Stránka 2 z 2

Napsal: ned 20.02.2011 13:37
od matiz
Povinne ruceni je dano zakonem a jsednava se k pojisteni odpovednosti za skody na zdravi a majetku zpusobe provozem vozidla. Tudiz se mila pojistovna nema co cukat a uz vubec neverim tomu ze by nevyplatila opravnene plneni a ja jako klient musel neco platit z vlastni kapsy. Muze mne nekdo navest na nejaky konkretni priklad ?

Napsal: ned 20.02.2011 14:33
od xyron
matiz píše:Povinne ruceni je dano zakonem a jsednava se k pojisteni odpovednosti za skody na zdravi a majetku zpusobe provozem vozidla. Tudiz se mila pojistovna nema co cukat a uz vubec neverim tomu ze by nevyplatila opravnene plneni a ja jako klient musel neco platit z vlastni kapsy. Muze mne nekdo navest na nejaky konkretni priklad ?


tak to by me zajimalo, protoze ja mam stejny nazor... kdyz rozstrelim sve auto o nekoho, tak veskere JEHO skody by meli jit z meho povinneho a nemel bych mu cokoliv doplacet (pokud ty skody nepresahnou pojistny limit napr 35, 50, 100 mio atd - podle toho jak je povinne sjednane) ...

Napsal: ned 20.02.2011 16:15
od Oooz
No předevšim bude všechno o podpisu na papíru. Zdá se mi to taky divné ale na druhou stranu by mě ani trochu nepřekvapilo, že nějaké tyhle ,,extra" levné pojištovny budou mít hezkej dodatek ve smlouvě. A když ji hold někdo podškrábne a nepřečte, tak zaplatí.

Napsal: ned 20.02.2011 22:41
od Fantucci
ano, extra levné pojišťovny nemusí být to nejlepší - např Triglav :-)

zde odkaz na zajímavý článek
http://ekonom.ihned.cz/c1-43009170-ridi ... pojistovny

Napsal: ned 20.02.2011 23:19
od Kami1
paraziti na n-tou

Napsal: úte 01.03.2011 19:13
od cmelak
Kdo umí pod 4 tis na E39 530D r.v. 2000?

Napsal: stř 13.04.2011 01:05
od marecekoi
Zdravim,chtěl bych se zeptat.Mám v plánu koupit e39 528i,ale trošku mi nechutí moje plány výhled na povinné ručení ve výši 12000kč ročně.Mohl by jste mi prosím někdo poradit jestli by se s tím dalo něco dělat???jsem ročník 89 a bonusy určitě nemám.

Předem díky všem Marek

Napsal: čtv 14.04.2011 14:28
od Risa525
marecekoi píše:Zdravim,chtěl bych se zeptat.Mám v plánu koupit e39 528i,ale trošku mi nechutí moje plány výhled na povinné ručení ve výši 12000kč ročně.Mohl by jste mi prosím někdo poradit jestli by se s tím dalo něco dělat???jsem ročník 89 a bonusy určitě nemám.

Předem díky všem Marek
zkus slavii...

Napsal: ned 17.04.2011 08:45
od avana
530d, 2005, 170kw - Kooperativa, 4990 ročně vč. proti živlu (vichřice, voda, kroupy....) Přes známýho :wink:

Napsal: ned 17.04.2011 11:37
od Sweden
jsem u alianz a mám to za necelých 3800Kč za rok-530D,plnej bonus,připojištěný sklo.

dělal mi to někdo odsud ale bohužel si momentálně nepamatuju už jeho nick. :roll:

Napsal: ned 17.04.2011 13:09
od Michal89
Zdravím,

v nejmenované pojišťovně jsem pracoval jako likvidátor a později jako vedoucí skupiny, takže se pokusím vyvrátit některé mýty, které tu byly řečeny a poradím na co si dát pozor.

Povinné ručení je tzv. pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla. Slouží tedy k úhradě škody vzniklé poškozenému/poškozeným, kterým způsobíme škodu pojištěným vozidlem. Narozdíl od smluvního pojištění (např. havarijní, pojištění majetku apod. ) se jedná o zákonné pojištění, musí ho mít tedy každý kdo provozuje motorové vozidlo. Neexistuje zde žádný "dodatek ve smlouvě" jak někdo zmínil, všechny pojišťovny se řídí podle zákona 168/1999 Sb. a podle občanského zákonníku.

