Stránka 2 z 6

Napsal: stř 20.01.2010 15:01
od Hanz
lamela je pouze odpružená nebo neodpružená, termín 1 či 2 hmotá bych pro ni raději nevynalézal :-) jinak taky pozor na věnec startéru neb může (a je) jiný, tak buď prohodit věnec (může a má jiný průměr) nebo startér (což u nějaké staré hajtry z M20 bych asi do M52 nedával)

Napsal: stř 20.01.2010 15:07
od Fx
Paavo má M50, nicméně na ten věnec opravdu pozor na rozměry a počet zubů.

Napsal: stř 20.01.2010 18:23
od Paavo
jj, dekan.......rozmery myslite jako pocet zubu, jejich sirku,hloubku,uhly nabeznych hran???

Napsal: sob 23.01.2010 22:25
od Paavo
po "iks" zjistenich a domluvach jsem se rozhod pro ten setrvak z Plastaka M20B20 L-Jetronik na doporuceni Francise.Tedka akorat sehnat nakyho mechose, kterymu se do toho bude chtit a samozrejme koupit spojku :lol: .Az bude prehozino, tak daam vedet........ale pocitam,ze se do toho pustim az po zime.

Napsal: pon 25.01.2010 12:40
od paveld
Taky dám vědět jak to dopadlo, já bych pokud to vyjde měl mít příští týden na autě - setrvák a spojku z M20 2,5.

Napsal: úte 02.02.2010 13:41
od Paavo
muzete se tu nekdo rozepsat o tom starteru,jaky je problem...........zda se vence setrvaku lisi nebo ne.Prave, ze clen Huska mi psal, ze nejni nejmensi problem,ze startery jsou stejny,tak ted babo rad.

Napsal: pát 05.02.2010 16:16
od paveld
Paavo píše:muzete se tu nekdo rozepsat o tom starteru,jaky je problem...........zda se vence setrvaku lisi nebo ne.Prave, ze clen Huska mi psal, ze nejni nejmensi problem,ze startery jsou stejny,tak ted babo rad.

Startery jsou jiný, mají jiný zuby. Teď nevim který má menší a který větší, ale zaměnit se to nedá. Já tam budu dávat startér z m20...

Napsal: čtv 11.02.2010 12:53
od Paavo
tady je videjko 328i s lehkou 7.5 kg jednohmotou,ty otacky to je nadhera...

http://www.youtube.com/watch?v=_9t6vSLYUcQ&translated=1

Napsal: čtv 11.02.2010 13:18
od Francis
Podle ETK stojí tento setrvák 208 éček, takže s naším DPH by mohl být kolem 7 tisíc Kč, což je skvělé oproti originálním dvouhmotovému za 568 éček.

Napsal: čtv 11.02.2010 19:58
od paveld
Jen pro info, ten M20tkovej setrvák mám už na autě. Není to úplně "plug and play"... kdyby to někoho zajímalo blíž, tak to můžu rozepsat.

Napsal: čtv 11.02.2010 21:05
od Francis
Jasně že zajímalo. Rozepiš se.

Napsal: čtv 11.02.2010 21:31
od MattyX
Nevíte někdo jakej je rozdíl v setrváku vahovej v M20b25 a m20b20 ? pac stacet ten co mam a nechavat ho vyvazovat se mi moc nece :?

Napsal: čtv 11.02.2010 23:24
od Paavo
rozdil je u setrvaku z "plastaka" tedy M20B20 L-Jetronic ten ma 6,3 kg ,ostatni M20 maji cca 8,5kg.Jediny tento 6.5kg tezky je ale kompatibilni z duvodu toho, ze tezzsi setrvaky z M20 drhnou o blok a netoci se.Dalsim problemem je ,ze prehozeni vencu neni mozne ,protoze je rozdil v prumeru 2 mm,tudiz se musi pristoupit k vymene starteru a jeho presunuti tak aby pri vysunuti pastorku zapadl do ozubeni na setrvaku.Lamela "etricitkova" je plne kompatibilni.Tot asi vse podstatne co mi "paveld" napsal.

Napsal: pát 12.02.2010 03:12
od paveld
Tak nějak jak píše Paavo...

