Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jízda s automatem na sněhu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od atimen »

když chci zastavit v prudkým kopci dolu a je všude sníh tak dávám Nko a pomalu brzdím.....automat to celkem tlačí to auto ....
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#22 Příspěvek od Marda »

jj, máte recht, z kopce to asi chce fakt zařadit "N", to je jasný že se jinak kola bloknou. Já to teda zatím nepotřeboval, z prudkého kopce na uježděném sněhu normálně zastavím s brzdou na "D" :? Ovšem něco jiného je led.
Zatím jsem teda s báwem nezažil kritickou situaci, ve všech situacích se chová lépe než jakákoliv předokolka, kromě couvání - tam je předokolka s motorem v předu samozřejmě v jasné výhodě :(
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Fatal Design »

Jezdím v práci s Jaguarem S-type 3.0 benzín automat asi třetí zimu a zatím jsem se dostal do problémů jen jednou a to když jsem se vyhýbal jinému autu na úzké cestě tak mi spadlo zadní kolo mimo cestu a nemohl jsem se vykopat. Problém je, že tohle auto nemá (což nechápu) zimní režim a s těmi 240PS je to dost těžké vyjet vzhledem k tomu, že nemám spojku a auto v podstatě nejde rozhoupat jako se spojkou. Musel jsem hrabat až co to šlo potom brzda R a to samé zpět, zase brzda D a tak pořád dokola. Nakonec se mi to podařilo, ale strávil jsem tam 20minut ...
Auto má jinak DSC a letos na gumách (dle mého doporučení) GoodYear Ultra Grip Performance 2 absolutně bez problémů i výjezdy z garáže co je z kopce a pozadu OK narozdíl od předchozích let s Pirelli pneumatikama !!
PerNox
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: ned 29.08.2010 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od PerNox »

Neřadím N, ale vyzkouším to někdy ... s moji X5 nebyly zatím nikdy problémy - lehké ne agresivní brždění a auto zastaví všude v pohodě... Občas mi ustřelí zadek, ale hned se to vyrovná do normálu ...

byl jsem teď a víte jaké je počasí ... spíš než problém s brzdami mám občas v zatáčkách na volno, kdy zadek trošku ustřelí ... ale to od rychlosti 40 - 50 Km/h (bavím se stále o uježděném sněhu a náledí)
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od mike-ee »

Osobně sem jezdil s X5 E53 3.0d a X6 35d a nikdy mně nenapadlo vyřazovat na N. Jednak je pak třeba vždy zastavit, protože praskat tam Dčko za jízdy není zrovna vhodné a jednak když už je to jo kopec tak si pomůžu řízeným sjezdem. Ale to sem použil asi 2x za život. Ale je pravda že toho s automatem teď už tolik nenajezdím....
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od RuDoSh »

Francis píše:Už se mi několikrát v zimě stalo, s klasickým automatem, že po ubrání plynu šel zadek do smyku. Vyřazení na N má podobný účinek jako vyšlápnutí spojky u manauálu.
Též se mi několikrát stalo, že mě to na ledu tlačilo do křižovatky, přední kola smykem, ABS ve velmi malé rychlosti nezasáhne. Vyřazení na N problém vyřešilo.


A byl ten automat v poradku? Ani jedno se mi nikdy nestalo a to tady jezdim vetsinu zimy po ujezdenem snehu na led.... :)
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od ROBi »

Mě teda taky nenapadlo nikdy vyřadit na N, zatím se mi nic takovýho nestalo, že by to auto tlačilo. Jinak s automatem nevidím žádný problém s jízdou na sněhu, myslím, že pokud člověk ví, co a jak, tak snad ani nedostane ten smyk kvůli podřazení do zatáčky.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od RuDoSh »

ROBi píše:Mě teda taky nenapadlo nikdy vyřadit na N, zatím se mi nic takovýho nestalo, že by to auto tlačilo. Jinak s automatem nevidím žádný problém s jízdou na sněhu, myslím, že pokud člověk ví, co a jak, tak snad ani nedostane ten smyk kvůli podřazení do zatáčky.


taky si myslim :-)
E65DRIVER
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: ned 07.06.2009 00:00
Bydliště: Hojanovice 47 Humpolec 39601

#29 Příspěvek od E65DRIVER »

Měl jsem automat snad ve všech autech a nikdy nebyl problém. Automat má i svůj zimní režim, takže moc dobře ví kdy nepodřadit. atd. Akorát SMG je docela zrádná, ale to neni automat.. :)
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od ROBi »

Když se tu mluví o tom zimním režimu - co se mění? Nebo jak se to projevuje?
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od RuDoSh »

ROBi píše:Když se tu mluví o tom zimním režimu - co se mění? Nebo jak se to projevuje?


mel jsem to na e34 TDS.... myslim, ze rozjezd byl na 2 a radilo to pomaleji.... jako vetsi prokluz aby byl prenos sily rovnomernejsi.....
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#32 Příspěvek od Marda »

RuDoSh píše:
ROBi píše:Mě teda taky nenapadlo nikdy vyřadit na N, zatím se mi nic takovýho nestalo, že by to auto tlačilo. Jinak s automatem nevidím žádný problém s jízdou na sněhu, myslím, že pokud člověk ví, co a jak, tak snad ani nedostane ten smyk kvůli podřazení do zatáčky.