Když se stane nehoda:
-dle novely silničního zákona z 1.1.2010 je povinností účastníků nehody sepsat společný záznam o dopravní nehodě. Z tohoto záznamu by musí vyplývat nehodový děj, musí být podepsaný oběma účastníky ! Pro následující jednání s pojišťovnou doporučuji navíc na záznam přímo vyznačit kdo je viník a kdo poškozený.
-v případě že: jste vy poškozeni a viník nehody se vykrucuje, nebo nechce sepsat záznam o dopravní nehodě, nebo není jasné kdo nehodu zavinil - zavolejte policii. V těchto případech by měla na místo nehody dojet a sepsat protokol.
-v případě že jste nehodu způsobili vy, nemá smysl dělat nějaké divadlo. Bývají i takoví blbci, kteří od nehody ujedou. To opravdu nedoporučuji, pokud nechcete škodu poškozenému platit ve výsledku ze svého, kvůli tomu jste přeci pojištěni. Opět, sepište záznam o dopravní nehodě a oznamte svému odpovědnostímu pojistiteli, že jste způsobil poškozenému škodu a doložte doklady které si od vás vyžádá(většinou hlášení, záznam o DN, VTP a ŘP).

V případě, že poškodí někdo Vás, obrátíte se na pojišťovnu VINÍKA. Jako poškozený máte hned několik povinností, přestože většinou poškození argumentují tím, že nic nezavinili a že by to měl řešit viník. Škoda je na Vaší straně a Vám vzniká nárok. Takže:
1) Nárok musíte uplatnit na pojišťovně viníka
2) Jako poškozený byste měl prokázat i rozsah škody - většina pojišťoven většinou posílá své techniky(nicméně na prohlídku technikem pojišťovny zákonný nárok není)
3) Při škodě z povinného ručení musí být vždy jasný právní základ. To znamená, buď musíte mít protokol od PČR, ze kterého vyplývá že Vás onen člověk poškodil, nebo mít vyplněný a podepsaný záznam o nehodě kde poškozený uznává vinu, nebo minimálně hlášení viníka na pojišťovnu kde uznává vinu. Pokud ani jedno z toho nemáte, tak nenastává právní základ pro plnění a pojišťovna Vám nárok zamítne, nebo přeruší.

K tomu placení viníka "z vlastní kapsy", které zde zmiňujete:

Pojistitel má právo vůči pojištěnému na úhradu škody jestliže(§ 10 zákona 168/1999Sb):
1) viník způsobil škodu úmyslně
2) řízení bez řidičského průkazu
3) odmítnutí zkoušky PČR na přítomnost alkoholu nebo omamných látek
4) řízení pod vlivem alkoholu nebo omamných látek
5) provozování vozidla bez jeho technické způsobilosti (pojišťovna musí prokázat že to mělo přímý vliv na vznik DN)
6) I tehdy, když není sepsán záznam o dopravní nehodě !

Další důležité věc, je úhrada škody. Z povinného ručení je nárok na úhradu "skutečné škody" a "účelně vynaložených nákladů" dle občanského zákoníku. Jestliže Vám tedy někdo poškodí vozidlo a díly staré 15 let, máte nárok na stejně opotřebené díly. Počítá se to dle technické hodnoty vozidla která je závislá na stáří vozidla, počtu ujetých km a objemu motoru. Jestliže tato hodnota je menší než určitá hranice, dochází k tzv. amortizaci(korekce nákladů na materiál). Ta hranice se pohybuje cca nad 6 let stáří a 110000 km(podrobněji viz znalecký standart 2005/I). V případě že tedy na takto starém vozidle provedete opravu výměnou za nové originální díly, pojišťovna Vám strhne určité procento amortizace od 30% až do 50% na materiál. Proto doporučuji u starších vozidel volit nějakou druhovýrobu nebo vrakoviště. V případě že se chcete amortizaci vyhnout, musíte mít havarijní pojištění.

