Stránka 2 z 2
Napsal: ned 01.04.2012 20:09
od Quake44
Tak bych tu měl pokračování v mém problému, vše vyměněno na autě, auto sestrojeno a v moment očekávání otočení klíčem, naběhnou budíky, zapne se ostatní elektrika v autě, jen motor nic... podotýkám že EWS z 328i r.v.96 sem měnil i s motorem do kastle (318i r.v.95) včetně modulu co je pod kastlíkem spolujezdce,chip v klíči sem měnil abych nemusel měnit spínací skříňku a všechny zámky, tudíž teď se chci zeptat více zainteresovaných a znalých jak problém vyřešit, pokud po otočení klíče do pozice start ani startér neotočí tak kde je chyba? je možné že by došlo k smazání dat z chipu klíče a musel by se znovu spárovat s jednotkou? nebo v tom může být i něco jiného? Pozn. nezapojoval jsem jednotku z 328 ABS/ASC+T a nechal tam původní ABS, nemělo by to snad mít vliv... díky za pomoc
Napsal: pon 02.04.2012 22:08
od Fx
Quake44 píše:Tak bych tu měl pokračování v mém problému, vše vyměněno na autě, auto sestrojeno a v moment očekávání otočení klíčem, naběhnou budíky, zapne se ostatní elektrika v autě, jen motor nic... podotýkám že EWS z 328i r.v.96 sem měnil i s motorem do kastle (318i r.v.95) včetně modulu co je pod kastlíkem spolujezdce,chip v klíči sem měnil abych nemusel měnit spínací skříňku a všechny zámky, tudíž teď se chci zeptat více zainteresovaných a znalých jak problém vyřešit, pokud po otočení klíče do pozice start ani startér neotočí tak kde je chyba? je možné že by došlo k smazání dat z chipu klíče a musel by se znovu spárovat s jednotkou? nebo v tom může být i něco jiného? Pozn. nezapojoval jsem jednotku z 328 ABS/ASC+T a nechal tam původní ABS, nemělo by to snad mít vliv... díky za pomoc
Nevím, co jsi dělal s motorovou elektrikou, ale pokud máš ještě jednotky a čipy z té 318i, zkus do klíče dát čip od 318i a do auta jednotku EWS2 také z té 318i. Jako test rozpoznání klíče to stačí, měl by pak točit startér.
Pokud nebude ani s věcmi od 318i, jako první bych hledal chybu buď v motorové kostře, nebo snímacím kroužku potažmo T/R modulu.
Napsal: úte 03.04.2012 17:32
od Quake44
Oká, díky za pomoc

No možná to bude to ukostření nebo ten chip, po víkendu dám vědět jestli sem se posunul dál.

Napsal: ned 08.04.2012 19:29
od Quake44
Tak se opět hlásím. Zkontrolována kostra motoru jestli je dobře ukostřen=ok , vyzkoušeno výměna chipu z 318,včetně jednotku , vyzkoušeno i s výměnou kroužku( ale tady bych problém neviděl jelikož jde jen o cívku s dvouma konektorama ale budiž) , vyzkoušeno jen chip z 1,8 a jednotku z 2,8, no asi 4 varianty sem vyzkoušel a nic.. startér nedělá ani fň ale mám dotaz ohledně toho ,že z 2,8 je modul EWS I a né II, přičemž jde ale o novější motor kde byl přece už EWS II ne? Tak sem z toho v lese a budu rád za další rady...už uvažuju fakt otom že si domluvim podval a hodim to někam k autoelektrikáři, trpělivost mě dochází

Napsal: ned 08.04.2012 20:03
od Fx
Quake44 píše:Tak se opět hlásím. Zkontrolována kostra motoru jestli je dobře ukostřen=ok , vyzkoušeno výměna chipu z 318,včetně jednotku , vyzkoušeno i s výměnou kroužku( ale tady bych problém neviděl jelikož jde jen o cívku s dvouma konektorama ale budiž) , vyzkoušeno jen chip z 1,8 a jednotku z 2,8, no asi 4 varianty sem vyzkoušel a nic.. startér nedělá ani fň ale mám dotaz ohledně toho ,že z 2,8 je modul EWS I a né II, přičemž jde ale o novější motor kde byl přece už EWS II ne? Tak sem z toho v lese a budu rád za další rady...už uvažuju fakt otom že si domluvim podval a hodim to někam k autoelektrikáři, trpělivost mě dochází