Popíšu výměnu na motoru 2.0 M52 - dával se tam setrvák z M20 2.0 L-Jetronic, spojková sada z M20 2.5 (tam je to ale podle mě jedno z které M20) a startér z M20 (taky to bude stejný...):

- setrvák z M20 2.0 L-Jetronic pasuje, ale jeho věnec je cca o 2mm větší v průměru, tudíž nastane problém, že starter při vysunutí volnoběžky narazí z boku do ozubeného kola. Je potřeba upravit jeho úchyty a povysunout ho o ty cca 2mm směrem od středu setrváku. My jsme pouze zvětšili díry, startér zvedli a utahli ve vyvýšené poloze (už se trochu spěchalo... dělat to pořádně, tak se do určitě dá vymyslet čistším řešením).
- startér se musí použít M20tkovej, má totiž jiný rozměr zubů než M52/M50/M43...
- "prý" se dá použít převodovka z M40, do ní prý startér pasuje bez úprav uchycení. není to ale z ověřeného zdroje a já to ani nezkoušel...
- prvně jsme zkoušeli setrvák z 2.5 M20, ten ale nejde použít - je tlustší směrem k předku auta a opře se o výstupky na bloku, nemůže se pak otáčet

Napsal: pon 22.03.2010 08:06
od Paavo
moje zkusenosti:

nakonec mechanik bez meho vedomi dal misto 6.5 kg setrvak 8,5kg utocenej na 8kg.Coz me zezacatku sralo,ale po vcerejsi jizde musim rict, ze je to akorat a dekuju za vetsi hmotu.Zmena v jizde je docela znatelna,razeni jde strasna zlehka,auto se jednoduseji roztaci a rychleji padaji otacky->to je vsem zname.Oproti serii je zmena jasne patrna na 1-2-3 kvalty, pak uz mi nepripada, ze by nejaka progresivni zmena byla.Motor ma jiny zvuk,takovej kovovejsi,prisnej.........blizsi(je vice slyset) na prvni dva kvalty je zmena opravdu velmi citliva,jedna se o razantni "brutalni" zatazeni motoru, ne nejaky sametove davkovany vykon, jiz od 2000 ot a tento trend si uchovava az k omezovaci.Pri udrzovani rychlosti je podle me jednodusi ject na spotrebu,pri cca 110 km/h je realne tak ta 7.5 l/100km podle "ekonomeru",jen se clovek opre o plyn uz se motor zacne tocitJedina nevyhoda je malinko priskrceni motoru od volnobehu po asi 1000-1200 ot ocad se sbira mene ochotne (subjektivne).Dalsi plus je minimum vibraci,aspon u me a jasne zlepseni a ustaleni volnobehu,ktery nehoupe a pevne drzi.Akorat, co se tyce "hardware" tak jsou , pokud je podtocenej motor a dava se hodne plynu a nepodrazuje se,ozyvajici se kolecka v prevodovce->svisteni,rezonovani jak u sportovni almary.

.....jak psal paveld,ze zmenu moc nepocituje, tak ja nevim mam o cca 1.5kg tezsi setrvak a zmena je patrna od prvniho drcnuti o plyn 8)

Napsal: pon 22.03.2010 12:54
od paveld
Ty máš 2,5litra, je možný že se to na tom většim obsahu projeví víc jak na mym 2litru. Mě se to blbě porovnávalo, protože jsem to měnil komplet i s motorem (2litr za 2litr), tak jsem větší změnu přisuzoval novýmu motoru. Jak jsem psal, že to neni tak zásadní změna, tak spíš proto, že jsem čekal že to bude znát víc.

Napsal: pon 22.03.2010 12:54
od paveld
Jo a zvuk se u mě taky změnil, přesně jak popisuješ, ale to jsem přisuzoval novýmu motoru. Nenapadlo mě že by to mohla udělat spojka :-).

Napsal: pon 22.03.2010 14:15
od Paavo
jj je to zvlastni s tim zvukem..........kdyby nekdo mohl objasnit proc to tak je ,byl bych docela vdecnej.Je zajimavy, ze spojka udela i zvuk 8O

Napsal: stř 24.03.2010 16:54
od paveld
Mě napadá jestli ten zvuk netlumilo to odpružení v tý dvojhmotě..?? Ale jen hádám..

Napsal: ned 18.04.2010 22:12
od radim2561
tak jsem hledal celý kity s odlehčeným setrvákem a našel jsem toto ..


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-STAGE-1-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-92-95-325-325i-325is-E36_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518b91049bQQitemZ350233887899QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2727wt_933

Tak by mě zajímalo jestli nemá někdo zkušenosti..
Jinak zajímá mě tahle problematika konkretně u E36 2,5i b ( jako paavo)