normalni naftu, a v nekterejch autech zamrzne a v jinejch ne. Treba vcera vedle sebe postaveny 2 uplne stejny auta (iveco 2.3hpt obe rv.2006, obe cca3/4 nadrze) a jedno uplne normalne nastartovalo a druhymu zamrzlo cerpadlo v nadrzi ze to vyhodilo pojistku, muselo se odtahnout na dilnu aby rozmrzlo

vcera se do toho nalil diesel super aditiv a dneska vsechno vpohode, ale zas nebyla takova zima jak vcera.
Napsal: úte 07.02.2012 21:26
od Netopyr
celoročně čepuju tam, kde je nafta nejlevnější a přidávám VIF podle tabulky (1L nafty = 1ml VIFu) a ještě jsem s ropákama za těch pár let a spousty desítek kiláků neměl problém.
mercedes doporučuje dávat na zimu do nádrže do 5% benzínu... spousty lidí tam lije 10% bena a jsou vpohodě.
já dávám VIF a pokud hlásej pod 20°C, tak (spíš pro ten pocit), 5% benzínu a zatím se mi nestalo že bych nenastartoval nebo nedojel.
Net.
Napsal: úte 07.02.2012 22:07
od Vlasta
Zatím mám dva případy, že když natankovali u OMV Maxxmotion -35 a nalili adíivum, zasral se jim filtr. Jak už jsem psal, tak těm dodatečnejm aditivům vůbec nevěřím. Proč nosit kalhoty s opaskem a k tomu ještě kšandy
Napsal: stř 08.02.2012 00:37
od M3maniac
no tak tankovat naftu za 39 a dávat ještě aditiva je kokotina, aditiva dávám když beru obyč naftu. Jinak jsem byl nemyle překvapen,když jsem zjistil,že verva diesel byla jen do -22

to mi přijde jako ubohé na prémiové palivo
Napsal: stř 08.02.2012 01:52
od Achilles_Warrior
Selix píše:kean: pry do -26 st.:
http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/ver ... iesel.html
clay píše:Selix píše:Ja teda vif pouzivam (celorocne), ale nechapu moc smysl tohoto prispevku. Ze nafta bez aditiv pri -20 stupnich tuhne je normalni ne? Proto tam u pump pres zimu davaj ty "zimni" aditiva
co filtr pevných částic... neškodí mu to?
tezko rict, snad ne. stejne v zime neni jina volba
Tak to je fajne, ze na strankach maji do -26° pac v Brne na benzine maji napsano ze je do -34°

Napsal: stř 08.02.2012 09:34
od Netopyr
Vlasta píše:Zatím mám dva případy, že když natankovali u OMV Maxxmotion -35 a nalili adíivum, zasral se jim filtr. Jak už jsem psal, tak těm dodatečnejm aditivům vůbec nevěřím. Proč nosit kalhoty s opaskem a k tomu ještě kšandy
já zase nevěřim tomu, že pumpař tam nalil do nádrže dva kanistry přesně jak měl a nestřelil to bokem :c)
spousta lidí brečí, že zamrzli, já jezdim na obyč naftu a přidávám si aditiva VIF sám - nezamrzl jsem ještě nikdy a jsem na tom přinejhoršim cenově stejně jako všichni ostatní, ale mám jistotu, že ten pásek, o kterym výrobce gatí mluví že tam je, tak tam být vůbec nemusí a kšandy to udržej :c)
schválně si vezmi tu hyperprostorovou OMV naftu do mrazáku a pořádně mu přidej - že je do -35°C??? ty tomu FAKT věříš? :c)))
Net.
Napsal: stř 08.02.2012 11:38
od M3maniac
sranda je , že frajeři dali v těch mrazech aditivum samotné a taky zatuhlo

asi teď dám i trochu toho naturalu

Napsal: stř 08.02.2012 16:25
od Netopyr
wono je taky aditivum a aditivum :c)
toho bena stačí fakt 5%, je zbytečný ředit vstřikům už tak dost velkou sračku co prodávaj místo nafty...
proto dávám VIF (viz výsledky testů) a teprve když hlásí brutál, tak přihodim i to beno... páč VIF zlepšuje mazivost/mazavost/maznost nafty :c)