Pokud máš čipy k oběma jednotkám, jsou oboje EWS2. Je ale možné, že máš něco blbě zapojeného, to už je ale věc, kterou od oka na dálku člověk neodhadne.
Pokud jsi to vyzkoušel s výměnou kroužku (může být přerušený obvod, zkrat - proto v něm může být chyba), jako poslední mě napadá už jednou zmíněný T/R modul, tedy taková malinká krabička:
Tenhle modul překládá sebraná analogová data do digitální formy pro jednotku EWS2.
Napsal: pon 09.04.2012 11:29
od Quake44
ten T/R modul mě napadá jako možný problém jelikož co mám jak z tý 328 a svý 318i tak na obouch je napsáno EWS ale přeci by tam mělo být EWSII ne?
Napsal: pon 09.04.2012 11:39
od Fx
To nehraje roli. Respektive ještě jedna věc, určitě jsi měnil jednotku EWS, nebo jsi měnil jen ten TR modul? Ptám se proto, že jsi tu někde zmiňoval EWS1, které ale nemá čipové klíče...
Napsal: pon 09.04.2012 13:22
od Quake44
Ano, měnil jsem jednotky. Akorát mi nejde do hlavy že z 318i mám na jednotce cedulku EWSII vyrobeno v U.S. a na jednotce z 328i vlastně mladšího modelu je EWS a vyrobeno dojčland.. takže nechápu jak ta 328i mohla vlastně jezdit..
Napsal: pon 09.04.2012 13:33
od Fx
Takže teda, jestli tomu dobře rozumím, bys měl mít všechno, co je potřeba od té 328i.
To jest:
Čipy do klíčů:
DME:
Jednotku EWS2:
a) Nejstarší
b) Novější
c) Nejnovější
Ale vždy mají tento konektor:
Je to tak? Barva konektoru žlutá/černá nerozhoduje, pokud to je EWS.
Napsal: úte 29.05.2012 10:38
od Quake44
Tak po delší době tu mám nové poznatky co se týká mého problému s EWSem.
Po resetování jednotky s chipem u Fxe, sem zkusil nastartovat ale pouze naběhly budíky, nic víc. Dal jsem tedy zpátky jednotku původní z 318i a chip v klíči nechal z 328i i T/R modul z 328i, po otočení klíčem startér točí ale zapalování nedává jiskru a do vstřiků nejde palivo, tudíž jednotka DME nechce poslat signál do zapalování a palivový pumpy.Další věc co mě napadla že konektor X20 od motorovýho svazku má jinak přeházené PINy než má zástrčka od 318i u kastlíku, tudíž jsem provedl kontrolu a všechny PINy jsou na správných místech, i od EWS ,zapalování a paliva. Jen 5pinů je navíc u svazku 328i ale to se týká klimatizace. Takže co dál? Jestliže u jednotky EWS 328i po otočení klíčem do polohy startu nesepne relé a u jednotky 318i ano, ikdyž by si teoreticky neměla rozumět s DME 328, tak kde hledat chybu, zkontroloval jsem také komplet pojistkovou skříňku jestli pod ní není někde vypadlý kabel z spojovače kabelů , pojistky a relétka jsem všechny zkontroloval a nic. Zkontroloval jsem znovu ukostření motoru a vypadá že je dobře,vlastně kdyby nebyl tak netočí startér ani s jednotkou EWS 318i. Tak budu rád za další poznatky a informace co by vedly k nastartování. Ještě podotýkám že baterii je skoro nová 75Ah plně nabitá.
Napsal: úte 29.05.2012 10:43
od Fx
Tohle musí být problém mezi čipem imobilizéru a jednotkou EWS. Pokud ti to točí s jednotkou z 318i, bude možná jednodušší změnit ISN v EWS z 318ky. Nicméně je to hodně divný.
V případě, že to s jednotkou z 318i točí, tak by mělo stačit vyměnit jednotku EWS za tu z 328, dát do klíče čip patřící k tomu EWS a neměnit TR modul s cívkou. Pokud to nefunguje, mohlo se stát, že nějakou jinou (nevhodnou) kombinací opět odešel plovoucí kód... A nebo není funkční relé v EWS z 328.
Napsal: čtv 31.05.2012 20:43
od Quake44
Tak kombinaci jsem dal správnou, chip a jednotku do 328 včetně T/R modulu a kroužku co vše bylo původně na 328, ale dával bych za pravdu s tim relé u jednotky , teď jde oto jestli to ISN by jsi dokázal dát z 328 co má být na jednotku EWS od 318? O víkendu budu mít zajištěnou diagnostiku GT1 tak třeba by to mohlo jít rozchodit přes ní, pokud ne,řešil bych výměnu relé pokud to jde u jednotky? ..
Napsal: pát 01.06.2012 08:24
od Fx
Na GT1 poznáš, jestli je rozpoznaný klíč a jestli se mezi sebou domluvily jednotky. Tím bych začal... Pokud by to bylo to relé, tak bych spíš doporučoval přelít data z nefunkční jednotky do jiné, nebo by stačilo relé překlenout (spojení pinů 1 a 3). Potom by jednotka neblokovala start a za předpokladu, že jinak by byla funkční, by vyslala i správné ISN do jednotky motoru.
Jinak jak už jsme si psali: Pokud ti to startovalo v kombinaci "vše z 318", tak nechat v autě cívku a TR modul z 318 a vyměnit jenom jednotku EWS za tu z 328 a čip v klíči taky za ten z 328. Pokud to ta druhá cívka/TR modul nerozpárovaly a EWS je funkční, tak to musí běhat.
Napsal: pon 04.06.2012 09:59
od Quake44
Tak píši jak jsem dopadl o víkendu s autem, s odpadlym šutrem ze srdce můžu říct že můj problém s EWS je vyřešen.
V čem byl problém? Z nějakého neznámého důvodu nechtěla jednotka EWS z 328 spolupracovat s motorem, přitom do poslední chvíle ježdění to šlapalo, takže mi diagnostik nahrál data z EWS 328 do původního EWS od 318,
pak motor naskočil hned
Takže v případě že někomu taky dělá problém EWSo nebo to nechce chytit i po točení startéru, doporučuji diagnostiku
Já měl kliku na lidi, přijeli stim 100km až k autu a za 40min. jeli pryč.