taky si myslim :-)


Přesně tak, naprosto souhlasím a jsem rád, že taky někdo potvrdil to co jsem už psal. Nedokážu si představit, jak moje stará při smyku, nebo jiné kolizi vyřazuje na N a koriguje jízdu :lol: Platí asi obecně pro všechny běžné řidiče...
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od ROBi »

Tak už to konečně vím, co to je :) díky!
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#34 Příspěvek od Maca »

E65DRIVER píše:Měl jsem automat snad ve všech autech a nikdy nebyl problém. Automat má i svůj zimní režim, takže moc dobře ví kdy nepodřadit. atd. Akorát SMG je docela zrádná, ale to neni automat.. :)


Steptronic žádnej zimní režim nemá.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#35 Příspěvek od Birkoff »

Ale řídící jednotka má nějaké režimy do kterých se "trefuje" stylem jízdy.
E65DRIVER
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: ned 07.06.2009 00:00
Bydliště: Hojanovice 47 Humpolec 39601

#36 Příspěvek od E65DRIVER »

Taaaak, auto pozná samo jak se má chovat a řadit.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

RuDoSh píše:
Francis píše:Už se mi několikrát v zimě stalo, s klasickým automatem, že po ubrání plynu šel zadek do smyku. Vyřazení na N má podobný účinek jako vyšlápnutí spojky u manauálu.
Též se mi několikrát stalo, že mě to na ledu tlačilo do křižovatky, přední kola smykem, ABS ve velmi malé rychlosti nezasáhne. Vyřazení na N problém vyřešilo.
A byl ten automat v poradku? Ani jedno se mi nikdy nestalo a to tady jezdim vetsinu zimy po ujezdenem snehu na led.... :)

S automatem E34 525iA jsem odjezdil čtyři zimy, na výborných pneu Nokian WR, v Krkonoších v oblasti Vrchlabí, Špindlerův Mlýn a okolí.

Smyk v zatáčce se přihodil dvakrát, na mokrém uklouzaném neposypaném povrchu, v extrémním počasí vyskytujícím se výjimečně. V tu chvíli šlo o rychlé rozhodnutí pro jednu ze dvou variant: Lehce přidat plyn tak, aby zadní kola se otáčela přiměřenou rychlostí a nebo vyřadit na N. Vybral jsem druhou možnost, připadlo mi v tu chvíli, kdy bylo se třeba opravdu rychle rozhodnout, že je to jistější (i když zbabělejší :-))řešení než hraní si s plynem. Bylo to sice na poměrně široké silnici, ale zatáčka přes horizont a nebylo vidět, zda je v protisměru volno. Být zatáčka přehledná, užiju si drift a budu si hrát s plynem.

Marda píše:
RuDoSh píše:
ROBi píše:Mě teda taky nenapadlo nikdy vyřadit na N, zatím se mi nic takovýho nestalo, že by to auto tlačilo. Jinak s automatem nevidím žádný problém s jízdou na sněhu, myslím, že pokud člověk ví, co a jak, tak snad ani nedostane ten smyk kvůli podřazení do zatáčky.
taky si myslim :-)
Přesně tak, naprosto souhlasím a jsem rád, že taky někdo potvrdil to co jsem už psal. Nedokážu si představit, jak moje stará při smyku, nebo jiné kolizi vyřazuje na N a koriguje jízdu :lol: Platí asi obecně pro všechny běžné řidiče...

Ano, to si myslím totéž. Diskutovali jsme to s instruktorem, bývalým závodníkem, při výuce jízdy v Mostě na podzim 2008. Nás, rychle a správně se rozhodujících řidičů je málo :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#38 Příspěvek od Dan td »

Francis píše:Nás, rychle a správně se rozhodujících řidičů je málo :-D

Zapomněl jsi dodat "skromných" :P :wink:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od RuDoSh »

Francisi na Brezuvkach jsi byl, tak taky vis po jakych cestach se denne pohybuju. Jedina vec s cim tady mam obcas problem, je kdyz posoli cesty(v mistech kde je soleni povoleno) a neshrnou tu brecku z cesty, tak se auto chova dost nepredvidatelne. Ale to vyvolalo zatim vzdy velkou nedotacivost. Coz je vetsi problem, protoze muzes tocit volantem jak chces a nepomuze nic. Tak vic srovnam kola a pockam az se to chytne.... sice sekundy hruzy jestli se to chytne, ale zatim to pokazde vyslo a netrefil jsem prikopu ani obrubnik :-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Rudo, na zimní cestu do Březůvek i dovádění na parkovišti si samozřejmě pamatuju, byl to prima víkend :-D. Že je v rozbředlém sněhu BMW dost často nedotáčivé mám vyzkoušeno osobně. Nejen proto jsem se v předchozím příspěvku obšírněji rozepsal a doslovně tam napsal, že jsem se pouze DVAKRÁT dostal do přetáčivého smyku po ubrání plynu a řešil to vyřazím na N. U manuálu to snad učí už v autoškole, v krizi vyšlápnout spojku a čekat "až se to chytne". Dávkovat "plyn" tak, aby se kola jen odvalovala, neprotáčela se a ani nebrzdila, aby vdeškerá přilnavost byla využita pro boční vedení, to není jednoduchá záležitost, zejména u automatu v těžším a dobře odhlučněném autě jakými 5er jsou.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět