Stránka 2 z 4
Napsal: ned 05.12.2010 21:24
od atimen
když chci zastavit v prudkým kopci dolu a je všude sníh tak dávám Nko a pomalu brzdím.....automat to celkem tlačí to auto ....
Napsal: pon 06.12.2010 10:56
od Marda
jj, máte recht, z kopce to asi chce fakt zařadit "N", to je jasný že se jinak kola bloknou. Já to teda zatím nepotřeboval, z prudkého kopce na uježděném sněhu normálně zastavím s brzdou na "D"

Ovšem něco jiného je led.
Zatím jsem teda s báwem nezažil kritickou situaci, ve všech situacích se chová lépe než jakákoliv předokolka, kromě couvání - tam je předokolka s motorem v předu samozřejmě v jasné výhodě

Napsal: pon 06.12.2010 13:02
od Fatal Design
Jezdím v práci s Jaguarem S-type 3.0 benzín automat asi třetí zimu a zatím jsem se dostal do problémů jen jednou a to když jsem se vyhýbal jinému autu na úzké cestě tak mi spadlo zadní kolo mimo cestu a nemohl jsem se vykopat. Problém je, že tohle auto nemá (což nechápu) zimní režim a s těmi 240PS je to dost těžké vyjet vzhledem k tomu, že nemám spojku a auto v podstatě nejde rozhoupat jako se spojkou. Musel jsem hrabat až co to šlo potom brzda R a to samé zpět, zase brzda D a tak pořád dokola. Nakonec se mi to podařilo, ale strávil jsem tam 20minut ...
Auto má jinak DSC a letos na gumách (dle mého doporučení) GoodYear Ultra Grip Performance 2 absolutně bez problémů i výjezdy z garáže co je z kopce a pozadu OK narozdíl od předchozích let s Pirelli pneumatikama !!
Napsal: pon 06.12.2010 17:54
od PerNox
Neřadím N, ale vyzkouším to někdy ... s moji X5 nebyly zatím nikdy problémy - lehké ne agresivní brždění a auto zastaví všude v pohodě... Občas mi ustřelí zadek, ale hned se to vyrovná do normálu ...
byl jsem teď a víte jaké je počasí ... spíš než problém s brzdami mám občas v zatáčkách na volno, kdy zadek trošku ustřelí ... ale to od rychlosti 40 - 50 Km/h (bavím se stále o uježděném sněhu a náledí)
Napsal: úte 07.12.2010 00:17
od mike-ee
Osobně sem jezdil s X5 E53 3.0d a X6 35d a nikdy mně nenapadlo vyřazovat na N. Jednak je pak třeba vždy zastavit, protože praskat tam Dčko za jízdy není zrovna vhodné a jednak když už je to jo kopec tak si pomůžu řízeným sjezdem. Ale to sem použil asi 2x za život. Ale je pravda že toho s automatem teď už tolik nenajezdím....
Napsal: úte 07.12.2010 10:04
od RuDoSh
Francis píše:Už se mi několikrát v zimě stalo, s klasickým automatem, že po ubrání plynu šel zadek do smyku. Vyřazení na N má podobný účinek jako vyšlápnutí spojky u manauálu.
Též se mi několikrát stalo, že mě to na ledu tlačilo do křižovatky, přední kola smykem, ABS ve velmi malé rychlosti nezasáhne. Vyřazení na N problém vyřešilo.
A byl ten automat v poradku? Ani jedno se mi nikdy nestalo a to tady jezdim vetsinu zimy po ujezdenem snehu na led....

Napsal: úte 07.12.2010 10:28
od ROBi
Mě teda taky nenapadlo nikdy vyřadit na N, zatím se mi nic takovýho nestalo, že by to auto tlačilo. Jinak s automatem nevidím žádný problém s jízdou na sněhu, myslím, že pokud člověk ví, co a jak, tak snad ani nedostane ten smyk kvůli podřazení do zatáčky.
Napsal: úte 07.12.2010 10:46
od RuDoSh
ROBi píše:Mě teda taky nenapadlo nikdy vyřadit na N, zatím se mi nic takovýho nestalo, že by to auto tlačilo. Jinak s automatem nevidím žádný problém s jízdou na sněhu, myslím, že pokud člověk ví, co a jak, tak snad ani nedostane ten smyk kvůli podřazení do zatáčky.
taky si myslim

Napsal: úte 07.12.2010 10:53
od E65DRIVER
Měl jsem automat snad ve všech autech a nikdy nebyl problém. Automat má i svůj zimní režim, takže moc dobře ví kdy nepodřadit. atd. Akorát SMG je docela zrádná, ale to neni automat..

Napsal: úte 07.12.2010 11:55
od ROBi
Když se tu mluví o tom zimním režimu - co se mění? Nebo jak se to projevuje?
Napsal: úte 07.12.2010 11:59
od RuDoSh
ROBi píše:Když se tu mluví o tom zimním režimu - co se mění? Nebo jak se to projevuje?
mel jsem to na e34 TDS.... myslim, ze rozjezd byl na 2 a radilo to pomaleji.... jako vetsi prokluz aby byl prenos sily rovnomernejsi.....
Napsal: úte 07.12.2010 12:03
od Marda
RuDoSh píše:ROBi píše:Mě teda taky nenapadlo nikdy vyřadit na N, zatím se mi nic takovýho nestalo, že by to auto tlačilo. Jinak s automatem nevidím žádný problém s jízdou na sněhu, myslím, že pokud člověk ví, co a jak, tak snad ani nedostane ten smyk kvůli podřazení do zatáčky.
taky si myslim

Přesně tak, naprosto souhlasím a jsem rád, že taky někdo potvrdil to co jsem už psal. Nedokážu si představit, jak moje stará při smyku, nebo jiné kolizi vyřazuje na N a koriguje jízdu

Platí asi obecně pro všechny běžné řidiče...
Napsal: úte 07.12.2010 12:52
od ROBi
Tak už to konečně vím, co to je

díky!
Napsal: stř 08.12.2010 07:46
od Maca
E65DRIVER píše:Měl jsem automat snad ve všech autech a nikdy nebyl problém. Automat má i svůj zimní režim, takže moc dobře ví kdy nepodřadit. atd. Akorát SMG je docela zrádná, ale to neni automat..

Steptronic žádnej zimní režim nemá.
Napsal: stř 08.12.2010 08:28
od Birkoff
Ale řídící jednotka má nějaké režimy do kterých se "trefuje" stylem jízdy.
Napsal: stř 08.12.2010 08:50
od E65DRIVER
Taaaak, auto pozná samo jak se má chovat a řadit.
Napsal: stř 08.12.2010 10:22
od Francis
RuDoSh píše:Francis píše:Už se mi několikrát v zimě stalo, s klasickým automatem, že po ubrání plynu šel zadek do smyku. Vyřazení na N má podobný účinek jako vyšlápnutí spojky u manauálu.
Též se mi několikrát stalo, že mě to na ledu tlačilo do křižovatky, přední kola smykem, ABS ve velmi malé rychlosti nezasáhne. Vyřazení na N problém vyřešilo.
A byl ten automat v poradku? Ani jedno se mi nikdy nestalo a to tady jezdim vetsinu zimy po ujezdenem snehu na led....

S automatem E34 525iA jsem odjezdil čtyři zimy, na výborných pneu Nokian WR, v Krkonoších v oblasti Vrchlabí, Špindlerův Mlýn a okolí.
Smyk v zatáčce se přihodil dvakrát, na mokrém uklouzaném neposypaném povrchu, v extrémním počasí vyskytujícím se výjimečně. V tu chvíli šlo o rychlé rozhodnutí pro jednu ze dvou variant: Lehce přidat plyn tak, aby zadní kola se otáčela přiměřenou rychlostí a nebo vyřadit na N. Vybral jsem druhou možnost, připadlo mi v tu chvíli, kdy bylo se třeba opravdu rychle rozhodnout, že je to jistější (i když zbabělejší

)řešení než hraní si s plynem. Bylo to sice na poměrně široké silnici, ale zatáčka přes horizont a nebylo vidět, zda je v protisměru volno. Být zatáčka přehledná, užiju si drift a budu si hrát s plynem.
Marda píše:RuDoSh píše:ROBi píše:Mě teda taky nenapadlo nikdy vyřadit na N, zatím se mi nic takovýho nestalo, že by to auto tlačilo. Jinak s automatem nevidím žádný problém s jízdou na sněhu, myslím, že pokud člověk ví, co a jak, tak snad ani nedostane ten smyk kvůli podřazení do zatáčky.
taky si myslim

Přesně tak, naprosto souhlasím a jsem rád, že taky někdo potvrdil to co jsem už psal. Nedokážu si představit, jak moje stará při smyku, nebo jiné kolizi vyřazuje na N a koriguje jízdu

Platí asi obecně pro všechny běžné řidiče...
Ano, to si myslím totéž. Diskutovali jsme to s instruktorem, bývalým závodníkem, při výuce jízdy v Mostě na podzim 2008. Nás, rychle a správně se rozhodujících řidičů je málo

Napsal: stř 08.12.2010 10:39
od Dan td
Francis píše:Nás, rychle a správně se rozhodujících řidičů je málo

Zapomněl jsi dodat "skromných"

Napsal: stř 08.12.2010 12:11
od RuDoSh
Francisi na Brezuvkach jsi byl, tak taky vis po jakych cestach se denne pohybuju. Jedina vec s cim tady mam obcas problem, je kdyz posoli cesty(v mistech kde je soleni povoleno) a neshrnou tu brecku z cesty, tak se auto chova dost nepredvidatelne. Ale to vyvolalo zatim vzdy velkou nedotacivost. Coz je vetsi problem, protoze muzes tocit volantem jak chces a nepomuze nic. Tak vic srovnam kola a pockam az se to chytne.... sice sekundy hruzy jestli se to chytne, ale zatim to pokazde vyslo a netrefil jsem prikopu ani obrubnik

Napsal: stř 08.12.2010 13:37
od Francis
Rudo, na zimní cestu do Březůvek i dovádění na parkovišti si samozřejmě pamatuju, byl to prima víkend

. Že je v rozbředlém sněhu BMW dost často nedotáčivé mám vyzkoušeno osobně. Nejen proto jsem se v předchozím příspěvku obšírněji rozepsal a doslovně tam napsal, že jsem se pouze DVAKRÁT dostal do přetáčivého smyku po ubrání plynu a řešil to vyřazím na N. U manuálu to snad učí už v autoškole, v krizi vyšlápnout spojku a čekat "až se to chytne". Dávkovat "plyn" tak, aby se kola jen odvalovala, neprotáčela se a ani nebrzdila, aby vdeškerá přilnavost byla využita pro boční vedení, to není jednoduchá záležitost, zejména u automatu v těžším a dobře odhlučněném autě jakými 5er jsou.