Takhle je to velmi zhruba, kdyby jste ještě něco potřebovali tak si řekněte

8)

Napsal: ned 17.04.2011 13:57
od cmelak
Sweden píše:jsem u alianz a mám to za necelých 3800Kč za rok-530D,plnej bonus,připojištěný sklo.

dělal mi to někdo odsud ale bohužel si momentálně nepamatuju už jeho nick. :roll:


Tak to kdyby sis vzpomněl tak mi dej hned vědět kdo :)

Napsal: ned 17.04.2011 14:16
od jarda
Michal89 píše:V případě že tedy na takto starém vozidle provedete opravu výměnou za nové originální díly, pojišťovna Vám strhne určité procento amortizace od 30% až do 50% na materiál. Proto doporučuji u starších vozidel volit nějakou druhovýrobu nebo vrakoviště.

Platí to i když mám doklady od nových originálních dílů?

Napsal: ned 17.04.2011 14:35
od Michal89
jarda píše:
Michal89 píše:V případě že tedy na takto starém vozidle provedete opravu výměnou za nové originální díly, pojišťovna Vám strhne určité procento amortizace od 30% až do 50% na materiál. Proto doporučuji u starších vozidel volit nějakou druhovýrobu nebo vrakoviště.

Platí to i když mám doklady od nových originálních dílů?


Ano, pokud tvé vozidlo spadá do pásma amortizace a doložíš fakturu ze servisu na které jsou díly fakturovány v ceně originálů, pojišťovna uplatní na materiál X % korekce, jak jsem zmiňoval.

Proto je lepší u starších vozidel buď doložit fakturu kde budou ceny dílů z druhovýroby, nebo si nechat spočítat od pojišťovny rozpočet(amortizaci do výpočtu sami zahrnou) - zde ale záleží na konkrétní pojišťovně a likvidátorovi, jak se k tomu postaví. Nebo to opravit z nových dílů a ten rozdíl korekce servisu doplatit.

Napsal: ned 17.04.2011 14:53
od jarda
Aha, ty mluvíš o dílech které si nechám namontovat po nehodě.. já se ptám na díly které jsem měl na autě nové (originální s dokladem) před nehodou, to se nezohledňuje?

Napsal: ned 17.04.2011 17:35
od Michal89
jarda píše:Aha, ty mluvíš o dílech které si nechám namontovat po nehodě.. já se ptám na díly které jsem měl na autě nové (originální s dokladem) před nehodou, to se nezohledňuje?


No jestliže jsi na starším autě provedl v poslední době výměnu za nové originální díly a jsou při nehodě poškozeny, tak můžeš pojišťovně doložit pořizovací faktury. A na tyto díly nové by ti amortizaci neměla uplatnit, protože na nich logicky nemůže být takové opotřebení jako kdyby se jednalo o díly původní :) Je to normální praxe.

Napsal: ned 17.04.2011 17:37
od jarda
jo, to jsem chtěl slyšet, dík

Napsal: pon 18.04.2011 10:22
od m.deejay
Direct má teď akci 3měsíce zdarma. Mě vyšla pojistka 70/70mil + čelní sklo(na30tis kč) + úrazový pojištění + pojištění bonusu (při nehodě, kterou zaviním mě zůstane plnej bonus) + nějaké asistenční služby na 5700,-kč na 530D. Nejlevnější pojistka u nich na tohle auto vyjde na 4100,-kč.

Napsal: stř 20.04.2011 07:11
od Achilles_Warrior
Ahoj kluci. Ja umim dobre a levne pojistit auta. Skoda, ze rok 2010 bylo tolik pojistnych udalosti z zivelnych katastrof a pojistovny menily sazby a omezovaly slevy, tedy loni se dalo pojistit vyrazne levneji nez ted, ale porad umim udelat kvalitni pojisteni za opravdu slusne ceny.
Kdyztak pisnete do SZ, na vypocet ceny povinne ruceni potrebuju jen objem valcu, jmeno+prijmeni a rodne cislo ridice a idealne i jmeno a rodne cislo nejakeho rodinneho prislusnika, ktery ma treba delsi bonus (umim i bonusy spojovat).

Napsal: úte 26.04.2011 09:48
od Cromoly
Cau, taky umim fajn povinny a hlavne bezkonkurencni ceny na HAVARIJKO. Uz jsem to delal hodne klubakum a vsichni spokojeni. Piste kdyztak do SZ