Stránka 2 z 3

Napsal: čtv 06.01.2011 00:51
od bibikuba
tak,tak oběhové čerpadlo je součástí nezáv.topení-myslím že to el.bude fungovat tak napůl..Pokud to teda nemají nějak vychytané aby voda cirkulovala tak se ohřeje jen hlava a to je vše..Docela bych to chtěl vidět jestli to fakt maká...Ten kabel je asi nejmenší problém..Ted si vzpomínám že u některejch motorů byla dřív v bloku topná spirála a ta prohřívala motor-docela to i fungovalo-ve velkých mrazech to skoro vždycky chytlo :lol: Nemělo to nic společného s komfortem,bylo to čistě nutností :)

Napsal: čtv 06.01.2011 02:37
od RomanSvach
no to s tou cirkulaci me taky napadlo ale co sem cetl tak to vsem funguje na principu samotizky a to jak do terenich jeepu tak do napr ford focuse predposledni generace.

ti lidi s osobakama si chvalili to ze kdyz si to nechaj nahrivat hodku tak to startuje uz bez zhaveni i pri -15°. vetsina to mela reseno tak ze meli normalni el. hodinovy spinac(tesco cca 200kc) a proste kdyz prijeli domu tak to napichly a rano sedali do auta ktery hned naskocilo, motor teply, hned to topilo.

na odmrazovani skel se pouziva jeste takovi maly ventilatorek se spiralou ktery se zasije nekde do kabiny a jede zaroven s tim predehrevem takze se rano ani nic neskrabe a zadek seda do tepla. dokonce jeden chlap uz z nouze pouzil i fen ale to uz byl fakt extrem.

nekteri lidi si na to napojili i malou dobijecku baterii(tam celkem nechapu smysl, kdyz to auto startuje za tepla, to by venku muselo byt tak -40° aby ani tak nenastartovali).

da se dokonce koupit i vyhrivany obal na baterii tam ale taky nevidim extra smysl v nasich podminkach

Napsal: čtv 06.01.2011 12:10
od Snejk
smysl ma obal na baterii . baterka se nabiji az pri teplotach + ,.. pod nulou se moc nenabiji... a treba v e38/39 je baterka vzadu v kufru takze se od motora moc neohriva...

no jinak k tomu vodnimu smejdu... je to naprrosto funkcni prutokovej ohrivac... to se montuje do bmw uz dost dlouho... treb vsechny e46 dyzly a vejs uz nepouzivaji webasto jako dohřev ale prave takovehle "flow-heater" neni to tak ucinne ale na to dohrivani to staci... takze proc ne? jako idealne bych za to zaradil i to jedno cerpadylko (z jakehokoli bmw) a spoustel to zaroven s tim to neni jediny problem... protoze tim samospadem nebo co to tu popisujes to fakt fungovat moc nebude.. to je jak s webastem to se bez pumpy okamzite prehreje a vypne...
jinak to nema zadny zapory snad jen ze nevyhrejes interier...
btw prave naopak to ohreje jen vodu v motoru a ne v topeni (protoze nebezi ventily a cerpadlo) ale to je uplne jedno.... strejne to po startu zacne topit okamzite... a pak dalsi ze se da prootahnout zasuvka i do intru a mit tam to maly dementni topeni s vetrakem 2000w z obchodaku a to ti tam udela za hodinu takovy horko ze se pochcijes... ma to termostat tak si to vytopi krasne...
treba pochcavky maj jak sem koukal prihrev vyresenej kostkou u pumpy... do ktere sou zapichnuty 4 zhavici svicky :D taky levne reseni no...
ale tohle musi fungovat na 150%

Napsal: čtv 06.01.2011 12:45
od RomanSvach
OK jdu do toho.
ted jen sehnat nekoho kdo me to za pul litru slivovice a krabku cigaret namontuje :-)

Napsal: čtv 06.01.2011 14:15
od Kami1
Promaž si příchozí poštu, jelikož tě čeká extrémní vlna zájemců o tenhle kšeft... :)

místo toho topítka interiéru by bylo vhodnější udělat nezávislé zapínání topení/klimatizace (časovačem, DO, alm. apod.),
který by ovládalo i to dodatečný topení

Napsal: čtv 06.01.2011 15:02
od RomanSvach
no chci to vymyslet co nejjednoduseji
tj at je tam jen jedno cerpadlo, jeden ohrivac a pak uz pokud mozno bez nejaky dalsich spinacu(jeden na ventilatory), cim min tam toho bude tim min se toho muze pokazit.

predstavoval bych si to asi tak ze po tom co to dam do site to rano sepnou hodiny a pusti do toho napeti, tim se zapne jak ohrev tak ventilator a cerpadlo, ohrev se vypne pri 60° automaticky sam ale cerpadlo a ventilatory by mely bezet az do vytazeni ze site. tim by se to melo cele paradne prohrat a nemelo by to byt nejak slozite.
popripade tam jeste namontovat to hrejitko na baterii a to by melo jet taky furt(samo se vypne pri 27°)

nejake dalkove ovladani tam nechci pripada me to zbytecne a jenom zdroj problemu(bracha ho ma, tata ho ma a ani jeden ho nepouziva, bracha to ma nastavene manualne a otec to nepouziva vubec-taky mu to tak startuje)

no a ideal by bylo kdyby to nekdo zvladl tady v brne

Napsal: čtv 06.01.2011 15:30
od Kami1
nevím jak je řešenej chl. systém u tvýho motoru, ale řek bych,
že pokud neotevřeš ventil topení, nebude tam voda cirkulovat.

27 stupňů je podle mě zbytečně moc, ale záleží kolik % povrchu bude dečka pokrývat.

Napsal: čtv 06.01.2011 15:51
od RomanSvach
Kami1 píše:nevím jak je řešenej chl. systém u tvýho motoru, ale řek bych,
že pokud neotevřeš ventil topení, nebude tam voda cirkulovat.

27 stupňů je podle mě zbytečně moc, ale záleží kolik % povrchu bude dečka pokrývat.
nekde vyskrabnu to schema zapojeni jak by to prej melo byt a postnu ho sem. pokud sem to ale dobre pochopil tak by to melo byt zapoje ne asi tak ze to ten ventil obchazi prave pres ten ohrivac, ale fakt si nejsem jisty musim to dohledat.

Napsal: čtv 06.01.2011 16:35
od Kami1
vím co myslíš, v tom případě by se zas ale muselo zajistit,
aby tam voda netekla za normálního provozu, to by mohla zařídit vhodně zvolená pumpa.

Napsal: čtv 06.01.2011 16:42
od RomanSvach
Kami1 píše:vím co myslíš, v tom případě by se zas ale muselo zajistit,
aby tam voda netekla za normálního provozu, to by mohla zařídit vhodně zvolená pumpa.
no ted sem z toho zas uplny blbec.
cituji navod k montazi primo do vyrobce
"Také nadměrný oběh ohřívačem můţe zapříčinit zkrácení jeho
zivotnosti."

osobne si myslim ze je to uplna blbost ale budiz

jen tak mezi reci... kde se daj sehnat takova cerpadla

Napsal: čtv 06.01.2011 17:48
od pragdejf
myslim, ze by stacilo i obehovy pomocny cerpadlo topeni treba z E34, ale to bys musel vygenerovat 12V. na druhou stranu by to melo sedet jak kapacitou, tak je to odzkouseny v chladicim systemu bmw.

Napsal: čtv 06.01.2011 18:09
od RomanSvach
no jenze zdroj na 12V je dalsi vec navic... to chce neco co funguje na 230V
sem hledal a hledal a krom cerpadel do akvaria a do vodniho chlazeni PC sem nic extra nenasel

Napsal: čtv 06.01.2011 19:10
od Kami1
12V máš v autě
pokud nejezdíš dlouhý štreky tak bych (místo nějakejch deček) radši vyřešil dobíjení baterky při parkování
(nějakej zdroj 13,6V pro radioamatéry)
a budeš bez problému.
počítal jsem, že to je součást tvý představy péče o baterku.
já osobně bych vzal starej PC zdroj, nastavil regulovaný/ční napětí 2-3diodama a hodil to do kufru)

Napsal: čtv 06.01.2011 19:13
od Kami1
nebo si kup 20ks výkonových PNP tranzistorů a udělej z nich řetěz na vánoční stromek:
báze spoj a přiveď na ně 1,2V (jeden odpor a dvě diody),
emitory spoj přes odpor cca 0,1 Ohm na +12V (co tranzistor to odpor)
tranzistory připevni přes tepelně vodivou pastu rovnoměrně na motor (stačí 1,5*2cm rovná ploška na hlavě/bloku (pro jeden tranzistor))

a nemusíš řešit čerpadla a napojování na okruh
a cena materiálu oproti ostatním řešením zlatá
a čím větší kosa, tím víc to bude topit (pokud ty dvě diody přiděláš taky na motor) (p>cca 1kW)

Napsal: čtv 06.01.2011 19:20
od RomanSvach
neboj mam zmapovano... jde to koupit od 250kc nahoru, dava to tech 13,6V pri minimalnim proudu 150-500mA tj 100Ah baterku tim nemas sanci prebit, ono jsou to totiz udrzovace aku na dlouhodobe skladovani, na takovouhle vec spis dat neco silnejsiho(napr. tech 500mA) ale jeste jsem to nenasel v rozumne velikosti at to nikde nezavazi, v drtive vetsine jsou to jednoduche usmernene trafa do zasuvky co maj vystup tech 13,6V a jsou na nich kleste na baterku.

EDIT: napr.: http://www.ges.cz/-mva-1000-ges07507108.html

Napsal: čtv 06.01.2011 19:30
od Kami1
trafo bez regulace ti to bude přebíjet

edit: to z toho odkazu je ok, ale jenom 1A

Napsal: pát 07.01.2011 01:26
od RomanSvach
tuna ogari je ten nakres...
bude to fungovat na E90 2.0d?

Obrázek

Napsal: sob 08.01.2011 14:22
od Kami1
podle fyzikálních zákonů to fungovat musí,
otázka je, za jak dlouho a jestli to vůbec prohřeje
možná to ale potom nebude tolik topit
hadice od topítka do motoru bych tepelně zaizoloval

Napsal: sob 08.01.2011 14:35
od RomanSvach
no ono ze by to neprohralo nebo topilo malo se nejak nebojim ta 1KW tepelneho vykonu se jen tak nekde neztrati proste musi neco za tu hodinu ohrat a ze by to ty hadice tak schladili aby se to nedostalo do motoru me prijde nesmyslne...(ta hadice neni 1km dlouha) spis me jde o to jestli tomu v ceste nestoji nejaky ventyl nebo klapka nebo tak neco.

jak je ten motor reseny co se tyce topeni fakt nevim je to moje prvni BMW a pod ten plastovy kryt sem nemel duvod se koukat(stejne bych tomu nerozumnel).

Napsal: sob 08.01.2011 14:49
od Kami1
k čemu ti je jeden kilowatt, když by to třeba proudilo 1l/h?? k vyrábění páry?
v cestě tomu právě stojí různý klikatice v motoru, ale je to průchozí.